Zwanger na een SOA

04-04-2017 19:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
anoniem_339413 wijzigde dit bericht op 13-04-2017 21:40
Reden: Negatieve reacties
% gewijzigd
Ik zou me eerder druk maken om hoe je aan die SOA komt
quote:proudmama33 schreef op 04 april 2017 @ 19:40:

Ik zou me eerder druk maken om hoe je aan die SOA komt
Ik was na een jaar ook niet zwanger en uit de onderzoeken bleek dat ik ooit een lichte chlamydiainfectie heb doorgemaakt (oude sporen, dus niet "actueel"). Ben hier nooit voor behandeld.

Ben vervolgens alsnog natuurlijk zwanger geraakt.

Hoe het bij jou is valt nu nog niets over te zeggen. Inderdaad, hoe kom je eraan?
Deze heb ik van mijn ex gekregen. Deze relatie is inmiddels 3 jaar over.
Ook "oude" sporen dus?
quote:zonnebloemm schreef op 04 april 2017 @ 19:55:

Deze heb ik van mijn ex gekregen. Deze relatie is inmiddels 3 jaar over.

Hoe weet je dat?

Dat betekent dus dat je er echt al een tijd mee rondloopt! Ik heb zelf ooit chlamydia gehad, kwam ik na een maand of drie achter; toen behandeld met antibiotica. Zo'n twee jaar later probeerde ik zwanger te worden, maar dat lukte ook niet meteen. Bij controle bleek echter dat het niet aan mij lag - eileiders zagen er uitstekend uit - maar aan de zaadkwaliteit van man. Dus hoewel het hier uiteindelijk ivf/ICSI werd, heb ik geen last gehad van de chlamydia gelukkig.
Ja, helaas wel. Mag ik vragen of jou menstruatie cyclus normaal was ? Mijne is namelijk maximaal 22 dagen.
Voor ik een relatie begon met mijn huidige partner heeft hij een test gedaan. En aangezien ik niet met iedereen het bed deel kan dit niet anders. Plus voor mijn relatie met mijn ex heb ik nog een test gedaan uit voorzorg.
Maar jij dacht niet voordat jij een nieuwe relatie aanging, laat ik mijzelf ook nog eens testen voor de zekerheid? Dan had je nu niet in dit schuitje gezeten. En dit bedoel ik niet gemeen
Een vriendin van mij probeerde lang zwanger te worden. Dat lukte niet. Zowel zij als haar man hebben allerlei testen gehad Uiteindelijk bleek zij ook chlamydia te hebben of te hebben gehad (van die oude sporen zoals iemand anders hier ook zegt). Hier kon toen niks meer aan gedaan worden. Ze is tot op heden nog steeds niet zwanger en we zijn 4 jaar verder. Ze hebben trouwens besloten om niet de MMM in te stappen (met hem was alles goed) dus of het alleen daar aan lag is niet zeker.
@Tulpje25: Al bedoel je het niet verkeerd, is deze vraag nog erg relevant? Het is helaas wat het is, kun je wat van vinden, maar denk dat TO zich al rot genoeg voelt bij het gegeven en de onzekerheid over eventuele gevolgen.
Ik heb ook ooit chlamydia gehad en omdat ik geen klachten had weet ik niet hoe lang ik ermee rondliep. Ben nu niet bezig met zwanger worden, maar ben ook wel benieuwd hoe dat tzt uitpakt.
Nee, dat was ook ontzettend dom om me niet te testen. Spijt komt achteraf.

En bedankt voor je bericht. Het maakt me natuurlijk wel heel bang. Mijn vriend heeft al een kind uit een vorig huwelijk. Ik denk niet dat het aan hem ligt.
TO, heb je toevallig na je besmetting een keer antibiotica gehad voor iets anders? Dat schijnt het ook te kunnen verhelpen.

Ik heb een jaar na mijn vermoedelijke besmetting een kuur gehad voor een aanhoudende verkoudheid/hoest namelijk.
Ja, amoxiline clavulaanzuur. En ja, deze medicijnen werken ook tegen Chlamydia.

Ik heb een enorme fout gemaakt door me niet te laten testen. Ik wil ook niet meteen zeggen dat het door de soa komt. Maar ik denk dat het een grote kans heeft.
Ik zou eerst de vruchtbaarheid van je man onderzoeken, dat is echt niet invasief, en bij jou als vrouw wel.

Als je kan uitsluiten dat je man geen slecht zaad hebt, dan zou ik verder gaan kijken.
Lastig hè, je weet het gewoon niet..
Mijn plan is gewoon om me eileiders te laten onderzoeken en een vruchtbaarheidstest te doen.

Maar even afwachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven