overdrijf ik?

14-03-2017 08:43 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
anoniem_335985 wijzigde dit bericht op 14-03-2017 22:48
Reden: -
% gewijzigd
Een man de tegen me liegt, eenvriendschap aangaat met z'n collega waar hij notabene verliefd op is, zou z'n koffers mogen pakken en vertrekken. Man, wat laat jij je belazeren zeg.
Heb je hem aan aangegeven dat je hem door dit alles minder aantrekkelijk bent gaan vinden en het een breekpunt kan zijn voor jullie relatie? Beseft hij zich dat?

Want eigenlijk lees ik: of hij stopt met werken daar of het is over. Een derde optie is er niet aangezien jij niet met dit xontact tussen hen kan omgaan (wat ik overigens meer dan begrijp).
Dat je bij zo'n kerel blijft. Lees je eigen verhaal eens terug.

Denk je nou echt dat als hij weg is bij dat werk, het opeens anders is?

Dan kan hij toch nog steeds contact houden met haar, en jij zal hem echt niet opeens helemaal vertrouwen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
.
Ze hebben nu dus buiten werktijden om nog steeds privé contact?
Ik denk niet per definitie dat als je eenmaal verliefd op iemand bent geweest, je ook gevoelens blijft houden, of dat het per definitie slecht nieuws is als je man een goede vriendin heeft, maar hier gaan - alles bij elkaar - mijn alarmbellen wel van rinkelen, ja. Stiekem gedrag, ze is meteen zijn béste vriendin, nog meer stiekem gedrag, gerotzooi met zijn telefoon, voor haar in de houding springen maar voor jou weinig willen doen, negeren, gedragsverandering. Voor mijn gevoel is hij niet zuiver op de graad. En al was hij wel eerlijk, ik zou ervoor passen om vanaf het reservebankje toe te kijken hoe hij het gezellig heeft met een andere vrouw. Zijn loyaliteit moet bij jou liggen, niet bij haar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het feit dat hij zijn 'vriendschap' met haar verkiest boven jouw gevoel, komt op mij over als hij jou en jouw gevoel niet respecteert. Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Ik vind jouw vriend echt een eikel. Voor mij is vertrouwen en respect binnen een relatie het meest belangrijk en beide is er bij jullie niet. Na al dat gelieg zou ik hem ook niet meer vertrouwen en ik vind het erg respectloos dat hij zo over jouw grenzen gaat. Als ik jou was zou ik hem toch nog eens heel duidelijk laten weten hoe jij je voelt door zijn acties. Als hij daar vervolgens niks mee doet, zou ik mijn conclussies daaruit trekken. Sterkte!
quote:mali30 schreef op 14 maart 2017 @ 08:50:

Dat je bij zo'n kerel blijft. Lees je eigen verhaal eens terug.

Denk je nou echt dat als hij weg is bij dat werk, het opeens anders is?

Dan kan hij toch nog steeds contact houden met haar, en jij zal hem echt niet opeens helemaal vertrouwen.Nee dat weet ik. Ik hoop dat het dan weer wordt zoals 't was denk ik. Ik hoop dat hij het zich beseft heeft, maar ik trek het niet om dat 'af te wachten'..
Wat is er wel leuk aan deze man?

Ik lees dat hij erg veel liegt, daar zou ik al op afknappen..
Misschien is hij wel niet verliefd, misschien is het echt alleen maar vriendschap, maar de manier waarop hij haar op een voetstuk heeft staan, de prioriteit die hij haar geeft, vind ik al niet eerlijk naar jou toe. Daar hoeft hij dan niet eens voor te liegen (en eerlijk gezegd vermoed ik dat hij dat ook nog doet, maar dat komt er nog eens bovenop). Zelfs als alles wat hij nu beweert klopt vind ik zijn gedrag naar jou toe al k*t.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
.
quote:Susan schreef op 14 maart 2017 @ 08:56:

Misschien is hij wel niet verliefd, misschien is het echt alleen maar vriendschap, maar de manier waarop hij haar op een voetstuk heeft staan, de prioriteit die hij haar geeft, vind ik al niet eerlijk naar jou toe. Daar hoeft hij dan niet eens voor te liegen (en eerlijk gezegd vermoed ik dat hij dat ook nog doet, maar dat komt er nog eens bovenop). Zelfs als alles wat hij nu beweert klopt vind ik zijn gedrag naar jou toe al k*t.Zo fijn om even van anderen te horen dat ik niet overdrijf. Hij snapt serieus niet waar ik me druk om maak, waarom ik me druk maak.
Je weet dus eigenlijk zelf al dat er nog steeds wat speelt tussen hen. Hij ontkent telkens en jij confronteert hem telkens met de feiten. Wat voor "leugentje" zou dan de druppel moeten zijn? Want zo te horen liegt hij je constant voor. Je wilt je deze onzekerheid niet meer aandoen, zeg je. Maar je bent nu dus duidelijk ontzettend onzeker. Aan jou wat je er mee gaat doen: of hij gaat er mee door en je blijft dit pikken of je zet hem aan de kant en gunt jezelf iemand die wél voor de volle 100% alleen voor jou gaat
quote:Monti schreef op 14 maart 2017 @ 08:52:

Ze hebben nu dus buiten werktijden om nog steeds privé contact?Nee, nu niet. Althans, niet dat ik weet.
anoniem_335985 wijzigde dit bericht op 14-03-2017 22:49
Reden: -
% gewijzigd
quote:Kris81 schreef op 14 maart 2017 @ 08:53:

[...]

Nee dat weet ik. Ik hoop dat het dan weer wordt zoals 't was denk ik. Ik hoop dat hij het zich beseft heeft, maar ik trek het niet om dat 'af te wachten'..Dat wordt het waarschijnlijk niet. Bovendien dwing jij hem dan een andere baan te nemen. Het komt niet vanuit hem, hij zou JOU zijn prioriteit moeten maken omdat dat zo is. Niet omdat jij hem dwingt. Snap je dat?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Nee je overdrijft echt niet. Eerder het tegenovergestelde, hij belazert je waar je bijstaat. Geen respect.
quote:Kris81 schreef op 14 maart 2017 @ 08:58:

[...]

Hij lijkt een van de enige te zijn die mij begrijpt - oké op alle gebieden buiten dit dan -, we hebben nooit saaie momenten samen. Lachen veel, praten veel, zitten op één lijn. Alleen ben ik het soort mensenmens. Ik ben iemand die veel geeft om anderen, hij is egoïstisch van nature.Maar is dit allemaal nog écht, als je bedenkt dat hij over van alles zou kunnen liegen? Ik vind eerlijkheid in een relatie 1 van de belangrijkste dingen, als iemand niet eerlijk is ga je over de rest toch ook twijfelen?
quote:mali30 schreef op 14 maart 2017 @ 09:00:

[...]

Dat wordt het waarschijnlijk niet. Bovendien dwing jij hem dan een andere baan te nemen. Het komt niet vanuit hem, hij zou JOU zijn prioriteit moeten maken omdat dat zo is. Niet omdat jij hem dwingt. Snap je dat?Ja i know. Ik zou alleen niet weten hoe hij dit nog zou moeten doen nu ik er vanuit mijn gevoel over nadenk.
quote:Maar misschien overdrijf ik ook? Misschien zijn ze gewoon vrienden.

Geloof je het zelf?

quote:Maar ik hou er gewoon een kut gevoel aan over, vooral als ik op mijn werk ben en hij op het zijne, omdat ik sinds 1,5 jaar geleden wéét dat hij het wel kan flikken, en omdat ik wéét dat hij heel makkelijk kan liegen.

Enkel een kutgevoel? Mijn ex had ook zo'n sms-affaire met een collega. De dagen dat ik hem probeerde te vergeven waren ondragelijk. Al het vertrouwen was al weg, en je moet hem elke dag uitzwaaien terwijl hij naar zijn (toekomstige) minnares rijdt. Maar mijn ex erkende tenminste mijn gevoel, jouw partner vindt jou onredelijk.

Gaat het iets oplossen, als hij daar weggaat? Dat verandert namelijk niets aan zijn gedrag. Hij heeft je vertrouwen geschonden en hij vindt dat jij je aanstelt.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Afgezien van het feit dat ik vind dat je iemand niet kunt dwingen van baan te veranderen, denk ik ook niet dat het iets oplost.

Hij heeft inderdaad nog steeds hetzelfde gedrag en ook daar komt hij dan vast weer iemand tegen waarvan hij denkt "ik snap wel dat andere mannen jou willen".

Ik denk dat jij je moet bedenken of je er zin in hebt om je altijd af te moeten vragen of je nog wel op nummer 1 staat.
quote:DorothyParker schreef op 14 maart 2017 @ 09:07:

[...]

Geloof je het zelf?

[...]

Enkel een kutgevoel? Mijn ex had ook zo'n sms-affaire met een collega. De dagen dat ik hem probeerde te vergeven waren ondragelijk. Al het vertrouwen was al weg, en je moet hem elke dag uitzwaaien terwijl hij naar zijn (toekomstige) minnares rijdt. Maar mijn ex erkende tenminste mijn gevoel, jouw partner vindt jou onredelijk.

Gaat het iets oplossen, als hij daar weggaat? Dat verandert namelijk niets aan zijn gedrag. Hij heeft je vertrouwen geschonden en hij vindt dat jij je aanstelt.Ja daar zeg je het. Dat liegen over telefoontjes enz is nu nog niet gebeurd, maar ze is een paar maanden weg geweest. Nu pas enkele weken terug. Dus bij mij is de stress ook weer enkele weken terug. Ook al is er niks gebeurd, ik denk steeds er is nóg niks gebeurd... Door afgelopen jaar. Dit heb ik hem afgelopen week gezegd en daar reageerde hij begripvol op, maar ik moet me echt niet drukmaken..
Oke dus jij bent door zijn gedrag eigenlijk een schim van de persoon die je ooit was. Hij haalt dus absoluut niet het beste in jou naar boven. Daarbij vertrouw jij hem voor geen meter meer, terwijl iedereen weet dat vertrouwen de basis van een relatie is.

Waarom ben je nog bij hem? Ik weet dat het makkelijk gezegd is van buitenaf, maar ik denk niet dat dit de man is waar jij gelukkig oud mee kan worden.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:Kris81 schreef op 14 maart 2017 @ 09:00:

[...]

Nee, nu niet. Althans, niet dat ik weet. Hij is niet meer stiekem met z'n tel, maar wel vaker bezig erop. Dus ene kant zou 'tkunnen, van de andere kant niet. Ik ga nergens meer vanuit Je vraagt het niet? Tuurlijk ben je dan de 'zeurende vriendin', maar dat zou me even helemaal niets kunnen schelen. Nu denkt ie helemaal dat hij je in de maling kan nemen waar je bijstaat. En ik zeg niet eens dat ze een relatie met elkaar hebben..Maar meer dan een normale vriendschap is dit natuurlijk wel. Met zijn woorden kiest hij misschien voor jou, met zijn daden zeker niet. Op de een of andere manier vindt hij haar op dit moment interessanter, leuker én belangrijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven