Gezondheid alle pijlers

Schouderpijn na laparoscpy

11-03-2017 08:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Heb afgelopen donderdag een laparoscopy gehad om een ovaryan cyste te verwijderen en heb nu enorm last van mijn schouder en ademhalen gaat moeilijk. Iemand dit meegemaakt? Graag advies. En ja ik bellater de dokter mocht het erger worden
Jep had ik ook. De CO2 stijgt in je lichaam. Als het goed is is het minder als je ligt?

Ik had ook meer last daarvan dan van de wond.

Ademhaling had ik dan weer niet. Ha bellen kan sowieso geen kwaad natuurlijk.
Pijn kan komen doordat je op een harde operatietafel gelegen hebt in een voor jou niet natuurlijke houding.

Is normaal. Als je niet gerust bent de HA bellen.

Beterschap!
Dat is een normaal verschijnsel bij een dergelijke ingreep. Tijdens de ingreep wordt de buikholte met gas gevuld, dat gas kan irritatie geven aan het middenrif en dan krijg je last van je schouders, borst en buik. Wel vervelend maar niet ernstig normaal gesproken, je kunt paracetamol nemen om het wat te verzachten en het verdwijnt na een paar dagen vanzelf. Mocht je twijfel dan natuurlijk alsnog de dokter bellen. Ik heb zelf ook eens een dergelijke ingreep gehad en ook meer last van dat gas (nou ja mijn schouders) dan van de wond.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Mw theelepel legt het beter uit ja
Het komt door het gas waarmee ze je buik hebben opgeblazen tijdens de operatie. Dit verdwijnt vanzelf. Het helpt om te lopen en rechtop te zitten. Winden en boeren laten helpt ook
Dat is normaal, wat hier boven al wordt omschreven word de holte gevuld met gas.

Tevens is er in je gesneden, ook al zul je maar, denk ik 2 of 3 kleine gaatjes hebben, van binnen is er natuurlijk wel het eea gebeurd.

Paracetamol erin, en evt de arts bellen.
quote:Pikkie22 schreef op 11 maart 2017 @ 08:40:

Het komt door het gas waarmee ze je buik hebben opgeblazen tijdens de operatie. Dit verdwijnt vanzelf. Het helpt om te lopen en rechtop te zitten. Winden en boeren laten helpt ook Nee want het gas is er al uit (na de ingreep laten ze het er weer uitlopen) en zat in de buikholte niet in het spijsverteringskanaal. Er zit helaas niets anders op dan het uitzitten.
Inderdaad het gas, heel vervelend.

Lopen helpt om het snel kwijt te raken.

Het zal niet heel lang duren, hoogstens een paar dagen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:Servieskast schreef op 11 maart 2017 @ 08:38:

Pijn kan komen doordat je op een harde operatietafel gelegen hebt in een voor jou niet natuurlijke houding.

Is normaal. Als je niet gerust bent de HA bellen.

Beterschap!In dit geval heeft die harde tafel er weinig te maken. Het komt in dit geval door het gas.
quote:MwTheelepel schreef op 11 maart 2017 @ 08:45:

[...]

Nee want het gas is er al uit (na de ingreep laten ze het er weer uitlopen) en zat in de buikholte niet in het spijsverteringskanaal. Er zit helaas niets anders op dan het uitzitten.Bij mij hielp het wel, maar ik ben laparoscopisch geopereerd aan maag en darmen.
Oh en de huisarts hiervoor bellen is niet nodig, die zegt ook dat je eventueel een pijnstiller kan nemen.
Is normaal, ben op 7 febr. Geopereerd. Na een week was het over. Was nog opgeblazen, en had ook moeite met ademhalen. Advies van het ziekenhuis: rechtop zitten of plat liggen, en veel windjes laten.
Je kunt ter geruststelling ook even contact opnemen met de afdeling van het ziekenhuis waar je gelegen hebt.

Hebben ze je niet van tevoren verteld dat een dergelijke klacht op kon treden.

Beterschap gewenst!
Ik heb twee weken geleden ook een laparoscopie gehad. Heb een week last gehad van precies dezelfde klachten als jij. Rechtopzitten gaf veel last, duurde een kleine week werd iedere dag wat beter. Veel beterschap!
Hey allemaal, dank voor jullie woorden. Het doet inderdaad meer pijn dan de hele ingreep zelf. Zoals iemand zei is het beter wanneer ik lig maar, wat een ramp is opstaan!! En nee Beter.Laat. ze hebben me hier niets over verteld, maar dat is weer een heel ander verhaal...

Ik ga een stukje proberen te lopen..

Heel fijn om ervaringen van anderen te lezen...Dank jullie wel!
quote:LotuzRose schreef op 11 maart 2017 @ 10:33:

Hey allemaal, dank voor jullie woorden. Het doet inderdaad meer pijn dan de hele ingreep zelf. Zoals iemand zei is het beter wanneer ik lig maar, wat een ramp is opstaan!! En nee Beter.Laat. ze hebben me hier niets over verteld, maar dat is weer een heel ander verhaal...

Ik ga een stukje proberen te lopen..

Heel fijn om ervaringen van anderen te lezen...Dank jullie wel!Ga niet te ver, je moet ook nog terug. Ik heb destijds in huis heen en weer gelopen op de eerste dag. Pas na twee dagen durfde ik een blokje om.
quote:Pikkie22 schreef op 11 maart 2017 @ 09:39:

[...]

Bij mij hielp het wel, maar ik ben laparoscopisch geopereerd aan maag en darmen.Dat is een andere ingreep en dat gaat voor de situatie van TO dus niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven