Alleen op vakantie tips

08-03-2017 20:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_290341 wijzigde dit bericht op 02-04-2017 12:36
Reden: Remove account request
% gewijzigd
Accountkiller
Het alleen reizen kan ik ten zeerste aanraden. Je kunt heerlijk je eigen plan trekken, er is niemand waar je rekening mee hoeft te houden. En de meeste bestemmingen zijn gewoon veilig voor een vrouw alleen.

Zowel in een resort als in een hostel of B&B kun je vrij makkelijk mensen ontmoeten om samen dingen mee te doen mocht je dat willen. Mijn ervaring is dat het in een 'gewoon' hotel wel lastiger is en je dan dus al snel ook echt alles alleen doet.

Ik heb geen ervaring met last minute, maar ik zou zelf gewoon nu een bestemming uitkiezen. Als je last minute boekt weet je niet wat er nog mogelijk is qua zonnige bestemmingen en of jij op de mogelijke bestemming graag als vrouw alleen rondloopt.
Ik ga ook wel eens alleen op vakantie. Heerlijk! Maar ik zou dan dus nooit naar Schiphol gaan en daar een last minute boeken.

Het is vaak niet eens zo heel veel goedkoper of juist duurder en omdat ik alleen reis wil ik me wat beter voor kunnen bereiden. Ik wil niet in een of ander hotel terecht komen wat redelijk afgelegen ligt en in een buurt waar ik me niet prettig zou voelen als ik 's avonds laat over straat moet alleen.

En juist omdat je een relax vakantie wilt met een aangename temperatuur zou ik dus juist eerder boeken want wellicht kom je aan op Schiphol en is er bijvoorbeeld alleen nog Rusland of Polen over.
Ik ben al een aantal keren alleen op vakantie geweest, en heb altijd alles van tevoren geboekt. Dan hoefde ik me daar geen zorgen over te maken, en kon ik gewoon genieten. Ik denk dat het inmiddels achterhaald is dat last minute goedkoper is, nu heb je nog de keuze. Ik boek meestal via Airbnb, in appartementen waar meerdere kamers verhuurd worden, of waar de eigenaar zelf ook woont. Zo heb je gauw aanspraak. In een hotel heb je dat inderdaad minder. Er zijn ook singlesreizen, dat is me ook prima bevallen. Mijn ervaring is dat lang niet iedereen daar op zoek is naar een relatie, maar gewoon een leuke vakantie wil.

Succes!
Doen! Ik ga bijna altijd alleen. Ik boek vooraf, in mijn ervaring is dat het goedkoopst. Ik verblijf altijd in hostels, zo ontmoet je ook heel gemakkelijk andere mensen.
Waar boeken jullie?
Voor verblijf kijk ik op booking.com en op expedia maar ik boek meestal bij booking.com en anders via het hotel/hostel zelf.

Ik ga meestal met de trein (NSInternationaal) en anders kijk ik op skyscanner als ik wil vliegen.

Ik ben tot nu toe alleen nog maar alleen op city trips geweest binnen Europa en ik vond het altijd onzin om dat via een reisbureau te regelen want dan zit je vaak ook met 1 persoonstoeslag omdat je alleen bent. Voordeel van een reisbureau is dan weer wel dat je ergens op terug kan vallen mocht het nodig zijn en die kan excursies regelen maar met een goede voorbereiding kom je zelf ook een heel eind.

AirBnb wil ik ook no een keer testen maar ik vind het wel eng en ik vind het vaak niet eens goedkoper.
Vlieg/treinticket boek ik eigenlijk altijd direct via de website van de vervoerder.

Verblijf boek ik direct bij het hostel/hotel/B&B of via AirBNB afhankelijk van wat er beschikbaar en voor welke prijs.

Volgend jaar heb ik nog plannen voor een reis naar Marokko, dat wordt waarschijnlijk een groepsreis geboekt bij een reisorganisatie.
Ik zoek vliegtickets via Skyscanner en boek waar het het goedkoopst is. Is vaak bij aanbieder zelf. Hostels zoek ik Hostelworld, boek afhankelijk van of er prijsverschil is daar of via website van hostel zelf.
quote:closednote schreef op 08 maart 2017 @ 22:32:

AirBnb wil ik ook nog een keer testen maar ik vind het wel eng en ik vind het vaak niet eens goedkoper.

AirBnB is vaak persoonlijker. Ik heb voor komende zomer een appartementje gehuurd op een zonnige plek. Met terras, keukentje zodat ik zelf voor mijn ontbijt kan zorgen en wifi (volgens reviews goed signaal). Hotels vind ik ook prima hoor, maar voor deze bestemming kreeg ik via AirBnB meer ruimte voor mijn geld. Hostels doe ik niet, dan heb je meestal een gedeelde badkamer en dat vind ik niet fijn (geprobeerd en niet bevallen).

Overigens is AirBnB in mijn ogen juist betrouwbaar omdat je er als gast een review achterlaat. Daar selecteer ik streng op.
Bounty, als je je pb-functie aanzet wil ik je wel wat specifiekere tips geven.
hostel is echt niks voor mij, ik heb echt wel mijn eigen ruimte nodig.

Ik wil gewoon lekker van het weer genieten en de mooie omgeving.

Een wellness boeken, en lekker eten.. Het is maar voor een paar dagen,

Ja ok in the middle of no where ook weer niet, wel leuke marktjes of winkeltjes.

over wel of niet aanspraak maak ik me niet zo zorgen, af en toe een praatje ok daar staat

iedereen wel open voor toch.

Ik zit echt niet te wachten op hele gesprekken.

Kzal dan nu eens even rondkijken, zag net drie dagen Spanje 81 eu
Accountkiller
quote:Erizon schreef op 08 maart 2017 @ 23:37:

Bounty, als je je pb-functie aanzet wil ik je wel wat specifiekere tips geven.

Wat bedoel je met pb functie? Waar doe ik dat?

Airbnb zal ik ook eens kijken goede tip!
Accountkiller
Zie je onder mijn foto die witte tekstballon? In je eigen profiel kun je de berichtenfunctie aanzetten zodat je ook berichten kunt ontvangen.
Alleen reizen vind ik echt heerlijk. Je komt ook meer in contact locals heb ik altijd het idee. Je kan doen waar je zelf zin in hebt. Probeer het gewoon die paar dagen, misschien vind je het geweldig en ga je vaker alleen op pad, en misschien vind je het niks. Weet je dat weer
Een hostel is niet per se een slaapzaal, hè. Is vaak de goedkoopste accommodatie en ik heb altijd een kamer voor mezelf genomen,vaak ook met eigen badkamer.
Alleen op vakantie gaan is geweldig. Je kan doen wat je wil en je komt echt overal heel veel leuke mensen tegen. Ik zou wel van tevoren boeken, zodat je lekker geen zorgen hebt en je ontspannen aan de vakantie kunt beginnen. Op Schiphol is het ook echt heel leuk vind ik. Veel gezellige mensen, leuke winkeltjes, dan lekker drankje drinken in de kroeg voordat ik in het vliegtuig stap geweldig. Ik kan niet wachten om zelf weer te vertrekken (is pas later dit jaar).
Nu boeken! Is goedkoper dan last minute. Ik ben alleen naar Lissabon geweest en het was fantastisch! Geen zon zee strand maar wel veel zien en contact met mensen. Goodmorning Lisbon hostel raad is erg aan, ontbijt daar was hemels (warme wafels met nutella).
Ik heb besloten om het toch maar even uit te stellen.

De prijzen die ik heb gevonden zijn bijna evenduur als je met 2 personen gaat.

En heb niet echt iets gevonden waarvan ik dacht ja dat is het, voor april dan.

Dus ik spaar nog even door, zodat ik meer keus heb.
Accountkiller
Waar zoek je dan?

Vliegen alleen kan nooit zo duur zijn als voor twee. Als je het NIET als pakketreis boekt dus he. Gewoon los de vliegreis (of treinreis) boeken.

Idem voor eten. Je eet voor 1, je betaalt voor 1.

Alleen de accommodatiekosten zijn wel bijna twee keer zo duur als wanneer je met zijn tweeën reist. Ligt er aan... een single room is soms ook flink goedkoper dan een double. Of een double room voor 1 persoon is soms ook goedkoper dan diezelfde kamer maar dan met 2 gasten. (Bij booking.com)

Als je via Airbnb boekt, lees dan heel goed de reviews, vermijd appartementen waarvan de verhuurder wel eens op het laatste moment heeft geannuleerd (dat staat dan tussen de reviews), en betaal nooit buiten het systeem van Airbnb om. Want er zitten ook oplichters tussen die niet-bestaande appartementen aanbieden en je via een omweg (met zogenaamde korting) proberen geld af te troggelen. Dan kan Airbnb je geld ook niet meer beschermen.

Verder heeft alleen reizen veel voordelen, lekker helemaal je eigen gang gaan! Alleen maar doen waar je zin in hebt, ook al is dat 5x bij hetzelfde tentje eten, lang uitslapen, veel tijd stoppen in fotograferen, of wat dan ook. Geen reisgenoot die wat anders wil.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Natuurlijk is het duurder om alleen te reizen dan met 2. De taxikosten kan je niet delen, hotelkosten niet etc.

Maar hoeveel zou je nu meer kwijt zijn dan? Dat kan toch nooit zo enorm veel zijn voor een weekend?
Even een iets andere vraag, maar gewoon mijn nieuwsgierigheid.

Ik zou bang zijn dat ik na een paar dagen in mijzelf ga lopen praten tijdens een solo-vakantie. Ik zou best eens alleen op vakantie willen en lekker doen wat ik alleen leuk vind, maar dan zou ik echt vereenzamen, vrees ik. Ben niet zo'n sociaal typje dat overal contact legt met vreemden, maar helemaal alleen lijkt me ook totaal niet gezellig. Hoe doen anderen dat?
..
quote:reizigster2004 schreef op 13 maart 2017 @ 17:21:

Even een iets andere vraag, maar gewoon mijn nieuwsgierigheid.

Ik zou bang zijn dat ik na een paar dagen in mijzelf ga lopen praten tijdens een solo-vakantie. Is dat erg, dan? Ik praat thuis ook altijd tegen mezelf.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Haha maar op straat ziet het er toch wel raar uit vond je niet
..
quote:reizigster2004 schreef op 13 maart 2017 @ 17:21:

Hoe doen anderen dat?

Overdag vind ik het meestal niet erg om alleen te zijn. Ga zelf op ontdekking. Ik verblijf in hostels, via hostelworld kun je hele leuke vinden. 's Avonds zoek ik altijd contact met mensen in het hostel en ook regelmatig in de dorms zelf. Soms wel even een drempel over, maar een simpel 'Hi how are you, can I join you?' is vaak al genoeg.

Veel hostels bieden ook activiteiten aan, bijv. dagtrips en pubcrawls. Simpele en leuke manier om mensen te ontmoeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven