Dilemma

01-04-2017 18:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik zit even met iets en hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen! Ik weet al best een tijdje dat ik op vrouwen val, maar heb er tot 2 maanden geleden nooit met iemand over gepraat. 2 maanden geleden heb ik toch de stap genomen er in eerste instantie met mijn psychologe over te praten. Dit was niet lang nadat ik erachter kwam dat ik haar wel leuk vind. Ze heeft mij geholpen Hoe er mee om te gaan, en het aan mijn ouders/vrienden te vertellen. Dit was zo'n opluchting dat er over praten nu echt veel makkelijker gaat! Maar nu mijn vraag. Ik ben net een week klaar bij de psychologe, en weet dat ik er voorlopig niks mee mag. Maar wat is de minimale tijd dat ik moet wachten om eventueel tegen haar te zeggen dat ik haar leuk vind? Ik heb er maar 3 maanden gelopen, dus 2 jaar lijkt me wel heel lang. Weet iemand dat toevallig?

Bedankt alvast :-)
Hmm ik zou toch wel een halfjaar of iets langer wachten. Ook omdat het misschien wel een opvlieging is omdat je nu eindelijk jezelf toestaat om gevoelens te hebben voor vrouwen.
Weet je dan dat je psychologe ook op vrouwen valt?
Hmmm waarom haar vertellen. Ja omdat je haar leuk vind maar waarom niet jezelf de tijd gunnen om jezelf te ontdekken tussen de andere vrouwen?
Bam!!!!
quote:bucket- schreef op 01 april 2017 @ 18:38:

Hmm ik zou toch wel een halfjaar of iets langer wachten. Ook omdat het misschien wel een opvlieging is omdat je nu eindelijk jezelf toestaat om gevoelens te hebben voor vrouwen.Dankjewel voor je reactie! Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Het verschil tussen iemand echt leuk vinden of een soort overdracht schijnt heel klein te zijn. Ik was inderdaad van plan om minimaal 3/4 maanden te wachten.
Er bestaat ook zoiets als overdrachtsgevoelens,.. Verliefd worden op je therapeut.

Oh, mosterd.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
quote:Blondie456 schreef op 01 april 2017 @ 18:40:

Weet je dan dat je psychologe ook op vrouwen valt?Ze heeft het niet met die woorden gezegd. Ben ik ook wel blij om, anders was er denk ik een hele ongemakkelijke sfeer gekomen. Wel maakte ze soms opmerkingen waardoor ik erg aan het twijfelen ben. Ze vroeg bijvoorbeeld of ik me bij haar anders voel dan bij anderen, en ze gaf me een site met verschillende organisaties die helpen als je het moeilijk vind te praten over je geaardheid. Met 1 organisatie had ze persoonlijk mindere ervaring, en met 1 wel goede. En zo zijn er meer situaties geweest. Maar kan ook goed dat ik dat allemaal zelf in vul.
quote:Benedryl-Cabbagepatch schreef op 01 april 2017 @ 18:42:

Er bestaat ook zoiets als overdrachtsgevoelens,.. Verliefd worden op je therapeut.

Oh, mosterd.Ja, klopt helemaal! Ben daar ook nog niet helemaal over uit. Wel heb ik mij er na een paar weken een beetje van af kunnen sluiten. Tot ze ineens opmerkingen maakte als: Voel je je bij mij anders dan bij andere vrouwen, en dat ze vond dat ik mij nu gewoon open moet stellen voor een relatie.
quote:Ycjoo- schreef op 01 april 2017 @ 18:41:

Hmmm waarom haar vertellen. Ja omdat je haar leuk vind maar waarom niet jezelf de tijd gunnen om jezelf te ontdekken tussen de andere vrouwen?Ik heb tijdens de eindevaluatie besloten het niet te doen, omdat ik het onzin vond, zou het me wel verbeeld hebben enzovoort. Maar voelde me daarna zo down en slecht, en eigenlijk nog steeds.
quote:dk1992 schreef op 01 april 2017 @ 18:47:

Tot ze ineens opmerkingen maakte als: Voel je je bij mij anders dan bij andere vrouwenDat kan ze ook gevraagd hebben omdat ze al vermoedde dat je overdrachtsgevoelens hebt.
quote:Tr0tter schreef op 01 april 2017 @ 18:52:

[...]

Dat kan ze ook gevraagd hebben omdat ze al vermoedde dat je overdrachtsgevoelens hebt.Dat is waar! En als je teveel gefocust bent op of iemand je ook leuk kan vinden, lijkt het alsof iedereen je leuk kan vinden :P
Het lijkt mij geen goed idee om hier iets mee te doen. De start van jullie contact is niet gelijkwaardig, er is een reden waarom je daarna een aantal jaar niets mag opbouwen met elkaar op sociaal vlak. Daarnaast is de kans groot dat er overdrachtsgevoelens bij je spelen in plaats van verliefdheid. Haar vraag vind ik overigens professioneel en op geen enkele manier slaan op interesse van haar uit. Ik denk dat je het haar ongemakkelijk maakt als je haar hierover benadert, en het lijkt me ook niet gezond. Ga daten.
Twee jaar. Minimaal.
Helemaal niet doen
Het is gewoon kansloos en strafbaar. Dus lekker op zoek naar een andere vlam.
Jij mag doen en vertellen wat je wil, maar zij mag er niets mee doen.

Nog afgezien van het feit dat de kans uiterst klein is dat ze je gevoelens beantwoordt.

Ik denk dat je het van je af moet zetten. Fijn dat je veel aan haar hebt gehad en je je zo goed voelde bij haar, maar de verliefdheid zou ik toeschrijven aan overdrachtsgevoelens.
Ga lekker daten en vergeet je psychologe. Is kansloos. Doe het jezelf niet aan, en haar ook niet.
Ik zou als psycholoog nooit iets met één van mijn cliënten beginnen. Je bevindt je dan totaal niet in een gelijkwaardige situatie. Mocht je het willen proberen dan zou ik toch die twee jaar aanhouden, maar ik geef je dan nog steeds een kleine kans. Ook als ze op vrouwen valt en op jou valt.
Bedankt voor jullie reacties! Ik snap heel goed wat jullie bedoelen, met dat het moeilijk wordt. Maar zoveel bijzonders hebben wel verder niet besproken bij de psycholoog. Het ging niet heel diep. Eigenlijk voornamelijk over de geaardheid en wat onzekerheid. Ik snap alleen niet goed waarom mensen het raar vinden dat je verliefd kunt worden op je psychologe. Ze is ook gewoon een mens, en we lijken echt super veel op elkaar. Qua onhandigheid, interesses en vooral (sarcastische) humor. Ik ga er zeker nog over nadenken, want snap wel dat het heel ongemakkelijk kan worden.
Het gaat er ook niet om dat je niet veel bijzonders hebt besproken, maar dat de relatie die jullie hebben niet gelijkwaardig is. Zij was jouw behandelaar en jij was haar cliënt. Zoals ze er 50 ziet per week. Het is zeker niet raar dat je verliefd kunt worden op een psycholoog. Overdracht komt heel vaak voor. Juist doordat het de bedoeling is dat jij je bij een psycholoog op je gemak en vertrouwd voelt. Alleen andersom gebeurt dat zelden. En als het wel gebeurt weet je als psycholoog dat het niet verstandig is om daar iets mee te doen. Zeker niet als een cliënt recent nog in behandeling is geweest. Bij de instelling waar ik werk is het overigens ook gewoon verboden om een relatie te hebben met (in mijn geval) ouders van cliënten of cliënten zelf.
TO, je bent op zoek naar bevestiging dat het ok is om te doen, niet naar objectieve reacties. Maar het is niet ok. Ongeacht hoe weinig jullie gedeeld hebben. Het kan niet. Mag niet. Ze zou strafbaar zijn. Met reden. Laat het los.
quote:dk1992 schreef op 01 april 2017 @ 18:45:

[...]

Ze heeft het niet met die woorden gezegd. Ben ik ook wel blij om, anders was er denk ik een hele ongemakkelijke sfeer gekomen. Wel maakte ze soms opmerkingen waardoor ik erg aan het twijfelen ben. Ze vroeg bijvoorbeeld of ik me bij haar anders voel dan bij anderen, en ze gaf me een site met verschillende organisaties die helpen als je het moeilijk vind te praten over je geaardheid. Met 1 organisatie had ze persoonlijk mindere ervaring, en met 1 wel goede. En zo zijn er meer situaties geweest. Maar kan ook goed dat ik dat allemaal zelf in vul.Voor mij klinkt dit meer als vragen die ze vanuit haar rol stelt. Zij is een vrouw en vraagt wss ter onderzoek of je je bij haar dan ook anders voelt. Zou daar zelf niks achter zoeken. En organisaties aanraden is ook wat psychologen doen.
TO ik zie juist heel veel reacties van mensen die het NIET raar vinden dat je verliefde gevoelens voor haar hebt. Dát is nou net wat bedoeld wordt het overdrachtgevoelens. Dat komt heel vaak voor, van client naar zorg-/hulpverlener. En het is doorgaans ook kansloos, omdat de ander een professional is, en jullie 'relatie' niet gelijkwaardig is.

Maar als jij voor jezelf al besloten hebt dat jullie die ene uitzondering op duizenden zijn, en je het dus toch gaat proberen, moet je het gewoon doen.

Zij heeft tijdens opleidingen en intervisies ook geleerd hoe daar mee om te gaan, en als je hulp nodig hebt bij haar antwoord zal ze je wel doorverwijzen naar een collega.
Bedankt voor de reacties!

Jullie hebben helemaal gelijk, en stiekem wist ik dat al wel. Maar je blijft dan toch met die twijfel rondlopen. Ik ga het maar proberen uit mijn hoofd te zetten, en er sowieso niks mee doen.

Heb er niks aan, en kan alleen maar ongemakkelijk worden. Fijne zondag allemaal :-)
Goedzo en nu ook luisteren he! Succes verder
Bam!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven