zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@bloem wat vervelend zeg!! Het is ook gewoon niet leuk wanneer je zwanger wilt raken en elke keer weer een teleurstelling krijgt.

@lala fijn dat taxatie goed is gegaan! Hopelijk snel alles rond en dan kunnen jullie de koop van jullie huis aan de grote klok hangen!
Wat naar bloempje, toch denk ik dat je hiisarts een beetje gelijk heeft helaas.. je kunt op het moment niet anders dan wachten. Ik heb afgelopen maand gemerkt dat een normaal stabiele cyclus ook een keer kan afwijken. En hoe zwanger je je daardoor kunt gaan voelen heb ik ook helaas ervaren. Zorg goed voor jezelf en laat je lekker verwennen! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Ik weet hoe moeilijk het is, maar laat je niet gek maken. Dat maakt het uiteindelijk alleen naar nog moeilijker.

Ja echt een last van mijn schouders kaartje, inprincipe zou het nu allemaal goed moeten gaan hoor! Eerst vond ik het wel fijn om nog een paar maanden te hebben om wat dingen te regelen en nog wat extra te sparen. Maar oh wat velang ik nu al naar ons nieuwe huis haha..

Hoe gaat het met jullie dames?
Bloempje ik dacht bij je post beel ff aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar dan zijn je testen wel gewoon positief volgens mij. Ben bang dat je huisarts idd gelijk heeft maar het is zo frustrerend voor jou

Lalameme fijn dat je hypotheek bijna rond is

Kaartje ben je ondertussen een beetje gewend aan het idee?

Dookster hoe gaat het met de kwaaltjes? Jij ook bijna echo toch?

Hier, begin toch wel zenuwachtig te worden voor de echo. Hoop dat alles goed is.
@kashri ja ik begin aardig aan het idee te wennen.:). Ik kan mij voorstellen dat je zenuwachtig bent voor de echo.

Hoe gaat het eigenlijk met jou kwaaltjes?
Ja redelijk goed hoor. Wel moe en soms wat misselijk. Ook nog steeds emotioneel incontinent maar als dinsdag alles goed is bij de echo dan heb ik echt een prima zwangerschap vind ik. Ik heb wel echt mijn tempo aangepast maar zolang ik dat doe gaat het eigenlijk prima.

Jij al kwaaltjes?
oja @ lala ik vond het wachten totdat wij de sleutel van ons huis hadden ook heel lang duren. Maar de tijd die we nog konden sparen hadden we idd ook wel nodig. Ik hoop dat de komende maanden snel gaan.

Wij hebben vanmiddag toch maar aan schoonouders verteld dat wij een kindje verwachten. Ze waren echt zo verrast. Ze hadden het totaal niet zien aankomen. Ze dachten echt dat het nog minimaal een paar jaar zou duren.
@kashri emotioneel incontinent. Dat vind ik een mooi woord! Fijn dat de kwaaltjes tot op heden mee vallen.

HIer vallen de kwaaltjes tot nu toe erg mee. Af en toe wat buik en rug pijn. Maakt me soms wel wat onzeker maar het hoort er vast gewoon bij.
Leuk kaartje dat jullie het verteld hebben! Ik heb ook echt zin om als de echo goed is het met meer mensen te gaan delen!
Nou kan ik mij goed voorstellen. Ik zal duimen dat alles goed is. Wij gaan het mijn ouders ook op korte termijn vertellen. Voor de rest houden we het mooi nog even stil. Vinden het een prettig idee dat mocht er iets mis zijn ouders het tenminste weten.
quote:kaartje1 schreef op 01 april 2017 @ 23:36:

@kashri emotioneel incontinent. Dat vind ik een mooi woord! Fijn dat de kwaaltjes tot op heden mee vallen.

HIer vallen de kwaaltjes tot nu toe erg mee. Af en toe wat buik en rug pijn. Maakt me soms wel wat onzeker maar het hoort er vast gewoon bij.

Wees voorbereid: vanaf nu is alles wat er met je lijf gebeurt een teken dat alles goed is en alles mis is

En ja emotionele incontinentie....ik heb net zitten huilen bij het huwelijk van die homo's in modern family. Tja....
denk je dat bij jullie veel mensen het verwachten?
quote:kaartje1 schreef op 01 april 2017 @ 23:38:

Nou kan ik mij goed voorstellen. Ik zal duimen dat alles goed is. Wij gaan het mijn ouders ook op korte termijn vertellen. Voor de rest houden we het mooi nog even stil. Vinden het een prettig idee dat mocht er iets mis zijn ouders het tenminste weten.Groot gelijk. Hier weet alleen mijn moeder het en de mensen die ik op viva en irl ken.
quote:kaartje1 schreef op 01 april 2017 @ 23:38:

denk je dat bij jullie veel mensen het verwachten?

Ja! Getrouwd, huis gekocht, paar verre reizen gemaakt en we zijn altijd redelijk open geweest over onze kinderwens. Mensen zijn eigenlijk al verbaasd dat het zo lang duurt geloof ik.

En bij jullie?
Kashri nee huilen bij een bruiloft van homo's in modern family ik huil nu van het lachen. (sorry maar klinkt zo grappig)
@Kashri Ik denk bij mijn moeders familie dat sommige mensen het wel verwachten. Terwijl bij mijn schoonfamilie juist iedereen weer heel verbaasd is. Leuk om mee te maken denk ik. Vrienden die dichtbij staan weten wel van onze kinderwens. Die verwachten het ook wel. Maar kennissen niet zo denk ik.

Heb jij het al op je werk verteld? Ik heb het idee dat 1 collega nu al een vermoeden heeft dat ik zwanger ben
Ik begrijp je zenuwen heel goed kashri, hoever ben je nu volgens je eigen berekeningen? Ik zal aan je denken, het komt nu inderdaad heel dichtbij! Wel leuk dat als alles natuurlijj goed is, je straks echt al een baby kan zien!

Wat leuk kaartje! Heb je de boekjes nog gebruikt, dat was je van plan toch? Wel leuk dat het echt een verassing was! Hoe reageerde je vriendin die je het al verteld trouwens? Je die extra tijd is qua sparen ideaal.. maar jullie hebben ongeveer een jaar op de sleutel moeten wachten, of heb ik dat verkeerd onthouden?
@lala nee klopt helemaal jaar gewacht op sleutel. Maar wijj hadden ene nieuwbouw huis. Dus dat is weer een beetje anders natuurlijk. Dan weet je van te voren dat je lang moet wachten.

Ja boekje hebben we nog gebruikt. Schoonmoeder haar reactie. leuk voor later. Uh nee hoor voor nu zij ik. Vriendin die ik het verteld heb had het wel verwacht. Ze zij je was opeens zou stil over je kinderwens. Ze had al het idee dat het gelukt was.
Hahaha kashri!
Leuk kaartje! Grappig dat ze het niet meteen doorhadden! En leuk dat mensen die zo dichtbij staan het stiekem wel een beetje soor kunnen hebben dus! Ja is inderdaad weer net even anders, achja het komt vanzelf
Nog niet verteld op werk. Zie ik eigenlijk ook wel een beetje tegen op. Mijn LG kan soms een beetje vreemd reageren op dat soort dingen. En mijn andere collega's gaan er dan steeds naar vragen en ik ben niet zo goed in small talk en er zullen er ook wel een paar balen dat ik het "kindlozenclubje" verlaat. Maar ik zal wel moeten. Mijn vader vertellen weet ik ook nog niet hoe ik dat ga aanpakken. De band is soms wat moeizaam maar ik vind wel dat ik het hem moet vertellen voordat hij het van iemand anders hoort.

Lalameme volgens mijn eigen berekening ben ik nu 10 weken en 3 dagen. Dinsdag 10w6d. Als alles goed is heb je dan idd een hele leuke echo.

Lief dat jullie meeleven!
Bah bloempje wat vervelend! Ik snap heel goed dat je onzeker wordt! Helaas zit er denk ik niks anders op dan afwachten. En dan hoop ik met je mee dat je heel snel duidelijkheid hebt!

Lalameme wat fijn dat het huis nou zo goed als rond is! En wachten op de sleutel kan lang duren... Wij wonen sinds 3.5 jaar in een nieuwbouwhuis waar we inderdaad ook ruim een jaar op de sleutel hebben moeten wachten. Maar des te fijner is het als je er eindelijk in zit!

Spannend dinsdag Kashri! Heel logisch dat je wat zenuwachtig bent.. Voordat je een echo hebt gehad is het ook gewoon zo onwerkelijk. Behalve wat kwaaltjes en een positieve test heb je nog niks tastbaars wat echt bewijst dat er een kindje in je buik groeit.. ik duim dat je een prachtig bewegend kindje gaat zien! En daarna het nieuws aan je omgeving vertellen! Heel leuk! Zo bijzonder om alle reacties te zien! Hopelijk valt het vertellen op je werk ook mee en kunnen ze blij voor je zijn!

Kaartje wat leuk dat je het je schoonouders al verteld hebt! En je ouders dus binnenkort ook.. Inderdaad fijn om hoe dan ook je emoties te kunnen delen!

ThisTime hoe was jouw termijnecho?

Suus die van jou is ook bijna! Spannend!
Wat vervelend dat ze op je werk soms zo vreemd reageren kashri! Snap wel dat je daar dan nog even mee wilt wachten. Situatie met je vader is ook lastig, ik zou het ook moeilijk vinden om tegen mijn vader te vertellen als het zover is. Morgen is je echo en ik ga aan je denken, laat je ons weten hoe het gegaan is? Even een knuffel voor jou!

Hoe gaat het nu bloempje?

Hoe gaat het met jou thistime?

Volgende week 20 weken echo alweer Ri! Wat spannend, hoe voel jij je verder ?

Hier weer een nacht met baby dromen achter de rug. Oh, man.. wat wil ik dit allemaal graag eens mee maken buiten mijn dromen. Vollop in de vruchtbare dagen, eigenlijk hadden wij besloten rustig aan te doen deze maand. Maar ik kan dat echt niet meer.. ik wil niet nog een maand voorbei laten gaan.. voor nu nog maar even genieten van die mooie dromen dan
Hier nog steeds hetzelfde ik denk steeds dat het doorzet de bloeding maar dat is nog niet gebeurd. Vanmorgen bloedtest laten doen bij de ha daar krijg ik woensdag de uitslag van. Ben met vlagen misselijk maar heb ook af en toe menstruatie pijn dus het kan alle kanten op ...
Spannend bloempje! Ik ga voor je duimen dat je wonesdag positief nieuws krijgt! Vervelend die onduidelijkheid!
@Bloempje, spannend hoor. Vervelend, die onduidelijkheid.

@Kaartje en JBL, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat hebben we opeens veel zwangeren hier! Hopelijk volgt de rest ook snel.

@Kashri, morgen eindelijk de echo, spannend. Ik duim voor je dat het allemaal goed is.

@hier; geen nieuws, nog steeds geen menstruatie te bekennen. Zoontje krijgt nog wel af en toe een slokje melk 's nachts, dus ik denk dat het bij mij pas weer op gang komt als ik echt helemaal gestopt ben. En dat vind ik ook prima. Ik ben momenteel gewoon enorm aan het genieten van onze bijna-dreumes (eind van de maand wordt hij alweer 1) en dat het nu allemaal lekker loopt met werk, gezin en ook tijd voor mezelf. Ik heb duidelijk weer wat meer energie dan een paar maanden geleden en mijn lijf van voor de zwangerschap terug en daar ben ik momenteel wel happy mee. Ik hoop dat ik als we er straks echt weer voor gaan zo ontspannen in kan blijven staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven