Vragen

16-03-2017 09:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi allemaal,

Als je vragen in je hoofd krijgt en je geeft er antwoord op, geef je dan antwoord met je hart? Of met je verstand?
Nee meestal met mijn galblaas
quote:gelderka schreef op 16 maart 2017 @ 09:03:

Ja.

Beantwoord met mijn hart. Nee, mijn hoofd. Nee, toch mijn hart. Oh nee, mijn hoofd. Of tochDus met je hart?
Aangezien je hart al heeeeel druk bezig is met de bloedsomloop, worden interne vragen maar door het brein beantwoord ;)
Dat ligt aan de vraag.

Bij sommige mannen geeft hun lul dan antwoord.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
gedachten kan die spontaan opkomen kan je niet sturen. wel wat je ermee doet.

een van de opties is ook gewoon negeren.

beantwoorden van die vragen hangt eraf wat je net gedaan hebt, wat je net gelezen hebt, waar je bent, hoe jij je voelt, etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ligt aan de situatie. Rationele dingen handel ik rationeel af, bij emotionele dingen probeer ik dit op basis van gevoel te doen. In dat laatste geval is het goed om er zo min mogelijk mee bezig te zijn want zodra je stopt met denken, begin je te voelen.
quote:Meauve01 schreef op 16 maart 2017 @ 09:09:

Ligt aan de situatie. Rationele dingen handel ik rationeel af, bij emotionele dingen probeer ik dit op basis van gevoel te doen. In dat laatste geval is het goed om er zo min mogelijk mee bezig te zijn want zodra je stopt met denken, begin je te voelen.Maar als je er in je hoofd teveel mee bezig bent, kan dat ook zorgen voor een negatief gevoel? En dat je dan alleen maar meer gaat nadenken?
quote:Vladimir12 schreef op 16 maart 2017 @ 09:11:

[...]

Maar als je er in je hoofd teveel mee bezig bent, kan dat ook zorgen voor een negatief gevoel? En dat je dan alleen maar meer gaat nadenken?Absoluut, je kunt dingen teveel overdenken en daardoor kapot analyseren. Probeer afleiding te zoeken, het een beetje te 'parkeren' en later nog eens op terugkomen.
quote:Meauve01 schreef op 16 maart 2017 @ 09:12:

[...]

Absoluut, je kunt dingen teveel overdenken en daardoor kapot analyseren. Probeer afleiding te zoeken, het een beetje te 'parkeren' en later nog eens op terugkomen.Heel erg bedankt! Ik had namelijk opeens een rotgevoel en, koppelde het aan iets en toen hele tijd vragen in hoofd en hele tijd nadenken en huilen enz. En het gevoel word steeds erger en steeds negatiever. Heel erg bedankt!????
Je moet specifieker zijn.

Het ligt namelijk echt aan de vraag waar het antwoord vandaan komt.

36x3?

108! (verstand)

Zal ik mijn meisje verrassen met een bosje bloemen?

Ja! (hart)

Zal ik dat lekkere wijf uit de kroeg mee naar huis nemen?

Ja! (homonen/lul)
quote:Delite_ schreef op 16 maart 2017 @ 09:16:

Je moet specifieker zijn.

Het ligt namelijk echt aan de vraag waar het antwoord vandaan komt.

36x3?

108! (verstand)

Zal ik mijn meisje verrassen met een bosje bloemen?

Ja! (hart)

Zal ik dat lekkere wijf uit de kroeg mee naar huis nemen?

Ja! (homonen/lul)Vragen zoals hou ik echt nog van me.partner? En wil ik hem echt niet kwijt etc.
quote:Vladimir12 schreef op 16 maart 2017 @ 09:14:

[...]

Heel erg bedankt! Ik had namelijk opeens een rotgevoel en, koppelde het aan iets en toen hele tijd vragen in hoofd en hele tijd nadenken en huilen enz. En het gevoel word steeds erger en steeds negatiever. Heel erg bedankt!????

Het is makkelijk gezegd, maar ik probeer het volgende te bedenken als ik ergens over pieker:

Kan ik er op dit moment iets aan doen?

Ja --> niet over piekeren, maar datgene gaan doen

Nee --> niet over piekeren, want ik kan er niets aan doen

Probeer het ook vanaf een helicopterview te bekijken. Wat voel ik? Wat is er gebeurd? Waar komt het opgeroepen gevoel vandaan?
quote:Vladimir12 schreef op 16 maart 2017 @ 09:17:

[...]

Vragen zoals hou ik echt nog van me.partner? En wil ik hem echt niet kwijt etc.Als je merkt dat je veel over zulke vragen na moet denken, dan is je gevoel misschien aan het verminderen. Als je gevoel goed zit, dan hoef je jezelf dat namelijk niet af te vragen maar dan vóel je dat
quote:Vladimir12 schreef op 16 maart 2017 @ 09:17:

[...]

Vragen zoals hou ik echt nog van me.partner? En wil ik hem echt niet kwijt etc.

Juist.

Zonder de details te kennen... Af en toe twijfels zijn normaal.

Ik denk dat het ook gezond kan zijn, omdat het je doet denken aan je eigen aandeel, aan wat je graag beter wilt zien, en aan hoe je zaken kunt veranderen.

Het wordt lastig als je niet zeker weet of je nog van je partner houdt, of dat je bang bent om alleen te zijn.

Bij twijfel, niet oversteken.

Je ware gevoelens zullen je vanzelf wel duidelijk worden. (Hart)

Of een bepaalde situatie nog houdbaar is ook. (Verstand)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik heb het gevoel een eind in de ruimte te zwetsen met zo weinig info.
quote:Delite_ schreef op 16 maart 2017 @ 09:24:

[...]

Juist.

Zonder de details te kennen... Af en toe twijfels zijn normaal.

Ik denk dat het ook gezond kan zijn, omdat het je doet denken aan je eigen aandeel, aan wat je graag beter wilt zien, en aan hoe je zaken kunt veranderen.

Het wordt lastig als je niet zeker weet of je nog van je partner houdt, of dat je bang bent om alleen te zijn.

Bij twijfel, niet oversteken.

Je ware gevoelens zullen je vanzelf wel duidelijk worden. (Hart)

Of een bepaalde situatie nog houdbaar is ook. (Verstand)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik heb het gevoel een eind in de ruimte te zwetsen met zo weinig info. Ja ik geef op die vragen in me hoofd wel constant antwoord met ja hou echt van hem en wil hem echt niet kwijt. En.bij idee dat ik hem kwijt ben moet ik huilen.. huil constant door dit rare gevoel op maag en, die vragen.. en bij idee als uit is en hij gelukkig word met ander doet heel veel pijn.. ook komen er allemaal dingen in me hoofd terwijl ik dat nooit zou doen.. en dit gevoel kwam plots toen ik wakker werd en koppelde aan gevoelens voor hem.. toen kwamen die vragen steeds en ben zoveel mee bezig dat het nu gewoon overheerst en ik al weken loop met naar gevoel en constant die dingen in me hoofd.. maar als ik die vraag stel of van hem hku zeg ik constant ja hou echt van hem
Gaat het verder goed met je?

Gaat het piekeren puur over je relatie, of ook over zaken als werk, vriendschappen, noem maar op.

Iets gebeurt dat het getriggerd heeft?

Sorry dat ik het zeg, maar je klinkt een beetje algeheel verward.

Constant huilen om iets dat je jezelf aan lijkt te doen is niet echt gezond.

Weet je vriend van je gevoelens? Heeft hij iets gedaan om ze te veroorzaken?
quote:Delite_ schreef op 16 maart 2017 @ 10:17:

Gaat het verder goed met je?

Gaat het piekeren puur over je relatie, of ook over zaken als werk, vriendschappen, noem maar op.

Iets gebeurt dat het getriggerd heeft?

Sorry dat ik het zeg, maar je klinkt een beetje algeheel verward.

Constant huilen om iets dat je jezelf aan lijkt te doen is niet echt gezond.

Weet je vriend van je gevoelens? Heeft hij iets gedaan om ze te veroorzaken?Nee hij heeft niks gedaan.. en gaat echt puur over de relatie.. de dag ervoor was alles nog goed
Oke, diep ademhalen, proberen te ontspannen, en vooral geen overhaaste beslissingen nemen of conclusies verbinden aan je gevoelens.

Laat het er maar even zijn.
Je hart doet niet veel anders dan bloed rondpompen. Ga er maar van uit dat je vragen met je verstand beantwoordt.
Je hart doet niet veel anders dan bloed rondpompen. Ga er maar van uit dat je vragen met je verstand beantwoordt.
'Hart' (je gevoel) en verstand zijn niet perse twee aparte dingen. Ze beïnvloeden elkaar. Soms weten je hersens wel wat een goed antwoord is, maar voelt het niet goed, of je voelt dat iets goed zit, maar als je er rationeel over nadenkt weet je ook wel dat het niet klopt.

Misschien helpt het om goed naar je gevoel te luisteren maar daarna na te denken over waarom je je zo voelt. Dan combineer je hart en verstand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven