Werk & Studie alle pijlers

Wg doet raar

14-03-2017 12:32 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al enige tijd ziek thuis met burnout. Hier zit een heel verhaal achter van problemen thuis en op het werk loepje. Sinds januari 2017 mag ik reïntegreren nog wel heel beperkt. In eerste instantie gaf mijn werkgever aan dat ik voorlopig niet aan de slag kom ondanks concrete eigen ideeën hierover van mij waar weinig mee gedaan is.

Complex is dat ik binnenkort verhuis maar mijn werkgever heeft een vestiging op 10 min trein afstand. Enkele weken geleden wilde werkgever dat ik eigen werk oppakte waar ik nog ongeschikt voor ben op 2 uur treinafstand. Dit vond ik niet redelijk. Inmiddels heb ik juridische hulp die meegaan naar gesprekken. Dit weet mijn werkgever.

Nu kreeg ik vanochtend via via te horen dat ik vandaag een afspraak heb met mijn werkgever. Ik heb nooit een uitnodiging gezien. Nu blijkt hij uitnodigingen naar mijn werkmail te sturen waar ik thuis geen toegang toe heb. Dit is ook bekend. Ik kom zo nu en dan op het werk om mail te lezen maar ik word soms door de beveiliging geweigerd. Dit heb ik mijn manager ook gemaild met het verzoek om mij weer toegang te verlenen. Dit verzoek is genegeerd. Ik heb mijn werkgever hiermee geconfronteerd en er kan geen sorry vanaf.

Ik vind dit heel raar en ik ben al bang om mij niet aan de regels te houden. Dat men op een dag mijn salaris stopt omdat ik werk weiger of niet ben verschenen. Er wordt mij ook verweten dat ik rancuneus ben. Het voelt enorm onredelijk dat dit soort spelletjes worden gespeeld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kunt niet meer doen dan een goede advocaat. Probeer het soort van los te laten.

Richt je op je herstel. Sterkte.
Ben je al wel verder aan t kijken ?

Want dit klinkt behoorlijk verstoord.

Ergens opnieuw beginnen is geen schande he.
Ik ben nog maar een paar uur per week belastbaar en momenteel heb ik buikgriep. Ik wil eigenlijk pas deze stap zetten wanneer mijn gezondheid iets beter is en mijn nieuwe hypotheek rond (juni/juli). Wanneer er incidenteel een passende vacature is dan leg ik wel contacten. Ik zit o.a. op drie plekken in portefeuille.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Is het een idee om een DO aan te vragen of re-integratie passend is? Bij afdeling eigen personeel?
Als ik dit allemaal zo lees dan denk ik dat je werkgever toch erg graag van je af wil. Ik denk dat ze het niet zo zien zitten om met iemand verder te gaan die al vanaf vorig jaar januari aan het integreren is en dan nog zo beperkt. Ik begrijp jou heel goed, maar ik begrijp je werkgever ook heel goed. Een werkgever kan weinig aan jouw thuissituatie doen, maar toch zijn ze verantwoordelijk voor jou als werknemer. Naast dat het allemaal veel geld kost, zit er ook veel papieren rompslomp aan vast. Om het maar eens heel cru te zeggen, zijn gevallen zoals die van jou er de oorzaak van dat veel MKB-bedrijven nauwelijks nog personeel in vaste dienst nemen. Ik zou als ik jou was in ieder geval naar een andere baan uitkijken. Ik begrijp overigens ook niet helemaal waarom je maar zo weinig uur kunt integreren. Je hebt blijkbaar wel energie om naar de sportschool te gaan. Weer aan de slag gaan kan ook energie geven, want thuiszitten kan er ook voor zorgen dat je juist in een neergaande spiraal blijft zitten.
quote:z-u-s schreef op 14 maart 2017 @ 15:15:

Is het een idee om een DO aan te vragen of re-integratie passend is? Bij afdeling eigen personeel?Die worden afgewezen omdat men zich niet in het 'conflict' willen mengen. Door hun wist ik van de afspraak want die mailden deze ochtend dat ik vandaag toch wel naar mijn wg ga. Zo kwam ik er dus achter anders had ik niet eens geweten dat er een uitnodiging was.
quote:viva-amber schreef op 14 maart 2017 @ 15:21:

[...]

Die worden afgewezen omdat men zich niet in het 'conflict' willen mengen. Door EP wist ik van de afspraak want die mailden deze ochtend dat ik vandaag toch wel naar mijn wg ga. Zo kwam ik er dus achter anders had ik niet eens geweten dat er een uitnodiging was.

Wat bizar. DOs worden bij uitstek gedaan bij een (dreigend) conflict...

Iig zwart op wit bij WG neerleggen dat je de communicatie (afspraken) OOK naar je privé moet om misverstanden te voorkomen?

Lullig dat het zo gaat!
Ik ben nog maar 3,5 maand ziek Pientjexxxx. Ik heb meteen in de 1e maand reïntegratie voorstellen gedaan. Ik sport nu ovooral om belastbaarheid te houden. Sport gaat slecht. Ik ben enorm veel massa en kracht kwijt. Echt kilo's verloren. Ik train licht en meer gericht op coördinatie en mobiliteit. Huisarts adviseert om sport niet helemaal op te geven.
quote:viva-amber schreef op 14 maart 2017 @ 15:27:

Ik ben nog maar 3,5 maand ziek Pientjexxxx. Ik heb meteen in de 1e maand reïntegratie voorstellen gedaan. Ik sport nu ovooral om belastbaarheid te houden. Sport gaat slecht. Ik ben enorm veel massa en kracht kwijt. Echt kilo's verloren. Ik train licht en meer gericht op coördinatie en mobiliteit. Huisarts adviseert om sport niet helemaal op te geven.Dan bedoel je in je OP zeker 2017. Nu staat er januari 2016.
Viva-amber, wat een bizar verhaal. Goed dat je juridische hulp hebt, dit lijkt niet vanzelf over te gaan. Ik heb geen tips voor je, maar veel sterkte gewenst.
quote:Pientjexxxx schreef op 14 maart 2017 @ 15:18:

Als ik dit allemaal zo lees dan denk ik dat je werkgever toch erg graag van je af wil. Ik denk dat ze het niet zo zien zitten om met iemand verder te gaan die al vanaf vorig jaar januari aan het integreren is en dan nog zo beperkt. Ik begrijp jou heel goed, maar ik begrijp je werkgever ook heel goed. Een werkgever kan weinig aan jouw thuissituatie doen, maar toch zijn ze verantwoordelijk voor jou als werknemer. Naast dat het allemaal veel geld kost, zit er ook veel papieren rompslomp aan vast. Om het maar eens heel cru te zeggen, zijn gevallen zoals die van jou er de oorzaak van dat veel MKB-bedrijven nauwelijks nog personeel in vaste dienst nemen. Ik zou als ik jou was in ieder geval naar een andere baan uitkijken. Ik begrijp overigens ook niet helemaal waarom je maar zo weinig uur kunt integreren. Je hebt blijkbaar wel energie om naar de sportschool te gaan. Weer aan de slag gaan kan ook energie geven, want thuiszitten kan er ook voor zorgen dat je juist in een neergaande spiraal blijft zitten.

Wauw wat vind ik dit een heftige en bovendien foute reactie. Viva Amber werkt niet bij een mkb bedrijf en als je vaker dingen van haar leest krijg je niet bepaald het idee dat ze een slappe zeurpiet is. Bovendien is sporten juist goed als je teveel in je hoofd zit, ik probeede tijdens mij bo iedere dag te wandelen of te sporten.

Viva Amber: documenteer alles. Zorg ervoor dat je juridische bijstand scherp op de zaak blijft zitten. Voel je niet schuldig dat je deze ontmoeting mist, je kon immers niet weten dat hij plaats zou vinden. Ga ervan uit dat je niet meer terugkeert naar deze wg, maar zorg er wel voor dat je fair behandeld blijft worden. Richt je op herstel en de toekomst en probeer dit je niet mee te laten slepen het negatieve in. Mooie les in loslaten
Dank je wel. Ik kan Pien wel volgen. Ik had een verkeerde datum in de op staan waardoor het leek alsof ik al heel lang ziek ben.
Waarom houdt de beveiliging je tegen? Je werkt daar toch nog gewoon?
Ik flex dan in mijn woonplaats. Het nieuwe werken (dus flexen) wordt ook gestimuleerd. Ik weet niet waarom ik daarvoor word geweigerd. Hij zegt dat ik een afspraak moet hebben in het pand of ik moet mijn werkgever om autorisatie vragen. Dat heb ik gedaan, geen reactie.
Is er dan niemand die denkt aan de werkgever?
quote:Haaz schreef op 14 maart 2017 @ 18:25:

Is er dan niemand die denkt aan de werkgever?

Het ging nu even niet over de werkgever.

Wat moet ze doen dan, zichzelf beter toveren?

Als dat zo makkelijk was, zat ze toch niet thuis?

Als de werkgever van haar af wil zal hij zich aan de regels moeten houden. De werkgever kan gewoon een 2e spoor traject inzetten. Ze zullen op de hoogte zijn van de regels en anders moeten ze snel op cursus.

Ook ben je als werknemer gewoon verzekerd voor het geval je ziek wordt. Maar inderdaad heel treurig voor de werkgever dit. Je hebt natuurlijk liever een ziek persoon achter een computer zitten. Gezellig.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 14 maart 2017 @ 18:40:

[...]

Het ging nu even niet over de werkgever.

Wat moet ze doen dan, zichzelf beter toveren?

Als dat zo makkelijk was, zat ze toch niet thuis?

Als de werkgever van haar af wil zal hij zich aan de regels moeten houden. De werkgever kan gewoon een 2e spoor traject inzetten. Ze zullen op de hoogte zijn van de regels en anders moeten ze snel op cursus.

Ook ben je als werknemer gewoon verzekerd voor het geval je ziek wordt. Maar inderdaad heel treurig voor de werkgever dit. Je hebt natuurlijk liever een ziek persoon achter een computer zitten. Gezellig.

Vanaf januari toch weer op therapeutische basis begonnen? Maar o toch niet. En to verhuist toch zelf tijdens haar ziekte? Weinig verantwoordelijkheidsgevoel is wat ik lees.

Maar goed, ik ben dan ook een vreselijke werkgever.
En verzekeringen;

Vergeet dat maar. Een langdurig zieke kost klauwen met geld.

Om nog maar niet te spreken over de dubbele werklast voor collega's
Ik ben nooit gestart met werken in januari. Ik heb daar wel om gevraagd maar de werkgever wilde toen geen werk aanbieden. Daarnaast zijn er 3 locaties goed bereikbaar vanaf mijn nieuwe woning. Ik verhuis vanwege privé problemen (weggehaald wegens privacy) waardoor ik ook ziek ben geworden naast overbelasting op het werk en weinig waardering. Ik heb sinds oktober geprobeerd om met een leidinggevende te praten maar die heeft mij meermaals geweigerd om het gesprek aan te gaan. Toen ben ik ziek geworden oa tgv paniekaanvallen.
quote:viva-amber schreef op 14 maart 2017 @ 18:50:

Ik ben nooit gestart met werken in januari. Ik heb daar wel om gevraagd maar de werkgever wilde toen geen werk aanbieden. Daarnaast zijn er 3 locaties goed bereikbaar vanaf mijn nieuwe woning. Ik verhuis vanwege privé problemen (oa geweldadige poging tot inbraak) waardoor ik ook ziek ben geworden naast overbelasting op het werk en weinig waardering. Ik heb sinds oktober geprobeerd om met een leidinggevende te praten maar die heeft mij meermaals geweigerd om het gesprek aan te gaan. Toen ben ik ziek geworden oa tgv paniekaanvallen.Werk wat je wel is aangeboden heb je geweigerd toch? Ivm 2 uur reistijd.
Sorry ik lees nu dat je nog niet zo lang uit de running bent. My bad.
quote:Haaz schreef op 14 maart 2017 @ 18:44:

[...]

Vanaf januari toch weer op therapeutische basis begonnen? Maar o toch niet. En to verhuist toch zelf tijdens haar ziekte? Weinig verantwoordelijkheidsgevoel is wat ik lees.

Maar goed, ik ben dan ook een vreselijke werkgever.

Ik geloof niet dat jij een verschrikkelijk werkgever bent. Wel hoop ik dat als jij ziek personeel hebt, probeert mee te denken. Iemand die bijvoorbeeld zo moe is of slechte concentratie heeft, kan niet een half uur naar het werk autorijden als een medewerker dan aanbied vanuit huis te werken en jij weigert, ja dan vind ik dat niet zo slim.

Vaak denken werkgevers erg bekrompen en daar snijden ze zichzelf mee in de vingers. Dat is zonde. Iemand blijft dan zeker weten langer ziek en de band is vaak voor goed verslechterd. Dan moet de werkgever een outplacement betalen. Wees gewoon wat flexibel en meedenkend. Net als de zieke.
Volgens jurisprudentie is tot 1,5 uur reistijd redelijk. Daarnaast wilde men eigen werk aanbieden waarvoor ik door de bedrijfsarts ongeschikt ben verklaard dus niet aangepast t.a.v klantcontact en stressende elementen. Ik meen tgv beperkingen nu alleen deeltaken te kunnen anders zou ik ook niet ziek zijn. De werkgever is verplicht om passend werk aan te bieden wat je in redelijkheid kunt uitvoeren. Iemand die een burn out heeft belasten met een onredelijk lange reistijd is niet handig.
quote:Haaz schreef op 14 maart 2017 @ 18:52:

[...]

Werk wat je wel is aangeboden heb je geweigerd toch? Ivm 2 uur reistijd.

Wat is precies je punt? Als je gewoon zin hebt om tegen TO te zijn, dan vindt je altijd wel iets om over te zeuren. Je hebt wel een makkelijk slachtoffer gekozen, ze heeft al een burn-out.

Zo onredelijk vindt ik het niet om bij de eerste poging na een paar maanden weer een beetje te reintegreren je vraagtekens te zetten bij 2 uur reistijd. Of, 1,5 uur, wat het nu geloof ik is.
quote:viva-amber schreef op 14 maart 2017 @ 19:01:

Ik meen tgv beperkingen nu alleen deeltaken te kunnen anders zou ik ook niet ziek zijn.

Jij niet alleen, de BA dus ook.

quote:De werkgever is verplicht om passend werk aan te bieden wat je in redelijkheid kunt uitvoeren. Iemand die een burn out heeft belasten met een onredelijk lange reistijd is niet handig.Kan ik volgen. Heeft de BA zich ook uitgelaten over reistijd? Anders kan je dat als concrete vraag voorleggen misschien. Ik blijf het gek vinden met dat DO op EP. Als jij dat aanvraagt en betaalt heb je daar toch gewoon recht op? Klinkt namelijk niet alsof je baas je passend werk aanbiedt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven