Lijf & Lijn alle pijlers

Crosstrainer kopen: waar moet ik op letten?

22-03-2017 08:38 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan een crosstrainer aan te schaffen, maar ik heb geen enkel idee waar ik op moet letten bij een aankoop. Aangezien ik nooit in een sportschool komt heb ik idee welke factoren belangrijk zijn. Ik weet wel dat ik er één wil met zo'n display voor je neus, het werkt motiverend voor mij om te zien hoe lang ik al bezig ben haha. En ik wil graag dat hij makkelijk te verplaatsen is. Maar verder? Geen idee! Iemand hier die er toevallig verstand van heeft, zodat ik geen miskoop doe?

En zouden jullie het aanraden om een tweedehands te kopen of heb je met dit soort apparaten veel kans dat deze na intensief gebruik (door een ander dus) minder goed werken?

Ik ben zo naar mijn werk, maar reageer later vandaag weer:)
Ik spreek toch geen Chinees?!
waarom kies je voor een crosstrainer ? en niet bijv. voor een roei machine?
Dat hij hoog genoeg is om je lakens overheen te hangen om te drogen
quote:anno1984 schreef op 22 maart 2017 @ 09:06:

Dat hij hoog genoeg is om je lakens overheen te hangen om te drogen

Da's dus precies waar ik mijn hometrainer voor gebruik.
Creativity is intelligence having fun

Dat hij hoog genoeg is om je lakens overheen te hangen om te drogenBeste tip ooit
quote:guppekop schreef op 22 maart 2017 @ 08:58:

waarom kies je voor een crosstrainer ? en niet bijv. voor een roei machine?Heb ik overwogen maar dat vraagt meer van mijn rug e.d. en aangezien ik daar veel last van heb durf ik dat nu nog niet aan. Eerst mijn rug/buik e.d. met fysio sterker maken, dan ga ik evt. later nog eens een roeimachine aanschaffen om die spiergroepen te blijven trainen.
mmmm... crosstrainer is volgens mij juist meer belastend. Wat adviseert je fysio? Met dit soort aankopen moet je niet over een nacht ijs gaan.

Roeimachine is juist erg goed voor buik en rug spieren, zo lang je de techniek maar beheerst en die is niet zo moeilijk
-Crosstrainer die verplaatsbaar is dmv wieltjes aan 1 kant.

-Maximaal belastbaar gewicht checken.

-Laat je adviseren mbt vermogen, functionaliteiten en optionaliteiten.

-Ga er zelf in winkel op staan en ervaar hoe apparaat voor jou voelt. Daar zit verschil in.

Op zich leuk om er een te hebben. Anderzijds dure aanschaf wanneer je niet zeker weet of je het leuk, prettig of functioneel vind.

Heb je een vaste plek om hem neer te zetten? Elke keer schuiven ermee is bijna niet te doen.

Dat hij hoog genoeg is om je lakens overheen te hangen om te drogenDaar gebruiken wij hem ook voor...
Koop een nieuwe. Bij veilinghuizen staan vaak crosstrainers. Daar komt die van mij ook vandaan. 110 euro was de mijne, nieuwprijs 399.
Huur er eentje, ik concludeerde na een half jaar dat hij vooral in de weg stond. En toen was hij zo weer opgehaald.
Ik heb er ook een gehad en die werd idd vooral als kapstok gebruikt.

Een jaar of 4 geleden heb ik hem weggegeven aan iemand die dacht hem wel te gaan gebruikten en ik geloof dat hij nu alweer 2 of 3 eigenaren verder is.
quote:guppekop schreef op 22 maart 2017 @ 09:20:

mmmm... crosstrainer is volgens mij juist meer belastend. Wat adviseert je fysio? Met dit soort aankopen moet je niet over een nacht ijs gaan.

Roeimachine is juist erg goed voor buik en rug spieren, zo lang je de techniek maar beheerst en die is niet zo moeilijk

Ja fysio adviseert een roeitrainer om te voorkomen dat ik opnieuw last krijg van mijn rug/nek/armklachten. Ik heb echter op dit moment nog zoveel last daarvan dat ik dat nu nog niet aan durf. Ik kan bijv. Nog niet eens tandenpoetsen zonder pijn. Dus doe nu oefeningen om voorzichtig wat meer kracht te krijgen.

Tegelijkertijd wil ik alvast graag aan mijn conditie en gewicht werken. Dus wil liever niet wachten tot ik over een paar maanden een keer op zo'n roeitrainer kan. De zomer komt sneller dan je denkt en wil voor die tijd een paar kilo kwijt zijn;)

Plus: ik ben echt anti sport normaal gesproken. Maar laatste stond ik bij fysio een tijdje op een crosstrainer en dacht ik: dit is best leuk! Aangezien roeien me niks aan lijkt is het misschien verstandig te beginnen met iets dat ik leuk vind, zodat ik niet meteen afhaak. En dat ik iets van sport leuk vind is best bijzonder haha.
quote:rosepudding schreef op 22 maart 2017 @ 10:33:

Ik heb er ook een gehad en die werd idd vooral als kapstok gebruikt.

Een jaar of 4 geleden heb ik hem weggegeven aan iemand die dacht hem wel te gaan gebruikten en ik geloof dat hij nu alweer 2 of 3 eigenaren verder is.Hmm ondanks dat ik anti sport ben, ben ik ook wel iemand die - als ik me iets voorneem- dat idee niet meer los laat. Dus hier ben ik niet zo bang voor.
Wieltjes aan één kant zodat je hem kan rollen. Zet 'm voor de televisie, dan gaat de tijd snel voorbij. Zorg dat hij niet te licht is en van degelijk materiaal. Dus eerst proberen!
Life is short. Eat dessert first.
quote:-tinkerbell- schreef op 22 maart 2017 @ 10:42:

[...]

Ja fysio adviseert een roeitrainer om te voorkomen dat ik opnieuw last krijg van mijn rug/nek/armklachten. Ik heb echter op dit moment nog zoveel last daarvan dat ik dat nu nog niet aan durf. Ik kan bijv. Nog niet eens tandenpoetsen zonder pijn. Dus doe nu oefeningen om voorzichtig wat meer kracht te krijgen.

Tegelijkertijd wil ik alvast graag aan mijn conditie en gewicht werken. Dus wil liever niet wachten tot ik over een paar maanden een keer op zo'n roeitrainer kan. De zomer komt sneller dan je denkt en wil voor die tijd een paar kilo kwijt zijn;)

Plus: ik ben echt anti sport normaal gesproken. Maar laatste stond ik bij fysio een tijdje op een crosstrainer en dacht ik: dit is best leuk! Aangezien roeien me niks aan lijkt is het misschien verstandig te beginnen met iets dat ik leuk vind, zodat ik niet meteen afhaak. En dat ik iets van sport leuk vind is best bijzonder haha.probeer het dan eerst eens? Misschien denk je dan wel heel anders.
Wat is een crosstrainer ook alweer? Is dat zo'n fiets? Een hometrainer?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Wij hebben alweer een jaar of 10 een crosstrainer en zijn destijds naar een crosstrainer winkel gegaan om advies te krijgen en om ze te proberen. Alleen die winkel is inmiddels weg.

Hier wordt hij redelijk intensief gebruikt (niet als waslijn ) dus zeker geen miskoop. Er staat momenteel zeker 4-5 keer per week iemand op. Ik meestal 30 minuten. Mijn man een uur.

Nu het weer wat beter wordt zal het minder worden.

Maar de technische details ben ik vergeten. Het merk is Joy sport.

Na een jaar of 6 hebben we aan de assen wat moeten vervangen (dat konden we zelf) en dat kon worden besteld op internet.

Ik vind dat hij behoorlijk lang meegaat.

Wel is hij redelijk licht en instabiel. Leunde een keer naar opzij om mijn bidon te pakken en dan kantelt hij wat (niet omgevallen).

Nu zijn wij beide niet zo zwaar, dus ik weet niet of dat een probleem is als je zwaarder bent.

Hij staat bij ons op zolder met een oude computer erbij zodat we tijdens het trainen series kunnen kijken.
wat betreft winkel: ik ben erg tevreden met fitwinkel in Arnhem. Goede deskundige adviezen en veel keuze
quote:Gatochpoetsen schreef op 22 maart 2017 @ 11:01:

Wat is een crosstrainer ook alweer? Is dat zo'n fiets? Een hometrainer?Nee een hardloopding maar dan zonder dat je op een loopband staat (dus minder belastend voor je gewrichten).
quote:guppekop schreef op 22 maart 2017 @ 11:07:

wat betreft winkel: ik ben erg tevreden met fitwinkel in Arnhem. Goede deskundige adviezen en veel keuze

Ah top, daar woon ik! Ha ik eens een keer kijken.

En wat betrefr roeien uitproberen: ik heb een intense hekel aan alles wat met sport te maken heeft. Ik word al chagrijnig als ik aan sport denk haha. Kan er dagenlang tegenop zien. Dus ik kies om te beginnen liever iets dat me aanspreekt.
ja maar die crosstrainer vond je toch ook pas leuk toen je erop stond
Huren of tweedehands zou ik juist adviseren.

Ik had er een via MP. Weggedaan na verloop van tijd omdat ie kapot was.
Hij moet zwaar genoeg zijn (anders heel instabiel) en mijn ervaring was ook kopen en bijna nooit gebruiken

Dus huren kan een goede tip zijn haha
Hier één van Decathlon in huis.

Vooral in de winter wordt ie toch echt wel veel gebruikt.

Een soortgelijke aan deze hebben wij:

https://nl.decathlon.be/crosstrainer-e- ... 58831.html

Kijk onder andere naar het vliegwiel.

Je kan natuurlijk altijd eerst starten met een tweedehands en als je die vaak gebruikt na een half jaar ofzo overgaan naar een nieuwe.

De oude zet je dan gewoon zelf terug te koop .

Schrik niet wat het ding weegt!

Hier moest ie naar de tweede verdieping en dat was toch écht behoorlijk zwaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven