Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!

Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!

Alle reacties Link kopieren
Stippel wat goed dat je je wat beter voelt! En cool als je die run gaat doen!

Leuk Fleet, indoor picknicken. Hopelijk vinden je kids het leuk!

En nog even over wat ik net schreef… het gaat ook vooral om huis, tuin en keukendingen die ik soms niet kwijt kan. Napraten over een date, dat soort dingen. Daar bel ik de psychiater niet voor Of zoals nu die onzekerheid over de financien, dat zijn gewoon dingen waar je het even over wilt hebben en dat hoeft niet direct met een psych.

De zwaardere onderwerpen zoals zieke vader en laatst die psychisch zieke vriendin die bespreek ik wel met GGZ. Maar dan ook echt niet wekelijks, eerder eens in de paar maanden.

Die vriendin waar ik laatst over schreef, met haar kon ik wel alles delen op ieder moment van de dag. Dat mis ik nu wel heel erg.

Ach als ik met het mooie weer de gezelligheid een beetje opzoek, rollen daar vast ook weer nieuwe contacten uit.
Je kunt méér.
Hier even helemaal niet fit en gezond. Ik ben verslaafd aan chocolade en kon dat al best een tijdje laten staan. Maar ik zit in niet zo'n lekkere periode en heb heel verdrietig nieuws gehad. Bij emoties (blij, boos, verdrietig) heb ik zo'n enorme drang naar chocolade. Dat typische beeld van vrouwen en chocolade klopt dus wel bij mij

Ik zit nu echt een bal verdriet in mijn lijf. Om het minste of geringste moet ik huilen. En ik ben ook boos, maar met boosheid kan ik nooit zoveel.

Ik beweeg nog steeds voldoende, maar gezond eten vind ik nu moeilijk. Ik wil vanavond yoga doen, hopelijk knap ik daar een beetje van op.
Moon-Alisa Sterkte met je vader.

Ik lees straks weer bij, heb dit topic even verwaarloosd.
Luna wil je vertellen wat er is of liever niet?

Ik zou eigenlijk zeggen, neem er even de tijd voor. Dan maar met chocola, laat de tranen maar komen.

Ik kom dus net een superleuk oproepje tegen van iemand die iemand zoekt om terrasjes mee te pakken etc. Echt... de timing kon niet beter. Zag het gisteravond en ging helemaal blij slapen. Tuurlijk weet je niet hoe het gaat lopen maar na mijn verhaal van gisteren is het zo supercool zo'n berichtje tegen te komen.
Je kunt méér.
Ah wat leuk zeg! Ik snap heel goed dat je daar blij van wordt. Ik hoop dat het klikt. Wanneer spreken jullie af?

Ik herken je wel hoor. Iedereen hier is verhuisd, zodoende heb ik nog een vriend in deze stad. Anderen wonen verder weg. Nu ga ik binnenkort verhuizen naar een andere stad en daar hoef ik gelukkig niet op 0 te beginnen, maar zal ook daar weer iets nieuws op moeten bouwen. Ik vind dat altijd wel lastig: kennissen genoeg, maar om er echt een vriendschap van te maken vind ik lastig. Ik denk ook altijd dat mensen gewoon niet op mij zitten te wachten.

Ik vertel het liever niet, omdat het niet over mezelf gaat, maar over anderen. Voelt niet goed om dat hier te plaatsen.
Nee snap ik, dat had ik laatst ook een beetje. Wel heel vervelend dat je er zo'n verdriet van hebt!

Ik heb ook veel kennissen. Heel veel. Ook een aantal mannelijke, die thuis gewoon een vriendin hebben... ik ga dan niet steeds bellen of ik mag komen uithuilen.

Gewoon een paar leuke vriendinnen, dat zou prettig zijn. Ook een beetje mijn eigen leeftijd... Nouja het is gewoon leuk zo'n bericht tegen te komen
Je kunt méér.
Hier staat het weekeinde vooral in het teken van bier drinken . Ontzettend gezellig, maar 's ochtends moet ik er ook weer gewoon uit voor de kinderen, dus dat is wel, eh, uitdagend .

Luna: het gevoel dat niemand op je zit te wachten, herken ik. Dat is een van de dingen waar ik aan werk en nu ik wat meer uit in mijn vriendenkring blijkt iedereen dat wel in meerdere of mindere mate te hebben. Zitten we dus allemaal zo te denken, terwijl we ook lol zouden kunnen hebben met zijn allen.
Wat grappig Moon, dat je zo'n oproepje dan ziet! Ga je er wat mee doen? Dat van de hulpverlening begrijp ik goed, heb ooit ook een tijdje bij een psych gelopen en de momenten dat het heel hoog zit ben je thuis en duurt het weer even voordat je er weer op de bank zit. Vaak is het scherpe randje er weer af en heb je er zo weinig aan.

Luna, ondanks dat ik niet weet waar je mee zit... Je hebt een vriend, toch? Kun je er met hem over praten?

Fiool, succes! Wel leuk!

Ik herken het gevoel van niet genoeg zijn en dat niemand op je zit te wachten. Heb er wel een draai aan kunnen geven. In het verleden gaf ik mijn aandacht graag aan mensen die mij juist niet zagen staan of aandacht gaven. In het verleden ben ik een pleaser geweest, uit pure onzekerheid natuurlijk. Dat is na de komst van de kinderen enorm afgenomen en door mijn beste vriend, die op ten duur steeds het initiatief nam om af te spreken. Toen begon eigenlijk pas het kwartje te vallen dat iemand mij wél graag zag. Toen schroefde ik het contact met mijn beste vriendin ook op en zo voel ik me eigenlijk niet snel alleen.

Al kan ik me voorstellen, als je veel kennissen hebt (die heb ik dan weer niet) dat het veel net-niet is.

Bumba, hoe gaat het met jou? Met jou ook beter?

Met mij gaat het erg goed eigenlijk. Het gewichtsverlies mag wel wat meer inspanning gebruiken, of ik sport goed en eet slecht, of ik sport niet en eet goed. Maar het doet me niet zo heel veel merk ik, ik zit heel goed in mijn vel momenteel. Fijne dagen met de kinderen, man en ik zitten in een goede flow en ik doe leuke dingen voor mezelf.

Ook heb ik de andere kant van het bed weer aangenomen. Ooit zijn man en ik geruild omdat hij niet lekker sliep. Nu merk ik pas hoe slecht ik sliep. Zal wel een psychologisch dingetje zijn want het matras ligt net zo goed. Denk omdat ik bij mijn ouders thuis op mijn slaapkamer ook altijd aan die kant sliep.

Oh, en we hebben lichtjes aan onze pui gehangen. Word ik zó blij van. Iedere avond lig ik nu op de bank met een muziekje aan, kop thee en droom ik weg bij de lampjes. Volgens mij heb ik nu echt het 'Hygge' effect (Google maar eens ) bereikt.
Hello!

Wat grappig Fleet, van die kant van het bed. Vind het altijd iets aparts hebben hoe je op een gegeven momet je 'eigen' stuk bed hebt en waarom dan juist dat stuk. Je moet er ook maar net op komen dat dát de reden is dat je niet lekker slaapt.

En Hygge-effect ziet er leuk uit!

Fiool, lekker hoor, bier-weekend!

Ik wilde aan de light frisdrank gaan gisteravond. Maar kwam in de winkel een bekende tegen die ik niet wilde zien (vervelende man) en toen heb ik in de haast Sisi no-bubbles meegenomen ipv no sugar. Schoot ook niet op, haha.

Ja we gaan volgend weekend afspreken! Ook wel beetje gek, haha, een soort date maar dan anders. Vind het idd wel prettig dat iemand echt zit te wachten op nieuw contact. Echt tijd heeft, in tegenstelling tot idd sommige andere 30-ers.

Verder dit weekend het balkon schoongemaakt. Krijg altijd algen in de winter. t Is nu bijna weer de originele kleur ipv groen, moet er eigenlijk nog één keer overheen.

En gisteren was één van mijn broers hier. Die broer komt hier nooit maar hij zei; Wat is het gezellig bij je. (Hij heeft alleen verhuisd 1,5 jaar terug ) Vond het wel leuk en eerlijk gezegd is het ook best gezellig nu
Je kunt méér.
Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend een lekkere bak met nachos en zelfgemaakte guacamole gegeten, twee witte wijntjes erbij. En gisteren twee bitterballen tijdens het bowlen. En ik ben gewoon een hele kilo afgevallen!!! Verder heb ik wel gezond gegeten en slanke keuzes gemaakt. Ik probeer rond de 1500-1600 caloriëen per dag te eten. In het weekend iets meer omdat ik dan wat extra lekkers wil eten.

Ik ben echt helemaal fan van het geheim van slanke mensen nu. Mijn grootste probleem is/was dat ik nooit maat kan houden. Of ik was heel netjes aan het eten of ik was enorm aan het schransen.

Ik heb me wel ook aangesloten bij een afvaltopic met een tabel. Dat motiveert me toch wel echt. Maar ik probeer hier ook te blijven schrijven.

Ik herken het vriendschapsthema wel hoor. Ik ben vijf jaar geleden tweehonderd kilometer van mijn woonplaats vandaan verhuisd. Heb dus alles opnieuw moeten opbouwen. Ik heb nog wel twee goede vriendinnen in mijn oude woonplaats. Met hen onderhoud ik nog wel contact maar door de afstand is dat helaas stukken minder.

Ik heb ook een groepje vriendinnen leren kennen via een oproepje op het viva forum. We doen regelmatig wat leuks. High tea, een borrel in de stad, uit eten, dat soort dingen. Ik heb niet echt één op één contact met hen. Wel gehad maar de meesten hebben geen kinderen of oudere kinderen en dus meer tijd en energie voor spontane avondjes uit en kroeg bezoek. Ik ben niet zo'n uitgaanstype meer en besteed mijn tijd liever anders. Maar ik wil ze zeker niet kwijt want we doen vaak leuke dingen samen en het klikt wel. Maar een echte hele close vriendschap zie ik daar niet snel uit ontstaan.

Dan heb ik nog een andere vriendin leren kennen via een oproepje. Daar heb ik veel één op één contact mee en dat is altijd erg gezellig. Met haar deel ik ook meer persoonlijke dingen. Het kost best wel tijd om een diepe vriendschap op te bouwen. En naast dat je er allebei behoefte aan hebt en op een oproep reageert is het ook belangrijk dat het klikt en dat je voldoende raakvlakken hebt.

Ik heb besloten de run niet te gaan doen. Ik denk dat ik mezelf dan weer teveel druk en verwachtingen ga opleggen. De tijdsperiode is ook net te krap om op te bouwen naar vijf kilometer. Half juni is er een run door mijn buurt, daar ga ik me wel voor inschrijven en voor trainen.

Het gaat eigenlijk best wel goed met mij. Ik ben echt goed tot rust gekomen en heb nu natuurlijk ook de ruimte om rust te pakken wanneer dat nodig is. En dat werkt goed. Ik zou er echt wel aan kunnen wennen om niet te werken. Ik vind het heerlijk thuis. Maar dat kan niet want dan komen we niet rond en is er ook zeker geen geld voor leuke dingen.

Een groot deel van de reden waardoor ik er aan onderdoor ben gegaan is volgens mij ook omdat mijn man zo ontzettend veel werkt (45-55 uur per week). Er komt dus veel op mij neer qua zorg en huishouden. En ik ben vaak alleen en dat vind ik niet zo fijn.

Man en ik hebben afgesproken dat hij over maximaal anderhalf á twee jaar een andere baan gaat zoeken. Eerst nog wat financiële doelen behalen en daarna kan het wel met wat minder salaris toe. Ik ga de komende tijd dan wat terug in uren, had ik al besproken met mijn leidinggevende en die was in principe akkoord, maar vond dat ik die beslissing niet in tijden van ziekte moest nemen.

Maar ik heb het goed overdacht en besproken met man en de psycholoog. Dus ik ga het binnenkort toch bespreken op mijn werk.
Luna is het verdriet al iets minder? Heb je er met iemand over kunnen praten?

Moon wat fijn dat je broer het zo gezellig vond. Heb je al uitsluitsel over de financiële kwestie? Wat leuk dat je dit weekend een vriendschaps - date hebt.

Fleet wat leuk het Hygge effect. Gezelligheid in huis doet zoveel voor de sfeer en je gemoed vind ik. Ons huis mag ook wel weer wat op geleukt worden. Ik heb daar alleen even niet de financiële ruimte voor omdat er nu andere prioriteiten zijn.

Fiool ben je weer ontkaterd? Had je het hele weekend feestjes?
Ik reageer later even. Fijn hoe begripvol jullie allemaal reageren. Ik heb net een eigen topic geopend. Blijf hier ook schrijven hoor maar had er even behoefte aan. En terwijl ik schrijf blijkt een goede kennis kanker te hebben. Krijg net appje. Heel onwerkelijk, die man had ZO VEEL energie. t Moet nog even landen.
Je kunt méér.
Hè Moon, wat heftig. Weinig rust bij jou lijkt het. Heel veel sterkte, en hopelijk brengt het topic wat je zoekt.

Stip, wat fijn om te lezen dat het je zo goed gaat. Goed dat je minder gaat werken. Ik denk zeker wel dat je dit soort beslissingen in deze tijd kunt maken, het geeft direct rust, maar ook op lange termijn. Wat fijn ook dat je man, al dan over langere termijn, ook rustiger gaat doen met zijn werk. Man hier doet het ook, werkt 32 uur en ik vind het ideaal. De zorgtaken zijn in balans. De ochtenden kan hij me niet helpen, maar hij doet dan de nachten. Ik vind het heel fijn zo en wil echt niet anders meer.
MevrouwS: Ja het financiele dingetje is opgelost! Kwartier geleden ongeveer. Wel een opluchting. Ben nog steeds niet heel rijk maar kan iig nu de belastingen betalen, van gemeente en waterschap.

Leuk dat je een Viva-groepje hebt! Jaren terug heb ik het op die manier ook gehad. Vond het eerst heel leuk maar op het laatst had je twee groepen (en een boel gedoe wat ik niet snapte) en toen die meiden echt heel close werden merkte ik dat we toch erg verschillend waren. Maar volgens mij zijn een aantal nog steeds goed bevriend.

Zo te zien zet je goede stappen en denken jij en man er goed over na. Verstandig idd om de run niet op te korte termijn te gaan doen.

Ja... iemand van een groep waarmee ik vrijwilligerswerk doe/heb gedaan. Ik heb het jaren heel actief gedaan maar nu heb ik weinig taken en kom ik af en toe gewoon voor de gezelligheid. In de zomer was deze man heel begripvol toen ik niet goed in mijn vel zat en een paar dingen afgezegd had. Hij nam me mee de stad in voor een paar wijntjes en toen hebben we elkaar wat beter leren kennen. Hij is zo iemand met wie het altijd goed leek te gaan. 'Piet hoe gaat het?' 'Goed'. Altijd alles goed, met de kinderen, de kleinkinderen etc.

Zijn donderdag nog bij elkaar geweest... nietsvermoedend.

Wat wél heel fijn is dat we zo'n hechte groep hebben van vrijwilligers-collega's. Ik ben niet alleen, hierin, zeg maar.

Er is veel mogelijk natuurlijk tegenwoordig qua behandeling maar hij zal wel even rustig aan moeten doen, zowieso.
Je kunt méér.
quote:MevrouwStippel schreef op 20 maart 2017 @ 10:49:

Fiool ben je weer ontkaterd? Had je het hele weekend feestjes?

Ik doe m'n best . Ik had geen feestjes maar een-op-een-gezelligheid. Allemaal leuk en ik ben niets meer gewend, dus met drie bier ben ik klaar .

Moon: veel plezier met je date!
Ja, haha, ze moest eens weten

Maar heb er wel zin in. Gewoon drankje doen heel dichtbij mijn huis, niet te ingewikkeld
Je kunt méér.
Ik heb echt een rare week, ineens is er van alles aan de hand met verschillende mensen in mijn omgeving. Kan er niet te ver over uitwijden omdat het privé is van anderen.

Wel merk ik dat het vlakke gevoel dat ik dit weekend kreeg, weg is. Alsof ik even door elkaar geschud ben.

Iemand adviseerde me kleine doelen te stellen. Ben nu mijn balkon aan het 'opleuken'. Heb nog een bon van tuincentrum, het wordt al best leuk
Je kunt méér.
Sorry dat ik jullie nogal verwaarloos. Ik zit momenteel nogal in mijn eigen wereldje vrees ik!

Ben nog wel bezig met Weight Watchers, maar ik blijf een beetje rond hetzelfde gewicht hangen nu. Vind het opzich niet zo heel erg momenteel, maar ik weet wel dat ik op een gegeven moment toch nog wel die laatste kilootjes kwijt wil.

Qua sporten blijft het lekker gaan. Ik heb nu wel besloten dat ik wat meer afwisseling wil, dus niet alleen maar bodypump, want dan gaat het vervelen. Dus ik doe nu ook weer bodyshape. Dat is toch wat meer gefocust op mijn 'probleemgebieden'.
Klinkt niet gek hoor, Bumba, als ik het zo lees!

Hier gaat het weer beter. Op het werk waren we met onderbezetting door meerdere zieken maar daardoor voelde ik me wel nuttiger. Manager gaf nu ook aan dat ik eigenlijk wel meer dingen nu zelf kan gaan doen zonder supervisie van mijn andere collega. Nu zij even uit de roulatie is valt op dat ik het ook wel zelf kan

We hadden een event gisteren dat eigenlijk door de zieke vriend was georganiseerd. Die kon het nu niet doen en we hebben het wel laten doorgaan. Was prettig om bij elkaar te zijn. Die vriend is zo ontzettend gewaardeerd door iedereen... zulke dingen spreek je pas uit als het slecht gaat maar zo fijn om te merken dat we eigenlijk allemaal een goede band met hem hebben.

En mijn broertje was hier even vandaag. Vertelde dat bij hem vastgesteld is dat hij niet goed tegen gluten kan. Tja ik heb ook altijd last van mijn darmen en heb ook gemerkt dat het beter ging zonder gluten. Het kan best iets zijn wat in de familie zit.

Ik vond het een heel gedoe om het weg te laten. Broer heeft er niet zoveel moeite mee. Scheelt misschien wel dat hij iets meer te besteden heeft en daardoor wat makkelijker voor de duurdere alternatieven kan kiezen.

En morgen mijn vriendschaps'date'. Ze appte deze week al een keer gewoon gezellig om iets te delen. Ik denk dat het wel leuk wordt
Je kunt méér.
Bumba als het even lekker is in je eigen wereldje gewoon doen toch. Wat goed dat je het sporten zo blijft volhouden.

Moon veel plezier met je vriendschapsdate.

Worden jullie ook zo blij van dit mooie lenteweer? Ik in ieder geval wel. Ik word elke dag een beetje blijer.

Ik ben sinds twee weken mijn eten in myfitnesspall aan het bijhouden. En aan het eten volgens het principe van het geheim van slanke mensen. En ik ben al bijna twee kilo kwijt. En ik eet niet weinig, zo'n 1500 a 1600 calorieën per dag.
Dat klinkt goed Stippel! Kilo per week dus, gaat lekker!

De 'date' was echt heel leuk! Nuchter, sportief type maar wel met diepgang. Erg gezellig.

Ik heb jullie weleens verteld over die vrieindin die zo instabiel en suicidaal was. Zij was eigenlijk de enige vriendin die ik nog had. Heb in de tijd 'met haar' ook wat andere contacten laten verwateren omdat zij daar dan weer iets tegen had en weet ik veel wat allemaal.

Deze date-vriendin is heel anders. Heel volwassen, ze geeft me niet het idee dat ze wanhopig op zoek is naar 'iemand', ook niet dat ik voor haar moet zorgen of haar moet redden of wat dan ook. Ik verwacht ook niet binnenkort appjes te krijgen dat ik 'de enige ben die om haar geeft' etc etc.

Ja met de borderline-vriendin is heftig geweest, het is heel pijnlijk geweest.

Maar ik ben blij dat ik nu weer bezig ben met nieuwe contacten en dat het ook echt leuk was. Ik denk niet dat we zo aan elkaar gaan hangen als de borderline-vriendin en ik. Ik denk wel dat we het leuk kunnen hebben
Je kunt méér.
Hoe gaat het met jullie? Beetje van het mooie weer kunnen genieten de laatste dagen?
Je kunt méér.
Het weer is echt heerlijk! Wij hebben voornamelijk in speeltuinen rondgehangen, onze jongste is een echte klimmer (nog geen anderhalf, overigens, dus we moeten wel voortdurend op haar letten) en de oudste is aan het leren fietsen. Werkdingen gaan ook de goede kant op, hopelijk gaat het binnenkort eens in een stroomversnelling komen, want nu zijn het nog voornamelijk hele gunstige vergezichten... Iemand moet eens snel zijn portemonnee gaan trekken om mij te betalen!! Aan de andere kant: de eerste zak geld die vrijkomt, is gegarandeerd voor mij, dus het loont wel de moeite om te wachten. Nou ja, in ieder geval wordt nog een tijdje mooi weer, dus ik kom mijn tijd wel door.
Klinkt heerlijk Fiool!

Ik heb vandaag even op balkon gezeten. Heb toch al een licht kleurtje van gisteren en vandaag! Morgen en woensdag helaas werken.

Wat me wel op het idee brengt om zelf lunch mee te nemen. Meegebrachte dingen kunnen in het zonnetje worden gegeten. Het bedrijfsrestaurant heeft alleen een 'binnen'.

Hopelijk komt je werk in een stroomversnelling!
Je kunt méér.
Ik geniet met volle teugen van het lekkere weer. Helaas ook met ijsjes, terrasjes etc. Gevolg: 2 kilo eraan dit weekend.Zal wel grotendeels vocht zijn (hoop ik dan maar!). Elke dag denk ik: morgen moet ik weer gezonder gaan eten, Maar de knop gaat gewoon maar niet om

Maargoed.... Ik voel me verder wel lekker. Zit wel in een vrij pittige periode waarin ze gaan uitzoeken of ik mogelijk autisme heb. Zou mijzelf in elk geval niks verbazen, maar het is wel heel apart. Ik ga dingen ook steeds meer bekijken vanuit dat kader,merk ik. Dingen die ik in het verleden heb gedaan, flaters die ik heb begaan... Dan denk ik: misschien ben ik toch niet zo raar als ik dacht, maar is er gewoon een heel goede reden voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven