Zelf inseminatie

03-04-2017 12:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben moeder van een meisje van 14 mnd en heb al een lange tijd weer enorme kriebels voor een 2e kindje.

Ik heb een verwijzing van de huisarts voor het ziekenhuis. Maar de wachttijd is zo enorm lang.

Ik ben nu de mogelijkheden aan het bekijken voor zelf inseminatie en ook dit lijkt me wel wat.

Wel vind ik het allemaal enorm spannend en hoop ik in contact te komen met meiden in de zelfde situatie.

Vooral benieuwd naar ervaringen over oa de zoektocht naar een donor enzo.

Ik kijk erg uit naar jullie verhalen!

Liefs
Tinder? Lexa? Relatieplanet?

Er zijn tegenwoordig zo veel manieren om aan een donor te komen.
Wilde one night stand zonder rubber?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Flauwe reacties hierboven.

Een onenightstand is natuurlijk geen donor.

TO, hoe is je eerste kindje verwekt? Is die ook van een donor?
Waarom reageren de eerste paar überhaupt? Niets beters te doen?

Spannend dat je deze keuze maakt voor een tweede kindje, geen ervaring hier maar wel veel succes en geluk gewenst
Er zijn meerdere topics waarbij deze optie aan bod komt. Zoek even het laatste topic van 'kind in je uppie'!
Tsja de eerste reacties is een optie als je bewust wilt kiezen voor een kans op geslachtsziekte erfelijke ziektes enzo daar pas ik liever voor.

Lamis mijn dochter is voortgekomen uit een relatie.

Saartje, acht sommige hebben indd vast niks beters te doen dankjewel!
Frizz dit topic had ik indd net gevonden dankjewel
quote:lerana schreef op 03 april 2017 @ 13:09:

Tsja de eerste reacties is een optie als je bewust wilt kiezen voor een kans op geslachtsziekte erfelijke ziektes enzo daar pas ik liever voor.

Lamis mijn dochter is voortgekomen uit een relatie.

Saartje, acht sommige hebben indd vast niks beters te doen dankjewel!Je wil geen nieuwe relatie?
Karin nee dat wil ik niet, kies echt bewust voor om bam te worden.

Mijn dochter voed ik ook alleen op en dit bevalt me echt prima
Waarom speelt de vader van je dochter geen rol in haar leven?
Dat is nogal een lang dramatisch verhaal, maar wel ook een reden waarom ik zeker weet dat ik het gewoon echt alleen wil doen
De kleine is net 14 maanden en je zou dolgraag een broertje of zusje willen.

Waarom moet het zo snel achter elkaar?

Bizar trouwens dat de huisarts hier aan meewerkt.

Ik zou zo zeggen ga eens op zoek naar extra hulp of begeleiding of je het écht allemaal aan kan 2 kinderen zo snel achter elkaar met het lange dramatische verhaal er bij wat je niet hier hoeft neer te zetten. Alleen klinkt het niet als echt verwerkt.

Kan je het financieel allemaal zo bolwerken nu en in de toekomst?
Mogen wij die reden ook weten?
Ik kan je niet verder helpen, wens je wel succes.

Een tip: noem jezelf " de moeder van" i.p.v " de mama", staat zo infantiel.
2 van zulke kleintjes in je eentje? Pittig, dat kan ik je oprecht zeggen als alleenstaande moeder van 3 kinderen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik heb de keus niet even in een opwelling gemaakt, ik wil het liefst niet een al te groot leeftijdsverschil tussen beide kindjes.

Hulp of begeleiding is niet nodig want ik weet dat ik het kan, ik heb de financiële mogelijkheid ervoor en mocht het nodig zijn altijd een vangnet om me heen.

Het lange dramatische verhaal is voor mij allang verwerkt, en die ga ik hier ook niet plaatsen want dat doet er verder niet toe.

Nogmaals het is voor mij een bewuste keus. Er zijn genoeg stellen die meerdere kinderen vlak achter elkaar hebben, vader werkt fulltime dan doet moeder ook de meeste zorg zelf? of beide ouders werken, ja verschil dat er een extra inkomensbron is maar ook zonder die inkomensbron zou ik het makkelijk redden zonder dat ik fulltime hoef te werken.
Maar waarom wil je een broertje of zusje er bij? Waarom is 1 niet voldoedende?

Het is voor het kind echt niet zielig als die als enig kind wordt opgevoed.
Omdat ik een grote wens heb voor nog een kindje? snap niet zo goed wat het probleem is als iemand nog een kindje "wilt"? er zijn genoeg alleenstaande moeders die met behulp van een donor 3 a 4 kindjes hebben.

Iemand in een relatie krijgt toch ook niet de vraag waarom wil je nog een kindje waarom is 1 kindje niet genoeg?

Ik volg m'n gevoel dat is als het goed is reden genoeg..
Ik weet dat het allemaal kan, biologisch gezien is er geen probleem.

Ik vind het alleen triest als mannen geen grotere rol in het leven van nakomelingen spelen dan alleen als zaad producerend wezen.

Een aanwezige biologische vader is een heel belangrijk persoon in het leven van een kind, net zo belangrijk als een moeder.

Iemand in een relatie deelt die wens voor nog een kind met de andere partner.is echt iets heel anders en die zal zo'n vraag inderdaad niet krijgen.

Zo'n donorkind loopt ook meer risico: wat als de moeder de verzorging toch niet aan kan, ziek wordt, inkomen verliest?

Er is geen vader die een deel van de kosten/verzorging op kan pakken.

Of de moeder en het kind matchen niet zo lekker, geen vader die kan bijsturen.

Of een kind er later problemen mee krijgt, is op voorhand niet te zeggen.

Als de opvoeding voorspoedig is verlopen en er geen grote issues zijn geweest in het kinderleven, zal dat waarschijnlijk best meevallen: het kind weet immers niet beter.

Een donor als vader waarvan het kind op zijn/haar 16de de naam mag weten, ik blijf het een triest verhaal vinden.

Dus ga lekker verder schrijven in dat andere topic.

Daar zul je vrouwen tegen komen met eenzelfde verhaal/wens.
Jezus wat een kutreacties.

Heel veel succes TO, ik hoop dat je gelijkgestemden vind. Ik vind het hartstikke stoer van je.
quote:Lou- schreef op 03 april 2017 @ 16:43:

Jezus wat een kutreacties.

Heel veel succes TO, ik hoop dat je gelijkgestemden vind. Ik vind het hartstikke stoer van je.Haha dankjewel! Helemaal met je eens kwa reacties betreft! "Gelukkig" was er al een topic over. Achteraf wou ik dat ik die zag voor het openen van dit topic :p
Wat moet ik me voorstellen bij "lange wachttijd"?

Ik denk dat het best moeilijk wordt om een donor te vinden die ook daadwerkelijk niets met het kind te maken wil hebben.
Pfff nou inderdaad wat oordelen mensen toch snel.

Geen ervaring TO maar denk dat via het ziekenhuis toch wel de beste weg is. Ik weet niet hou oud je bent maar je hebt toch geen haast verder? 3 jaar verschil is ook niet veel en in je eentje is het wel echt pittig met een baby en een dreumes of peuter. Neem je tijd en laat je goed voorlichten, succes!
Succes, TO! Ik hoop voor je dat je wens uit mag komen.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven