Morgen taart, vandaag halen?

27-03-2017 14:57 25 berichten
Vast een suffe vraag, maar ik koop zelden taart. Als ik morgen taart wil eten, kan ik hem dan vandaag kopen of is hij dan echt minder lekker / minder vers?
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf wat voor taart. Cake en/of fondant gaat prima, maar bladerdeeg of slagroom is minder lekker de dag erna.
Appel? Chocola? Iets met vruchten en kruimels?
Misschien vlaai kopen, of appeltaart? Die zijn morgen zeker nog lekker.
Ja hoor. Dat kan gewoon.
Mooi! Dank jullie wel. Geen slagroom, wel andere zoetigheid. Check.
quote:juul29 schreef op 27 maart 2017 @ 15:02:

Hangt er vanaf wat voor taart. Cake en/of fondant gaat prima, maar bladerdeeg of slagroom is minder lekker de dag erna.slagroomtaart vind ik juist vaak lekkerder de volgende dag
Een versgemaakte taart van de bakker met slagroom erop is echt de volgende dag nog lekker hoor.
Kan prima hoor
Zelf bakken natuurlijk, de dag er na nog lekkerder!
Kan prima.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Oeh, mag ik dan even een kleine vraag stellen? Vind het zonde om een nieuw topic te openen.

Maandagavond taart bakken en woensdagochtend eten, is dat te lang?
quote:Meauve01 schreef op 27 maart 2017 @ 15:38:

Oeh, mag ik dan even een kleine vraag stellen? Vind het zonde om een nieuw topic te openen.

Maandagavond taart bakken en woensdagochtend eten, is dat te lang? Ligt eraan wat voor taart, maar brownies of kwarktaart of appeltaart, dat is allemaal prima te doen.

Maandagavond taart bakken en woensdagochtend eten, is dat te lang? Nee
quote:blauwuiltje schreef op 27 maart 2017 @ 15:22:

Zelf bakken natuurlijk, de dag er na nog lekkerder!Ja, zo heb ik ook nog een vaag idee dat ik ooit zelf brood ga bakken, zelf pasta maken en zelf vanillevla maken. Maar voorlopig houd ik het nog even bij zelf opeten.
Alsje kwarktaart maakt en deze wil versieren met chocolade/fruit of wat dan ook moet je de versiering wel pas op de dag zelf doen. Als je dat niet doet gaat het vlekken op de taart en dat ziet er vies uit.

Appeltaart, chocoladetaart etc kan je idd prima van te voren maken.

Maandagavond taart bakken en woensdagochtend eten, is dat te lang? Qua zelfbeheersing wel.
quote:orkenflow schreef op 27 maart 2017 @ 15:46:

[...]

Qua zelfbeheersing wel.Haha ja ik zou dat niet volhouden!!
Haha inderdaad! En nu heb ik ook zin in taart
Kan best, maar de taart wel zo lang mogelijk koel bewaren, in de koelkast dus.
En als je een kruimelbodem maakt wordt deze vaak slap door hetgeen wat er boven zit (bv bij kwarktaart). Dit kan je voorkomen door een laagje gesmolten chocolade op de bodem te doen.
Ik heb spijt dat ik gereageerd heb...nu heb ik zin in zelfgemaakte taart
Ik heb een prachtig vruchtentaartje gehaald bij het Vlaamsch Broodhuys. Zo mooi kan ik hem zelf niet maken...
Klinkt goed to, red je het kwa zelfbeheersing?
Bakkers slagroom is na een dag wat steviger dan verse maar goed van smaak maar de taart is verder goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven