Gezondheid alle pijlers

Neupro ervaringen

30-03-2017 14:42 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Sinds gister ben ik op advies van de neuroloog begonnen met neupro pleisters. Dit tegen rusteloze benen en ziekte van parkinson. De eerste uren ging het prima. Sinds 21.30 uur gisteravond heb ik heel erg veel last van bijwerkingen. Heel erg misselijk en wat rillerig. Ook jeuk van de pleister. Pleister net gewisseld en zit ook een mooie rode plek. Het zijn allemaal bijwerkingen die in de bijsluiter staan en dit kan dagen tot enkele maanden duren.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen zijn die ervaring hebben met dit medicijn. Ik heb al gekeken op de daarvoor bestemde internet pagina's, maar er is niet veel info over te vinden. Ik weet alleen dat de pil variant nog meer bijwerkingen heeft.

Ik zou graag ervaringen willen lezen en hoe lang het ongeveer heeft geduurd. Ik ga er nog niet mee stoppen omdat het tijd nodig heeft. Parkinson medicatie kost even voordat je lichaam daar aan gewend is.

Bedankt alvast.
anoniem_275135 wijzigde dit bericht op 30-03-2017 15:46
Reden: Type fout
% gewijzigd
Ik heb ongeveer 3 a 4 jaar geleden de neupro pleisters gebruikt ivm ziekte van Parkinson en ik herken niet al je klachten, alleen de jeuk en een beetje misselijk gevoel de eerste week. De jeuk inderdaad op de plek waar de pleister gezeten heeft en hier bleef ik eigenlijk ook wel last van houden.

Welke sterkte heb je gekregen? Ik ben begonnen met 2mg en heb opgebouwd naar 8mg. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat de pleisters niet het gewenste effect hadden.
Ik heb 2mg gekregen en de jeuk zit inderdaad alleen op de plek waar de pleister zit. Heb om half 3 een volgende pleister geplakt en nog geen last van jeuk aan die kant. Die misselijkheid is echt ellendig vind ik. Ik moet ook stil liggen want anders maakt mijn maag allemaal salto's en daar is het niet beter van geworden. Ik ben benieuwd wat deze pleister doet. Heb er nog niet veel voordelen van, maar dat duurt ook even.
Zo erg misselijk als jij het omschrijft, daar had ik geen last van gelukkig. Hoop voor je dat het snel beter gaat!

Misschien een rare vraag, heb je deze vraag ook gesteld op een besloten praatgroep op facebook? Daar zit ik ook op en ik las daar vanmiddag bijna dezelfde vraag.
Ja klopt inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven