Eerste keer vliegen

03-04-2017 23:56 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb twee meiden van 7, waarmee ik graag een kort vluchtje wil maken om ze te laten wennen aan het reizen per vliegtuig. En natuurlijk omdat het voor twee jonge meiden gewoon reteleuk is om te vliegen en ik er zelf net zoveel plezier van heb.

Ik wil een korte stedentrip doen, maar niet naar 1 van de grote steden zoals Parijs, Londen, etc. Ene kant qua kosten, andere kant omdat dat veel te massaal is.

Wie heeft een leuk idee voor een korte stedentrip, niet te duur en niet te grote stad?
quote:Star schreef op 04 april 2017 @ 08:38:

[...]

Tivoli in Kopenhagen is dan weer wel leuk Ja! Hoe tof is het als zevenjarige om daar met je moeder en zusje even decadent 2 dagen naartoe te gaan. Super mooie herinnering.
quote:sueann schreef op 04 april 2017 @ 07:10:

Is iets kunnen verstaan onbelangrijk voor de kinderen?Ze zijn Engels- en Nederlandstalig, en ik loop er bij dus we komen er altijd wel uit ;)
Bedankt voor de storm aan reacties!!

Ik wil het vliegen "oefenen" omdat het 1. gewoon leuk is, en 2. omdat we straks langere vluchten "moeten" maken naar familie in het buitenland. Dan is het voor mij handiger als ik dan, bij een langere vlucht, 2 kinderen bij me heb die een beetje weten hoe het werkt en de angst of spanning er al een beetje af is. Dus je hoeft het niet te snappen, maar een LEUKE bijdrage in de vorm van een suggestie is natuurlijk altijd welkom.
Ik vond Valencia echt leuk met kinderen. Niet te duur, een strand in de buurt. Een prachtig park, een museum met aquarium.

Kopenhagen Oslo etc lijkt me ook geweldig maar duurder dan Spanje. Barcelona vind ik te groot en te druk. Idem voor Lissabon, doe dan porto

Of Italië... Rome, Florence. Maar dat ligt ook wel een beetje aan de interesses van de kinderen.
quote:jusa schreef op 04 april 2017 @ 07:55:

Als het voor de vliegbeleving is. Ik zag op twitter hele goedkope tickets naar Hamburg. Ryanair volgens mij.Hamburg is nog een leuke stad ook!
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
quote:Star schreef op 04 april 2017 @ 08:25:

[...]

Hoezo?Lijkt mij een verkeerde boodschap naar je kinderen. Vliegen is spannend ofzo? Dus daarmee moet geoefend worden? Terwijl vliegen veiliger is dan auto.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
quote:AlejandraLaura schreef op 04 april 2017 @ 12:29:

[...]

Lijkt mij een verkeerde boodschap naar je kinderen. Vliegen is spannend ofzo? Dus daarmee moet geoefend worden? Terwijl vliegen veiliger is dan auto.Daar gaat het helemaal niet om. Voor mij is het nu makkelijker om nu, met twee kinderen en 1x handbagage dit te doen, zodat ze straks weten hoe of wat, dan dat ik volgende keer met 3x 46 kg aan koffers en twee opgewonden standjes over het vliegveld een nieuwe versie van "Ren Je Rot" beleef. Het gaat niet om eng of veilig, het gaat om "wat moet je allemaal doen dan?".
quote:Eig-wijs schreef op 04 april 2017 @ 12:43:

[...]

Daar gaat het helemaal niet om. Voor mij is het nu makkelijker om nu, met twee kinderen en 1x handbagage dit te doen, zodat ze straks weten hoe of wat, dan dat ik volgende keer met 3x 46 kg aan koffers en twee opgewonden standjes over het vliegveld een nieuwe versie van "Ren Je Rot" beleef. Het gaat niet om eng of veilig, het gaat om "wat moet je allemaal doen dan?".Als je gewoon heel ruim de tijd neemt hoef je sowieso niet ren je rot je rot te doen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
quote:AlejandraLaura schreef op 04 april 2017 @ 12:58:

[...]

Als je gewoon heel ruim de tijd neemt hoef je sowieso niet ren je rot je rot te doen.Die had ik zelf ook bedacht inderdaad, maar daar ging de vraag niet over. Weet jij nog een leuke stad om naartoe te gaan?
quote:Eig-wijs schreef op 04 april 2017 @ 13:01:

[...]

Die had ik zelf ook bedacht inderdaad, maar daar ging de vraag niet over. Weet jij nog een leuke stad om naartoe te gaan?Lissabon? Barcelona vond ik als kind ook erg leuk.
Kijk eens naar Turijn, heel mooie stad, niet groot en niet zo lang vliegen.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
quote:clemance schreef op 04 april 2017 @ 08:37:

[...]

Kopenhagen en Legoland liggen ruim 250 kilometer bij elkaar vandaan!legoland is welgeteld 10 meter van billund af
kom anders naar Edinburgh, is maar uurtje vliegeren
Palma de Mallorca is leuk. Vliegveld is vlakbij de stad. En het is er lekker weer en de zee is vlakbij.
Als vliegen belangrijk is vlieg van een klein vliegveld zoals Rotterdam of Eindhoven. Gezien ze 7 zijn maakt het niet uit waar ze naar toe vliegen. De reis opzich is dan al een belevenis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven