All weather tuinset
dinsdag 28 maart 2017 om 08:59
Goedemorgen allen!
Wij zijn momenteel aan het zoeken naar een mooie loungeset voor in de tuin. Nu hebben wij ons oog laten vallen op een set met 'all seasons' kussens. Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn met ervaring met dit soort kussens. Aan de ene kant lijkt dit me handig ivm vlekken en dergelijke, aan de andere kant ben ik bang dat door dat materiaal van de kussens het erg snel heet aan voelt met wat zon er op. Iemand ervaring hier mee?
Wij zijn momenteel aan het zoeken naar een mooie loungeset voor in de tuin. Nu hebben wij ons oog laten vallen op een set met 'all seasons' kussens. Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn met ervaring met dit soort kussens. Aan de ene kant lijkt dit me handig ivm vlekken en dergelijke, aan de andere kant ben ik bang dat door dat materiaal van de kussens het erg snel heet aan voelt met wat zon er op. Iemand ervaring hier mee?
dinsdag 28 maart 2017 om 09:06
Mijn familie had deze kussens en zaten best lekker. Maar gingen in de slechtere periodes wel gewoon de schuur in. Ik weet nog dat deze kussen bij hen in het licht grijs lagen, en die werden best wel snel heet in de zomer. Anderzijds doet een stoffen variant dat ook wel hoor, zeker in een wat donkerdere kleur. Als de bank te heet was, gooide men er gewoon een plaid of handdoek overheen.
Na een regenbui bleef er trouwens ook weleens water achter in de kussens en dan zat je daar met je natte kont..
Dus het is niet 100% all seasons haha, maar na een regenbui werd er even op de kussens geduwd, kon je zien of er nog water uit kwam. Ze zijn inderdaag gemakkelijk schoon te krijgen en comfortabel. Ik zou het gewoon aanschaffen voor in mijn eigen tuin.
Na een regenbui bleef er trouwens ook weleens water achter in de kussens en dan zat je daar met je natte kont..
Dus het is niet 100% all seasons haha, maar na een regenbui werd er even op de kussens geduwd, kon je zien of er nog water uit kwam. Ze zijn inderdaag gemakkelijk schoon te krijgen en comfortabel. Ik zou het gewoon aanschaffen voor in mijn eigen tuin.
dinsdag 28 maart 2017 om 09:14
Bedankt voor je reactie! Ja wij zijn ook wel van plan om ze netjes op te ruimen. Is meer voor het gemak dat het niet elke keer hoeft als de weersverwachtingen knap zijn. Ik wil inderdaad als ik normale kussens neem ook donker, dus dan hoef ik het wat dat betreft ook niet te laten. Vond het materiaal alleen minder fijn aanvullen dan echt stof, maar het lijkt me wel praktischer.
dinsdag 28 maart 2017 om 09:19
Het materiaal is wat harder inderdaad maar het ligt echt wel comfortabel. Ik vond het altijd een beetje een ondersteunend gevoel geven i.p.v. dat je wegzakt in zo'n kussen. Je moet alleen een beetje oppassen dat je niet schuurt over het materiaal. Dat kan weleens voor een geïrriteerde huid zorgen. Maar dat is me eigenlijk alleen gebeurd als ik zelf lomp was.
dinsdag 28 maart 2017 om 09:40
is mijn grootste miskoop...
heeft het de hele ochtend geregend en schijnt in de middag de zon? Vergeet het maar dat ze al echt droog zijn, het lijkt wel zo maar als je erop gaat zitten krijg je toch een kleffe kont
reinigen gaat minder makkelijk dan gedacht, er lopen `s nachts nog wel eens buur katten overheen en ook onze eigen honden ploffen er wel eens op en ja.. ok met hun modderpoten.
Een voordeel: nee, ze worden niet heet (hoewel: wij hebben een lichte kleur, dat scheelt wellicht).
Ik ben er minder blij mee dan gedacht. Als je een overkapping hebt is het overigens wel ideaal!
heeft het de hele ochtend geregend en schijnt in de middag de zon? Vergeet het maar dat ze al echt droog zijn, het lijkt wel zo maar als je erop gaat zitten krijg je toch een kleffe kont
reinigen gaat minder makkelijk dan gedacht, er lopen `s nachts nog wel eens buur katten overheen en ook onze eigen honden ploffen er wel eens op en ja.. ok met hun modderpoten.
Een voordeel: nee, ze worden niet heet (hoewel: wij hebben een lichte kleur, dat scheelt wellicht).
Ik ben er minder blij mee dan gedacht. Als je een overkapping hebt is het overigens wel ideaal!
dinsdag 28 maart 2017 om 09:53
Wij hebben muisgrijze all-weather kussens en ik ben er erg blij mee. De stof is niet ruw en ze kunnen echt het hele jaar buiten liggen. In de lente even de stoomreiniger er overheen en ze zijn weer schoon en als nieuw. Natuurlijk zijn ze niet direct weer droog na een plensbui, maar door de luchtige structuur van de binnenkussens duurt het ook niet zo heel lang.
dinsdag 28 maart 2017 om 09:59
Bedankt voor je reactie! Ben niet van plan ze een ochtend in de regen te laten liggen. Maar meer dat we niet meteen naar buiten hoeven te rennen om de kussens te redden. Of als de weersverwachting goed is gewoon een paar uur weg te kunnen.
Denk dat we nog maar goed moeten overwegen of we het de prijs waard vinden. De set is vrij prijzig.
Hier inderdaad ook veel katten op de buurt, dan zullen die kussens wel uitnodigend zijn haha!
Denk dat we nog maar goed moeten overwegen of we het de prijs waard vinden. De set is vrij prijzig.
Hier inderdaad ook veel katten op de buurt, dan zullen die kussens wel uitnodigend zijn haha!
dinsdag 28 maart 2017 om 15:23
Geen enkel kussen is geschikt om altijd buiten te laten liggen. Zelfs op de meest plastic kussens (lelijk...) krijg je nog aanslag of vlekken. En ze worden erg warm in de zomer. Ik zou ze altijd naar binnen halen bij regen of in het najaar/winter. Of de tuinset onder een overkapping (maar ook dan naar binnen na het seizoen).