Gezondheid alle pijlers

Nasleep van behandeling botkanker

13-03-2017 15:11 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 5 jaar geleden ben ik een jaar behandeld tegen een Ewing-sarcoom (botkanker) in de zevende rib. Ik heb ongeveer 18 chemo-kuren gehad, 4 operaties en 32 bestralingen. Ik was toen 15 jaar oud.

Na vijf jaar kwamen de dokters erachter dat het matje, wat op de plaats is gezet van de twee verwijderde ribben, ontstoken was. Er werd die week daarna gelijk een operatie ingepland. Het matje is operatief verwijderd. Het was een hele grote wond, dus hebben de dokters daar een pomp in geplaatst. Na twee maanden mocht deze pomp er eindelijk uit. Nu, bijna een jaar verder, wil het wondje nog steeds niet genezen. Het blijft een heel klein wondje en ergens toch bang dat de ontsteking niet helemaal weg is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat het een complex verhaal is, maar wie weet.
Poeh, Eveline, heftig hoor. Geen ervaring mee, maar wat zegt je arts er van dat het nog steeds niet genezen is? Krijg je nog controles?
quote:Jougla schreef op 13 maart 2017 @ 15:29:

Poeh, Eveline, heftig hoor. Geen ervaring mee, maar wat zegt je arts er van dat het nog steeds niet genezen is? Krijg je nog controles?Hoi Jougla, bedankt voor je reactie. Helaas weet mijn behandelend arts dit niet. Ik heb in April weer een controle maar eigenlijk wil ik dat het dan genezen is. Daarbij komt dat ik bang ben dat er weer een operatie aan zit te komen en hoop eigenlijk dat het tegen die tijd genezen is. Ergens weet ik dat het onrealistisch is maar wellicht heeft iemand een gouden tip om het genezingsproces te bevorderen. Echter, ben ik gewend om wel ergens last van te hebben en daarom informeer ik niet snel een arts. Jammergenoeg ken ik niemand die dit meegemaakt heeft en wellicht ben ik ook wel de enige.
Ik kan me voorstellen dat je niet weer een operatie wil. Maar je loopt nu al bijna een jaar met een open wondje, dat lijkt me niet prettig en ook niet goed. Of je nou wel of niet gewend bent om ergens last van te hebben. De 'kop in het zand' techniek lijkt me hier niet zo handig. Dus ik zou niet eens wachten maar het al melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven