Zwanger na een SOA
dinsdag 4 april 2017 om 19:54
Ik was na een jaar ook niet zwanger en uit de onderzoeken bleek dat ik ooit een lichte chlamydiainfectie heb doorgemaakt (oude sporen, dus niet "actueel"). Ben hier nooit voor behandeld.
Ben vervolgens alsnog natuurlijk zwanger geraakt.
Hoe het bij jou is valt nu nog niets over te zeggen. Inderdaad, hoe kom je eraan?
Ben vervolgens alsnog natuurlijk zwanger geraakt.
Hoe het bij jou is valt nu nog niets over te zeggen. Inderdaad, hoe kom je eraan?
dinsdag 4 april 2017 om 20:00
quote:zonnebloemm schreef op 04 april 2017 @ 19:55:
Deze heb ik van mijn ex gekregen. Deze relatie is inmiddels 3 jaar over.
Hoe weet je dat?
Dat betekent dus dat je er echt al een tijd mee rondloopt! Ik heb zelf ooit chlamydia gehad, kwam ik na een maand of drie achter; toen behandeld met antibiotica. Zo'n twee jaar later probeerde ik zwanger te worden, maar dat lukte ook niet meteen. Bij controle bleek echter dat het niet aan mij lag - eileiders zagen er uitstekend uit - maar aan de zaadkwaliteit van man. Dus hoewel het hier uiteindelijk ivf/ICSI werd, heb ik geen last gehad van de chlamydia gelukkig.
Deze heb ik van mijn ex gekregen. Deze relatie is inmiddels 3 jaar over.
Hoe weet je dat?
Dat betekent dus dat je er echt al een tijd mee rondloopt! Ik heb zelf ooit chlamydia gehad, kwam ik na een maand of drie achter; toen behandeld met antibiotica. Zo'n twee jaar later probeerde ik zwanger te worden, maar dat lukte ook niet meteen. Bij controle bleek echter dat het niet aan mij lag - eileiders zagen er uitstekend uit - maar aan de zaadkwaliteit van man. Dus hoewel het hier uiteindelijk ivf/ICSI werd, heb ik geen last gehad van de chlamydia gelukkig.
dinsdag 4 april 2017 om 20:23
Een vriendin van mij probeerde lang zwanger te worden. Dat lukte niet. Zowel zij als haar man hebben allerlei testen gehad Uiteindelijk bleek zij ook chlamydia te hebben of te hebben gehad (van die oude sporen zoals iemand anders hier ook zegt). Hier kon toen niks meer aan gedaan worden. Ze is tot op heden nog steeds niet zwanger en we zijn 4 jaar verder. Ze hebben trouwens besloten om niet de MMM in te stappen (met hem was alles goed) dus of het alleen daar aan lag is niet zeker.