Lijf & Lijn alle pijlers

Altijd jonger worden geschat.

11-03-2017 19:50 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Misschien denken jullie nu, hou op met zeuren en wees hier blij mee. Maar soms zit het mij behoorlijk dwars dat ik a-l-t-i-j-d jonger word geschat dan dat ik ben.

Helaas ben ik met mijn 30 jaar nog steeds maar 1.62, heb ik een tenger postuur met een A cup, heb ik nog steeds een babyface (ik draag ook niet veel make-up) en ik heb een redelijk zachte stem.

Wat inhoudt dat ik mezelf altijd moet legitimeren als ik alcohol of tabak koop of wanneer ik uitga in een club. In ieder gezelschap "het kleintje of de schattige ben", men het leuk vindt om krukjes of stoelen voor me neer te zetten zodat ik ook iets kan zien, ik ben vaak onderwerp in een of ander grapje over kleine mensen. Etc.

Het geeft me vaak het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt. Soms denk ik weleens dat ik een borstvergroting moet nemen, juist veel make up moet dragen en stiletto's van 12 cm onder mijn voeten moet zetten.

Ik pas af en toe een weekend op een meisje van 10 en een meisje van 15 en om eerlijk te zijn. Die van 15 ziet er ouder uit dan ik. Ze is 1.75, heeft een kleine C, volwassen gezicht, draagt make up, ze heeft heupen etc.

Laatst liepen we door de stad en kwam zij een bekende van haar tegen, zegt die bekende: kei leuk dat je met je klasgenootje gaat shoppen

Pfff, op dat moment kon ik echt wel door de grond zakken.

Vraag me af hoe ik mijn "imago" als "klein schattig meisje" kan veranderen? Gelukkig maakt het binnen mijn werk niet uit hoe ik eruit zie en voel ik me niet benadeeld of minder of niet serieus genomen.

Mijn grenzen hierin aangeven heb ik meerdere keren gedaan, heeft alleen weinig zin.

Toevallig nog meer forummers die hier enige last door ervaren of die me tips kunnen geven?
Wat respectloos zeg. Ik denk dat je wel wat onaardiger mag worden als mensen iets te zeiken hebben over je lengte. Probeer eens kortaf te reageren en niet te lachen als men een grapje erover maakt. Of zeg gewoon: kan het niet echt op prijs stellen als je grapjes maakt over mijn lengte.

Maar, ik moet zeggen dat ik hetzelfde heb gehad heel lang, dat ik jonger werd geschat dan ik ben en ik ben 1.80. Ik heb een babyface, ben nu boven de 40 en eindelijk krijg ik een beetje rimpels enzo. Maar het is ook mijn manier van kleden en mijn haar dragen. Ik heb wel geprobeerd om me wat ouwelijker te kleden maar dat lukt niet echt. Nu zie ik in mijn gezicht wel wat ouder uit maar ik lijk nog steeds iets jonger dan ik ben. Soit, ik heb het geaccepteerd. Ik heb ook geen last van mensen die grappen maken over mijn lengte.

Jij hebt eigenlijk dubbel 'pech' omdat je niet zo lang bent. Maar laat je niet respectloos behandelen hoor, ik vind grappen echt te ver gaan over je lengte. Als ik iemand ontmoet die niet zo lang is, ga ik daar geen opmerkingen over maken hoor. Jij zegt toch ook niet tegen lange mensen, hee, is het mooi weer daarboven? Bijt maar een beetje van je af hoor.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
O ik heb alleen nooit last gehad van ergens niet naar binnen mogen, ik ben al zo lang sinds mijn 15e. Vind ik wel suf eigenlijk, als je lang bent, kijken ze niet zo naar je gezicht, ik kon ook de disco al in op mijn 15e.
quote:Dreamcatcher99 schreef op 11 maart 2017 @ 21:11:

Wat respectloos zeg. Ik denk dat je wel wat onaardiger mag worden als mensen iets te zeiken hebben over je lengte. Probeer eens kortaf te reageren en niet te lachen als men een grapje erover maakt. Of zeg gewoon: kan het niet echt op prijs stellen als je grapjes maakt over mijn lengte.

Maar, ik moet zeggen dat ik hetzelfde heb gehad heel lang, dat ik jonger werd geschat dan ik ben en ik ben 1.80. Ik heb een babyface, ben nu boven de 40 en eindelijk krijg ik een beetje rimpels enzo. Maar het is ook mijn manier van kleden en mijn haar dragen. Ik heb wel geprobeerd om me wat ouwelijker te kleden maar dat lukt niet echt. Nu zie ik in mijn gezicht wel wat ouder uit maar ik lijk nog steeds iets jonger dan ik ben. Soit, ik heb het geaccepteerd. Ik heb ook geen last van mensen die grappen maken over mijn lengte.

Jij hebt eigenlijk dubbel 'pech' omdat je niet zo lang bent. Maar laat je niet respectloos behandelen hoor, ik vind grappen echt te ver gaan over je lengte. Als ik iemand ontmoet die niet zo lang is, ga ik daar geen opmerkingen over maken hoor. Jij zegt toch ook niet tegen lange mensen, hee, is het mooi weer daarboven? Bijt maar een beetje van je af hoor.Dat vind ik nou ook. Waarom moet je alles pikken wat anderen tegen je zeggen? Als het jou pijn doet. Tegen mij zei een voorvrouw ook regelmatig "kabouter" of "ukkenkind". Ze is zelf lesbisch. Daar zeg ik toch ook niks over? Op mijn vorige werk heb ik wel eens "varken" tegen een collega met zwaar overgewicht gezegd. Nadat hij constant over mijn lengte bezig was. Dat vond hij niet leuk, want hij is daar veel mee gepest. Ik vragen waarom hij het dan wel bij mij wel deed. Toen drong het tot hem door.
Ja ik herken het ook wel. Ik ben zelf 1.68m, niet heel klein en ben midden 20 maar word vaak 17/18 geschat. Heb lang blond haar en ook jong gezicht.

Ik weet wel dag ik er niet 'oud' uitzie maar nu ik zwanger ben denk ik echt dat mensen soms denken: goh weer zo'n tienermoeder. Jammer vind ik dat.. (ik weet zelf wel beter maar toch)

Ik merk wel dat kleding verschil maakt, misschien is dat iets om te bekijken.
Kleding: investeer alleen in stukken die echt goed passen, altijd letten op de juiste mouwlengte en mouwinzet bij blazer, blouse of jas. Wat niet perfect zit naar de kleermaker brengen en laten verstellen. In een 'net niet' kledingstuk zie je er anders al snel uit alsof je iets van je moeder hebt aangetrokken.

Kapsel: niet alleen model maar ook kleur kan veel doen. Ik zou het gewoon eens voorleggen bij een kapsalon.

Make-up, hakken: alleen als jij je er goed bij voelt. Als je meer een 'gympjes' persoon bent, let dan gewoon op het soort gympen. Ga niet met exact dezelfde Stan Smith gympen rondlopen als de doorsnee 16-jarige.

Qua accessoires: kies niet teveel voor trends maar ga voor wat klassieker spul.

Soms helpt gewoon niets. Omdat mensen niet naar je gezicht kijken, of je loopt net die ene dag per maand in een joggingbroek-met-simpel-shirtje. Of omdat mensen een bril nodig hebben. Of het is gewoon een eikel/trut. Die bestaan nu eenmaal. Adem in, adem uit. Ga geen energie steken in 'grenzen aangeven'.

Ik word alleen een 'opgefokte chihuahua' als mensen aan mij komen (zachtjes opzij proberen te duwen, overhoop lopen omdat ik buiten hun zijblik val als ze intensief versmolten zijn met hun smartphone of gewoonweg voordringen.
Bijzonder hoe het in dit soort topics altijd op kleding en houding wordt gegooid. Sommige mensen zien er hoe dan ook jong uit.

Als zij een mooie stijlvolle blouse en een colbert aantrekken met de perfecte pasvorm, dan denk je eerder 'wat kleedt zij zich oud voor haar leeftijd' dan dat de persoon ik kwestie er ouder uitziet. Zelfde met kapsels. Sommige mensen hebben zo'n jong gezicht dat het kapsel niet uitmaakt, dan denk je eerder: 'waarom heeft dat meisje zo'n klassiek kapsel?' Dat soort dingen passen totaal niet. Als zo iemand zich assertief opstelt dan noemen mensen haar eerder 'brutaal', omdat ze denken 'jij komt net kijken'. Op z'n best verbaas je mensen met je kennis, maar dan nog zullen ze denken 'die weet een hoop, wat bijzonder voor zo'n jong iemand' en dus niet: 'die zal wel ouder zijn'.

In veel gevallen is er helaas weinig aan te doen.
Dank voor alle tips!

Mijn kapsel en haarkleur passen nu precies bij mijn gezicht en ik voel me ook mezelf. Heb het niet zo op haar verven, is heel bepalend voor mijn uitstraling op de een of andere manier. Sommige vriendinnen kunnen alle kleuren dragen, ik niet.

Qua kleding; ik ben werkzaam in de kunst en cultuursector en heb mijn eigen stijl. Wat me soms ook jonger maakt. Maar een S valt bij mij al ruim en ik schaam me ergens ook als ik bij de kinderafdeling kleding moet kopen omdat dat eigenlijk net wat beter aansluit. Op het moment dat ik chique ga (moet), dan zie ik er wel ouder uit.

Wat betreft schoenen, het liefst gympies (nu clarks), maar heb ook zwarte veterlaarsjes. Het irritante is dat ik dan wel weer grote voeten heb, maat 39 en soms 40. Dus ik moet heel erg opletten dat ik geen platvoeten krijg. Dus in die zin zit ik een beetje raar in elkaar. Klein, mager, weinig curves, maar wel grote voeten.

Als ik wat zou kunnen aankomen, 5-7 kilo dan zou ik me veel prettiger voelen denk ik. Maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

wat betreft make-up; ik heb geen foundation nodig, mijn huid is egaal en heeft een fijne teint van zichzelf. Zware make up ziet er bij mij heel raar uit, dan wordt het snel té. Heb een tijd terug make up advies gevraagd bij een make up artist, maar zij adviseert mij neutraal te gaan.

Haha! Dat laatste herken ik heel erg! Dan word ik ook weleens fel. Mensen zien je snel letterlijk over het hoofd en dat vind ik vooral irritant.
Zo te lezen is het deels misschien gewoon een kwestie van tijd en tot je er echt ouder uit gaat zien; acceptatie.

Als je echt graag aan wil komen, zou je eens een diëtist op kunnen zoeken, of heb je dat al eens geprobeerd?
nou gefeliciteerd! en wat wil je nou met dit topic? btw er is hier al een topic over!
quote:Promethium schreef op 11 maart 2017 @ 22:26:

Zo te lezen is het deels misschien gewoon een kwestie van tijd en tot je er echt ouder uit gaat zien; acceptatie.

Als je echt graag aan wil komen, zou je eens een diëtist op kunnen zoeken, of heb je dat al eens geprobeerd?Ik heb al eens een diëtist opgezocht, dieten gevolgd, shakes etc geprobeerd icm sport (personal trainer) ook. Mijn stofwisseling werkt erg snel en ik eet vrij veel om op gewicht te blijven. Als kind had ik hier al last van.
quote:miss_lipstick_83 schreef op 11 maart 2017 @ 22:27:

nou gefeliciteerd! en wat wil je nou met dit topic? btw er is hier al een topic over!Bedankt, ik voel me door jouw bijdrage ineens een stuk ouder!
Herkenbaar, ik ben in de twintig en word soms nog 16 geschat. Ik ben ongeveer 1.68m qua lengte, dus niet heel klein o.i.d. Heb wel een jonger gezicht, misschien dat dat het is.

Ik denk niet dat je dit enkel door kleding en make-up kunt veranderen, maar het is altijd te proberen. Verder kun je het alleen accepteren, denk ik.
Afgelopen week wou ik even sigaretten halen in de supermarkt. Of ik me kon legitimeren? Uhm nee niets bij me. Helaas dan kreeg ik ook niets mee. En ben 32.

En het gebeurd vaker.

Ach, ik kan er de lol wel van inzien. Zie ik het maar als een compliment!
quote:Abramovic schreef op 11 maart 2017 @ 22:41:

[...]

Bedankt, ik voel me door jouw bijdrage ineens een stuk ouder!

Assertief en nog grappig ook.

Als je aan wilt komen, ik moet ook oppassen dat ik er niet uitzie als een spijker. Vorig jaar is het me gelukt om 13 kilo aan te komen. Wat ik heb gedaan, is calorierijk voedsel als gewoonte gaan eten. Stug volhouden dus met pizza's eten en marsen enzo. Zeker twee keer per week een pizza en dan helemaal opeten en ik koop van die marsen van het eigen merk, die zijn niet zo duur en moet er dan minstens 2 per dag eten.

Kijk naar de dikkere volkeren, als je aan wilt komen. Amerikanen zijn dik, en die eten pizza, patat, hamburgers en cola. En Italiaans eten zet ook enorm aan. Ik neem ook overal saus bij en alles van het volle pond. En dan nog was het lastig hoor! Je wilt ook niet allemaal blubbervet overal dus bewegen moet ook, spieren zijn zwaarder dan vet he. Voor eiwitten eet ik gewoon eieren, griekse yoghurt, veel kaas en melk en vlees natuurlijk (vleesvervangers in mijn geval).

Maar aankomen kan net zo lastig zijn als afvallen, dat is echt zo. Je hebt gewoon een stofwisseling die wat sneller draait van zichzelf, ik wel, dus je moet echt wel 3000 calorieen per dag eten. Nou ik kreeg het nauwelijks weg hoor. En nu moet ik ook nog steeds nadenken om wel voldoende calorieen te eten. Maar het is wel mogelijk, als je wilt, maar makkelijk, neen.

Ik denk wel dat het klopt wat hierboven werd gezegd, dat sommige mensen een inschatting maken van je leeftijd en daarbij blijven dus dan helpt idd niks. Misschien kun je voor jezelf een goeie terugkomopmerking bedenken, dat je de ander ook een naampje geeft. Of dat je serieus blijft en gewoon zegt wat je denkt, neem je me wel serieus eigenlijk? Zou ik erg waarderen!
quote:Bundeltjes schreef op 11 maart 2017 @ 23:41:

Afgelopen week wou ik even sigaretten halen in de supermarkt. Of ik me kon legitimeren? Uhm nee niets bij me. Helaas dan kreeg ik ook niets mee. En ben 32.

En het gebeurd vaker.

Ach, ik kan er de lol wel van inzien. Zie ik het maar als een compliment!

Eens ik moet me ook regelmatig legitimeren. Onlangs gestopt met roken en gaan dampen maar koop nog wel drank. Toen ik vijfentwintig was vroeg de mevrouw bij de sigarettenbalie van de ah of ik al achttien was

Denk verder dat het hem vooral in uitstraling zit. Ben nu begin dertig en 1,70 met cup H en toch word ik dikwijls jonger geschat. Heb ook geen beginnende rimpels ofzo, en mijn oma van 90 heeft ze nog steeds niet dus hopelijk haar genen.

Geen hoge hakken maar wel altijd make-up overigens en binnen zes maanden twee keer geopereerd, de laatste keer was 1,5 week geleden en beide keren vroegen de verpleging en zaalgenotes of ik nog thuis woonde. Mijn leeftijd hadden ze me niet gegeven.
Ik word ook altijd jonger geschat , 18-22, ben 29 ,176 lang, ik denk dat het komt omdat ik vrij slank ben , sportief gebouwd, en jong gezicht , maar heb er geen problemen mee, als ik 35-36 ben zal je wel kraaienpootjes bij je ogen krijgen m en dat veraad altijd wel dat je midden of eind 30 bent
Wees jezelf
quote:Bundeltjes schreef op 11 maart 2017 @ 23:41:

En het gebeurd vaker.

Ach, ik kan er de lol wel van inzien. Zie ik het maar als een compliment!Zeg je dan nooit, hallo, ik ben al 32 hoor. Zou ik wel doen. Als je even een klein praatje met de mensen maakt, zullen ze hun inschatting niet bijstellen, denk je? Begin anders over politiek! Daar praten jongere mensen meestal niet over. Of maak, als dat kan dan he, wat vaker de opmerking: zeg ik heb niet met je geknikkerd!
O ja, 1 keer heeft het me wel een nadeel opgeleverd. Mijn tandarts dacht ik dat veel cola dronk, dat kon hij aan mijn gebit zien en gaf me steeds preken erover. Maar ik dronk helemaal niet veel cola, af en toe een glaasje, meer niet.

Ik heb wel een maagaandoening waardoor ik teveel zuur aanmaak. Dat heb ik al sinds jonge leeftijd en de tandarts heeft dat verkeerd ingeschat, mijn glazuur raakte beschadigd maar niet door frisdrank. Waarschijnlijk door mijn jonge uiterlijk, ik was wel al 30 maar zag er jonger uit.

En ik heb er niet aan gedacht, dat te melden bij de tandarts, suf misschien. Maar dat zorgde er wel voor dat de schade door kon gaan. Ik ben gestopt met alle frisdranken drinken maar dat hielp natuurlijk geen bal. Tien jaar later was mijn gebit zo broos geworden dat ik tegenwoordig plastic tandjes heb. Al vraag ik me af, of mijn gebit te redden was geweest hoor maar die tandarts zag me als een jongere en dacht niet aan een aandoening daardoor, denk ik.
quote:Abramovic schreef op 11 maart 2017 @ 22:41:

[...]

Bedankt, ik voel me door jouw bijdrage ineens een stuk ouder!nou,dan is je probleem gelijk opgelost!
quote:valerievaldera schreef op 11 maart 2017 @ 22:09:

Bijzonder hoe het in dit soort topics altijd op kleding en houding wordt gegooid. Sommige mensen zien er hoe dan ook jong uit.

Als zij een mooie stijlvolle blouse en een colbert aantrekken met de perfecte pasvorm, dan denk je eerder 'wat kleedt zij zich oud voor haar leeftijd' dan dat de persoon ik kwestie er ouder uitziet. Zelfde met kapsels. Sommige mensen hebben zo'n jong gezicht dat het kapsel niet uitmaakt, dan denk je eerder: 'waarom heeft dat meisje zo'n klassiek kapsel?' Dat soort dingen passen totaal niet. Als zo iemand zich assertief opstelt dan noemen mensen haar eerder 'brutaal', omdat ze denken 'jij komt net kijken'. Op z'n best verbaas je mensen met je kennis, maar dan nog zullen ze denken 'die weet een hoop, wat bijzonder voor zo'n jong iemand' en dus niet: 'die zal wel ouder zijn'.

In veel gevallen is er helaas weinig aan te doen.Ik vind het vooral bijzonder dat jij dat bijzonder vindt
Als je nou stopt met roken en zuipen word je er al een stuk minder mee geconfronteerd. En dat is veel gezonder en goedkoper dan een borstvergroting!
You like icecream? We have icecream.
Lieve TO, ik weet niet of het helpt, maar ik ben bijna 30 en bijna 1.90m en ik word steevast vijf jaar jonger geschat. Ik vind het ook niet grappig, maar het is nou eenmaal zo. Misschien een troost dat dit ook bij lange vrouwen gebeurt?
TO, hier nog iemand, ik ben 40 maar sommige mensen denken echt dat ik 25 ben. Soms vind ik dat wel grappig, maar vaak denk ik echt jezus...

Ik begon in juli vorig jaar in een nieuwe baan en kreeg toen serieus de vragen: studeer je nog / woon je nog thuis.... Ehm...... Al 20 jaar niet meer..........

Bij mij is het erfelijk denk ik mijn moeder is 72 en wordt soms halverwege de 50 geschat
Bij mij zit het ook in de familie, aan vaderskant. Iedereen wordt jonger geschat. Ik denk dat het een meer elastische huid is, ik heb weinig rimpels voor mijn leeftijd en ik rook nog wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven