Lijf & Lijn alle pijlers

Over welke stappenteller ben jij tevreden?

13-03-2017 20:03 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Tijd om wat meer te gaan bewegen. Het zonnetje komt voorzichtig door en de wandelschoenen zijn uit de kast gehaald.

Op mijn Iphone heb ik een (standaard) stappenteller staan. Maar nu ik een andere stappenteller-app geïnstalleerd heb valt me op dat de verschillen enorm zijn. Verder heb ik mijn telefoon vaak niet in mijn zak, vooral tijdens mijn werk niet, terwijl ik een lopend beroep heb.

Heb jij een stappenteller waar je tevreden over bent? Liefst armbandmodel, geen astronomische bedragen (tot de 200 wil ik wel gaan) en niet een té mannelijk model.
Fitbit Flex
Ik heb een jawbone, vorig jaar voor zo'n 45 euro gekocht. Nadeel is dat het bandje na 6,5 maand brak en ze hebben op het bandje 6 maanden garantie. Verder beviel hij goed. Ik zag ook een duurdere variant (geen idee of het hetzelfde merk was) waarvan je het bandje kon wisselen. Die zou ik wel willen hebben nu, maar ik kijk eerst of ik zelf wat voor de huidige kan maken.

Qua stappen en dergelijke beviel hij goed.

De slaapmeter zou ik niet vertrouwen, want nu hij hele nachten op mn nachtkastje ligt, geeft hij nog steeds aan dat ik onrustig slaap
Later is nu
Ik gebruik de fitbit zip. Die kun je op het middenstuk van je beha schuiven. Niemand die het ziet en ondertussen kun je op de app nog steeds je stappen zien.
Ik vind juist het polsbandje prettig. Ik heb zomers bijvoorbeeld vaak geen zakken in mijn kleding en draag in mijn vrije tijd geen bh.
Later is nu
Wat zijn de enorme verschillen dan?
Jawbone Up Move.

Makkelijke app.

Bandje gebruik ik eigenlijk niet. Clip het ding aan mijn broekzak.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Xiaomi Pulse. Nog geen 25 euro, hoeft maar eens per maand opgeladen te worden, kan aan onder douche.

Registreert stappen en slaapritme, trilt als ik mijn beoogde stappen op een dag hebt gehaald, trilt als mijn telefoon gaat en fungeert als wekker.

En hij gaat nu al 14 maanden mee.
Ohhh ik lees even mee. Ik wil er ook graag 1. Maar dan het liefst 1 die lekker klein is, zodat hij makkelijk in mijn broekzak mee kan.

Ik draag namelijk aan de linkerkant al vaak een armband, en rechts altijd een horloge. Dus mijn polsen zijn eigenlijk al vol
Fitbit en Xiaomi Miband.
Fitbit! Goede app, veel leuke functies
Fitbit Charge HR
Only dead fish go with the flow.
quote:sannennas schreef op 13 maart 2017 @ 20:41:

Fitbit Charge HRIk heb zelf de 2, ben er inderdaad heel tevreden over
TomTom Runner Cardio Music. Ben er zo blij mee! Helaas niet echt vrouwelijk...
Fitbit Charge HR (nu heet het Fitbit Charge 2) is discreet en valt niet gelijk op als stappenteller maar kan ook doorgaan als armband/horloge. Houdt stappen bij, verbrande calorieën, hartslag, slaap. Trilt als wekker en als je gebeld wordt geeft hij de naam van de beller aan.

En wie een challenge wil aangaan: stuur je gegevens in een PB en dan nodig ik je uit.
Een challenge kan via de jawbone ook
Later is nu
Fitbit! Ik heb de Zip, ik vind zulke armbandjes niet mooi dus ideaal dat hij onzichtbaar aan je bh kan.
Ohhh die fitbit is helaas nog best duur!

Ik denk dr nog even over na!

Ohh de zip is een stuk goedkoper zie ik!

Ik neus nog even verder!
quote:edamame schreef op 13 maart 2017 @ 21:03:

Fitbit Charge HR (nu heet het Fitbit Charge 2) is discreet en valt niet gelijk op als stappenteller maar kan ook doorgaan als armband/horloge. Houdt stappen bij, verbrande calorieën, hartslag, slaap. Trilt als wekker en als je gebeld wordt geeft hij de naam van de beller aan.

En wie een challenge wil aangaan: stuur je gegevens in een PB en dan nodig ik je uit.Leuk! Ik heb m alleen nog niet zo lang, dus hoe werkt dat precies met zo'n challenge?
Fijn, al die reacties! Ze zijn wel vooral gericht op vormgeving.

Wat zijn jullie ideeen over zorgvuldigheid? De twee apps die ik op mijn telefoon heb lopen ver uiteen. Dat was voor mij de reden om naar een losse teller te kijken...

Ik ben geneigd voor Fitbit te gaan, maar telt die zorgvuldig? Zowel stappen als eventueel afstand?
quote:Stefke schreef op 13 maart 2017 @ 22:06:

Fijn, al die reacties! Ze zijn wel vooral gericht op vormgeving.

Wat zijn jullie ideeen over zorgvuldigheid? De twee apps die ik op mijn telefoon heb lopen ver uiteen. Dat was voor mij de reden om naar een losse teller te kijken...

Ik ben geneigd voor Fitbit te gaan, maar telt die zorgvuldig? Zowel stappen als eventueel afstand?Mijn Fitbit die ik altijd op m'n pols draag is verschilt niks met m'n Polar (met borstband) die ik gebruik met hardlopen.
quote:DianaBerrigan schreef op 13 maart 2017 @ 21:24:

[...]

Leuk! Ik heb m alleen nog niet zo lang, dus hoe werkt dat precies met zo'n challenge?Je kan dan een challenge aangaan wie de meeste stappen heeft gezet op die dag/week/weekend. Tweede "knop" van links in de Fitbit app.
Ga gewoon drie kwartier flink doorstappen. Kan jou het schelen hoeveel stappen dat zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 13 maart 2017 @ 23:38:

Ga gewoon drie kwartier flink doorstappen. Kan jou het schelen hoeveel stappen dat zijn.

Klopt helemaal. Maar ik merk dat die stappen me uitdagen nog nét een stapje extra te zetten!

Ik ga vandaag eens kijken en misschien wel direct iets aanschaffen!
quote:retrostar schreef op 13 maart 2017 @ 23:38:

Stappenteller registreert de hele dag, niet alleen die 3 kwartier, waar ik niet elke dag aan toekom (van 't zomer wel weer, hoop ik). En als je jezelf wilt uitdagen, is het juist wél handig te weten hoeveel stappen je zet

De Jawbone had ongeveer dezelfde hoeveelheid stappen per dag als m'n telefoonapp, als ik de telefoon de hele dag bij me hield, maar dat doe ik dus meestal niet, die ligt overal. Maarja.. het bandje was dus niet te best. Daarvoor is er ook ééntje met bandje, dat je kunt vervangen of een clip
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven