Handbagage Canarische eilanden

16-03-2017 06:41 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips. Graag wil ik alleen met handbagage vliegen komende week naar Lanazarote. Wij gaan 8 dagen en wasmachine in t het huis. Wat is slim om mee te nemen qua kleding?
quote:pamelacourson schreef op 16 maart 2017 @ 09:01:

[...]

Dan ben ik heel benieuwd hoe groot die koffer was. Ik zie tegenwoordig echt vaak van die asociaal grote gevallen. Check dat ding gewoon in.Zie het probleem niet als je je gewoon aan de afmetingen van maatschappij houdt.
Ik zit nu op Tenerife. Ook 8 dagen met handbagage. Prima te doen hoor! Het is hier heerlijk weer. Alleen zijn we nu in de bergen, we houden zelf niet zo van dat hele toeristische aan de kustplaatsen, hier is het dus wel frisser.

Ik had zelf een broek aan op de heenweg en heb een jasje bij mij. Daarnaast rokjes met panty, kan perfect.

Aan de kust gewoon lekker blote benen.

Het is echt genieten!! Lekker zonnig en fijn. Veel plezier!
quote:pamelacourson schreef op 16 maart 2017 @ 08:33:

Ik hoop niet dat je zo'n trolley mee gaat nemen als handbagage die eigenlijk te groot is, waardoor andere mensen nauwelijks plaats hebben voor hun handbagage. Dat zie ik tegenwoordig steeds vaker en ik erger me er dood aan. Check je koffer dan gewoon in.

Wat een onzin. Die trolleys mogen gewoon. 10 kilo max in een klein koffertje die aan de afmetingen moet voldoen. Dan doet ze niks verkeerd.

Ik zou daar shampoo en zonnebrand kopen en koffertje volproppen met kleding.
Haha jeetje wat zouden hier veel mensen een grotere koffer mee nemen. Zo onnodig.

Ik heb alles wat ik wil, vier rokjes, jurkjes, broek, twee jasjes, gewone jas, vijf truitjes, panty's, ondergoed, bikini. Mijn föhn. Drie paar schoenen. Alle vloeistoffen die ik nodig heb, make up. Elektrische tandenborstel en oplader, kleine handdoekjes etc etc. Allemaal in handbagage.

Kwestie van goed inpakken en ik heb exact de juiste afmeting handbagage.
quote:tulp123 schreef op 16 maart 2017 @ 09:26:

[...]

Zie het probleem niet als je je gewoon aan de afmetingen van maatschappij houdt.

Dit.

Gezeur om het gezeur. Er staan van die bakken waar je koffer in moet passen. Ik heb regelmatig gezien dat grondpersoneel mensen zegt dat ze moeten laten zien of het past.

Bij te groot moeten ze betalen en de koffer inchecken.
quote:Eva- schreef op 16 maart 2017 @ 09:46:

Haha jeetje wat zouden hier veel mensen een grotere koffer mee nemen. Zo onnodig.

Ik heb alles wat ik wil, vier rokjes, jurkjes, broek, twee jasjes, gewone jas, vijf truitjes, panty's, ondergoed, bikini. Mijn föhn. Drie paar schoenen. Alle vloeistoffen die ik nodig heb, make up. Elektrische tandenborstel en oplader, kleine handdoekjes etc etc. Allemaal in handbagage.

Kwestie van goed inpakken en ik heb exact de juiste afmeting handbagage.

Krijg je dat serieus allemaal in je handbagage? Drie (!) paar schoenen en de rest ook nog? Ik wil een cursus inpakken van jou

En verder; TO vraagt advies over welke kleding ze mee moet nemen he? Ze hoeft denk ik geen standje over een te grote koffer of dat het asociaal is om met een trolley te reizen
Nothing happens for a reason
quote:Eva- schreef op 16 maart 2017 @ 09:46:

Kwestie van goed inpakken en ik heb exact de juiste afmeting handbagage.Knap hoor van jou.
quote:pamelacourson schreef op 16 maart 2017 @ 08:57:

[...]

