Help:-)

13-03-2017 11:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wat advies...

Sinds 5 jaar ben ik gescheiden. Een jaar geleden werd ik enorm verliefd op mijn instructeur van een sport. Het bleek wederzijds en we kregen een relatie. Ik bleek het erg ingewikkeld te vinden . Bindingsangt. Alle mooie momenten werden overschaduwd door aantrekken/afstoten. Ik kon het niet. 6 weken geleden heb ik voor de 2e x de relatie verbroken omdat ik het niet langer kon aanzien wat ik hem aandeed. Ik mis hem heel erg. Heb inmiddels EMDR gehad om scheiding te verwerken en heb gesproken met een psycholoog. Voel me nu heel.anders en heb hem dit ook verteld maar hij heeft er geen vertrouwen meer in. Wat ik begrijp. Vorige week hebben we gepraat na de training en vertelde hij mij dat hij nog gevoelens heeft. Een dag later appte hij me dat hij het moet afronden en zichzelf moet beschermen. Ik zou hem zo graag laten zien dat dingen nu anders zijn en wil er alles aan doen. Alleen dan moet ik die kans nog wel 1x krijgen en zoals het er nu naar uitziet gaat dat niet meer gebeuren. Ik wil voor hem vechten en aan de andere kant hem met rust laten zoals ik beloofd heb. Ik denk dat hij vechten meer zal waarderen maar dat weet ik niet zeker. Elke maandag zie ik hem en voel me enorm machteloos. Ik zou hem willen verrassen/iets willen doen samen maar wil zijn besluit ook respecteren. Ik weet het echt niet meer..

Iemand misschien tips/creatieve ideeën? Alle tips zijn welkom! Dank jullie wel.

Marloes
Mijn tip: als je zo lang na een scheiding nog zoveel last ervan hebt dan is het het belangrijkste dat je jezelf weer op een goed emotioneel spoor krijgt. Richt je aandacht daar op en niet op die man, die terecht geen relatie meer met je wil.

Als je dan zelf helemaal goed in je vel zit is het nog vroeg genoeg om weer aan mannen en relaties te denken. Nu heb je een man duidelijk nog niets te bieden.
Misschien past een relatie gewoon niet echt bij je.
Ik zou je ook geen kans meer geven als ik hem was.

Je hebt je kansen al verspeeld.
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik zou een andere sport zoeken...
Je hebt 6 weken geleden de relatie verbroken en in die 6 weken ben je een compleet anders mens geworden en kun je ineens toch wel een stabiele relatie bieden aan die kerel?
Zoek een andere sport en richt je op jezelf.
Het enige goede idee dat ik heb, is die man met rust laten.

Ik zou er ook geen vertrouwen in hebben dat het binnen 6 weken ineens helemaal anders is...
If you can dream it, you can do it.
Loslaten. Iemand mag niet meer willen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bent helemaal niet veranderd want je doet nog hetzelfde. Afstoten en nu weer aantrekken namelijk.

Laat hem los en ga echt werken aan jezelf.
Je hebt al eerder de relatie verbroken met je afstoten en aantrekken gedoe. Zoek een andere sport en laat hem met rust. Jij kan nog lang niet zijn veranderd. Vooral niet na 6 weken. Neem je EMDR serieus en ga met jezelf aan de slag. Mochten jullie dan later elkaar weer tegen komen dan ben jij een veel leukere vrouw. Ook als je hem niet meer tegenkomt maar iemand anders. Dan ben je voor diegene en voor jezelf tenminste ook leuk.
Besef je wel hoeveel pijn je iemand met dat afstoten kan doen? Hij denkt nu ook ben geen ezel stoot mezelf niet voor de 3e keer aan dezelfde steen.

Ga eerst van jezelf leren houden en stabiel worden en dan weer verder kijken.
you go girl
Bedankt voor jullie eerlijke reacties en ja..Ik besef me wel degelijk dat dit hem pijn heeft gedaan. EMDR kan wel degelijk snel helpen als er een blokkade is. Maar goed..Ik snap wat jullie schrijven. Ik had misschien iets meer compassie hier verwacht ofzo..maar dat was mijn verwachting en uiteindelijk heb ik meer aan eerlijke reacties. Kan hier ook niet goed genoeg uitleggen hoe gaaf we samen waren en dat het jammer is dat het op een paar punten mis ging.

Nogmaals dank!
Hij wil niet. Klaar.

Ik geloof ook niet dat iemand in zes weken als een blad aan de boom kan draaien. Je bent nu weer aan het aantrekken he?
Ik begrijp echt niet dat je kunt zeggen dat je relatie zo gaaf was, maar toch 2x de stekker er uit trekt..

En dan 6 weken later zeggen, ik ben veranderd. Lijkt mij niet kunnen.

Maar daarom niet minder verdrietig...
Geef het meer tijd om de verandering in jezelf ook echt eigen te maken. En laat hem zien dat je een patroon hebt doorbroken, door hem met rust te laten.

Wie weet zit het er later nog wel in, als blijkt dat je echt anders met de dingen om kan gaan, nu is dat te vroeg. Door nu aan te boven dringen laat je juist zien dat er niets veranderd is.

En misschien zit het er wel niet in en halen jullie niet het beste in elkaar boven. Een ding weet je in ieder geval wel: op dit moment is dat in ieder geval niet zo.
Dank je wel Patchouli
quote:patchouli_ schreef op 13 maart 2017 @ 12:49:

Geef het meer tijd om de verandering in jezelf ook echt eigen te maken. En laat hem zien dat je een patroon hebt doorbroken, door hem met rust te laten.

Wie weet zit het er later nog wel in, als blijkt dat je echt anders met de dingen om kan gaan, nu is dat te vroeg. Door nu aan te boven dringen laat je juist zien dat er niets veranderd is.

Eens met patchouli. Echt, geeft het (véél) meer tijd en richt je op jezelf. Stop per direct met die training (ga ergens anders sporten!) en laat die man met rust. Respecteer hem door zijn wens te respecteren.

Dus vanavond níet meer naar de sport, je kunt het echt niet maken om die man op zijn werk te dwingen jou te zien .

Je kunt over een maand of drie altijd nog kijken of er nog iets inzit.
Als je niet bekend bent met EMDR, kun je, je niet voorstellen hoe snel het effect kan hebben. Bovendien zijn er ook mensen die EMDR volgen, waarbij het effect juist heel langzaam kwam. Het is dus erg verschillend, maar ik vind het positief dat je al zoveel effect merkt. Goed van en voor je! Maar toch, is het niet toch handiger om eerst jezelf zoveel mogelijk te stabiliseren en vanuit daar te kijken wat je aan kan op relatiegebied? Met iemand waarmee niet al van alles is gebeurd/misgelopen? Dan kun je jezelf en een relatie een eerlijke kans geven. Jullie staan samen al 3-0 achter.

Ik zou me voor nu afwachtend opstellen en er niet teveel mee bezig zijn om een relatie te hebben, ook niet met deze man. Is er nog een traject na de EMDR? Bijvoorbeeld oefenen hoe ermee om te gaan dat de blokkade nu weg is? Hoe dat aan te pakken? Etc?

Sterkte en succes!
Zoals iemand hierboven al zei; is dit niet weer gewoon onderdeel van het spelletje aantrekken afstoten. Zit je nu niet gewoon weer in het aantrekken gedeelte?

Als wij dat gevoel hier al hebben ( ongeacht of we jullie kennen of niet) dan moet het bij hem tien keer erger voelen.

Of je EMDR nou al wel of niet zo snel heeft geholpen ( ik hoop van wel) het vertrouwen in jou is weg. En dat snap ik heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven