Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier ervaring met het snoeien van een treurkatje? De katjes zijn uitgebloeid en het blad kom er nu aan, volgens internet moet ik nu alle rakker eraf knippen, maar dan heb ik toch de hele zomer een kale stam? Of groeit het snel?
Oja, ik heb in de achtertuin ook een treurkatje, maar die heb ik dus niet teruggesnoeid en de takken verdorden volledig nog voor de herfst, toen gesnoeid en nu dus nog steeds een kaal stammetje (die gaat dus de tuin uit, die heeft het niet gered denk ik zo.,,)
quote:Frambozen schreef op 18 maart 2017 @ 12:37:

Hahaha Tuingravin. Misschien moeten we je cementkuip gravin gaan noemen?
.
Misschien even Googlen Rosa? Ik heb er geen ervaring mee namelijk. Er zit verschil tussen winter en zomer snoei daar ben ik ondertussen wel achter. Youtube heeft ook veel filmpjes met hoe je moet snoeien.
wilgen worden nu allemaal gesnoeid, dus denk dat dat een goeie graadmeter is. Maar ff googlen kan ook
Ik heb de snoeischaar erin gezet, filmpje op internet gevonden en die boom was in exact dezelfde fase als die van mij, dus tanden op elkaar... Maar ik vind het snel zonde, dan komen er blaadjes en die komen dus nu niet...
Mijn garde met haar is vandaag voor de helft geplunderd!

Er was sinds hij hangt wel af en toe een plukje haar weggewaaid, maar nu zie ik niets liggen in de tuin en vanmorgen zat er nog veel in. Ben nieuwsgierig wie er eitjes gaat leggen in een bedje van kattenhaar.
Dames: dan vind ik Barones van Speciekuip toch wat sjieker

Neh, toch maar niet. De gravin heeft niets te maken met mijn allesbehalve adellijke status, maar met mijn voorliefde voor graven (uiteraerd in mijn uiterst welige lusthof, uitgesproken met hete aerdappel)
Oeh, corrigeer: Speciecuyp....
Jouw tuin is een kerkhof? Help me herinneren dat ik nooit zonder begeleiding langskom.. ik vertrouw dit voor geen cent.
Hahaha, zo zou je het ook kunnen opvatten! Ik ben dol op oude kerkhoven, maar nee, niet in mijn tuin. (Als je alle begraven huisdieren niet meetelt!

graven als in wroeten.... De visite is hier nog altijd levend vertrokken!
Tuingravin, tijd voor een bij je interesse passende avatar dan

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ik leer hier met de dag bij, een cementkuip fetisj is echt nieuw voor me Tuingravin

Frambozen, Het graszaad van de Action heb ik 2 jaar geleden gezaaid op wat kale plekken en om een stukje gras bij de pakken.

Dat groeit als een malle, binnen no-time een vol grasveldje.

Ik heb mijn tuintas bij de Aldi gekocht, heb zo'n vermoeden dat de kwaliteit niet veel beter dan die van de Lidl zal zijn

Ik heb ooit een katje in een pot gehad Rosa, die snoeide ik eigenlijk maar een beetje op de gok...ging altijd goed totdat er zich een mierennest in de pot huisvesten dat deed mijn katje de das om

Oooh leuk Felix, nestelen er vogeltjes in je tuin?

Ik heb ook een net met hondenhaar hangen daar wordt ook driftig van 'geplukt'.

Vorig jaar had ik een nestje pimpelmeesjes in mijn vogelhuisje die ik stom toevallig ook heb zien uitvliegen.

Ook kwam er regelmatig een eekhoorn hondenhaar halen, echt met bergen tegelijk dat propt zo'n beestje gewoon in en rondom zijn bekje, na verloop van tijd kwam het eekhoorngezin met baby dagelijks op visite

Helaas heb ik de eekhoorns al een tijdje niet gezien, ik hoop dat er nog een gaat terugkomen.

Vreemd genoeg hebben alle nestbouwers een voorkeur voor het haar van mijn 'blonde' hond terwijl de structuur hetzelfde is als dat van mijn zwarte hond, ze plukken het echt selectief uit het net.
Over graven gesproken de cementkuip is hier ingegraven, is een minivijver, echt heel leuk.

Voor mijn tuinafval gebruik in een oude curverbak (zo'n hoge rechthoekige) en mijn steekwagen, superhandig, hoef ik nooit te sjouwen. En het kiepert makkelijk in de bruine container, ik deed het eerst ook met een cementkuip maar dan eindigde de helft van het tuinfafval naast de container in plaats van er in.

Wat schrijf je leuk Fay, en wat gaaf een eekhoorngezin Paradijsje hoor, die tuin van jou.

En na gisterenavond krijg ik het beeld van blij kijkende, vrolijk baantjes trekkende honden in een vijver niet meer uit mijn hoofd, bedankt

Bedankt voor de tip over het graszaad van de Action Framboos, heb het op mijn lijstje gezet!
dubbel
Ik ga ook maar een cementkuip als vijvertje doen. Als 't weer lekker weer wordt!
Helaas nog nooit een nestje gehad in de tuin Fay, met dank aan een van de katten. Die hees vorig jaar zijn dikke kont in het wingerdgordijn, toen daar een merel dreigde te nestelen. Die hield daar verstandig genoeg meteen mee op.

Ik heb wel huisjes hangen, maar die worden ieder jaar geïnspecteerd en afgekeurd door de dames mezen.
Ik heb me weer kapot geërgerd aan eigen huis en tuin vandaag. Boer Tom stond doodleuk een hederahaag te snoeien met een elektrische heggenschaar en te vertellen dat het voorjaar echt echt écht de beste tijd is om hedera te snoeien

Nee dus, sukkel. Want juist nu maken talloze vogels nestjes in hederahagen en moet je ze dus vooral met rust laten en juist absoluut niet gaan snoeien. Grr.
Ik ben zo blij dat ik geen tv heb. Wat een dom advies zeg!
Een paar weken geleden plaatste hij een phyllostachys nigra (een bamboe met zwarte stammen). in een piepkleine Amsterdamse tuin. Niet in een kuip, niet met gebruik van een wortelbegrenzer, nee hoor gewoon de kluit, hop zo in de volle grond.

Dat deze soort woekert en 5 meter hoog wordt dat maakte hem blijkbaar niet uit. Soms vraag ik me echt af of hij wel weet waar hij mee bezig is. Je zal er naast wonen
quote:Felix_Urbexicus schreef op 18 maart 2017 @ 20:56:

Ik ben zo blij dat ik geen tv heb. Wat een dom advies zeg!

Heerlijk zo zonder tv, hoef je je ook niet te ergeren.

Ik vraag me trouwens wel af waarom ik eigenlijk kijk naar dit soort baggerprogramma's
quote:Felix_Urbexicus schreef op 18 maart 2017 @ 20:56:

Ik ben zo blij dat ik geen tv heb. Wat een dom advies zeg!Haha, dacht precies hetzelfde!
CC, wat een geweldig plaatje!

Als ik 100 ben geweest wil ik ook wel zo'n plekje.

Ik moet eerst maar eens uitvinden hoe ik plaatjes moet plakken, en dan gaan prakkizeren op een ava.
Ik kijk uit naar je foto's Tuingravin en ben benieuwd welke ava er gaat komen

Ik wist niet of het plaatje zo gepast was, heb zelfs nog getwijfeld of ik 'em weer weg moest halen, maar eigenlijk vind ik het echt een prachtig graf en passend in de stijl van dit topic, dat het geschikt was voor je avatar was gewoonweg slechte humor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven