Koopt jouw vriend ook zoveel ' dure troep' ?

24-01-2009 22:03 41 berichten
--
Alle reacties Link kopieren
Playstations, wii, telefoons, plasma-tv's, een enorme voetbaltafel waar hij nooit mee speelt, suikerspin-apparaat, karts, en zo door. Ongelovelijk zinloos allemaal. Maar wel schattig vind ik ook. Beter dan een krent.
Ja, ook hier wordt veel duur spul in huis gehaald.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind. Ben er zelf ook wel van
--
quote:pippa2 schreef op 25 januari 2009 @ 01:07:

Het is nooit een punt van wrijving in onze relatie, eerder geamuseerde verbijstering van beide zijden.

Ik heb wel van hem geleerd om als ik iets koop, ook wat meer geld uit te geven aan kwaliteitsspullen.

En ik vind het ook wel lief hoe hij kan genieten van al zijn spulletjes. Maar ik merk gewoon dat ik steeds zat te wachten tot het een keer ophield, dat hij eindelijk een keer 'alles had'.;-]

Nooit dus....;-)

-haha, geamuseerde verbijstering - Check! Maar dan omdat we beide van alles kopen/willen waar de ander soms het nut niet van inziet.

Kwaliteit vinden we allebei belangrijk. Wel duur dus en we proberen wel te sparen maar ook hier geldt: we hebben geen geld maar spullen

Het is dat we een klein huisje hebben dat we ons nog inhouden (wil wel verhuizen...).

En ja ook hierom beide een eigen rekening. Dan hebben we er geen gezeur over, vaste lasten zijn altijd betaald van de gezamelijke en als de lopende rekening op is is het op (maar geld schuift alsnog wel alle kanten op hier hoor, het is meer dat we niet voor verrassingen staan).

-Nee dat houdt echt niet op...

Ik geloof dat mijn nick al genoeg zegt. Mijn vriend en ik zijn allebei van de gadgets. Maar ja die kopen we van ons eigen geld, dus geen problemen mee.
Wie dan leeft, wiedan zorgt
quote:Gadget Girl schreef op 25 januari 2009 @ 03:50:

Maar ja die kopen we van ons eigen geld, dus geen problemen mee.Zo'n eigen rekening, naast de gezamenlijke pot, lijkt mij idd de beste oplossing! En dan kun je idd zoals TO al zegt verbijsterd/geamuseerd naar elkaar kijken, zonder dat het jezelf raakt c.q. zonder dat het je in (geld)problemen kan brengen.
Hardcore gadgets aanschaffen volgens de nieuwste trends vind ik een beetje meeloperij. Die mensen die 'snachts in de rij gingen staan voor "de eerste" iPhone....... Als je dan écht hip wil doen, was dan een jaar tevoren naar de VS of Japan gegaan en had 'm daar gekocht. Zit 'ie nog wel een tijdje in het doosje omdat 'ie hier nog niet te gebruiken was, maar dan ben je wel hip Ik ken wel een paar mensen die dat dus hebben gedaan - werkelijk geen idee waarom dat zo spannend is om dan zo'n nieuw snufje te hebben Een maand later loop je toch al achter.

Ik zou ook nooit iemand dure kadootjes geven als ik toch al zou weten dat er op korte termijn alweer iets nieuws gekocht moet worden. Zo'n persoon klinkt als een verwend kind en daar ga ik mijn geld niet aan besteden. Ik zou het dan ook een gigantisch struikelblok vinden als mijn vriend zo gevoelig zou zijn voor allerlei nieuwe snufjes én het dan ook moet hebben, om vervolgens een maand later wéér het nieuwste te willen hebben. Niet om bot te doen, maar ik zou 'm dan echt een beetje een nerd vinden.

Heb je het nou over spullen aanschaffen die kwalitatief hoogwaardig zijn en die je op lange termijn gebruikt (zoals een TV), dan vind ik 't prima. Maar als het gaat om "gewoon duur speelgoed voor volwassen", dan snap ik er de ballen van Ieder z'n ding, maar niet van mijn geld.
" The difference between men and boys, is the price of their toys."
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
haha mijn vriend spaart miniatuur vrachtwagens!! .het is zijn hobby dus laat hem lekker zijn gang gaan.
quote:Sanmi schreef op 24 januari 2009 @ 23:18:

Het is een losgeslagen projectiel als het om dingen met een stekker gaat.

Leuk topic. Hier totaal geen problemen op dit vlak. Ik heb veel laarzen en hij wil altijd weer in zo'n vijf euro bak in de bouwmarkt graaien, haha.

En samen houden we van leuke gadgets met of zonder stekker
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wij kopen ieder waar we zin in hebben (van ons eigen geld) zonder elkaar daar op aan te kijken. Ik vind het leuk om te zien dat vriend blij is met iets wat ie graag wilde hebben, vriend is blij voor mij als ik iets koop wat ik leuk vond. Moet eerlijk toegeven dat ik wel eens kijk als ie weer met het zóóveelste electronische wekkertje/afstandsbedieninkje/usb-gevalletje/weerstationnetje/wekkerradiootje/* aankomt, maar ach... als híj er blij van wordt

Overigens zou ik het níet leuk vinden als een door mij gegeven kadootje (iets wat duur was, waar ik veel moeite voor gedaan heb, wat heel persoonlijk was) binnen een maand alweer afgeserveerd zou zijn. Maar dat gebeurt hier ook niet.

* = iets met batterijen, stekkers, of andere electronica
Peas on earth!
Ik ben van het sparen voor wat ik wil, mijn vriend is van het meteen kopen wat hij wil. Gevolg: ondanks dat hij een goedbetaalde baan heeft en ik studeer heb ik meestal net zo veel/weinig geld als hem over aan het eind van de maand. Bij mij verhuisd het naar mn spaarrekening, bij hem naar de winkeleigenaren. Met name spullen voor zijn huis, motor en computer + windsurfspullen zijn favoriet.

Ik spaar liever voor verre reizen. Ieder zn ding
Hier kwijlt Vriend ook regelmatig bij dingen met een stekker of die aan een stekker kunnen .

Ik vind dat aan de ene kant wel heel schattig, maar soms ook zonde van het geld. Zeker ook omdat ie de neiging heeft om hele dure dingen 'zomaar' even te kopen.

Maar he, zijn rekening!

Zelf doe ik dat niet zo snel, dure dingen kopen. Maar ik kom dan weer regelmatig thuis met prulletjes die 'bijna niets kostten' en ook ontzettend overbodig zijn.

Dan grijnzen we naar elkaar, en gaan blij met onze eigen spulletjes spelen.
Niet alle mannen zijn zo, de mijne niet iig. Die koopt eigenlijk nooit wat voor zichzelf. Ik ben zelf ook niet van het kopen, dus hier geen irritaties daarover.

Ik vind het eigenlijk best sneu voor hem dat hij zichzelf nooit eens verwend met iets leuks, daarom koop ik af en toe iets voor hem. Hij geeft er gewoon niet om, en ik ook niet.
Ontzettend veel dure troep koopt mijn vriend. Gewoon niet normaal, maar ja het is zijn geld......Ik kan er soms niet tegen, nieuwe telefoon, weer een andere want die kan weer meer, nieuwe stereo want de kleur bevalt niet van ons goede apparaat etc. etc. Echt super vervelend dat gedrag, maar ja je verandert het niet. Mijn tip: doe nooit volledig samen met je geld, dat brengt ellende.
voer eendjes geen oorlog!
Geen gadgets met stekkers;-), wel veel spullen voor zijn dure hobby: surfen snowboarden, longboarden en verder alles wat je op een plank kan doen.

Maar ja hier doe ik zelf ook heel hard aan mee. Ben alleen niet zo wispelturig als hij. Het ene surfboard is nog niet gebruikt of er moet ineens gekite-surft worden en ga zo maar door.

Zijn snowboards zijn inmiddels al niet meer te tellen en alle bijbehorende outfits/wetsuits etc. daar kan mijn schoenencollectie niet eens tegenop;-)

We wonen niet samen en hebben geen gezamenlijke rekening dus hij doet maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven