Eenzaam

26-02-2017 21:57 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi goedenavond,

Ik weet niet zo goed wat ik wil met dit topic.

M'n hart luchten en hopelijk misschien mensen te treffen die het herkennen.

Korte situatie schets.

Alleenstaand, co ouder, werkend (32 u pw), m'n moeder is nu al lange tijd overleden (ong 14 jaar), en m'n vader is ongeveer 1 maand per jaar in NL. Sporadisch contact met m'n familie, bewust afstand genomen omdat zij m'n moeder vreselijk hebben laten zakken tijdens haar ziekbed.

Contact met opa en oma's is er nog wel.

Maar het voelt zo verdomd eenzaam, geen ouders waar ik op kan leunen. Die mij uit de brand kunnen helpen met bijv m'n zoon. Of gewoon een arm om je heen, als het moeilijk is. Maar ook om te voelen dat er mensen zijn die wel trots op je zijn.

Ik heb een stel leuke vrienden, maar toch voelt het anders. De basis ontbreekt, zo voelt het. Het maakt mij verdrietig en leeg.

Blij dat ik hier even m'n verhaal kan neerzetten.

Dank voor het lezen.
Dankje tinnifin, , lief...

Ik voel me nog niet beter. Mis mijn beste vriend. Hij stuurde me een mail maar ik kan niet antwoorden. Er is zoveel gebeurd en ik zou zo graag dat het weer goed was maar na veel pogingen om een oplossing te vinden merk ik dat het niet bij hem doordringt. Ik ben hierdoor heel erg stil gevallen. Verdrietig.

En kan dus niet terug schrijven. Wat dus nog meer verwijdering geeft.

Ik kan oprecht zeggen dat het echt allemaal teveel is. Voel me dicht geklapt, verlamd door alle pijn en realisaties. Op.

Vanmorgen veel gepoetst. Daar ben ik wel blij mee. Helaas verbruikt dat alle energie die ik heb, dus nu op bed en bijkomen

Hoe is jullie weekend?

Xxx liefs van kers
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Hoi,

wou even met jullie delen dat ik mij vandaag voor het eerst sinds maanden weer eens iets beter voel. Gewoon mijn gewone ik. De afgelopen maanden voelde ik mij dagelijks moe, verdrietig, futloos, energieloos, negatief- en ja, zo ontzettend eenzaam. Winterdepressie?

Eenzaamheid betekent voor mij ook ongezien zijn, ongekend, onbegrepen.

Ik weet het niet. Vanochtend ben ik een uur gefietst. Dat heeft mij ontzettend goed gedaan. Zon, wind, fris maar heerlijk.

En nu ga ik mijn kledingkast onderhanden nemen. Vandaag is voor mij echt een goede dag. Zonder Facebook-tralala, daar geloof ik namelijk niet in.
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
Hi allemaal,

Degenen die zich redelijk voelen vandaag, probeer het gevoel vast te houden en degenen die zich rot voelen...er komen betere dagen.

Toch?
quote:Blij_ei schreef op 05 maart 2017 @ 16:23:

Hi allemaal,

Degenen die zich redelijk voelen vandaag, probeer het gevoel vast te houden en degenen die zich rot voelen...er komen betere dagen.

Toch?

Zo is dat Blij_ei!

Gelukkig zijn die 'rot' gevoelens er niet voor altijd, maar als die gevoelens er zijn, is dat heel vervelend :(

Positief proberen te blijven, hoe moeilijk het soms ook is.

Maar toch soms weer die momenten dat de gevoelens terug komen, heel zwaar...
Blijft idd lastig dan geen en weer getrek van die gevoelens, ik heb het vooral in de avond. Dan zijn de kinderen op hun eigen kamer, dan denk ik vaak daar zit ik dan wat een ... leven. En de mensen om mij heen snappen er ook niks van, je hebt alles doet leuke dingen enz....ja maar toch mis ik wat...
quote:itsme16 schreef op 05 maart 2017 @ 18:40:

Blijft idd lastig dan geen en weer getrek van die gevoelens, ik heb het vooral in de avond. Dan zijn de kinderen op hun eigen kamer, dan denk ik vaak daar zit ik dan wat een ... leven. En de mensen om mij heen snappen er ook niks van, je hebt alles doet leuke dingen enz....ja maar toch mis ik wat...Dat heb ik ook. Al denk ik dat jouw kinderen wat ouder zijn als de mijne. Ik zie die van mij iets minder doordeweeks maar ook als ze er wel zijn mis je toch iets. In mijn geval een leuke vrouw om die dingen mee te delen
Zondagavond! Hoe was jullie weekend ??

Nog nieuwe plannen gemaakt om komende week te gaan ondernemen ?? Weg met dat emty gevoel ....zoeken naar dat potje met energie !!
tja
prima weekend gehad....viel mee met de eenzaamheid...hoop gedaan ook.

energie is low, maar dat hoort zo...in deze tijd van het jaar....komt straks vanzelf weer.

was wel aan het nadenkem, wat ga ik doen als de kinderen groot zijn en zelfstandig..... nou ja gaat geleidelijk maar zonder kinderen zou ik amper fysiek contact hebben en ook minder onder de mensen komen. wrllicht word ik toch een soort kluizenaar dan....

ik weet niet of ik hier op.mijn plek ben trouwens

ik probeer niet van mijn eenzaamheid af te komen....of juist goede stemming te behouden....ik laat de wind waaien zoals ie waait....en probeer voor alle gevoelens oontvankelijk te zijn.
--
Low Energie dat gaat wel weer weg als de zon zich vaker laat zien, ! worden de mensen ook vriendelijker, komen de blaadjes weer aan de bomen Yess Yess !

Als je kids nu langzaam wat meer hun eigen draai gaan vinden, ineens blijven je kasten vol , je moet minder koken,dus minder boodschappen, en veel minder was, Moet je kijken wat een voordelen !! Andere kant wel heel vreemd !
tja
Ik heb me beseft dat ik mijn hele wereld ben gaan laten draaien om een hufter die er genoegen in schept mijn leven kapot te maken. Auw!
He, leuk en goed te lezen dat jullie weekend gezellig was...

Tinnifin, snap je, het is niet statisch....

Eenzaamheid niet constant.

Hier een diep dal, al ruim een week steeds dat gevoel niet in beeld te zijn bij mensen in mijn omgeving. Objectiveerbaar, niet slechts subjectief. dat is hard en heb geen puf en tools om hier op dit moment een uitweg in te zien

Gevoel van waardeloosheid.

Blij ei, wat heftig en herkenning. Wat is er gebeurd? Is het je vriend of ex?

Boosheid klinkt er ook uit je woorden....Naast pijn.

Hoe ga je met het besef om/wat ga of wil je er mee doen?

Knuffel
quote:Blij_ei schreef op 02 maart 2017 @ 12:45:

Hunkeren naar iemand is idd vreselijk.... de behoefte aan een knuffel, een kus of seks met diegene. Een leegte die me compleet overspoeld en verdriet dat me bijna verstikt.

En vluchten voor je gevoel helpt niet, het is niet weg te stoppen

En dit.

Echt zo herkenbaar....

Dat vluchten, ik zou het liefst mijn gevoelens uit doen als een oude jas. Helaas werkt het zo niet. En moet ik er dwars doorheen.

Het ironische is dat ik daarbij die knuffels en warmte zo hard kan gebruiken die ik juist moet missen.

Het is cliché maar inderdaad is er geen andere manier dan erdoor heen te gaan. Als gevoelens we worden onderdrukt komen ze telkens en weer verstikkender terug
En tegen de tijd dat je erover heen bent,

je draai weer hebt gevonden , er vrede mee hebben .

En je zou iemand weer leren kennen.....Zou er dan een stukje achterdocht, wantrouwen Blijven knagen .

Ik ga maar eens even een flink stukje hard lopen ....
tja
Een Goedenmorgen wens ik jullie vanuit achter mijn tweede koffie. Top dat je gaat hardlopen brooser! Veel plezier!
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
Dank je Bashasha !! Was weer even lekker.. !
tja
quote:kers schreef op 07 maart 2017 @ 07:28:

He, leuk en goed te lezen dat jullie weekend gezellig was...

Tinnifin, snap je, het is niet statisch....

Eenzaamheid niet constant.

Hier een diep dal, al ruim een week steeds dat gevoel niet in beeld te zijn bij mensen in mijn omgeving. Objectiveerbaar, niet slechts subjectief. dat is hard en heb geen puf en tools om hier op dit moment een uitweg in te zien

Gevoel van waardeloosheid.

Blij ei, wat heftig en herkenning. Wat is er gebeurd? Is het je vriend of ex?

Boosheid klinkt er ook uit je woorden....Naast pijn.

Hoe ga je met het besef om/wat ga of wil je er mee doen?

Knuffel

Het is mn ex... hij kon mij niet langer gebruiken dus ik werd afgedankt.

Ik probeer te overleven maar op momenten zoals nu, hij belde en appte net maar ik reageer niet, ga ik gewoon kapot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven