Mode & Beauty alle pijlers

Tussen jas. Softshell?

10-03-2017 20:51 17 berichten
Ik zoek eens wat anders als tussen jas. Normaal gebruik ik als tussenjas een wat dunnere mantel maar het probleem is dat die soms te warm is wanneer mijn zomerjas echt nog te koud is. Ik zoek eigenlijk een jas die lekker warm is bij ongeveer 10 graden maar ook weer niet te warm is bij 18-19 graden. Zat zelf te denken aan een softshell jas maar heb er geen ervaring mee. Hoe is het draagcomfort? Waar moet ik op letten?
Ik vind softshell toch vaak te warm. Wel een heerlijke herfst- en einde-winterjas.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou m nu over het algemeen nog te koud vinden.

Het is wel een bepaalde 'stijl', outdoor/sportief zeg maar, dat moet je willen (ik vind t leuk naar niet naar mijn werk).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik vind wollen jassen, wollen mantels eigenlijk heel geschikt als tussenjas. Ik ben geen koukleum maar in de winter voel ik de wind door zo'n jas blazen. Brrrr. Prima voor het voorjaar.
quote:ZaraZara100 schreef op 10 maart 2017 @ 20:58:

Ik vind wollen jassen, wollen mantels eigenlijk heel geschikt als tussenjas. Ik ben geen koukleum maar in de winter voel ik de wind door zo'n jas blazen. Brrrr. Prima voor het voorjaar.Ik gebruik mijn wollen jas met - 15 graden. Voor 15 graden vind ik 'm te warm. Dus als tussen jas is die niet zo geschikt.
Ik heb een leren jasje als tussenjas. Softshell kan ook, maar zoals streepjessokken zegt is deze erg sportief en dan vind ik hem voor mijn werk ook niet geschikt.. En voor mijn vrije dagen heb ik een vest dat gebreid is en met teddy gevoerd, echt heerlijk en ook leuk, maar ook niet geschikt voor werk.
Ik zoek juist iets meer casual sportiefs waarbij het ook niet hel stom zal staan als je het een keer omknoopt als het echt te warm wordt.

En voor mijn werk maakt het niet uit, daar is het juist beter om niet te netjes gekleed te gaan.
quote:vlinder021 schreef op 10 maart 2017 @ 21:01:

Ik heb een leren jasje als tussenjas. Softshell kan ook, maar zoals streepjessokken zegt is deze erg sportief en dan vind ik hem voor mijn werk ook niet geschikt.. En voor mijn vrije dagen heb ik een vest dat gebreid is en met teddy gevoerd, echt heerlijk en ook leuk, maar ook niet geschikt voor werk.Hou je je jas aan op je werk?
Ik heb twee leren jassen, met warme sjaal prima tussenjasje.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Inderdaad: een leren jasje.
Ik zou een jas nemen van Texapore. Wind en waterdicht en lichtgewicht.

Met een (dunne) trui zelfs nog te dragen bij minder dan 10 graden.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 10 maart 2017 @ 21:41:

Ik zou een jas nemen van Texapore. Wind en waterdicht en lichtgewicht.

Met een (dunne) trui zelfs nog te dragen bij minder dan 10 graden.

[afbeelding]Mooi ding, wat kost zoiets? En waar koop je t?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 10 maart 2017 @ 21:46:

[...]

Mooi ding, wat kost zoiets? En waar koop je t?Kost best veel geld. Maar dat merk is het wel waard. Je doet er erg lang mee

Klik
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb een soft shell has gehad die heel erg ging stinken als hij nat werd en niet goed droogde.

Een ander gewoon vest had dat niet maar let dus goed op, het regent toch best wel vaak.
Ik heb diverse softshell jassen, wel van merken.

In uitverkoop gekocht.

Ik vind ze top, in winter dunne trui er onder en in herfst lente t shirt er onder!
Voor mijn zoontjes koop altijd idd een softshell jas. Die van name it zijn fijn.

Voor mezelf een leren jasje met sjaal.
Not my circus, not my monkeys
Kijk eens bij Decathlon, voor niet al teveel geld heb je daar oa veel van zulke jassen. Ikzelf heb zoiets, maar dan met een uitneembaar fleecevest. Niet al te sexy maar vind hem echt super fijn.

https://www.decathlon.nl/ ... mes-blauw-id_8355683.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven