Leuk wandelgebied

13-03-2017 07:24 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner en ik willen een weekendje weg met de mogelijkheid om mooie wandelingen te maken. Liefst in Nederland of België, maar Duitsland mag ook als het niet te ver van Utrecht is.

Als ik Google, kom ik voornamelijk senioren arrangementen tegen. Waarschijnlijk zegt het ook veel over wat we willen , maar ik kan me niet voorstellen dat mensen van tussen de 30 en de 40 geen zin hebben om eens lekker de natuur in te gaan.

Mijn vraag: heeft iemand een goede tip?

Leuk hotel, leuk wandelgebied en eventueel

zelfs leuk om te fietsen.
Eifel of Ardennen!
Het Limburgse Heuvelland! Omgeving Slenaken/Epen enzo. Prachtig om te wandelen, bijna on-Nederlands zo tussen de heuvels en uitzichtpunten. Genoeg hotels en B&B's daar.

Fietsen is wel wat minder daar, of je moet van mountainbiken houden
Luxemburg, het Mullerthal
Oh top! Wat veel reacties al. Iemand nog een specifiek hotel/b&b wat mooi ligt tov een wandelgebied?
Wij zijn afgelopen zomer naar Warstein geweest.

Genoeg wandelroutes in de omgeving en heel goed met bordjes aangegeven!

Wij zaten in een hotel in Hirschberg, klein dorpje op 7 km van Warstein: Landhotel Cramer (Kramer).

Erg leuk hotelletje.
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 13-03-2017 07:56
Reden: Hotel gevonden.
% gewijzigd
Nope
Ik heb onlangs tijdens een wandelweekend hier geslapen: www.stalhoes.nl

Eenvoudig, maar heel gastvrij. En perfect gelegen voor mooi wandelingen.
quote:Marana_ schreef op 13 maart 2017 @ 07:32:

Luxemburg, het Mullerthal

Dit! Ze noemen het Klein Zwitserland. Echt prachtig

Echternach is een heel leuk plaatsje, daar hebben ze vast een leuk hotel of een B&B.
Wij waren twee weken geleden in Sauerland, in de buurt van Winterberg. Wij hebben niet geskied maar gewoon lekker gewandeld. Het is echt prachtig daar! Wij zaten in het dorpje Nordenau, hier waren ook meerdere mooie wandelroutes.
Kijk eens naar Kootwijk of Hoog Soeren, op de Veluwe: vanaf daar kan je prachtige wandelingen maken.
Drenthe! Heel veel natuurgebieden waar je lange wandelingen kunt maken. Zo is nationaal park de Drentsche aa heel mooi of nationaal park Dwingelderveld. Op de Hondsrug heb ke de staatsbossen waar ook vele wandelingen zijn uitgestippeld. Misschien is Fletcher hotel de Zeegser Duinen leuk? Daar wandel ik vaak langs.
De Drentsche aa is inderdaad ook prachtig - vorig jaar nog een paar dagen geweest!
Posbank
Ik voel me zo moedellooos
Twente en dan specifiek het Springendal. In Ootmarsum en Vasse zijn diverse hotels.

Ook Ommen en omgeving is mooi. Hotel de Zon ligt aan de Vecht. Zit je vlak bij diverse landgoederen en mooie bossen.
Westerwolde natuurlijk. https://westerwolde.groningen.nl/zien-d ... ndelroutes

En dan overnachten in Herberg Sellingen of in de vesting Bourtange.
En als wandelliefhebber zijn kom je ook prima aan je trekken in zuid Limburg en Drenthe. Gebied Drentse Aa en de regio rond Norg/Roden is ook erg mooi. Google maar eens op wandelen rond Roden.
Elk jaar wordt de wandelgemeente van het jaar gekozen. In 2016 werd Valkenswaard gekozen, in 2017 zijn Alkmaar, Apeldoorn en Leusden de genomineerden.
quote:tjjjjjemig schreef op 13 maart 2017 @ 08:19:

Posbank

Deze! Met stip op 1 bij ons. Ik zou dan een hotel in Arnhem nemen (of Velp, Rheden of Oosterbeek). Maar voordeel van Arnhem is dat je het prima kunt combineren met ook een uurtje shoppen (in het modekwartier) en heel veel leuke restaurantjes en kroegen. De perfecte combi voor een actief en leuk weekend.

Op nummer 2 idd het limburgse heuvellandschap. Vooral het gebied bij Epen is prachtig. Wij hebben ooit in het bakhuisje in Camerig geslapen, echt super kneuterig.

En op 3 staat bij mij de hei en hunnebedden bij Havelte.
Van der Valk Hotel Spier Dwingeloo!

En een voordeel van de door jou genoemde 'senioren-arrangementen' is dat het er niet krioelt van luidruchtige kinderen....

www.hotelspier.nl
Super! Wat heerlijk om al die enthousiaste verhalen te lezen! We zijn zo ontzettend toe aan een weekend samen: lekker de natuur in, kletsen, lekker uitgebreid eten, etc. Ik ga vanmiddag, als de kleine slaapt, op mijn gemak al jullie tips bekijken.
Schoorlse duinen. Vele wandelingen mogelijk, ook van meerdere uren. Verveelt nooit.

Genoeg hotelletjes of B&B's te vinden.

Heb je geen inspiratie dit is een leuk hotel.

Hotel bergen

Dit hotel ligt in bergen niet naast de Schoorlse duinen, dus heb je meer mogelijkheden de ene dag hier in deze omgeving wandelen de volgende dag bij Schoorl of zo iets. Have fun het is er prachtig :-)
Je hebt in Zuid Holland verschillende wandelnetwerken, bijvoorbeeld duin- en bollenstreek!
Nijmegen, en dan richting de Duitse grens. De N70 wandelroute.

http://www.frankwandelt.n ... oor-het-rijk-van-nijmegen (geen aandelen in deze site, gewoon de eerst googlehit die ik kreeg)
En wat bij ons ook altijd een topper is: De Loonse en Drunense Duinen.

Hier wonen we zelf niet heel ver vanaf, dus is ook als middaguitje erg leuk: Aanrader voor de lunch: De Drie Linden.
Nope
Mullerthal is inderdaad prachtig, maar wel redelijk ver. Ik verbleef in het enige hotel in het piepkleine Duitse Ralingen, maar 8 kilometer van het Luxemburgse Echternach. Voordeel: het eten in Duitsland is flink goedkoper dan in Lux en het hotel heeft een prima restaurant.

Benzine is weer veel goedkoper in Luxemburg, en daar heeft elk tankstation een landelijk opgelegde dagprijs, dus je hoeft ook nooit te zoeken welk tankstation goedkoper is.

Vanuit Echternach is de E1 wandeling mooi om te lopen, met bordjes aangegeven. 11km door indrukwekkende rotssleuven, bossen, langs beekjes, halve grotten. (Google maar eens plaatjes van de Wolfschlucht.) Van Echternach naar Berdorf en via een andere route weer terug. Heel afwisselend en mooi. 4 uur doe je er ongeveer over.

Een ander prachtig bergachtig gebied vol mooie wandelingen is het Harzgebergte in Duitsland, met bijvoorbeeld het supermooie middeleeuwse Quedlinburg (UNESCO werelderfgoed) als uitvalsbasis. Als je details wilt over specifieke wandeligen, en over twee leuke appartementen, laat maar weten. In die hele omgeving is veel te zien en doen zoals een DDR-museum, een groot kasteel nog volledig gedecoreerd in Wernigerode etc.

In mijn herinnering is dat gebied ongeveer even lang rijden als naar Mullerthal, maar misschien vergis ik me.

Verder zijn er dichterbij natuurlijk volop mooie wandelgebieden, het ligt er ook maar net aan hoeveel heuvels en bergen je wilt, of dat je vlak land ook goed vindt. In de Ardennen vind ik het plaatsje Durbuy erg leuk, van daaruit kun je ook een mooie kanotocht maken, met halverwege een leuk restaurant.

Zelf heb ik ook wel eens in een Bilderberg hotel net ten westen van Arnhem gezeten, waar je zo uit het hotel direct het bos in liep.

Dat geldt ook voor het Blooming hotel in Bergen.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven