Geld & Recht alle pijlers

Amazon.de

17-03-2017 10:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bestelling geplaatst op Amazon.de en betaald middels CC. Het viel me op dat alleen naam, CC nummer en vervaldatum werden gevraagd. In het verleden heb ik wel eens met de CC betaald, maar dan moest je ook een secure code invoeren en ww. In ieder geval meer dan dit. Ik snap dan ook niet dat er technisch gezien iets betaald kan worden. Wel slaan ze het CC nummer op.

De medewerker van de bank zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar echt duidelijk is het me niet.
Was je ingelogd toen je bestelde? Kan zijn dat Amazon bedacht heeft dat het veiliger is dat klanten niet steeds die security code invoeren bij elke bestelling. Dat ze alleen je kaartnummer vragen om te controleren of je nog met dezelfde kaart betaalt en als dat zo is dat het dan ok is.
Ja, je moest een account aanmaken. Maar was de eerste bestelling, dus die code is niet eerder ingevoerd. Ik was in de veronderstelling dat ik nog wat moest invullen, na de standaard gegevens. Maar werd niet gevraagd.

De bestelling staat geplaatst, maar nog niet bevestigd.

Ik kon ook met de gewone bankrekening betalen, wat altijd mijn voorkeur heeft. Echter, moest je dan een machtiging afgeven en daarom koos ik maar voor de CC.
Had ik ook bij Amazon. Ik kon alleen via CC betalen (of Paypall, maar dat heb ik niet). Het is gewoon keurig netjes binnen gekomen en ook gewoon betaald.
Ook Amazon Duitsland, Wilma?

Overigens staat bij de verkoper een adres in USA, wellicht dat het via hun gaat of zo. Beetje vaag, ben er niet zo bekend mee.

In ieder geval goed te horen dat het al eerder voorgekomen is.
Dat komt door de paymentprovider die ze gebruiken (ik gok dat Amazon dat zelf is, en geen 3rd party daarvoor gebruikt). Kennelijk is die gecertificeerd door de CC maatschappij, dus alle risico's liggen dan bij CC maatschappij. Don't worry.
Ik heb wel eens met een creditcard dvd's besteld via amazon.de

Alles is prima gegaan.
Lizzy, ging de betaling bij jou ook zo?

Ik vind het erg raar dat het technisch gezien mogelijk is een betaling uit te voeren, enkel met die gegevens.
quote:viva1966 schreef op 17 maart 2017 @ 11:26:

Dat komt door de paymentprovider die ze gebruiken (ik gok dat Amazon dat zelf is, en geen 3rd party daarvoor gebruikt). Kennelijk is die gecertificeerd door de CC maatschappij, dus alle risico's liggen dan bij CC maatschappij. Don't worry.

Dit!

En dan nog, zelfs al mocht er iets mis gaan met de bestelling en/of betaling, dan ben jij als cc-houder hiervoor verzekerd via de cc-maatschappij.
Het gaat me niet zozeer om de bestelling zelf, hoor. Dit is niet zo spannend. Maar ik had er een beetje een gevoel van onveiligheid bij.

Maar ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de antwoorden.
Ik bestel al jaren bij Amazon.de, echt een heel fijne en betrouwbare webwinkel. Ik hoef niet eens meer een CC in te geven, inloggen, adres kiezen en bestellen. Niet elke winkel vraagt om die code.
Maar eigenlijk is het toch een soort marktplaats? Er zijn verschillende verkopers. Maar de betaling en bestelling gaat wel via hen zelf of zo? Als een tussenpersoon?

Net als Aliexpress.
quote:Ksenija schreef op 17 maart 2017 @ 11:26:

Ook Amazon Duitsland, Wilma?

Overigens staat bij de verkoper een adres in USA, wellicht dat het via hun gaat of zo. Beetje vaag, ben er niet zo bekend mee.

In ieder geval goed te horen dat het al eerder voorgekomen is.Ja, amazon duitsland
Ze bieden (net als bol.com bv.) ook aan derden de mogelijkheid om iets te verkopen, dat is de Amazon Marketplace. Dat wordt meestal door die derden verzonden, maar soms ook door Amazon zelf. Primair verkopen ze echter hun eigen spullen.
Ik bestel al jaren bij Amazon.de (en co.uk trouwens ook) en hoef nooit een secure code te geven. Gaat altijd goed, geen probleem, je hoeft je geen zorgen te maken.
Dank jullie wel, allemaal.

Ik begrijp alleen niet hoe ze dan geld kunnen ontvangen, maar ok
Buitenland en webshops doe ik alleen als ik met cc kan betalen ivm risico's.
Ik bestel ook al jaren bij Amazon.de. Gaat altijd goed, ook wanneer andere bedrijven het via Amazon verkopen.
Klopt, Amazon biedt zelf producten aan (vaak zonder bezorgkosten naar NL) en heeft ook een 'Market Place', Ik koop regelmatig spullen en dat gaat heel soepel. Van Amazon zelf meestal snelle levering (enkele dagen) en via de Market Place verschilt het.

Ik bestel trouwens nog makkelijker, heb creditcardgegevens in mijn account en dan is het klik-klik-klaar.

Het valt me wel op dat Amazon.de soms duurder is dan .co.uk, maar bij die laatste komen er vaak extra bezorgkosten bij dus is het een beetje puzzelen wat uiteindelijk voordeliger is.
Dat is mij ook al opgevallen. Als je vervaldatum wijzigt dan weet de software niet hoe hij die wijziging door kan voeren omdat je de beveiligingscode nergens kan ingeven. Dus dan wordt het geweigerd omdat de twee data niet meer bijelkaar passen.

Ik moest contact opnemen met CSI-cards zodat die voortaan akkoord kon gaan.

Weet niet of dat inmiddels verbeterd is. Ik wou die kaart trouwens opzeggen want ik gebruik hem alleen nog maar voor Amazon.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kon op Amazon UK dit product ook kopen, maar met extreem hoge verzendkosten.

Nu heb ik geen verzendkosten.

Ik heb een email gekregen dat mijn pakketje klaargemaakt is.

Je kan je betaalgegevens inderdaad niet aanpassen, ook al staat er van wel.

Misschien wel door een email naar de klantenservice te doen, dat zij het aanpassen.
quote:Izzy_ schreef op 17 maart 2017 @ 12:19:

Ze bieden (net als bol.com bv.) ook aan derden de mogelijkheid om iets te verkopen, dat is de Amazon Marketplace. Dat wordt meestal door die derden verzonden, maar soms ook door Amazon zelf. Primair verkopen ze echter hun eigen spullen.

Idd werkt gewoon perfect. Kun je zelf kiezen voor de goedkoopste aanbieder.

Heb er meerdere malen iets besteld en je hoeft idd geen cvv code in te vullen. Veel goedkoper dan hier in nederland (in mijn geval make up)
Amazon is 1 van de weinige die niet naar de ccv code vragen, maar dat zal waarschijnlijk veranderen omdat er veel bezwaren zijn van privacy en security instanties.
Het product heb ik in goede orde binnen een week ontvangen. Echter, heb ik nu een ander probleem. Ik heb toen dat producte gezocht en kwam ook op Ebay uit. Uiteindelijk niet via hen wat willen kopen, heb ook geen Paypal genomen en volgens mij is dat nodig.

Kort geleden kreeg ik een email met een betalingsherinnering, wat me verbaasde. Ik heb er niets besteld. Staat wel het product bij waar het om ging. Ik heb wel een account gemaakt en dingen bekeken en waarschijnlijk ook in mijn mandje gedaan en afgebroken.

Krijg ik nu weer een mail dat de verkoper een geschil opent wegens niet betalen! Ik heb natuurlijk niets ontvangen, want niet eens besteld. Daaronder staat weer dat ik moet betalen, alvorens ze gaan sturen?!

Hoe hier mee om te gaan?
Mail terugsturen dat je bestelling niet hebt afgerond en niets hebt ontvangen. Laat je niet bang maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven