Rotterdam toen en nu...

01-04-2017 14:54 133 berichten
De gemeente heeft een site geopend waar je mee kunt denken over hoe de stad eruit moet gaan zien over 20 jaar.

Er is veel te zien op die site en is voor een deel interactief.

Kan er natuurlijk veel over vertellen, maar het lijkt me beter als je zelf even een kijkje neemt.

https://www.gesprekmetdestad.nl/toen-en-nu
Pejeka. Een ding weet ik zeker: jij kan geen rotterdammer zijn.
quote:Pinda-Kaas schreef op 01 april 2017 @ 19:44:

[...]

als je live tegenover me had gezeten was ik dit gesprek wel aangegaan maar ik heb er vandaag de kracht niet voor om het allemaal te typen

mijn ervaring als rasechte rotterdammer is in ieder geval anders dan wat jij beschrijft, en in sommige voorspellingen heb je denk ik ook gelijk maar ik zie daar geen probleem in

een nederlandse samenleving hebben we hier in rotterdam al jaren niet meer, dat is juist zo leuk eraan

ik ben banger voor de gentrificatie, al die witte import-hipsters bedreigen de authenticiteit meer dan de rotterdammers met een andere culturele achtergrond wat mij betreft.Daar ligt mijn vrees ook. Het wordt daardoor ook steeds moeilijker voor Rotterdammers om te kopen, omdat de nieuwekomers er prijzen tegenaan gooien die voor een normaal mens niet te betalen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprokkelientje schreef op 01 april 2017 @ 19:33:

OK Rotterdammerts, verenigt u: wat is voor jullie het Rotterdam gevoel???dat er altijd overal straten opengebroken liggen en er dan het commentaar wordt gegeven: dan weet ik tenminste waar mn belastinggeld aan uit wordt gegeven
quote:jeansjacket schreef op 01 april 2017 @ 19:42:

Rotown magic

Rotterdam is niet te filmen

De beelden wisselen te snel

Rotterdam heeft geen verleden

en geen enkele trapgevèl

Rotterdam is niet romantisch

heeft geen tijd voor flauwekul

is niet vatbaar voor suggesties

luistert niet naar slap gelul

't Is niet camera-gevoelig

lijkt niet mooier dan het is

Het ligt vierkant hoog en hoekig

gekanteld in het tegenlicht

Rotterdam is geen illusie

door de camera gewekt

Rotterdam is niet te filmen

Rotterdam is vééls te èchtEen post zonder over sex te beginnen. Chapeau.
En nu het allerbelangrijkst voor Rotterdam:

En wie niet springt....en wie niet springt die is een ****.
quote:badmeester schreef op 01 april 2017 @ 19:48:

[...]

Een post zonder over sex te beginnen. Chapeau. Maar dit gedicht gaat over de sexappeal van Rotterdam. Was je dat nog niet opgevallen?
quote:Pinda-Kaas schreef op 01 april 2017 @ 19:48:

[...]

dat er altijd overal straten opengebroken liggen en er dan het commentaar wordt gegeven: dan weet ik tenminste waar mn belastinggeld aan uit wordt gegevenToch denk ik dat die goudschat een broodje aapverhaal is.
quote:Cateautje schreef op 01 april 2017 @ 19:48:

[...]

Daar ligt mijn vrees ook. Het wordt daardoor ook steeds moeilijker voor Rotterdammers om te kopen, omdat de nieuwekomers er prijzen tegenaan gooien die voor een normaal mens niet te betalen zijn.ik vind autochtone import vaak veel slechter integreren dan allochtonen. een beetje bier slempen in de biergarten met je racefiets maar nooit op zuid komen, dat idee
quote:Pinda-Kaas schreef op 01 april 2017 @ 19:52:

[...]

ik vind autochtone import vaak veel slechter integreren dan allochtonen. een beetje bier slempen in de biergarten met je racefiets maar nooit op zuid komen, dat ideeYep!
Ik gisteren bier geslempt in de biergarten!!!!!!!!!!

[...]

ik vind autochtone import vaak veel slechter integreren dan allochtonen. een beetje bier slempen in de biergarten met je racefiets maar nooit op zuid komen, dat ideeDat is ook weer niet helemaal waar he?
Ik had wel beelden verwacht van de veemarkt, heliport of de Hofpleinlijn eigenlijk.

Ook de floriade en C70 waren best een prominent iets.
Niet geschoten is altijd mis
quote:badmeester schreef op 01 april 2017 @ 19:55:

Ik gisteren bier geslempt in de biergarten!!!!!!!!!!ik ook afgelopen week, gisteren niet, gisteren was paaldanseressen kijken in de OQ
Zou best weleens terug in de tijd willen gaan en dan op zaterdagavond gaan dansen in Bristol.....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:badmeester schreef op 01 april 2017 @ 19:58:

[...]

Dat is ook weer niet helemaal waar he?ik heb op zich niets tegen racefietsen hoor

ik vind autochtone import vaak veel slechter integreren dan allochtonen. een beetje bier slempen in de biergarten met je racefiets maar nooit op zuid komen, dat ideeZuid is toch ook geen Rotterdam meer mens.
Niet geschoten is altijd mis
quote:sprokkelientje schreef op 01 april 2017 @ 20:01:

Zou best weleens terug in de tijd willen gaan en dan op zaterdagavond gaan dansen in Bristol.....

Bristol organiseert weer dansavonden en de danszaal waar ze het in geven is compleet met lichtgevende dansvloer.

Je kan je op Facebook bij ze aansluiten, dan houden ze je op de hoogte van de dansavonden.

Edit: Het heet: Club Bristol events.
quote:Pinda-Kaas schreef op 01 april 2017 @ 20:00:

[...]

ik ook afgelopen week, gisteren niet, gisteren was paaldanseressen kijken in de OQIk woonde vroeger naast de OQ. Was je daar echt? Wat is daar leuk aan?
quote:Pinda-Kaas schreef op 01 april 2017 @ 20:01:

[...]

ik heb op zich niets tegen racefietsen hoorIk heb een nieuwe echte racefiets. Halelelujah. Wat gaat dat ding snel.
quote:Bitje93 schreef op 01 april 2017 @ 20:03:

[...]

Zuid is toch ook geen Rotterdam meer mens.Laat me je een keer een rondleiding geven en je denkt er heel anders over
quote:badmeester schreef op 01 april 2017 @ 20:04:

[...]

Ik woonde vroeger naast de OQ. Was je daar echt? Wat is daar leuk aan?

Het was voor research. De dynamiek in zo'n tent is fascinerend.

Of ik er nou echt voor de lol heen zou gaan, dat denk ik niet, kan dat nog niet helemaal rijmen met mijn feministische inborst. Maar verder was het eigenlijk ontzettend gezellig.
quote:Pinda-Kaas schreef op 01 april 2017 @ 20:13:

[...]

Het was voor research. De dynamiek in zo'n tent is fascinerend.

Of ik er nou echt voor de lol heen zou gaan, dat denk ik niet, kan dat nog niet helemaal rijmen met mijn feministische inborst. Maar verder was het eigenlijk ontzettend gezellig.Vertel. Research?
quote:badmeester schreef op 01 april 2017 @ 20:17:

[...]

Vertel. Research?Het leven als kunstenaar brengt me op bijzondere plekken in onze wereld.
quote:Pinda-Kaas schreef op 01 april 2017 @ 20:31:

[...]

Het leven als kunstenaar brengt me op bijzondere plekken in onze wereld.Je wil er dus niet al teveel over uitwijden hier neem ik aan?
quote:Cateautje schreef op 01 april 2017 @ 20:04:

[...]

Bristol organiseert weer dansavonden en de danszaal waar ze het in geven is compleet met lichtgevende dansvloer.

Je kan je op Facebook bij ze aansluiten, dan houden ze je op de hoogte van de dansavonden.

Edit: Het heet: Club Bristol events.Ik heb geen feestboek
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven