Rotterdam toen en nu...

01-04-2017 14:54 133 berichten
De gemeente heeft een site geopend waar je mee kunt denken over hoe de stad eruit moet gaan zien over 20 jaar.

Er is veel te zien op die site en is voor een deel interactief.

Kan er natuurlijk veel over vertellen, maar het lijkt me beter als je zelf even een kijkje neemt.

https://www.gesprekmetdestad.nl/toen-en-nu
Alle reacties Link kopieren
ik heb vandaag de hele dag op katendrecht gespendeerd trouwens

en er waren ook allerlei grote zeilboten aan het varen vanuit de veerhaven, nog naar staan kijken vanaf kop van zuid

ben ook in verhalenhuis belvedere geweest, dat is leuk hoor. echt een aanrader!
quote:pejeka schreef op 02 april 2017 @ 18:38:

[...]

Waarom antwoord je dan?Negeren vind ik erg onaardig, dus ik laat je weten dat ik geen inhoudelijk antwoord ga geven op je vraag.
Ach ik ben trots op mijn stad:

Rotterdam- capital of cool
Alsof Den Haag en Rotterdam met elkaar te vergelijken zijn. *Zucht*
quote:Cateautje schreef op 02 april 2017 @ 18:51:

Alsof Den Haag en Rotterdam met elkaar te vergelijken zijn. *Zucht*Qua geschiedenis misschien niet. maar als je een open mind hebt en daar voorbij kan kijken, kan je misschien zomaar zien dat de grote steden in ons land inmiddels verworden zijn tot enclaves waar het niet zo lang meer zal duren tot immigranten daar de meerderheid van de bevolking uitmaken. Los van het feit of het dan Den Haag of Rotterdam is. En de vraag is dus gewoon: willen we dat? En dan kan jij die immigranten in je eigen buurtje helemaal leuk en kleurrijk vinden, maar je moet (denk ik) ook naar het grotere plaatje kijken. Willen we over 20 jaar een Rotterdam, of een Den Haag, waar je op straat nauwelijks meer een Nederlander tegenkomt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
In Rotterdam is al sinds jaren de blanke autochtoon in de minderheid en nee, daar hebben we geen last van.
Wat vinden jullie trouwens van die grote spiegelende vaas die in het museumpark gaat komen?

Het nieuwe depot van het boijmans? was nogal wat over te doen in de buurt
Pejeka, kom je een keer een wijntje drinken?
quote:Lorelai schreef op 02 april 2017 @ 19:28:

Pejeka, kom je een keer een wijntje drinken?Met alle plezier!
Nou, dat zou ik leuk vinden. Je lijkt me wel het type voor een wijnbar, heb ik dat goed? Misschien moesten we dan maar eens richting Witte de With, en kan ik je laten zien dat het echt allemaal erg leuk is in Rotterdam. Misschien willen anderen ook mee?
quote:pejeka schreef op 02 april 2017 @ 18:54:

[...]

Qua geschiedenis misschien niet. maar als je een open mind hebt en daar voorbij kan kijken, kan je misschien zomaar zien dat de grote steden in ons land inmiddels verworden zijn tot enclaves waar het niet zo lang meer zal duren tot immigranten daar de meerderheid van de bevolking uitmaken. Los van het feit of het dan Den Haag of Rotterdam is. En de vraag is dus gewoon: willen we dat? En dan kan jij die immigranten in je eigen buurtje helemaal leuk en kleurrijk vinden, maar je moet (denk ik) ook naar het grotere plaatje kijken. Willen we over 20 jaar een Rotterdam, of een Den Haag, waar je op straat nauwelijks meer een Nederlander tegenkomt?Maar Pejeka het zijn toch ook Nederlanders?
Ik voel een nieuwe date aankomen....de vorige heb ik verstek moeten laten gaan...de Rotterdam-meet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:sprokkelientje schreef op 01 april 2017 @ 19:24:

Jammer van dit topic weer.....bah. Nou, inderdaad. Weer een leuk, positief topic dat verpest wordt door ongenuanceerde en ongefundeerde mening van iemand met een plaat voor zijn/haar hoofd.
Het gaat nu weer een leuke kant op.....
quote:badmeester schreef op 02 april 2017 @ 19:43:

[...]

Maar Pejeka het zijn toch ook Nederlanders?

In naam misschien wel, maar gedragen ze zich ook als zodanig? Het hebben van een papiertje (paspoort) en het je ook oprecht willen verdiepen in en deelnemen aan de Nederlandse samenleving zijn nog steeds twee heel verschillende dingen.

Stel dat een Volendamse gemeenschap emigreert naar Brazilië. Maar ze weigeren om te gaan met de Braziliaanse samenleving, zich te verdiepen in de Braziliaanse mores, blijven hardnekkig rondlopen in Volendamse klederdracht, willen de taal niet leren, en sluiten zich volkomen af van de Braziliaanse samenleving. Maar OK, ze hebben wél een Braziliaans paspoort. Denk jij dan dat de mensen in Brazilië hen als mede-Brazilianen beschouwen of niet?
Oh nee, toch niet....ik ben weg hier....

straks een wijntje pakken in Ari...laterzzzzzzzzzzzz
quote:pejeka schreef op 02 april 2017 @ 19:57:

[...]

In naam misschien wel, maar gedragen ze zich ook als zodanig? Het hebben van een papiertje (paspoort) en het je ook oprecht willen verdiepen in en deelnemen aan de Nederlandse samenleving zijn nog steeds twee heel verschillende dingen.

Stel dat een Volendamse gemeenschap emigreert naar Brazilië. Maar ze weigeren om te gaan met de Braziliaanse samenleving, zich te verdiepen in de Braziliaanse mores, blijven hardnekkig rondlopen in Volendamse klederdracht, willen de taal niet leren, en sluiten zich volkomen af van de Braziliaanse samenleving. Maar OK, ze hebben wél een Braziliaans paspoort. Denk jij dan dat de mensen in Brazilië hen als mede-Brazilianen beschouwen of niet?

Ligt eraan wat de Braziliaanse maatschappij verwacht. Het Amerikaanse model of volledige assimilatie. Daar spreekt men zich in Nederland nooit over uit.

ALS we kiezen voor de taal spreken en een baan hebben moet we daarna stoppen met zeiken.

ALS we kiezen voor volledige assimilatie moeten we dat ook daadwerkelijk stap voor stap invoeren.
quote:sprokkelientje schreef op 02 april 2017 @ 20:00:

Oh nee, toch niet....ik ben weg hier....

straks een wijntje pakken in Ari...laterzzzzzzzzzzzz

ik sla vanavond even over denk ik, het was gisteren al gezellig genoeg

je kunt ook naar Steijn gaan een keer sprokkelientje, van dochter koedam en haar man, hun nieuwe zaak is sinds dit weekend open

in de vroegere out of time, stukje verder de binnenweg op, je herkent het niet meer terug!
Oh joh, dat wist ik niet, is het leuk daar?

Oude out of time ken ik wel (van langslopen en reputatie)
http://fotos.serc.nl/zuid-holland/rotte ... dam-66627/

Dit is een site waar je foto's op kunt zoeken van heel veel dorpen en steden in Nederland. Ik heb hem op Rotterdam staan, maar alles is mogelijk. Foto's van ooit tot nu, heel leuk!
Wat een leuke link is dat Cateau.

Ik ben wel in Rotterdam geboren maar heb je rest van mijn leven steeds op een kilometer of 10 afstand gewoond en daar ben ik dus ook opgegroeid
Niet geschoten is altijd mis
Ik ben 15 jaar geleden naar Rotterdam verhuist en ik vind het een geweldige stad. Ik kom de laatste jaren graag op Zuid.
quote:Cateautje schreef op 02 april 2017 @ 21:29:

http://fotos.serc.nl/zuid-holland/rotte ... dam-66627/

Dit is een site waar je foto's op kunt zoeken van heel veel dorpen en steden in Nederland. Ik heb hem op Rotterdam staan, maar alles is mogelijk. Foto's van ooit tot nu, heel leuk!Hey wat leuk, mijn kleine geboorte dorpje staat er ook tussen. Wel met enkel toeristische prutfoto's, maar toch
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:sprokkelientje schreef op 02 april 2017 @ 21:12:

Oh joh, dat wist ik niet, is het leuk daar?

Oude out of time ken ik wel (van langslopen en reputatie)

ben er zelf nog niet geweest nu ze open zijn maar ze hebben het erg mooi verbouwd vind ik

ook een mooi terras ingericht langs de hele zijkant dus als de zon weer schijnt ga ik er meteen eens heen
Soort WP 2.0 zeg maar ....ben benieuwd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven