Werk & Studie alle pijlers

Nachtdienst

10-03-2017 10:03 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik 2 nachten achter elkaar de nachtdienst in. Dit zijn mijn eerste nachtdiensten dus ik moet nog erg zoeken hoe ik dit ga doen met slapen overdag enzo.

Hoe slapen jullie als jullie nachtdienst hebben? En houden jullie bepaalde tijden aan om te eten 's nachts?

Alle tips zijn welkom!
Das lief nerdopviva, maar ik kon moeilijk vragen of ze hun planning voor hun (grote) verbouwing af wilde stemmen op mijn persoonlijke situatie.

Gelukkig was het een eenmalige grootscheepse actie.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:SallySpectra schreef op 10 maart 2017 @ 11:54:

[...]

Of je doet gewoon oordopjes in.Nee hoor, helpt niet. Bovendien voel ik mij niet verplicht om iets in mijn oren te stoppen wat niet lekker zit omdat iemand mij zonodig wat op wil dringen.
quote:AskWendy schreef op 10 maart 2017 @ 10:12:

[...]

Wat een zure reactie.

.

Als je dit al zuur vindt heb je het hier niet makkelijk denk ik. Ik bedoelde het gewoon als tip. Sorry je ontrieft te hebben.

Mijn vader ging altijd voor zijn eerste dienst na het eten op bed een sliep na de dienst tot 1 of 2 uur. Soms nog een klein dutje voor zijn volgende dienst. Ik buffel zelf gewoon door bij een enkele nachtdienst een slaap daarna tot een uur of 1.
Koop sleep plugs in (oordoppen die naar je oren vormen) en een slaapmasker als je huisgenoten hebt of gevoelig bent voor geluid/licht. Verder is de drang om te snaaien groot, maar niet teveel doen.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga jullie tips meenemen
Ik draai 2 nd per maand (achter elkaar) en in tegenstelling tot de meeste hier slaap ik niet voor. Ik slaap de dag waarop ik de nacht inga gewoon uit tot een uurtje of 1. Rest van de dag doe ik weinig. Lunch en avondeten schuif ik dan allemaal een paar uur op. Rond 20.00 2 kopjes koffie en om 21.00 naar mijn werk. De dienst duurt tot 7.00. Ik eet snachts hooguit een krentenbol en drink veel thee. Zeker geen koffie en energydrank. Ik heb geen honger. Zorg dat je ruim voor de dienst afloopt niets meer drinkt want dan word je overdag steeds wakker.

Bij thuiskomst ga ik gelijk slapen en probeer 8 uur te slapen. De eerste nacht doe ik veel achterstallig typwerk (behandelplannen e.d.) zodat ik de 2e nacht niet veel hoef te doen. Dan krijg ik rond 4 uur een dip en ga ik ff buiten staan. Daarna weer verder. Terug het dagritme in is met 2 nachtdiensten geen probleem. Zorg gewoon dat je als je uit je laatste nacht komt tot max 13.00 slaapt zodat je savonds weer moe genoeg bent.
Als je een actieve dienst hebt met collegas is het volgens mij helemaal goed te doen. Bij ons zit je 9.5 uur alleen en hoeven alleen op te staan om patienten medicatie te geven als ze bellen. Gebeurt 4x per nacht ofzo. Dat is wel eens killing. Lang leve netflix
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven