vriend op stage

20-03-2017 17:00 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
hooi,

ik ben helemaal nieuw hier en heb dus ook geen idee hoe dit werkt en wat voor mensen hierop zitten maar ik hoop dat het mij een beetje kan helpen. Ik zit namelijk ergens heel erg tegen op. Ik heb op dit moment een relatie met mijn vriend voor bijna anderhalf jaar. Hij gaat over precies een maand weg voor 3,5 maanden op stage. Ik gun het hem heel erg en hij zal er waarschijnlijk ook hartstikke veel van gaan leren maar het blijft gewoon moeilijk. Ik zit op dit moment in mijn examenjaar van VWO en heb het dus heel erg druk. Precies wanneer hij weg is heb ik dus mijn examens en ben ik daarna een lange tijd vrij, deze tijden lijken mij dus ook het moeilijkst. Hij is er altijd voor me wanneer ik weer eens in de stres zit met school en daarom vind ik het ook heel erg jammer dat hij er niet bij kan zijn bij de diploma uitreiking.

En daarbij je hoort zoveel verhalen van mensen die vertellen dat dit hun relatie heeft kapot gemaakt en dat maakt mij gewoon bang. Niet omdat ik denk dat onze relatie niet sterk genoeg is maar het blijft moeilijk hoe sterk je relatie ook is. Mijn vriend en ik hebben in dit jaar al een hoop tegenslagen gehad, en ook iets met vertrouwen. En dat is toch wel het belangrijkst en ik vertrouw hem nu wel weer dat heeft hij allemaal weer bewezen en ik weet ook dat ik mij geen zorgen hoef te maken dat hij me belazerd. Maar het is meer dat ik gewoon bang ben dat hij er achter komt ofzo dat hij het fijner vindt zonder mij, op dat gebied. En hij zegt wel dat ik mij geen zorgen hoef te maken maar dat doe ik automatisch toch.

Ik ga hem gewoon zo erg missen, na ander half jaar heb je zoveel met elkaar gedeeld en doet je alles aan elkaar denken.

Ik heb net een fotoboekje gemaakt op hema met foto's van ons samen en met wat teksten erbij, zodat hij me niet kan vergeten.

Dus dit gaat een moeilijke tijd worden, wat langzaam zal gaan.

Dus ik hoop dat dit, af en toe wat schrijven en tips van jullie mij erdoorheen kan helpen.

Als je tips hebt of dit zelf hebt ervaren laat het mij dan alsjeblieft weten.

Doegg
Extra hard zwoegen op die bezittelijk voornaamwoorden, dan vliegt de tijd!
quote:Murrmurr schreef op 20 maart 2017 @ 18:47:

Extra hard zwoegen op die bezittelijk voornaamwoorden, dan vliegt de tijd!?
quote:orkenflow schreef op 20 maart 2017 @ 18:05:

"De mens lijdt het meest

Om het lijden dat hij vreest

Maar dat nooit op komt dagen"

Dat hing vroeger bij mijn tandarts aan de muur.

Gewoon lekker werken en feesten, dan zijn die maanden zó om.ga em onthouden! dankjewel!

quote:Maaique schreef op 20 maart 2017 @ 18:02:

Hoe oud zijn jullie??Als ze op het vwo zit, dan neem ik aan iets van 17/18.
quote:SnoopyLove schreef op 20 maart 2017 @ 19:11:

[...]

Als ze op het vwo zit, dan neem ik aan iets van 17/18.18 en 19
quote:Eeff schreef op 20 maart 2017 @ 18:51:

[...]

?succes met je examen Nederlands
don't forget that i'm fabulous, and you're not
quote:Fairytalelover schreef op 20 maart 2017 @ 19:21:

[...]

succes met je examen Nederlandsje moet het maar nog een keer lezen
quote:Eeff schreef op 20 maart 2017 @ 19:22:

[...]

je moet het maar nog een keer lezenmisschien moet jij je niet zo afhankelijk opstellen
don't forget that i'm fabulous, and you're not
quote:Eeff schreef op 20 maart 2017 @ 19:22:

[...]

je moet het maar nog een keer lezen

De forumers doelen er op dat Je Nederlands zo slecht is.

Verder ben ik het eens met de rest. 3.5 maand is niet zo lang en als Je voldoende afleiding zoekt is dat zo voorbij.

Komt goed!
quote:tiramisuusje schreef op 20 maart 2017 @ 19:29:

[...]

De forumers doelen er op dat Je Nederlands zo slecht is.

Verder ben ik het eens met de rest. 3.5 maand is niet zo lang en als Je voldoende afleiding zoekt is dat zo voorbij.

Komt goed!

ja dat begrijp ik. Maar ik snap niet waar zij de fouten zien. Heb het snel getypt en heb 'me' al veranderd.

Dankjewel !

Ja gewoon afleiding en dan gaat de tijd hopelijk snel voorbij.

Maar goed, hark jezelf bij elkaar en ga leuke dingen doen. Van afhankelijk zijn word je niet leuker namelijk.
Hoi,

Mijn vriend is zelfs voor 10 maand op stage geweest in het buitenland. Nu had ik de mogelijkheid om 1x 2 weken naar hem toe te gaan, maar op 10 maand is dat vrij weinig. Naderhand wel even een moeilijke tijd gehad, juist omdat ik weer gewend was aan mijn eigen vrijetijd en dat nu opeens weer moest opdelen. We hebben wat kunnen skypen, was plannen ivm tijdverschil, en mailtjes lopen sturen. maar ach 7 jaar later nog dolgelukkig. Die paar maanden zijn zo voorbij!
quote:prachtlelie schreef op 20 maart 2017 @ 20:13:

Hoi,

Mijn vriend is zelfs voor 10 maand op stage geweest in het buitenland. Nu had ik de mogelijkheid om 1x 2 weken naar hem toe te gaan, maar op 10 maand is dat vrij weinig. Naderhand wel even een moeilijke tijd gehad, juist omdat ik weer gewend was aan mijn eigen vrijetijd en dat nu opeens weer moest opdelen. We hebben wat kunnen skypen, was plannen ivm tijdverschil, en mailtjes lopen sturen. maar ach 7 jaar later nog dolgelukkig. Die paar maanden zijn zo voorbij!Dat is fijn om te horen!
Jij kan nu whatsappen dat hadden we toen niet... Komt goed joh, geniet van die vrije tijd
Mijn vriend is sinds een week terug van 2 maanden reizen. De eerste 2 weken waren lastig, maar daarna vliegt de tijd echt voorbij! Gewoon bezig blijven met je hobby's, werk, vrienden, etc.

Succes, het is voorbij voor je het goed en wel beseft.
Maak er zelf wat van! Ik ken ook zeker verhalen waar de relatie er sterker van geworden is. Twee oud-huisgenootjes hadden ook een relatie, hij was al in Nederland, zij kwam een jaar later (vanuit latijns amerika). Omdat het te duur was, hebben ze elkaar uiteindelijk dat hele jaar niet gezien. Nu zijn ze getrouwd En zo ken ik nog wel wat verhalen.
Je relatie liep al niet zo lekker. Misschien dat je zelf wel denkt na de 3,5 maanden, he ik heb het liever uit dan aan.

Ik zou ook niet er heen gaan als hij nog stage loopt, hij is er voor school dan en niet voor jou, dus snap wel dat zijn ouders niet willen dat je hem gaat afleiden, en je klinkt ook niet heel erg dat je op je eigen benen staat dus dan zal je wellicht te veel aan hem kleven die tijd. Dus dan maar pas gaan als hij klaar is met zijn stage,, en dan een week er zijn met hem. Kwestie van plannen samen. En ook, wil hij dit wel? Dat jij hem daar dan gaat opzoeken na zijn stage?

Daarnaast heb je in de tussen tijd na je examens genoeg tijd voor een bijbaan, met 8 weken werken kan je echt wel als 18 jarige lekker bijverdienen.

Dus geld cadeau examens en je geld van 8 weken bijbaan plus spaargeld, dan kom je er wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven