Geld & Recht alle pijlers

Amazon.de

17-03-2017 10:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bestelling geplaatst op Amazon.de en betaald middels CC. Het viel me op dat alleen naam, CC nummer en vervaldatum werden gevraagd. In het verleden heb ik wel eens met de CC betaald, maar dan moest je ook een secure code invoeren en ww. In ieder geval meer dan dit. Ik snap dan ook niet dat er technisch gezien iets betaald kan worden. Wel slaan ze het CC nummer op.

De medewerker van de bank zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar echt duidelijk is het me niet.
Dank voor je reactie, ik ga proberen een bericht te sturen naar ze.
eBay is minder vrijblijvend met bieden dan bijvoorbeeld Marktplaats, heb je niet per ongeluk ergens op geboden? Lees dit eens.
Als dat al gebeurt is dan is het niet bewust!

Maar bieden? Nee.

Ik heb een kort berichtje naar de verkoper gestuurd, waarin ik aangeef niets besteld en ontvangen te hebben. Met het verzoek de transactie te annuleren.

Even afwachten dus.
quote:Ksenija schreef op 02 april 2017 @ 14:40:

Als dat al gebeurt is dan is het niet bewust!

Maar bieden? Nee.

Ik heb een kort berichtje naar de verkoper gestuurd, waarin ik aangeef niets besteld en ontvangen te hebben. Met het verzoek de transactie te annuleren.

Even afwachten dus.

Het klopt dat je niks ontvangen hebt, want bij eBay moet je eerst betalen en daarna wordt het product pas verzonden.

Kleine kans dag je hier onderuit komt. EBay is heel duidelijk in zijn regels. Bieden/kopen betekent betalen.
Ik heb niets geboden!!!

Hoe kan ik iets gekocht hebben als ik niet heb betaald? Ik verwacht ook geen product van ze.

Ik vind het erg vreemd hoe ze te werk gaan. Dit nog nooit meegemaakt. Bij iedere willekeurige webshop kan je iets in je mandje doen of klikken op kopen zonder zulk gedoe.

Ik durf niet eens meer iets te bekijken daar.
EBay is een veilingsite en geen webshop. Waarschijnlijk heb je iets gekocht terwijl jij alleen dacht het in je mandje te stoppen. Lees de handleiding even eBay eens en er wordt je een hoop duidelijk.
Ik denk dat dit inderdaad het geval is.

De verkoper heeft wel een naam met shop erachter. Ik dacht dat het net als Amazon is, maar dat is misschien hetzelfde.

Ik had op 19 maart al een email van ze en dacht dat het reclame was, dat heb je wel eens als je al een product hebt bekeken of zo.

Had toen eigenlijk al moeten reageren, wellicht kon ik het toen nog annuleren.

Hoe dan ook, ik sta echt perplex hiervan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven