vakantie die we allebei leuk vinden? HELP
zaterdag 24 januari 2009 om 14:00
M'n man en ik hebben nog al wat verschillende interesses qua vakantie. Hij is eigenlijk vrij makkelijk te pleasen:
- je moet er kunnen kiten en surfen
- lekkere (of warme) temp.
Hoewel ik dat ook wel leuk vind (voor een dagje of 2) wil ik ook andere dingen van mijn vakantie:
- ontspannen (dat kan mooi als hij aan het kiten is :p)
- mooie omgeving (hoeft niet perse mooi strand te zijn)
- leuke uitstapjes
- leuke activiteiten (beetje avontuurlijk, zoals bijv. raften etc.)
- hele toeristische gebieden hou ik niet van, maar als er helemaal geen toeristen zijn lijkt het me ook niet leuk (dan zal er ook wel niet veel te doen zijn)
- en als laatste eis (helaas) vakantie mag ook niet te duur zijn.
Iemand tips?
- je moet er kunnen kiten en surfen
- lekkere (of warme) temp.
Hoewel ik dat ook wel leuk vind (voor een dagje of 2) wil ik ook andere dingen van mijn vakantie:
- ontspannen (dat kan mooi als hij aan het kiten is :p)
- mooie omgeving (hoeft niet perse mooi strand te zijn)
- leuke uitstapjes
- leuke activiteiten (beetje avontuurlijk, zoals bijv. raften etc.)
- hele toeristische gebieden hou ik niet van, maar als er helemaal geen toeristen zijn lijkt het me ook niet leuk (dan zal er ook wel niet veel te doen zijn)
- en als laatste eis (helaas) vakantie mag ook niet te duur zijn.
Iemand tips?

zaterdag 24 januari 2009 om 15:34
Die laatste eis is 'n probleem. Ik had Australie al in gedachten waar je én kunt surfen én er 'n hoop te beleven is.
Waarom doen jullie niet om en om?
Ik heb 'n vriendin die van verre rondreizen houdt terwijl haar man graag skiet en surft. Ze gaan dus het ene jaar het ene doen en 't andere jaar 't andere. Dat werkt voor hun prima. Lijkt me dat je jezelf nooit continu moet wegcijferen omdat je man zijn zin doordrijft. En anders gaan jullie gewoon apart op reis. Hij met vrienden surfen en jij gaat gewoon naar 'n land waar jij 'ns wat meer van zou willen zien.
Waarom doen jullie niet om en om?
Ik heb 'n vriendin die van verre rondreizen houdt terwijl haar man graag skiet en surft. Ze gaan dus het ene jaar het ene doen en 't andere jaar 't andere. Dat werkt voor hun prima. Lijkt me dat je jezelf nooit continu moet wegcijferen omdat je man zijn zin doordrijft. En anders gaan jullie gewoon apart op reis. Hij met vrienden surfen en jij gaat gewoon naar 'n land waar jij 'ns wat meer van zou willen zien.
zaterdag 24 januari 2009 om 17:00
Frankrijk kan ik inderdaad wel eens naar kijken, ken verder het kustgebied in Frankrijk helemaal niet. Biarritz heb ik inderdaad vaker over gehoord met surfen, maar was bang dat dan weer zo'n typisch surfplaatsje is en dat vind ik dan niet zo leuk.
Om en om is misschien een goed idee voor de toekomst, maar dit zal de eerste keer zijn dat we echt samen op vakantie gaan. Daarvoor woonden we samen in het buitenland, waar manlief vandaan komt en waar hij elke dag aan het kiten/surfen was, Hier in Nederland kan dat dus niet (wonen ook nog eens niet in de buurt van zee) en hij mist het heel erg, dus als hij op vakantie gaat dan wil hij daar wel kunnen kiten en surfen. Dat kan ik me heel goed voorstellen, maar ik wil zelf ook een leuke vakantie hebben, dus ben op zoek waar je kunt kiten en surfen, maar waar ook meer te doen is dan dat.
Apart op vakantie vind ik ook geen optie voor ons, 1 omdat we al verschillende keer (gedwongen) langere tijd van elkaar waren en ik daarom juist SAMEN met hem weg wil en 2. hij gaat al 2x per jaar naar zijn eigen land terug (vooral voor familie, maar natuurlijk ook kiten :p) soms ga ik mee, soms niet. In april gaat hij voor een maand alleen, ik ga dan een weekje in Noorwegen vriendinnen op zoeken en een weekend naar London (ook vriendinnen).
Maar de 'echte' vakantie wil ik dan samen, snappie?
Om en om is misschien een goed idee voor de toekomst, maar dit zal de eerste keer zijn dat we echt samen op vakantie gaan. Daarvoor woonden we samen in het buitenland, waar manlief vandaan komt en waar hij elke dag aan het kiten/surfen was, Hier in Nederland kan dat dus niet (wonen ook nog eens niet in de buurt van zee) en hij mist het heel erg, dus als hij op vakantie gaat dan wil hij daar wel kunnen kiten en surfen. Dat kan ik me heel goed voorstellen, maar ik wil zelf ook een leuke vakantie hebben, dus ben op zoek waar je kunt kiten en surfen, maar waar ook meer te doen is dan dat.
Apart op vakantie vind ik ook geen optie voor ons, 1 omdat we al verschillende keer (gedwongen) langere tijd van elkaar waren en ik daarom juist SAMEN met hem weg wil en 2. hij gaat al 2x per jaar naar zijn eigen land terug (vooral voor familie, maar natuurlijk ook kiten :p) soms ga ik mee, soms niet. In april gaat hij voor een maand alleen, ik ga dan een weekje in Noorwegen vriendinnen op zoeken en een weekend naar London (ook vriendinnen).
Maar de 'echte' vakantie wil ik dan samen, snappie?

zaterdag 24 januari 2009 om 17:28
Vind dat hij dan wel wat meer rekening met jou mag houden als hij al 2 keer per jaar op reis gaat kiten. Je laat over je heen lopen meid, laat hem maar mooi met jou mee gaan naar iets wat jij wil. Dat reisbudget zou tenslotte ook 'n stuk groter zijn als hij niet al 2 keer per jaar naar zijn land terug zou gaan.
zaterdag 24 januari 2009 om 17:30
Elninjoo, ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat TO een vakantiebestemming zoekt die zij beiden leuk vinden. Dat is geen kwestie van 'over je heen laten lopen', maar op zoek gaan naar een locatie die aan beider verwachtingen voldoet.
Ik zou ook gaan voor de westkust van Frankrijk. Anders misschien Italie?
Ik zou ook gaan voor de westkust van Frankrijk. Anders misschien Italie?
Peas on earth!

zaterdag 24 januari 2009 om 17:32
Ik zou het normaal vinden om en om te doen als haar man het reisbudget niet al 2 keer per jaar aanspreekt voor zijn eigen reisjes en daar notabene al gaat kiten. Dan mag ie toch die ene keer dat ie samen met z'n vrouw gaat wel iets voor haar doen? Ze moeten ook al goedkoop weg wegens zijn kostbare familiebezoekjes tenslotte.
zaterdag 24 januari 2009 om 17:36
Verschil is volgens mij dat jij dat ervaart als opoffering (twee keer 'eigen reisjes' en goedkope vakantie), terwijl ik niet uit berichten van TO lees dat zij het als opoffering ervaart. Het is natuurlijk mooi meegenomen voor hem dat ie tijdens familiereisjes ook kan kiten, maar als hij uit dat land komt, kan ik me voorstellen dat hij daar twee keer per jaar heen gaat. Ik zou het een opoffering vinden als TO verplicht al haar vakanties in land van man zou moeten spenderen.
Als er een vakantiebestemming is die aan beider wensen voldoet, wat is dan het probleem?
Ik weet overigens helemaal niet precies wat de 'vereisten' zijn voor een kite-vakantie? TO?
Als er een vakantiebestemming is die aan beider wensen voldoet, wat is dan het probleem?
Ik weet overigens helemaal niet precies wat de 'vereisten' zijn voor een kite-vakantie? TO?
Peas on earth!
zaterdag 24 januari 2009 om 21:19
Heb je wel eens aan Mauritius gedacht ??
Aan de westkust zit het kitesurf mekka !! Geweldig daar en super mooie omgeving en strand en superveel te zien en te doen op de rest van het eiland!!
En duur hoeft je accomodatie niet te zijn hoor! Ff goed googelen en je hebt leuke accomodatie voor weinig geld!!
Ik zat toen aan de noordoost kant vh eiland en had een superappartement voor EUR 22 per nacht !!
Aan de westkust zit het kitesurf mekka !! Geweldig daar en super mooie omgeving en strand en superveel te zien en te doen op de rest van het eiland!!
En duur hoeft je accomodatie niet te zijn hoor! Ff goed googelen en je hebt leuke accomodatie voor weinig geld!!
Ik zat toen aan de noordoost kant vh eiland en had een superappartement voor EUR 22 per nacht !!
zondag 25 januari 2009 om 00:47
Ik zie het inderdaad niet als opoffering, de opoffering is meer van zijn kant dat hij in Nederland is komen wonen en zijn perfecte leven vaarwel heeft gezegd om een toekomst met mij op te bouwen . Dat hij terug gaat naar zijn land en fam, zie ik dan ook niet als opmaken van ons vakantie budget, maar als iets wat hij echt nodig heeft. (is trouwens ook niet zoveel hoor, voornamelijk ticket van 400). Ik vind het eigenlijk ook wel belangrijk dat hij contact houdt met zijn familie.
Lief dat je bezorgd bent dat ik over me heen laat lopen, maar dat doe ik echt niet hoor Ben trouwens ook niet van plan om ELKE vakantie naar een surf plek te gaan, maar voor onze eerste echte vakantie samen vind ik het wel belangrijk dat we onze vakantie allebei leuk vinden.
Zag vandaag trouwens een brochure van de ANWB (of iets dergelijks) en daar stond ook wat in over Biarritz en omgeving, zag er veelbelovend uit!
eenelfje: Mauritius nooit aan gedacht, dat leek me altijd ver boven ons budget. Zijn die tickets niet heel duur? Het kan daar wel heel goedkoop zijn, maar we moeten er natuurlijk wel eerst komen :p
mevrouwdekees: marokko ook nog niet echt aan gedacht, tarifa (Spanje) was wel 1 van de plaatsen waar ik mee in mijn hoofd zat en dan uitstapjes maken naar Marokko. Had me niet echt gerealiseerd dat je in Marokko ook kan kiten.
Lief dat je bezorgd bent dat ik over me heen laat lopen, maar dat doe ik echt niet hoor Ben trouwens ook niet van plan om ELKE vakantie naar een surf plek te gaan, maar voor onze eerste echte vakantie samen vind ik het wel belangrijk dat we onze vakantie allebei leuk vinden.
Zag vandaag trouwens een brochure van de ANWB (of iets dergelijks) en daar stond ook wat in over Biarritz en omgeving, zag er veelbelovend uit!
eenelfje: Mauritius nooit aan gedacht, dat leek me altijd ver boven ons budget. Zijn die tickets niet heel duur? Het kan daar wel heel goedkoop zijn, maar we moeten er natuurlijk wel eerst komen :p
mevrouwdekees: marokko ook nog niet echt aan gedacht, tarifa (Spanje) was wel 1 van de plaatsen waar ik mee in mijn hoofd zat en dan uitstapjes maken naar Marokko. Had me niet echt gerealiseerd dat je in Marokko ook kan kiten.