verkeerde keuzes

29-03-2017 11:14 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Gewoon lekker zelf wat zoeken.

Ik had ook zo'n type op die leeftijd.

Ging bij alles miepen dat 'ik niet bepaalde waar hij zijn geld aan uitgaf'.

Nee maar daardoor bepaalt zo iemand wel waar ik mijn geld aan moet uitgeven, want deze persoon vond het wel interessant om vaak te komen logeren en nam dan echt geen eigen eten mee, sowieso iets betalen was erg raar.

En als iemand er dan 4 dagen per week is en je zelf overal voor moet werken is dat best een uitgave.
quote:djengaz schreef op 29 maart 2017 @ 12:00:

Goed plan om voor jezelf iets te zoeken. Laat hem dan maar bij 'mama' blijven wonen en rondjes rijden in die speciale auto.

Hoezo zou jij meebetalen aan zo'n dure auto? Maak jij er ook voor de helft gebruik van dan?Om rond te komen. Ik heb totaal geen behoefte aan een dure auto die net uit de fabriek komt en zal er ook geen gebruik van maken. Ik ging overal te voet en te fiets heen dus ik vind een auto uit 1997 al prima! als het maar veilig rijdt
quote:Het-groepje schreef op 29 maart 2017 @ 12:00:

Gewoon lekker zelf wat zoeken.

Ik had ook zo'n type op die leeftijd.

Ging bij alles miepen dat 'ik niet bepaalde waar hij zijn geld aan uitgaf'.

Nee maar daardoor bepaalt zo iemand wel waar ik mijn geld aan moet uitgeven, want deze persoon vond het wel interessant om vaak te komen logeren en nam dan echt geen eigen eten mee, sowieso iets betalen was erg raar.

En als iemand er dan 4 dagen per week is en je zelf overal voor moet werken is dat best een uitgave.Inderdaad, en jou zo nu en dan uit eten meenemen ter compensatie zat er zeker ook niet in
Mijn mening

Wanneer je 800 / 900 euro in de maand voor een auto kan neertellen, dan heb je ook genoeg financiële middelen voor een eigen (huur)woning. Niet? Dan is de keuze voor de aanschaf ronduit bespottelijk of is er simpelweg geen nood aan een eigen plek.

Et voila! Optie 2 in geval vriend.

Het idee dat je een paar honderd euro in de maand zou moeten meebetalen aan zijn auto om alsnog te kunnen samenwonen. Ja... echt wauw! Kijk of je iets voor jezelf iets kunt huren en geef je vriend een sticker.
quote:snowwhite12 schreef op 29 maart 2017 @ 11:58:

[...]

Het komt ook meer van zijn moeder hoor, die heeft al vaak laten merken dat ze het moeilijk vindt als hij niet meer thuis woont. Zo wilde hij me een keer thuis afzetten, zei ze "ik wacht tot je thuis bent" waarop hij antwoordde "hoe ga je dat doen als ik niet meer thuis woon" haar antwoord was "dan zal ik me afvragen waar mijn zoon is" .... ik heb daarom ook sterk het vermoeden dat ze hem express te verkeerde keuzes laat maken in haar belang. Maar ik kan me vergissen en daarom bemoei ik me er maar niet mee. Ik ben geen moeder dus ik kan er ook niet over oordelen.

Je komt op mij over als een verstandige meid die graag verder wil met haar leven. Volwassen.

Kies nu voor een route die bij jou past. Wanneer je vriend uiteindelijk in diezelfde route past, misschien met enkele kleine aanpassingen aan elkaar want waar twee zijn zijn ook twee van belang, heeft het een kans van slagen mbt een fijne gezamenlijke toekomst. Anders voorzie ik een toekomst waarin je nog flink gaat balen van je schoonmoeder.

[...]

Het komt ook meer van zijn moeder hoor, die heeft al vaak laten merken dat ze het moeilijk vindt als hij niet meer thuis woont. Zo wilde hij me een keer thuis afzetten, zei ze "ik wacht tot je thuis bent" waarop hij antwoordde "hoe ga je dat doen als ik niet meer thuis woon" haar antwoord was "dan zal ik me afvragen waar mijn zoon is" .... ik heb daarom ook sterk het vermoeden dat ze hem express te verkeerde keuzes laat maken in haar belang. Maar ik kan me vergissen en daarom bemoei ik me er maar niet mee. Ik ben geen moeder dus ik kan er ook niet over oordelen.

Ook al komt het van zijn moeder, hij zou volwassenen genoeg moeten zijn om zich daar niet in te laten meetrekken.

Ga lekker op jezelf wonen meisje. Laat hem eerst eens uitzoeken wat hij belangrijk vindt in het leven
Niet de helft van die auto betalen hoor!
quote:snowwhite12 schreef op 29 maart 2017 @ 12:04:

[...]

Om rond te komen. Ik heb totaal geen behoefte aan een dure auto die net uit de fabriek komt en zal er ook geen gebruik van maken. Ik ging overal te voet en te fiets heen dus ik vind een auto uit 1997 al prima! als het maar veilig rijdt

Dan is het al helemaal een bezopen idee. Hij schaft iets duurs aan en jij moet er aan meebetalen

Voor 8/900 euro kan je een prima huis huren, dat is echt heel veel geld vind ik. Hoe wil hij nu nog ooit op zichzelf gaan wonen als dit het bedrag is wat hij aan auto's uit wil geven?
quote:Troeteltje schreef op 29 maart 2017 @ 12:08:

[...]

Je komt op mij over als een verstandige meid die graag verder wil met haar leven. Volwassen.

Kies nu voor een route die bij jou past. Wanneer je vriend uiteindelijk in diezelfde route past, misschien met enkele kleine aanpassingen aan elkaar want waar twee zijn zijn ook twee van belang, heeft het een kans van slagen mbt een fijne gezamenlijke toekomst. Anders voorzie ik een toekomst waarin je nog flink gaat balen van je schoonmoeder.Eens! Je komt over als een verstandige vrouw, die gewoon weet wat ze wil! Gewoon jouw ding doen, misschien neemt je vriend het wel over of ziet hij in ieder geval in dat je serieus bent!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

[...]

Dat is best wel eng.....

En hij zal het zelf moeten ervaren, dat een auto niet zaligmakend is. Ben zelf man, houd van auto's maar no way dat ik een of ander veel te duur ding voor de deur zet. Is leuk tot de eerste kras of klein deukje..

En voor het verschil in kosten, heb je een leuker huis, kan je vaker op vakantie, hoef je niet op te letten in de supermarkt etc etc

Maar ik ben dan ook geen mid-twintig en woon niet meer bij mijn moeder
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Wat een kleuter. Sterkte.
[quote]snowwhite12 schreef op 29 maart 2017 @ 12:04:

[...]

Om rond te komen. Ik heb totaal geen behoefte aan een dure auto die net uit de fabriek komt en zal er opkomen geen gebruik van maken. Ik ging overal te voet en te fiets heen dus ik vind een auto uit 1997 al prima! als het maar veilig rijdt[/quot

Ah nee!! Dus meneer wil gewoon niet kiezen en laat jou betalen zodat hij beiden heeft!

Komt me ook bekend voor trouwens.

(vakantie.

Ik.mocht niet met vrienden op vakantie, niet gezellig. Ik mocht niet met vriendinnen op vakantie, ook niet leuk voor hem. Okeeee hij ging dan wel sparen.

Naar het buitenland???? Hij was een paar dagen chaggerijnig. Heus niet daarom.

En kwam toen met het grandioze idee, gelukkig waar vrienden bij waren, om gratis in de caravan van een familielid te gaan. En omdat IK gratis mee mocht moest ik wel de staanplaats opknappen.

Nee, niet leuk? vroeg hij nog.

Toen de vrienden uitgelachen waren (die dachten dat hij een grapje maakte) en weg kwam het volgende voorstel

Weer een hele speech over hoe ik toch steeds maar bepaalde hoe hij zijn geld uitgaf.

Dus als ik dan zo vreselijk decadent op vakantie wilde -pakketreis griekenland- mocht ik voor hem betalen.

Want hij wilde me ook niet alleen laten gaan, dus hij offerde zich qua tijd al op

Drie keer raden wie er een week later single op het strand op een eiland lag).

Nee hoor lekker op jezelf en laat hem maar lekker pierewaaien. Als hij nog eens loskomt van zijn moeder zie je dan wel weer.
Wat voor auto kost 900 euro per maand?

Geen verstandige keuze inderdaad.

Jij klinkt een stuk verstandiger To, lekker op jezelf gaan wonen! En pas indd op dat hij dan straks niet 4 dagen per week bij jou slaapt en eet en doucht etc.. je wilt niet hotel mama 2 worden
Samen huur regelen kan nog steeds toch? Maar ik zou niet meebetalen aan zijn gadget auto van 800, zijn auto, zijn kosten.

Maar waarom ga je niet gewoon eerst op jezelf wonen, heb je gelijk een plekje om je vriend te zien zonder zijn ouders.
Ik lees het heel anders. To wil graag op zich zelf wonen. Dat wordt ook wel tijd met midden twintig. Maar ze heeft geen zin om daar zelf de kosten van te dragen. Zij wil namelijk weer studeren.

Nu was het plan om met vriend te gaan samenwonen zodat hij haar kan onderhouden.

Daar heeft de moeder van vriend een stokje voor gestoken. Ja daag e gast die griet toch niet onderhouden. Dan kan je net zo goed die auto kopen. Ga maar samen wonen als ze klaar is met studeren en zelf geld verdient.

Nu is to boos.

Vriendje zegt ik wil wel samenwonen maar dan moet jij ook 50% meebetalen aan de gezamenlijke kosten.

Dat kan to niet. Nu is ze boos dat vriend de auto heft gekocht want zonder die auto had vriend meer dan 50% kunnen betalen.
Dat heeft die moeder slim geregeld. Denk dat die heus wel weet dat als zoonlief 800/900 per maand kwijt is aan een auto er niet al teveel/geen geld overblijft voor een huisje met jou samen. Dus geeft ze het advies dat hij voorál aan zichzelf moet denken .. hij verdient toch een mooie auto .. is toch al 25 en werkt er hard voor? Dat samenwonen met jou komt nog wel .. blijf maar lekker bij mama wonen .. kan hij nog een paar jaar sparen Dit scenario zie ik helemaal voor me. Ga lekker op eigen benen staan Snowwhite .. je lijkt me een volwassen meid met beide benen op de grond. Succes!
quote:sugarmiss schreef op 29 maart 2017 @ 13:14:

Ik lees het heel anders. To wil graag op zich zelf wonen. Dat wordt ook wel tijd met midden twintig. Maar ze heeft geen zin om daar zelf de kosten van te dragen. Zij wil namelijk weer studeren.

Nu was het plan om met vriend te gaan samenwonen zodat hij haar kan onderhouden.

Daar heeft de moeder van vriend een stokje voor gestoken. Ja daag e gast die griet toch niet onderhouden. Dan kan je net zo goed die auto kopen. Ga maar samen wonen als ze klaar is met studeren en zelf geld verdient.

Nu is to boos.

Vriendje zegt ik wil wel samenwonen maar dan moet jij ook 50% meebetalen aan de gezamenlijke kosten.

Dat kan to niet. Nu is ze boos dat vriend de auto heft gekocht want zonder die auto had vriend meer dan 50% kunnen betalen.

Ja, dat zou ook kunnen. Dat TO een ander plaatje voor zich zag met betrekking tot kosten en samenwonen...

TO, ben jij in de mogelijkheid om de lasten (zonder auto) voor de helft te dragen?
Een extra toevoeging: Verwacht niet dat zijn patroon verandert als jij een eigen plekje hebt. Als hij je nu 1/2 keer per maand bezoekt, dan blijft dat waarschijnlijk zo.
quote:sugarmiss schreef op 29 maart 2017 @ 13:14:

Nu is to boos.

Dat kan to niet. Nu is ze boos dat vriend de auto heft gekocht want zonder die auto had vriend meer dan 50% kunnen betalen.Nou dat lees jij heel anders. Ik heb altijd al gezegd dat ik de helft van de kosten ga betalen omdat ik uit een gezin kom waar maar 1 in het huis alle kosten heeft moeten betalen. Dat vind ik belachelijk! ik verdien maar 900 eu per maand en ik zou daar 500 voor de huur willen geven en de rest van de kosten aan eten. Een luxe auto daarentegen ga ik niet aan meebetalen omdat iemand niet met zijn partner afspraken maakt maar naar zijn moeder luistert. Snap niet hoe je bij de conclusie komt dat ik onderhouden wil worden??? dan kan ik toch net zo goed thuis blijven, jezus.
Geen cent zou ik betalen aan die auto. Die is gek.

Sowieso denk ik dat ik liever wat alleen zou huren, vind hem nou niet echt als een goede vangst klinken.
Je schrijft zelf in de openingspost dat je straks minder kan werken omdat je weer gaat studeren.

Als je nu maar 900,euro verdient en dat ook nog eens een stuk minder wordt omdat jij minder gaat werken en je ook nog eens een studie moet gaan betalen heb jij geen geld genoeg om 500 euro aan huur te betalen.

Dus daardoor heb jij een probleem met die auto.
quote:sugarmiss schreef op 29 maart 2017 @ 14:08:

Je schrijft zelf in de openingspost dat je straks minder kan werken omdat je weer gaat studeren.

Als je nu maar 900,euro verdient en dat ook nog eens een stuk minder wordt omdat jij minder gaat werken en je ook nog eens een studie moet gaan betalen heb jij geen geld genoeg om 500 euro aan huur te betalen.

Dus daardoor heb jij een probleem met die auto.

Dat lees je verkeerd.

Ze gaat minder werken omdat ze gaat studeren, maar zou nog wel de helft van huur en andere vaste lasten kunnen betalen. Alleen die auto is een vaste last van 900 euro per maand. Dat kan er niet af voor de helft. En ze wilde die hele auto niet.

Dus ze wil gewoon samenwonen met haar vriend, de kosten delen, behalve de dure lasten van de auto die hij per se wilde kopen. Lijkt me helemaal redelijk.

Ik snap ook niet hoe je aan dat beeld komt, is het misschien iets wat in je omgeving veel voorkomt? Je beeld ontstaat door verschillende dingen uit de TO op een hele gekunstelde manier bij elkaar te halen. Niet zo wantrouwig, niet elke vrouw is een gehaaide golddigger.
Hij kiest voor die auto en dat belet jullie om samen te gaan wonen?

Met 900 euro inkomsten kan je die auto niet betalen. Ook niet een beetje.

Dus als je vriend wil samenwonen, wordt het dus geen 50/50. In ieder geval niet zolang jij nog studeert.

En naar mijn mening kan je beter op jezelf (zelfstandig) gaan wonen. Word je alleen maar beter van!

Tot slot: over wat voor auto hebben we het? Lijkt niet van belang, maar kan wel meespelen: als jij tzt gaat werken, is het wel fijn dat je (samen) een goeie betrouwbare auto hebt. Of is het een benzineslurpende, 2000 kilo zware Amerikaan? (los van het feit dat je het nu voorlopig helemaal niet kan betalen)
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
[quote]Hightower schreef op 29 maart 2017 @ 15:06:

Wat

Met 900 euro inkomsten kan je die auto niet betalen. Ook niet een beetje.

quote]

To heeft nu 900 aan inkomsten. Ze wil een stuk minder gaan werken vanwege haar studie. Dan worden haar inkomsten dus lager. Dan kan ze waarschijnlijk niet eens een kamer van betalen.

Als de vriend van to 800 per maand an die auto moet betalen heeft hij blijkbaar een lening afgesloten. Die krijg je niet als je salaris niet toereikend is daarvoor.
Eigenlijk zijn ze misschien beiden niet zo handig bezig. Hij door een veel te dure auto te kopen waardoor hij moeilijker op zich zelf kan van wonen.

En zij door aan de studie te beginnen waardoor ze moeilijk op zich zelf kan gaan wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven