35 en single, is er nog hoop?
dinsdag 27 januari 2009 om 07:18
En dan ineens ben je 35 en single. Na bijna 10 jaar een relatie met jeugdliefde en wat korte "relaties" ben ik nu alweer bijna 3 jaar alleen. En ik begin em nu toch wel een beetje te knijpen want wil ik ooit kinderen (begint soms een beetje te kriebelen, ben er nog niet uit) en wil ik niet de rest van mijn leven alleen blijven dan zal er toch es iets moeten gaan gebeuren. Maarrrrr, ik zie het somber in...Want waar vind je een leuke vent tegenwoordig?? Uitgaan doe ik niet meer en internetdaten is niks voor mij (heb ik geprobeerd).
Ben in mn up best happy maar de tijd vliegt en voor je het weet ben je (ik dus) 43 en weg is je kans om ooit moeder te worden of met iemand iets op te bouwen.
Zijn er successtories, als in ; bij mij kwam het helemaal goed op mn 40ste . Of tips en trucs misschien? Ben benieuwd!
Ben in mn up best happy maar de tijd vliegt en voor je het weet ben je (ik dus) 43 en weg is je kans om ooit moeder te worden of met iemand iets op te bouwen.
Zijn er successtories, als in ; bij mij kwam het helemaal goed op mn 40ste . Of tips en trucs misschien? Ben benieuwd!

dinsdag 27 januari 2009 om 07:41
ja! er is hoop! sluit je nu aan bij onze beweging!
een kennis van mij besloot op haar 35e zelf maar te zorgen dat ze een kind kreeg, ze wilde niet langer wachten op die partner.
juli vorig jaar stelde ik haar voor aan een goede vriend van mij (die zijzelf ook al zijdelings kende).
er sprong een bliksemflits over en ze verwachten een kindje samen!!
haar eerste is nu 20 maanden.
het grappige is, dat ik zeker weet dat, zeg 5 jaar geleden, deze relatie niet zou werken.
doordat ze een kindje heeft zijn haar prioriteiten veranderd en om die reden stelde ik ze aan elkaar voor.
een kennis van mij besloot op haar 35e zelf maar te zorgen dat ze een kind kreeg, ze wilde niet langer wachten op die partner.
juli vorig jaar stelde ik haar voor aan een goede vriend van mij (die zijzelf ook al zijdelings kende).
er sprong een bliksemflits over en ze verwachten een kindje samen!!
haar eerste is nu 20 maanden.
het grappige is, dat ik zeker weet dat, zeg 5 jaar geleden, deze relatie niet zou werken.
doordat ze een kindje heeft zijn haar prioriteiten veranderd en om die reden stelde ik ze aan elkaar voor.

dinsdag 27 januari 2009 om 08:20

dinsdag 27 januari 2009 om 08:26
Nee, er is geen hoop meer, koop maar vast wat geraniums en een paar breinaalden, je leven is over.....
Even serieus: tuurlijk is er hoop, je moet alleen niet wanhopig zijn, en ook niet verwachten dat alles je op een zilveren dienblad aan je gepresenteerd wordt. Als je dat in gedachten houdt komt het vast goed!
Even serieus: tuurlijk is er hoop, je moet alleen niet wanhopig zijn, en ook niet verwachten dat alles je op een zilveren dienblad aan je gepresenteerd wordt. Als je dat in gedachten houdt komt het vast goed!
dinsdag 27 januari 2009 om 08:49
Er zijn uitgaansgelegenheden waar de meeste mensen jaren ouder zijn dan de puisterige , beugeldragende pubers .
Er zijn single vakanties , er zijn sportverenigingen waar gescheiden vaders met hun kinderen komen of waar ze zelf sporten , veel mensen vinden hun partner op het werk ( zoek een nieuwe baan ) , ... maar van thuiszitten - en hopen dat de man van je leven aan de deur belt of dat je vrienden/ familie hem net een keer op de bank hebben zitten als jij langs komt - zou ik niet te veel verwachten .
Er zijn single vakanties , er zijn sportverenigingen waar gescheiden vaders met hun kinderen komen of waar ze zelf sporten , veel mensen vinden hun partner op het werk ( zoek een nieuwe baan ) , ... maar van thuiszitten - en hopen dat de man van je leven aan de deur belt of dat je vrienden/ familie hem net een keer op de bank hebben zitten als jij langs komt - zou ik niet te veel verwachten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

dinsdag 27 januari 2009 om 13:58
dinsdag 27 januari 2009 om 14:12
Hier ook 2 langere en 1 kortere relatie achter de rug. Vanaf 2004 weer zo'n beetje single (hier en daar wat gerommel). Afgelopen juni via Hyves een oud vriendinnetje tegengekomen, die me voorstelde aan een hele leuke vriend van haar man.
Sinds december wonen we samen, gaat hartstikke goed. Druk met verbouw- en toekomstplannen. Zoals het er nu uitziet stoppen we rond de zomer met de pil. Dus er is zeker hoop, ook al ben je AL 35!
Sinds december wonen we samen, gaat hartstikke goed. Druk met verbouw- en toekomstplannen. Zoals het er nu uitziet stoppen we rond de zomer met de pil. Dus er is zeker hoop, ook al ben je AL 35!
dinsdag 27 januari 2009 om 14:34
Natuurlijk is er nog hoop. Er zijn namelijk ook heel veel 35+ mannen op zoek naar een relatie. (kijk gerust ook nog een keer extra naar die 30+ er want waarom zou een man ouder moeten zijn)
Wees wel realistisch in je eisen want hoe leuk je ongetwijfeld ook bent. Ook jij bent niet superwoman.
Wat je kinderwens betreft wanneer je geen alleenstaande moeder wil worden bestaat er een kans dat het er niet meer voor je in zit. Want eerlijk is eerlijk de kans op een zwangerschap wordt kleiner naarmate je ouder wordt.
Maar het is zeker niet uitgesloten er zijn genoeg vrouwen die zwanger worden wanneer ze 35+ zijn.
Wees wel realistisch in je eisen want hoe leuk je ongetwijfeld ook bent. Ook jij bent niet superwoman.
Wat je kinderwens betreft wanneer je geen alleenstaande moeder wil worden bestaat er een kans dat het er niet meer voor je in zit. Want eerlijk is eerlijk de kans op een zwangerschap wordt kleiner naarmate je ouder wordt.
Maar het is zeker niet uitgesloten er zijn genoeg vrouwen die zwanger worden wanneer ze 35+ zijn.
dinsdag 27 januari 2009 om 16:37
Mijn tante was 90 en had nog nooit een man gehad. Ze ontmoet iemand in het bejaardentehuis, knetterverliefd en ze zijn nog getrouwd op hun 91e. Hij is 100 geworden en zij 102! Toch leuk.....wilde ik even kwijt. Je bent noooooit te oud en het is net wat je ervan maakt in het leven. ikzelf ben 40 en denk ineens: is kinderen misschien toch leuk? Nooit leuk gevonden dus ja....misschien ben ik wel echt te laat, maar dan zijn er nog genoeg andere dingen de moeite waard om te ontdekken en voor te leven! Succes.
voer eendjes geen oorlog!
dinsdag 27 januari 2009 om 18:59
dinsdag 27 januari 2009 om 19:02
Een vriendin van me ontmoette haar huidige vriend toen ze al te oud was voor kinderen en dat vond ze wel jammer. Maar ze is erg blij met haar vriend, dus genieten ze samen toch wel. Haar kinderwens was ook nooit enorm. Ze had het leuk gevonden om moeder te worden, maar het was geen absolute must. Ze heeft het gewoon heel leuk met haar vriend nu.
Als het wel een absolute must voor je is, zou ik inderdaad aanraden er in je eentje voor te gaan. Je maakt je anders zo afhankelijk van het vinden van een partner die dan ook nog eens per se binnen een paar jaar moet komen.
Als het wel een absolute must voor je is, zou ik inderdaad aanraden er in je eentje voor te gaan. Je maakt je anders zo afhankelijk van het vinden van een partner die dan ook nog eens per se binnen een paar jaar moet komen.
donderdag 29 januari 2009 om 08:44
Ik heb op dit vlak heel wat bijstellingen moeten doen... Ik zal erg moeilijk een relatie kunnen krijgen, vrije seks zit er niet in (ik vertrouw vrouwen vaak niet, vrouwen zien mij niet als seksobject), kinderwens is bij mij vrijwel verdwenen, en mijn gehoor is niet meer wat het geweest is (maar dat staat eigenlijk los hiervan, omdat dat medisch is, en niet sociaal). Autistisch was ik vanaf mijn geboorte, dus ik weet niet anders. Leeftijd (42) gaat ook tegenwerken. Bepaalde dingen die je graag zou willen, kun je niet afdwingen.
Ondanks dat probeer ik nog wat van mijn leven te maken. Je kunt niet alles in de hand hebben.
Ondanks dat probeer ik nog wat van mijn leven te maken. Je kunt niet alles in de hand hebben.
World of Warcraft: Legion
donderdag 29 januari 2009 om 16:49
Wat een onzin, als jij met 35 geen hoop meer zou hebben, wat moet ik dan met mijn 50+? Een relatie krijgen hangt niet zozeer samen met leeftijd, wel met hoe erg je wanhoopt. En daarbij ook nog een kinderwens: mogelijk voelt een man de druk al van kilometers ver.
Waarom moet je leven van dit item afhangen?
Ga genieten voor het leven voorbijgaat omdat je zat te wachten.
Waarom moet je leven van dit item afhangen?
Ga genieten voor het leven voorbijgaat omdat je zat te wachten.
woensdag 4 februari 2009 om 22:14
Ik heb 2 jaar geleden een opa en een oma aan elkaar gekoppeld, en ze hebben nog steeds 'verkering''
(63 en 65 jaar)
Ik word 36 en heb een beetje dezelfde angst hoor, maar ook nog steeds hoop dat het goed komt.
Heb alleen al te vaak gedacht 'dit is hem' en dat bleek het 't toch niet te zijn.
Ben er ook een beetje huiverig voor geworden, maar de 'goede'' prikt daar hopelijk wel doorheen.
(63 en 65 jaar)
Ik word 36 en heb een beetje dezelfde angst hoor, maar ook nog steeds hoop dat het goed komt.
Heb alleen al te vaak gedacht 'dit is hem' en dat bleek het 't toch niet te zijn.
Ben er ook een beetje huiverig voor geworden, maar de 'goede'' prikt daar hopelijk wel doorheen.
woensdag 4 februari 2009 om 23:08
Laat ik dit zeggen: Op mijn 37e kwam ik de man tegen die later de vader van mijn dochter werd. Ik beviel op mijn 40e. Werd alleenstaande moeder op mijn 44e (lees: wees man de deur). Ben weer op vrijersvoeten sinds mijn 45e en heb over belangstelling niet te klagen. Is dit een hart onder de riem?
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
donderdag 5 februari 2009 om 00:38
Ik ben bijna 35 en alweer even single. Heb wel een kinderwens maar geen overweldigende. Ik wil enkel in een goede stabiele relatie aan kinderen denken; als ik iemand ontmoet en er zitten haken en ogen aan of ik vermoed dat het geen lang leven beschoren is dan houdt het op, iig qua kinderwens. Je hebt nooit zekerheid natuurlijk maar er zijn al genoeg kinderen die in een slechte relatie verwekt zijn (waarmee ik bedoel dat de ouders zelf best beseften dat de situatie niet ideaal was).
Mijn mening weliswaar en er zal best een moment komen (als de "vruchtbare tijd" voor mij ook afloopt) waarop ik het allemaal wat minder realistisch en nuchter bekijk omdat de kinderwens er wel degelijk is maar ook dan zal ik mezelf blijven voorhouden dat het dan dus niet voor me weggelegd is.
Het kan best nog wel allemaal, TO. Probeer jezelf realistisch te laten zijn. Niet teveel focussen op die kinderwens maar richt je meer op manieren waarop je nieuwe mensen kunt leren kennen. En daarin dan ook nog denken "in het "slechtste geval" hou ik er wat nieuwe vrienden aan over, in het beste geval een leuke vent".
Mijn mening weliswaar en er zal best een moment komen (als de "vruchtbare tijd" voor mij ook afloopt) waarop ik het allemaal wat minder realistisch en nuchter bekijk omdat de kinderwens er wel degelijk is maar ook dan zal ik mezelf blijven voorhouden dat het dan dus niet voor me weggelegd is.
Het kan best nog wel allemaal, TO. Probeer jezelf realistisch te laten zijn. Niet teveel focussen op die kinderwens maar richt je meer op manieren waarop je nieuwe mensen kunt leren kennen. En daarin dan ook nog denken "in het "slechtste geval" hou ik er wat nieuwe vrienden aan over, in het beste geval een leuke vent".
donderdag 5 februari 2009 om 20:39
quote:Nikki34 schreef op 05 februari 2009 @ 00:38:
Ik ben bijna 35 en alweer even single. Heb wel een kinderwens maar geen overweldigende. Ik wil enkel in een goede stabiele relatie aan kinderen denken; als ik iemand ontmoet en er zitten haken en ogen aan of ik vermoed dat het geen lang leven beschoren is dan houdt het op, iig qua kinderwens. Je hebt nooit zekerheid natuurlijk maar er zijn al genoeg kinderen die in een slechte relatie verwekt zijn (waarmee ik bedoel dat de ouders zelf best beseften dat de situatie niet ideaal was).
Geweldige posting! Respect.
Het leven is écht niet voorbij als je de 30 gepasseerd bent en ook nog eens single bent. Integendeel.
Geweldige posting! Respect.
Het leven is écht niet voorbij als je de 30 gepasseerd bent en ook nog eens single bent. Integendeel.
vrijdag 6 februari 2009 om 13:19
Natuurlijk is er hoop!!!
Nu kan ik wel mijn eigen successtory vertellen: 38, single, nooit samengewoond, slechts 'n paar korte relaties achter de rug, zeer kritisch en toen kwam ik dus mijn man tegen: 46, nooit samengewoond, wel een paar relaties gehad, zeer kritisch en... na twee maanden woonden we samen. We hebben inmiddels 1 kindje en de tweede is onderweg (ik ben nu 40).
Alles is nog mogelijk maar niets is zeker in dit leven.
Behalve dan als je thuis gaat wachten totdat er (n)iets gebeurt!
Ga erop uit, als je niet van datingsites houdt, zijn er genoeg mogelijkheden. Waar hou je wel van? Ga bv. naar discussieavonden, doe een cursus (denk ook aan een film- of muziekcursus), sport, vakanties, van mijn part wordt lid van een politieke partij, ga eens naar een café vooral als er een leuk optreden is en ga op vakantie, mis geen feesten en verjaardagen, doe iets in de personeelsvereniging, doe een opleiding, bv. voor je werk enz. enz. Overigens zijn er op internet ook leuke sites waar je kunt chatten zonder dat het specifiek een datingsite is.
Nu kan ik wel mijn eigen successtory vertellen: 38, single, nooit samengewoond, slechts 'n paar korte relaties achter de rug, zeer kritisch en toen kwam ik dus mijn man tegen: 46, nooit samengewoond, wel een paar relaties gehad, zeer kritisch en... na twee maanden woonden we samen. We hebben inmiddels 1 kindje en de tweede is onderweg (ik ben nu 40).
Alles is nog mogelijk maar niets is zeker in dit leven.
Behalve dan als je thuis gaat wachten totdat er (n)iets gebeurt!
Ga erop uit, als je niet van datingsites houdt, zijn er genoeg mogelijkheden. Waar hou je wel van? Ga bv. naar discussieavonden, doe een cursus (denk ook aan een film- of muziekcursus), sport, vakanties, van mijn part wordt lid van een politieke partij, ga eens naar een café vooral als er een leuk optreden is en ga op vakantie, mis geen feesten en verjaardagen, doe iets in de personeelsvereniging, doe een opleiding, bv. voor je werk enz. enz. Overigens zijn er op internet ook leuke sites waar je kunt chatten zonder dat het specifiek een datingsite is.