Ik vind alleen handbagage meenemen voor een week of langer ook een beetje "moeilijk doen als het ook makkelijk kan". Ik mocht laatst 15 kilo meenemen en hoefde lekker niet na te denken of iets wel mee kon. Ik kon makkelijk genoeg zonnebrand, lenzenvloeistof, leesvoer, kleding, make-up, een extra paar schoenen etc. meenemen en als handbagage gewoon een makkelijke, wat grotere handtas, waarin ik spullen voor onderweg snel kon vinden. En ja, ik heb op 1 jurkje na alles gedragen en gebruikt.

Inchecken heb je zo gedaan en die paar tientjes die je soms extra moet betalen, vergallen je vakantie ook niet, neem ik aan.helemaal mee eens. Wat een gekniep.
Ok, terug naar de vraag in de OP dan.

Voor 8 dagen vakantie neem ik mee (en van dit lijstje trek ik aan wat het meeste ruimte/gewicht inneemt):

- wandelschoenen

- slippers

- pumps

- hardloopschoenen

- 4 jurken

- 2 rokken

- 2-3 lange broeken

- 6-8 t-shirts en hemdjes

- 1-2 longsleeves

- 2 vesten

- 1 jas

- pashmina

- hardloopbroek

- 2 hardloopshirts

- 2-3 bikini's

- 2-3 van die dunne grote doeken die je om kunt knopen over je bikini (hoe heet dat ook alweer?)

- 3 bh's

- sportbh

- 8 slips/strings

- 2-3 strandlakens

- 3 panty's

- 4 paar (hardloop/wandel)sokken
quote:pamelacourson schreef op 16 maart 2017 @ 08:57:

[...]

Ik vind alleen handbagage meenemen voor een week of langer ook een beetje "moeilijk doen als het ook makkelijk kan". Ik mocht laatst 15 kilo meenemen en hoefde lekker niet na te denken of iets wel mee kon. Ik kon makkelijk genoeg zonnebrand, lenzenvloeistof, leesvoer, kleding, make-up, een extra paar schoenen etc. meenemen en als handbagage gewoon een makkelijke, wat grotere handtas, waarin ik spullen voor onderweg snel kon vinden. En ja, ik heb op 1 jurkje na alles gedragen en gebruikt.

Inchecken heb je zo gedaan en die paar tientjes die je soms extra moet betalen, vergallen je vakantie ook niet, neem ik aan.Ik vind zoveel spullen meenemen juist moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
quote:Marana_ schreef op 16 maart 2017 @ 11:23:

Ok, terug naar de vraag in de OP dan.

Voor 8 dagen vakantie neem ik mee (en van dit lijstje trek ik aan wat het meeste ruimte/gewicht inneemt):

- wandelschoenen

- slippers

- pumps

- hardloopschoenen

- 4 jurken

- 2 rokken

- 2-3 lange broeken

- 6-8 t-shirts en hemdjes

- 1-2 longsleeves

- 2 vesten

- 1 jas

- pashmina

- hardloopbroek

- 2 hardloopshirts

- 2-3 bikini's

- 2-3 van die dunne grote doeken die je om kunt knopen over je bikini (hoe heet dat ook alweer?)

- 3 bh's

- sportbh

- 8 slips/strings

- 2-3 strandlakens

- 3 panty's

- 4 paar (hardloop/wandel)sokken

Zoveel?

Voor 8 dagen neem ik mee:

- 2 extra broeken

- extra trui/shirt en vest

- Bikini

- ondergoed en sokken.

En dat was het wel.
quote:juliet64 schreef op 16 maart 2017 @ 10:55:

[...]

Krijg je dat serieus allemaal in je handbagage? Drie (!) paar schoenen en de rest ook nog? Ik wil een cursus inpakken van jou

En verder; TO vraagt advies over welke kleding ze mee moet nemen he? Ze hoeft denk ik geen standje over een te grote koffer of dat het asociaal is om met een trolley te reizen

Ik vraag mijn puberdochter altijd om in te pakken. Vorig jaar maakten we een rondreis door een Aziatisch land, zij had voor zichzelf alleen zo'n handbagagetrolley mee. Overigens wel in gecheckt, want hij woog werkelijk waar 20 kg. 5 paar schoenen had ze (nog wezen shoppen tijdens tussenstop in Dubai), een megatoilettas (pubermeisje, dan weet je het wel) en kleding voor 2,5 week (is ook niet weinig bij een pubermeisje). En echt alles komt er netjes en ongekreukt uit. Snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt, maar het lukt. Tegenwoordig vragen alle oma's en tantes haar om hulp met koffer inpakken.

Het scheelt overigens met die schoenen wel of je maatje 36 hebt of maat 45 natuurlijk.
tja.. ieder z`n ding. Ik hou er van op `s avonds lekker uit eten te gaan en me een beetje op te tutten na een slome stranddag en dan draag ik graag een jurkje met (passende ) hakken ja. Andere lopen de hele dag op teenslippers, is maar net wat je wil toch?
quote:lattemachiato schreef op 16 maart 2017 @ 12:19:

[...]

Ik vraag mijn puberdochter altijd om in te pakken. Vorig jaar maakten we een rondreis door een Aziatisch land, zij had voor zichzelf alleen zo'n handbagagetrolley mee. Overigens wel in gecheckt, want hij woog werkelijk waar 20 kg. 5 paar schoenen had ze (nog wezen shoppen tijdens tussenstop in Dubai), een megatoilettas (pubermeisje, dan weet je het wel) en kleding voor 2,5 week (is ook niet weinig bij een pubermeisje). En echt alles komt er netjes en ongekreukt uit. Snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt, maar het lukt. Tegenwoordig vragen alle oma's en tantes haar om hulp met koffer inpakken.

Het scheelt overigens met die schoenen wel of je maatje 36 hebt of maat 45 natuurlijk.Foto please
Vier weken geleden ging ik met 8 kilo handbagage naar madeira

Ik had aan broek jas, thermolegging(-10 toen we in de auto stapten) thermohemd, shirt met lange mouwen, warme trui, sjaal en gewoon ondergoed.

In de tas (formaat goedgekeurd door de maatschappij met de kleinste maat handbagage) sokken en ondergoed voor 7 dagen, een dun vest, een dik vest, twee hemdjes, een thsirt, een lange rok, een korte broek, een lange broek, een zwempak, een bikini, drie handdoeken en 7 washandjes, een paar slippers, mijn pyama, 4 boeken, drie spelletjes, een toilettas met wat minis, opladers voor telefoon en camera, mijn wandelschoenen. Terug had ik de wandelschoenen aan en dus voldoende ruimte voor wat souveniers.

Alles wat ik mee had paste wat stof en kleur met elk ander kledingstuk. Alles droogde snel als ik het een handwasje gaf. En ik vind het prima om vier keer in dezelfde combi aan tafel te gaan in een restaurant.
De truc hier is de kleding megasrtak oprollen en met een sok eromheen vastmaken.
quote:petra123456 schreef op 16 maart 2017 @ 16:11:

.... . En ik vind het prima om vier keer in dezelfde combi aan tafel te gaan in een restaurant.ja, daar gaat het bij mij een beetje mis vrees ik
Ik ook. Het maakt mij echt niet uit als ik vier keer in dezelfde outfit in een restaurant zit.
quote:sugarmiss schreef op 16 maart 2017 @ 15:48:

[...]

Foto pleaseDe truc is om kleding strak op te rollen.
Lange broek, vest/jas en dichte schoenen aan.

In bagage: 1 lange broek, 1 vest, 2 korte broeken/rokjes/jurkjes, een paar shirtjes, 1 paar sandalen/slippers, ondergoed, 1 badlaken.

Fijne vakantie!
Dat shirts oprollen minder ruimte innemen dan als ze plat liggen heb ik nooit begrepen. Het is toch dezelfde hoeveelheid stof, dus hetzelfde volume maar dan in een andere vorm?

Als iemand dat zou willen uitleggen, graag
quote:Filee schreef op 16 maart 2017 @ 16:27:

Ik ook. Het maakt mij echt niet uit als ik vier keer in dezelfde outfit in een restaurant zit.Mij ook niet. Ga gewoon elke keer naar een ander restaurant
quote:Kirikou schreef op 16 maart 2017 @ 16:33:

Dat shirts oprollen minder ruimte innemen dan als ze plat liggen heb ik nooit begrepen. Het is toch dezelfde hoeveelheid stof, dus hetzelfde volume maar dan in een andere vorm?

Als iemand dat zou willen uitleggen, graag Ik zie het ook niet voor me maar heb het ook nooit zelf geprobeerd.
Ik dacht dat oprollen vooral te maken had met minder kreukels of zo, maar bij mij werkt dat niet.
Bedankt allemaal! Hier kan ik zeker wat mee, super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven