Dochter wil paaldansen

21-03-2017 21:13 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van 11 heeft op Instagram paaldansfilms gezien en wil dat nu ook.

In principe heb ik geen bezwaar. Wat me wel dwars zit, is dat wij uit een land in Oost-Europa komen, waar paaldansen gewoon een normale kindersport is, maar dat in Nederland het als seksueel wordt gezien. Wij weten ook niet zo goed hoe de omgeving zal reageren op de interesse van onze dochter.

Iemand ervaring?
Ze wil echt op paaldansen als sport bedoel ik
Volgens mij kan het tegenwoordig wel.

(Maar de associatie met seksclub gaat er bij mij nooit meer uit)
Op de dansschool waar ik kom is het ook heel normaal voor kinderen. Niks seksueels, maar gewoon een pittige sport. Ze geven het dan ook aan alle leeftijden.
Sommige (serieuze) dansscholen bieden het gewoon aan, naast de balletlessen.
ik heb daar wel sterke staaltjes van gezien. En ik had daar geen seksuele associaties bij. Zolang kind fatsoenlijk is gekleed en niet in nachtclubs traint.

Maar je zal hier best commentaar op krijgen, ook van vrienden/kennissen. Dat zit meer in hun hoofd vrees ik.
In principe wordt het steeds normaler dat vrouwen/meiden paaldansen voor de sport. Als zij dat graag wilt, waarom niet!
maar geen ervaring
Vele paaldans scholen hebben een kinderlesuurtje. Zie het als een andere vorm van turnen, zo wordt het ook in een vat gegoten
Lijkt me heel gaaf om te kunnen. De sportversie dan.
Bij een sportschool bij mij in de buurt wordt het ook gegeven. Daar heet het pole fitness in plaats van paal dansen.
Weet van volwassen vrouwen ook wel dat ze commentaar krijgen. Maar t lijkt me best een goede sport. Bekende van mij doet het en ze is echt één en al spier
Je kunt méér.
Mensen die paaldansen alleen associëren met seks moeten bij zichzelf is nagaan of ze geen zieke geest hebben. Het schijnt een behoorlijk goede work-out te zijn. Zij, je dochter, en jij als moeder? moeten gewoon lak aan dat soort meningen hebben. ;)
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik zou het gewoon doen. Volgens mij is de associatie met seks al steeds aan het verminderen.

En als mensen rare opmerkingen maken nodig je ze gewoon uit om een keertje mee te komen doen. Dan komen ze daar wel op terug.

Ik heb een keer een blokje van 10 lessen gedaan en vond het erg leuk en pittig.
Geadsocieerd worden met seks?

Toen ik begon 9 jaar geleden keek iedereen verbaasd en commentaar. Daarna werd het opeens een hype en was het heel normaal.

Erotisch dansen oke.. maar wat heeft het met seks te maken? Of je moet met je blote poes tegen die paal aan gaan glijden.

Lekker laten doen de polefitniss dan. Mensen vinden toch altijd wel iets van je, jammer dan!
Leuk! Kan prima, hier wordt het ook steeds normaler als sport.

En je wordt er mega sterk van volgens mij!
quote:pokkewijf schreef op 21 maart 2017 @ 21:16:

Zolang kind fatsoenlijk is gekleedBij veel oefeningen moet er contact zijn tussen de huid en de paal. Een kort broekje en een topje zijn daarom de meest handige kleding. In principe hetzelfde als mensen dragen op het strand en bij atletiek, maar sommige mensen vinden dat te bloot.
Nou ik ben geloof ik de enige hier, maar ik zou tegen mijn elfjarige zeggen 'verzin maar een andere leuke sport'.

Vind dansen met een paal niet iets voor een kind.
nou ikvind dit helemaal prima, dat sommige nou er een seksuele lading aangeven vind ikpas raar. (Ik doe dit nml ook in mijn sportschool en deze workout werkt als een tierelier)
don't forget that i'm fabulous, and you're not
quote:Fairytalelover schreef op 21 maart 2017 @ 22:06:

nou ikvind dit helemaal prima, dat sommige nou er een seksuele lading aangeven vind ikpas raar. (Ik doe dit nml ook in mijn sportschool en deze workout werkt als een tierelier)

Zo raar is dat niet, die sexuele associatie is er nu eenmaal bij heel veel mensen. Kun je niet ontkennen toch?

Workout voor je figuur is mooie bijkomstigheid maar voor iemand van elf niet nodig. Op die leeftijd sport je meestal om andere reden dan een body-workout.
quote:permis schreef op 21 maart 2017 @ 22:04:

Nou ik ben geloof ik de enige hier, maar ik zou tegen mijn elfjarige zeggen 'verzin maar een andere leuke sport'.

Vindt dansen met een paal niet iets voor een kind.mwah het is gewoon een verticale rekstok. Mag je kind ook niet op de rekstok en zo nee, wat is dan het verschil. Paaldansen is steeds meer gewoon een sport. Niets erotisch aan.
Polefitness is toch helemaal niet 'raar' meer?
Ik vind het niks voor een kind van 11.

Volwassenen moeten het helemaal zelf weten, maar mijn dochter zou echt iets anders mogen gaan zoeken.
quote:jopee schreef op 21 maart 2017 @ 22:20:

[...]

mwah het is gewoon een verticale rekstok. Mag je kind ook niet op de rekstok en zo nee, wat is dan het verschil. Paaldansen is steeds meer gewoon een sport. Niets erotisch aan.

Ja hoor, in clubs hangen dames ook altijd schaars gekleed te koppeltjeduiken aan de rekstok geen enkel verschil.

Paaldansen heeft gewoon een erotische lading voor velen, kun je ontkennen, maar ja.

(Zou overigens een sport waarbij ze niks anders deed dan aan een rekstok hangen ook niet zo'n goed idee vinden hoor. Hoe saai. Maar dat is een andere discussie).
Mijn dochter associeert dat met talentenshows

Had daar ook iemand gezien met haar moeder en wilde het ook met mij samen

Als kind graag wil én er is een mogelijkheid dat ze les krijgt met een groepje kinderen zou ik het prima vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven