Mannen...

14-03-2017 17:53 37 berichten
Hi dames,

Dit is mijn allereerste topic op Viva, dus ik moet eerlijk toegeven dat het een beetje gek voelt om mijn verhaal zo te doen aan een laptop, maar goed.

Ik ben sinds 1,5 (ongeveer) samen met mijn vriend. Hij is he-le-maal het tegenovergesteld van wat ik ben. Dat heeft al heel wat gedoe opgeleverd, maar ondanks dat zijn we dus al wel een tijd samen. Dat gedoe omvat wel een aantal 'dingetjes' (waarvan ik vind dat het dus helemaal geen 'dingetjes' zijn, maar 'dingen'). Toen ik mijn vriend leerde kennen viel hij wel onder de categorie stoner. Hij rookte zo'n 20 joints per week en had er een handje van om alcohol te nuttigen buiten (de voor mij) normale proporties. Verder rookte hij. Ik gaf al gauw aan dat dit tegen al mijn principes is en dat ik niet wil dat hij tussen mij of dat koos, maar dat ik wel het beste voor mijzelf wilde en als hij niet kon stoppen/minderen ik deze relatie niet aan kon gaan. Ik blij, want hij wilde zijn eigen leven ook wel omgooien en had het gevoel dat ik de goede reden was om dat nu eindelijk te gaan doen.

Dat ging helaas niet zonder een hoop bergen en drempels. Hij heeft vaak gelogen over het gestopt zijn met roken, waarna hij onlangs heeft besloten om dan maar minimaal te roken, maar niet te stoppen. Verder zegt hij wel helemaal gestopt te zijn met de joints en andere drugs. Helaas drinkt hij nog wel veel. Hij ziet zijn gewoontes als 'normaal' voor iemand van zijn leeftijd, maar ziet ook wel in dat als het wat minder goed met hem gaat hij er een handje van kan hebben de grens over te gaan. Dan heeft ie er eentje aan mij, want ik met al mijn principes vind dit best lastig. Dit is echter niet het enige waarin wij verschillen. Mijn vriend wilt echt nog niet volwassen worden (daar is zijn levensstijl dus ook wel aan gelinkt) en wij hebben dan ook wel vaak serieuze gesprekken over hoe hij ons dan ziet. Hij geeft aan niet de behoefte te voelen om aan de toekomst te denken, hij wilt alleen maar in het nu leven. Verder vindt hij het lastig om rekening te houden met mij, bijvoorbeeld mij op de hoogte te brengen. Hij ziet een relatie vooral als voor de leuk. Ik daarentegen kijk juist graag naar de toekomst; ik ga een relatie aan met iemand met het idee dat ik ergens naartoe aan het werken ben. Ik weet ook wel dat de kans er in iedere relatie is dat je niet oud wordt met diegene, maar ik doe toch graag mijn best. Ik denk bijvoorbeeld wel aan samenwonen, terwijl hij zojuist de keuze heeft gemaakt om ver weg te gaan studeren en wonen (wat betekent dat ik nu 3u moet reizen om hem te bezoeken).

Om een lang verhaal kort te maken, we zijn dus echt twee uiterste. Ik hoor de vraag al opkomen; 'waarom zijn jullie ooit samen', maar ik ben echt gek op hem en ik geloof dat hij dat ook op mij is, aangezien hij toch een relatie is aangegaan en juist heel vrij wilt zijn. Hetgeen waar ik nu een beetje tegenaan loop (niet op zo'n manier dat ik het denk uit te maken, maar ik wil graag tips en gewoon gesprekspartners vinden hier om te spuien) is dat ik het lastig vindt dat hij op zo'n afstand zit met zo'n leefsstijl en na al onze gedoetjes heb ik soms weleens angst dat hij toch stiekem aan de drugs zit of dingen doet die ik niet kan waarderen en het stil houdt. Ik heb het uiteraard al vaak aan hem gevraagd, maar vaak komt de echte waarheid pas na een aantal maanden naar boven.

Wat denken jullie na het lezen van dit? Moet ik hem vertrouwen, of hoe zou ik mijn twijfels het beste aan kunnen pakken (bij hem of bij anderen?)? Na alle dynamiek heb ik soms het gevoel niet heel helder meer te kunnen denken en hoor dus graag wat jullie gevoel hierbij is.

Thanksss!

Emma
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik denk als ik dit verhaal lees; wat moet je in hemelsnaam met zo'n vent?!
Eens met SnoopyLove. En het is hij WIL, niet wilt.....
Waarom ga je een relatie aan met iemand waar je vanalles aan wil veranderen? Je bent zijn moeder toch niet?
Wat is er leuk aan hem?
Gezien de aanhef van dit topic ga ik er maar vanuit dat jij de Mannen op deze site om advies vraagt.

Ik denk dat hij het antwoord al gegeven heeft. Je weet precies hoe hij in deze relatie staat. Het is hem voor het leuk te doen, hij is nog helemaal niet bezig met een toekomst of serieus zijn bezig, dus jij maakt dan ook totaal geen deel uit van zijn toekomst, simpelweg omdat hij daar dus nog niet mee bezig is.

Wat hij nu doet is leven voor de lol, dus verzwijgt hij zaken en liegt hij tegen jou, simpelweg omdat hij geen zin heeft in jouw gezeur daarover. Want hij weet dat allemaal nu wel, maar heeft totaal nog geen zin om er ook wat aan te doen.

Dit is wat je hebt, anders wordt het voorlopig toch nog niet, niet de komende jaren in ieder geval.

Aan jou de beslissing of jij dit nog een aantal jaren wil volhouden, waarna jij waarschijnlijk wordt gedumpt voor wanneer hij toe is aan verandering voordat hij met iemand een serieuze toekomst wil aangaan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:SnoopyLove schreef op 14 maart 2017 @ 17:55:

Het enige wat ik denk als ik dit verhaal lees; wat moet je in hemelsnaam met zo'n vent?!

Dat. Zo ongeveer alles aan zijn levensstijl staat je tegen en je vertrouwt hem niet. Wat haal jij in godsnaam uit die relatie dat je die relatie wil doorzetten?

Zoek iemand die wel bij je past en waarbij je je niet steeds hoeft af te vragen of hij wel eerlijk tegen je is.
Als ik dit zo lees denk ik dat jullie totaal niet bij elkaar passen.En de relatie ook niet echt een toekomst heeft.Succes verder.
quote:Na alle dynamiek heb ik soms het gevoel niet heel helder meer te kunnen denken en hoor dus graag wat jullie gevoel hierbij is.Dit is zo ongeveer het enige in je verhaal dat hout snijdt en ik kan je vertellen dat het klopt.
Wat is er zo leuk aan hem?

Hij is goed in bed?

Hij laat je lachen?

Hij is lief?

Hij is alles wat je niet zoekt?

Hij was ooit zo leuk en die persoon zie je af en toe nog in hem terug, maar eigenlijk is hij die persoon niet?

Het gaat er niet om wat wij vinden, het gaat erom wat jij wil en of hij je dat kan en wil geven.
Later is nu
Waarom probeer je hem zo te veranderen? Hij geeft aan wat ie wil, gewoon in het hier en nu leven. Jij wil dat niet. Hij wil niet samenwonen. Duidelijker wordt het niet toch?
Misschien word je gedachten wat bedwelmd door de wietwalm waar je continu in zit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Koettie schreef op 14 maart 2017 @ 18:12:

Waarom probeer je hem zo te veranderen? Hij geeft aan wat ie wil, gewoon in het hier en nu leven. Jij wil dat niet. Hij wil niet samenwonen. Duidelijker wordt het niet toch?Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
quote:Turdidae schreef op 14 maart 2017 @ 17:58:

Waarom ga je een relatie aan met iemand waar je vanalles aan wil veranderen? Je bent zijn moeder toch niet?

Dat.

Je wist dondersgoed waar je mee in zee ging. Maar puntje bij paaltje vind je het helemaal kut, en moet hij 180 graden draaien.

Kappen dus.
En waaróm zijn jullie zo gek op elkaar? Nouja, jij op hem en je denkt dat hij dat ook op jou is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
...hebben (over het algemeen) een piemel.
IMHO
Jullie zijn te verschillend
En waar komen die mannen nou in het verhaal?
Ben je z'n moeder?

Het is niet aan jou om te bepalen wat hij wel en niet mag ondanks jouw "principes"

Trek je z'n gedrag niet? Prima maar ga iemand niet veranderen.
Ik begrijp best dat je graag wil dat hij zich anders gaat gedragen, maar is het riëel om dat van hem te vragen? Ik denk van niet, je kan en mag iemand niet veranderen alleen maar omdat jij er anders over denkt.

Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar iemand die beter bij je past. Tenminste dat zou ik doen, ik zou namelijk geen zin hebben in een vriend die naar mijn maatstaven te veel jointjes rook en te veel alcohol drinkt.
quote:stellar schreef op 14 maart 2017 @ 19:27:

Ben je z'n moeder?

Het is niet aan jou om te bepalen wat hij wel en niet mag ondanks jouw "principes"

Trek je z'n gedrag niet? Prima maar ga iemand niet veranderen.Vind ik ook.
quote:stellar schreef op 14 maart 2017 @ 19:27:

Ben je z'n moeder?

Trek je z'n gedrag niet? Prima maar ga iemand niet veranderen.

Dit.

Het is geen homp klei die je naar iets naar je zin kunt vormen. Hij heeft er recht op om te zijn wie hij is en jij ook.

Ik vind je bijna masochistisch, zo van 'blowen? Nou dan heb je aan mij en goeie, dat krijg ik er wel uit!'

Het is Twilight niet, dat je man/vampier zijn liefde toont door zijn natuurlijke zijn te onderdrukken speciaal voor jou ofzo.

Er zijn ook zat mannen die uit zichzelf niet blowen en grote beslissingen met hun vriendin bespreken.
Je wist dat het een loser was.. waarom wilde je daar in hemelsnaam uberhaupt wat mee?
Ik heb geen cent te makken

En ik ben ook niet al te snel

Ik denk enkel aan mezelf

En geef anderen de schuld

Ik ben nergens goed voor - van De Dijk. Daar doet me verhaal je aan denken.

Wat je ermee moet: hopen dat jullie naar elkaar toegroeien. Of het uitmaken.
quote:Fee-de-Goede schreef op 14 maart 2017 @ 20:22:

Je wist dat het een loser was.. waarom wilde je daar in hemelsnaam uberhaupt wat mee?Nou, dit inderdaad. Antwoord waarschijnlijk omdat je zo graag wou dat hij voor jou veranderde, lijkt wel of sommige vrouwen daar een kick van krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven