Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Wow Sabeltand, wat een stuk grond en wat een leuke kipjes! Haan mag er ook wezen!

Ik heb net met manlief op het dak gezeten. We hebben al heel lang als het regent, een paar druppels binnen in de keuken en nu was ik het zat. Toch maar eens de boel opengebroken en gaan zoeken waar het vandaan komt. Lastige constructie met twee schuine daken die bij elkaar komen met een goot ertussen, die weer eindigt waar een ander stuk dak nog verder gaat. Met andere woorden veel kieren en gaten. Hebben de boel provisorisch dicht proberen te maken en hopen dat het voorlopig weer houdt. Lang leve een oud huis! Vandaag hier nog geen regen, hoogstens wat spettertjes. Te koud en winderig om in de tuin te werken.
Sabeltand, die haan moet zich inmiddels wel een superster voelen. Mooi beestje hoor!

Ze hebben in elk geval heerlijk de ruimte bij jou.

Ik heb vandaag gewerkt, maar gelukkig is het geen tuinierweer nu. Hopelijk morgen wel, want ik heb nog wat klusjes op stapel staan!
Ik zie nu dat de foto een nogal vertekend beeld geeft van de afmeting van mijn tuin . Daar waar links het gras eindigt, daar eindigt de tuin. Dat lelijke bouwsel dat mijn uitzicht bederft is het illegale botenhuis van de achterburen (en daar is het laatste woord nog niet over gesproken). Daartussen is nog water. Maar evengoed nog een aardige lap van 23 meter lang en 10 meter breed.
Ik vind hier dingen van.
Ik ga nog een keer kijken: ja nu zie ik het. Het lijkt wel of dat botenhuis bijna tegen jouw kade aan ligt. Snap dat jij niet blij bent met dat uitzicht.

Zijn dit trouwens de kippetjes die vorige zomer steeds in de weg liepen als jij plantjes aan het planten was? Ik herinner me dat ze altijd gezellig bij jou in de buurt waren. Of was dat bij iemand anders?
Even een vraag. Bij de Aldi hebben ze planten in de aanbieding (magnolia, camelia etc). Nu wilde ik weten of de plantjes het redden tot september. Ik kan ze dan pas in de tuin in de volle grond planten. Voor nu kan ik ze het in een pot planten. Vraag me alleen af of dat ook kan met klimplanten. En iemand enig idee hoe het zit met de kwaliteit van deze planten?
Ja kan prima, neem wel goede potgrond, een ruime pot en hou ze goed in de gaten bij droogte deze zomer.
Oh en de kwaliteit. Zorg dat je ze zo snel mogelijk aan het begin van de aanbieding koopt. Het personeel heeft geen kaas gegeten van planten in leven houden.
Sterker nog, ik heb wel eens de plantjesmarkt, zo'n een keer per jaar markt van een supermarkt gedraaid, speciaal ingehuurd omdat niemand van het personeel het verschil zag tussen een geranium en een petunia.
Wat een kunstwerkje sabeltandcavia dat zijn heel wat metertjes vlechtwerk!

Heb je die wilgentenen moeten kopen of is daar op een andere manier aan te komen?

Wat leuk dat je kipjes hebt lopen (en een coole haan)

Balen Duet van je dak, hopelijk houdt je het nu binnen droog tot je een goede oplossing hebt.

Hier maar een heel klein beetje regen.

Heb vandaag wel twee van die trolleys op wieltjes gekocht, waren bij de Dirk in de aktie.

Daar kunnen mooi de potten op waar bollen instaan als ze zijn uitgebloeid kan ik ze mooi uit zicht rollen

Heb een tray viooltjes gehad die ik morgen in een pot wil planten om bij de voordeur te zetten, vind ik zo gezellig staan.

Ik had de nieuwe Aldi folder nog niet gezien Spawater, maar ik lig woensdagochtend daar voor de deur voor de Camelia's (of misschien dinsdagavond mijn slaapzakje op de parkeerplaats uitrollen? )

Ik heb jaren een prachtige grote Camelia gehad, ieder jaar weer bomvol bloemen.

Ruim 2 jaar geleden moest hij verhuist worden naar hier en dat heeft hij helaas niet overleefd

Ik wil heel graag een nieuwe (of 2 of 3 ) maar vind ze meestal nogal prijzig.

Voor die paar euro bij de Aldi durf ik de gok wel te nemen....

En ik wil ook graag even kwijt dat jullie allemaal van die geweldige creatieve gebruikersnamen hebben
Fay: tuiniersvolk is leuk volk, zo weet ik na jaren mijn groene vingers te laten wapperen wel.

Delen graag planten, goede ideetjes, en kunnen uuuuuuuren aan een stuk over hun hobby kletsen.

Zoals ik wel vaker zeg, het groene virus is zeer besmettelijk en helaas ongeneeslijk, maar als ik jou zo lees ben je al niet meer te redden....
Oh en Camellia's: niet aan beginnen, je hebt voor je het weet een totale verzamelwoede ontketend. ( manlief: " zo, en waar dacht je dit exemplaar nog tussen te kunnen proppen?" ik: morgen komt de makelaar, we gaan een huis kopen met een grotere tuin!)
De tuinderman die ik van de week ontmoette voor mijn frambozen vond ik niet zo aardig. Die nam zo even aan dat ik heel mijn tuin dicht ging straten.
He??? Dat was dan een afwijkend geval... ik heb ook wel eens stekjes opgehaald bij mede tuiniers, maar dan werd ik eerst volgestouwd met koffie en kon ik niet gaan zonder eerst een rondleiding te hebben gehad door hun groene paradijs....
Ja, leuk zijn ze hé Fay. Ik kan woensdag helaas niet naar de aldi (zit er niet echt één in de buurt), dus dat wordt donderdag. Ik hoop maar dat het niet zo snel gaat met de aanbieding. Vandaag naar een tuincentrum geweest. Kon me niet inhouden en hebt 2 azalia's gekocht.

Nu nog bedenken waar ik ze plaatst. Scheelt wel dat ze eerst binnen kunnen blijven en als ze uitgebloeid zijn mogen ze naar de 'tuin'.

Kwam daar trouwens hele leuke planten voor binnen tegen. Nu weet ik wel dat dit het tuinentopic is, maar ben ook benieuwd naar jullie binnen planten. Welke planten hebben jullie binnen staan?
Ongeveer alle planten, Spa

Het was al erg van mezelf, maar vriendje komt nu bij me wonen en die houdt ook van planten. We konden niet alles kwijt, dus een deel heeft nu een plekje op kantoor en bij zijn ouders gekregen. En een deel zal op marktplaats moeten, we hebben echt geen ruimte meer
Ik zat net ff op de site van Aldi, de woensdag erna hebben ze ook een leuke plantenaanbieding! Fruitbomen, kruiden op stam en groenteplantjes!
Lidl heeft deze week zomerbloem bollen, fruitbomen en nog andere plantjes. Ik was helaas te laat voor de fruit struiken van vorige week. Maar dat stukje tuin moet toch nog verbouwd worden, dus eerst maar dat hekwerk er tegen aan en dan weer verder.

Begin door jullie tekeningen wel steeds meer een idee voor mijn tuin te krijgen, erg fijn. Leuke verhalen, foto's en inspiratie plaatjes weer dames! Deze week worden mijn hosta's koriyama geleverd, daarna gaan we aan de gang met het tuinhek en de pergola voor de druif ligt ook al in de tuin om te worden neergezet. Maar eerst maar de zolder verven. Gelukkig regent het, dan is het veel minder aanlokkelijk om te tuinieren.

De kamperfoelie slaat al goed aan en moet ik al begeleiden over de schutting, de blauwe regens die ik had geplaatst hebben ineens 30 cm erbij, de hazelnoot heb ik niet vermoord en de schoenlappersplantjes van vorige week doen het ook al goed. Er beginnen al bloemen aan te komen. Zodra de oude vijg is verwijderd wil ik daar de border groter maken en een kleine ronde vijver plaatsen. Wil veel meer rondingen in de tuin hebben, dat vind ik mooier dan het hoekige wat er nu in zit. Gelukkig ligt er overal tufsteen en zijn die zeer makkelijk te verbrijzelen. Wordt nog een mooie uitdaging. Het stukje gras wat ik wil planten schuif ik even door naar volgend jaar. Alleen de trompetbloem baart me nog wat zorgen, er zit geen enkele ent knop op en ziet er nogal deaud uit. Nog maar even ongeduldig afwachten...
De garde met haar heb ik maar weer bijgevuld, helemaal leeg.

Wie of wat ook met de inhoud aan de haal gaat, die heeft blijkbaar ook een duidelijke voorkeur. Ik had er heel leuk gekleurde stofrestjes bij ingedaan, die vind ik overal in de tuin terug. Het haar, zowel mijn eigen als dat van de katten, is daarentegen spoorloos. Vandaag ben ik vrij, dus ik hoop er achter te komen wie een nest aan het bouwen is.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 20 maart 2017 @ 11:21:

Ongeveer alle planten, Spa

Het was al erg van mezelf, maar vriendje komt nu bij me wonen en die houdt ook van planten. We konden niet alles kwijt, dus een deel heeft nu een plekje op kantoor en bij zijn ouders gekregen. En een deel zal op marktplaats moeten, we hebben echt geen ruimte meerLeuk Felix, gefeliciteerd!
quote:Felix_Urbexicus schreef op 20 maart 2017 @ 11:26:

Ik zat net ff op de site van Aldi, de woensdag erna hebben ze ook een leuke plantenaanbieding! Fruitbomen, kruiden op stam en groenteplantjes!

Arrgghh nee he, nu wordt het helemaal moeilijk. Fruitbomen wil ik namelijk ook hebben. Had eerst een kersenboompje, maar die sloeg niet echt aan, helaas. Dus ik ga maar voor een pruimenboom.

Binnenplanten zijn echt lastig. Ik heb er een hoop gehad, maar ze gingen elke keer dood. Dus kreeg ik van mijn schoonma, vetplanten. Volgens haar gaan deze echt niet dood. Nou je raad het al, mijn vetplanten zijn inmiddels dood. Dus de groene vingers moeten hier nog echt gekweekt worden.
Als werkelijk alles dood gaat zou ik ff checken of je huis niet tocht.

Alles doet het zoveel beter nu alles dichtgekit zit, maar mijn huis was wel in een heel slechte staat.

Voordeel van de kit is ook dat ik nu geen slakken meer in huis heb! Van die gore dikke naakte, bah!
Hier hele groene vingers maar het huis niet mee helaas. Heel weinig licht in de huiskamer. In vorige huis altijd, dus veel planten zijn langzaam overleden na de verhuizing :'(

Het is nu een mengelmoes van cactussen naar varens en vetplanten. Wil eigenlijk vooral grote planten hebben, zo'n lekker oerwoud gevoel. Nu vriend nog overtuigen en van de zomer eens naar de luilakmarkt voor een mooie grote plant die het doet met weinig licht.
Ook nu in de aanbieding bij de Aldi: de mooiste tuinposters
Oh, zo'n poster, dat willen we allemaal!
Fuck de schutting en laten we alles volplakken met posters van verre oorden.

Ik heb hier veel binnenplanten staan en over het algemeen doen ze het best goed. Soms gaat er wat dood, waarschijnlijk omdat ik teveel water geef. Het staat nu wat opgepropt in de woonkamer, zodra de rest van het huis wat meer klaar is wil ik het wat meer verdelen. Maar kijken hoe dat dan weer gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven