misofonie
maandag 7 september 2026 om 23:37
Ik heb misofonie en ik weet niet hoe ik ermee moet om gaan in een bepaalde situatie.
Ik ga namelijk 1x in de maand eten bij mijn ouders en ik stoor mij dan ontzettend aan mijn neefjes en nichtje die veel eetgeluiden maken.
Ik kan daardoor niet ontspannen eten en heb al aangegeven dat er echt wat moet veranderen.
Mijn zus zegt steeds het te begrijpen maar doet er niets aan. Het zijn niet alleen de kinderen maar soms ook de volwassenen die de misofonie triggeren. Ik vind het erg dat er geen rekening wordt gehouden en vraag mij af of ze dit wel serieus nemen??
Ik ga namelijk 1x in de maand eten bij mijn ouders en ik stoor mij dan ontzettend aan mijn neefjes en nichtje die veel eetgeluiden maken.
Ik kan daardoor niet ontspannen eten en heb al aangegeven dat er echt wat moet veranderen.
Mijn zus zegt steeds het te begrijpen maar doet er niets aan. Het zijn niet alleen de kinderen maar soms ook de volwassenen die de misofonie triggeren. Ik vind het erg dat er geen rekening wordt gehouden en vraag mij af of ze dit wel serieus nemen??
maandag 7 september 2026 om 23:45
Mijn dochter heeft het ook (21)..moeder ook..maar ik vind ,ja je kunt er rekening mee houden en niet express triggeren . Sommige geluiden waar kijk dochter al op triggert hoor ik niet eens en je kunt niet iedereen stilhouden of niet laten eten..
Vriendinnetje van jongste heeft het ook .toen ze nog in groep 3 zaten ,heeft een meisje wat naast dat vriendinnetje zat iets onbewust getriggerd en kreeg uit woede door de misofonie een potlood in haar geramd.Maar zij hoorde ook als iemand een appel at op een hele grote afstand.Heeft gelukkig hulp gekregen en gaat nu uit de situatie .
Het is heel lastig omdat diegene die jou triggert dit echt niet bewust doet .
Vriendinnetje van jongste heeft het ook .toen ze nog in groep 3 zaten ,heeft een meisje wat naast dat vriendinnetje zat iets onbewust getriggerd en kreeg uit woede door de misofonie een potlood in haar geramd.Maar zij hoorde ook als iemand een appel at op een hele grote afstand.Heeft gelukkig hulp gekregen en gaat nu uit de situatie .
dinsdag 8 september 2026 om 00:19
Ik heb het idee dat éen van mijn neefjes het wel opzettelijk doet, omdat hij bepaalde eetgeluiden maakt en dan naar mij kijkt en er ook bij gaat lachen. En mijn nichtje eet totaal niet netjes, laatst zaten we pasta te eten en de saus droop van haar mondhoeken af en ook praten met volle mond. Ik ben toen uit mijn slof geschoten maar de volgende keer is het toch altijd weer hetzelfdeEsstwente schreef: ↑07-09-2026 23:45Mijn dochter heeft het ook (21)..moeder ook..maar ik vind ,ja je kunt er rekening mee houden en niet express triggeren . Sommige geluiden waar kijk dochter al op triggert hoor ik niet eens en je kunt niet iedereen stilhouden of niet laten eten..
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in