Na 3 spontane bevallingen ingeleid?

02-04-2017 07:53 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu zwanger van de 4de had ik verwacht net als bij de andere rond de uitgetelde datum wel spontaan te zijn bevallen (39.4, 39.4 en 40.1). Nu 40.5 zijn er nog geen aanwijzingen dat de bevalling er aan zit te komen. Dus mijn vraag zijn er hier meer mensen die steeds later bevielen? Uiteindelijk toch spontaan of alsnog ingeleid? Gezien de steeds hogere geboortegewichten van mijn kinderen word er nu een nog groter kind verwacht en daarom begin ik me toch wat zorgen te maken..
Ik heb zelf pas 1 kind, en die kwam 6 dagen te laat. Maar mijn moeder was bij 1e 4 dagen overtijd, bij 2e 8 dagen en zelf werd ik 12 dagen te laat geboren.
Tip: vraag of ze beginnen met het breken van de vliezen. Bij mij was dit genoeg om de weeen te laten starten.

Ik ben drie keer in ongeveer vier uurtjes bevallen. 8,5, 10, 8,3 pond. Ging prima. Succes, je kunt het!
Hier met 41+1 van de eerste en 41+6 van de tweede. Ze kwamen beide in de nacht van de dag dat ik doorgestuurd zou worden naar het ziekenhuis voor inleiding.
Zelf niet, moeder wel. Ik was drie dagen te laat, jongste zusje twee weken.., uiteindelijk thuis geboren met 42.0
Het is niet wat je had verwacht denk ik.

Maar lijkt me goedom in te leiden, gezien formaat van kind.

Ook bij inleiden zijn er veel scenario's, en heb je eigen inbreng.

Succes met de bevalling! En veel geluk met zijn allen!
Bedankt voor de reacties tot dusver! Ik heb voor nu dinsdag afspraak staan om zo mogelijk te strippen. Dat was afgelopen donderdag niet mogelijk ivm baarmoedermond was nog niet verstreken. Als dit niks doet word ik donderdag doorverwezen naar gyn. Ik hoop nog steeds dat de kleine zich voor die tijd laat zien .
Inleiden ivm gewicht levert onder aan de streep weinig voordelen op (ben zelf zorgverlener, ken de onderzoeken). Bij 40+5 heb je echt nog tijd. Strippen is inderdaad een oplossing! Je kindje komt op zijn eigen tijd. Inleiden blijft toch 'forceren'. Succes hoor, met afwachten, komt goed!
@visea mijn jongste was met 40+1 al 4340gram. De gehele zwangerschap is er gezegd dat de kleine zwaarder/groter is met verschillende termijnen dan de jongste. Ik ben ook geen voorstander van inleiden maar wel enigszins huiverig voor de bevalling mocht de kleine nu dus nog tot bijv 42 wkn blijven zitten.. onze tweede heeft namelijk ook met de schouder vast gezeten. Ze was weliswaar 350 gram lichter maar dan toch..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven