Hoe lang? De pil doorslikken
woensdag 5 april 2017 om 07:23
Vroeger dachten ze dat het schadelijk was maar dat is niet zo.
Mijn gynaecoloog zei tegen mij dat ik hem rustig door kon slikken zo lang ik wilde. Veel vrouwen krijgen tussendoor toch wel een doorbraak bloeding.
Ik zelf deed vaak een half jaar, dan nam ik een stopweek en dan slikte ik m weer een half jaar door.
Ik weet niet welke pil je hebt. Ik zelf had microgynon 50.
Misschien dat het met bijvoorbeeld een 3 fase pil anders werkt.
Je kan voor dit soort vragen gewoon bij de doktersassistente of apothekersassistente terecht. Zou zometeen gewoon even bellen en dan weet je het meteen. Zij kennen je medische achtergrond
Mijn gynaecoloog zei tegen mij dat ik hem rustig door kon slikken zo lang ik wilde. Veel vrouwen krijgen tussendoor toch wel een doorbraak bloeding.
Ik zelf deed vaak een half jaar, dan nam ik een stopweek en dan slikte ik m weer een half jaar door.
Ik weet niet welke pil je hebt. Ik zelf had microgynon 50.
Misschien dat het met bijvoorbeeld een 3 fase pil anders werkt.
Je kan voor dit soort vragen gewoon bij de doktersassistente of apothekersassistente terecht. Zou zometeen gewoon even bellen en dan weet je het meteen. Zij kennen je medische achtergrond

woensdag 5 april 2017 om 07:25
De pil slikken is sowieso niet gezond. Het verandert je hele hormoonhuishouding en is gewoonweg ongezonder voor hart en bloedvaten dan niet de pil slikken.
Of je hem dan wel of niet doorslikt maakt voor je gezondheid dus toch niets meer uit, door de pil uberhaupt te slikken doe je je lichaam al allerlei ellende aan.
Of je hem dan wel of niet doorslikt maakt voor je gezondheid dus toch niets meer uit, door de pil uberhaupt te slikken doe je je lichaam al allerlei ellende aan.
woensdag 5 april 2017 om 07:27
quote:spacescooter schreef op 05 april 2017 @ 07:17:
Dus is echt niet schadelijk? Ik durf niet goed. Waarom lassen dan nog zoveel mensen een stopweek in?Schadelijk is het niet, maar ik doe het niet, aangezien ik er lichamelijk niet goed op reageer. Als ik meer dan één strip achter elkaar slik dan krijg ik gedurende de tweede strip steeds meer witte korrelige afscheiding en jeuk, als ik vervolgens een stopweek inlas dan is het weer over. Ik heb meerdere keren geprobeerd twee strips achter elkaar te slikken, maar iedere keer hetzelfde liedje, dus ik las na iedere strip een stopweek in. Dat geeft mij minder "overlast" dan de jeuk en afscheiding die ik anders heb.
Dus is echt niet schadelijk? Ik durf niet goed. Waarom lassen dan nog zoveel mensen een stopweek in?Schadelijk is het niet, maar ik doe het niet, aangezien ik er lichamelijk niet goed op reageer. Als ik meer dan één strip achter elkaar slik dan krijg ik gedurende de tweede strip steeds meer witte korrelige afscheiding en jeuk, als ik vervolgens een stopweek inlas dan is het weer over. Ik heb meerdere keren geprobeerd twee strips achter elkaar te slikken, maar iedere keer hetzelfde liedje, dus ik las na iedere strip een stopweek in. Dat geeft mij minder "overlast" dan de jeuk en afscheiding die ik anders heb.
woensdag 5 april 2017 om 07:47
Ik slik de pil nog steeds voor PMS. Mijn dokter adviseerde mij omdat 3 strips achter elkaar te slikken en dan een stopweek in te lassen. Ik moet zeggen, dat ik dat soms maar nauwelijks haal. Ik krijg vaak met 2 1/2 strip een bloeding en dan stop ik in die week gewoon. Ik ga na die week verder met waar ik gebleven was. Ik merk trouwens ook heel vaak aan mijn humeur dat ik niet langer dan 3 strips moet slikken. Het lijkt wel alsof ik weet dat de vulkaan op uitbarsting staat. Als je twijfelt overleg dan eens met je huisarts. Succes!
woensdag 5 april 2017 om 07:58
Een stopweek kan ook een goed controlemiddel zijn voor ongewenste zwangerschappen. Destijds slikte ik ook altijd de pil door, wees de termijnecho 11 weken uit. Als ik gewoon een stopweek had ingelast en had gebloed (want volgens mij zijn dit kunstmatige bloedingen, pin me er niet op vast) was ik hier in ieder geval eerder van op de hoogte.

woensdag 5 april 2017 om 09:55
Zelf heb ik ook jaren de pil doorgeslikt. Bij een doorbraakbloeding heb ik dan een periode van 5 dagen de pil even niet geslikt. Vorig jaar heb ik besloten te stoppen met de pil, simpelweg omdat het me een soort van emotioneel afvlakte en omdat ik helemaal geen zin meer had in seks. In de periode begon mijn sekszin wel weer terug te komen, met alle risico's en angsten van een zwangerschap. Dus toen ben ik toch maar weer begonnen met de (lichtere variant) van de pil. Nu houdt ik braaf na iedere strip een stopweek, maar ik krijg dus niet iedere stopweek een bloeding (wat dus weer leidt naar een abonnement op zwangerschapstesten!). De huisarts zegt hierover dat het logisch is dat ik niet iedere maand een bloeding krijg, omdat mijn lichaam is gewend om veel minder slijmvlies (oid) aan te maken.
woensdag 5 april 2017 om 10:06
Ik heb in het verleden 3 jaar lang de pil non stop doorgeslikt, op aanraden van mijn gynaecoloog destijds, omdat ik zo heftig vloeide. Maar na die drie jaar had ik ineens een heel erge bloeding. Vanuit het niks mijn hele spijkerbroek tot aan mijn knieën onder het bloed. Dat was wel schrikken. Gelukkig dat ik thuis was op dat moment.
Er bleek niet iets ernstigs aan de hand te zijn, mijn baarmoederslijmvlies was wel extreem dun en zag er heel vreemd uit (vond de gynaecoloog). Tijdens die kijkbehandeling was ik best wel erg ongerust gemaakt, want ze zat echt van jemig dat ziet er raar uit. De erbij gehaalde collega vond het ook.
Maar uit allerlei tests kwam niks. Ook het uitstrijkje erna (2 jaar later) was goed.
Deze gynaecoloog (een andere dan 3 jaar ervoor) die raadde doorslikken juist ten zeerste af. Het was een jong iemand, dus je zou denken dat die weet wat er bekend is. Zij snapte ook niet dat haar voorganger mij dit had aangeraden.
Dus nu maar weer gewoon iedere maand ongesteld. En dus iedere maand 1-2 dagen de deur niet uit kunnen helaas. Alleen op vakantie slik ik door.
Mirena durf ik niet aan, ook daar was die gynaecoloog niet zo enthousiast over, zeker in mijn situatie.
Er bleek niet iets ernstigs aan de hand te zijn, mijn baarmoederslijmvlies was wel extreem dun en zag er heel vreemd uit (vond de gynaecoloog). Tijdens die kijkbehandeling was ik best wel erg ongerust gemaakt, want ze zat echt van jemig dat ziet er raar uit. De erbij gehaalde collega vond het ook.
Maar uit allerlei tests kwam niks. Ook het uitstrijkje erna (2 jaar later) was goed.
Deze gynaecoloog (een andere dan 3 jaar ervoor) die raadde doorslikken juist ten zeerste af. Het was een jong iemand, dus je zou denken dat die weet wat er bekend is. Zij snapte ook niet dat haar voorganger mij dit had aangeraden.
Dus nu maar weer gewoon iedere maand ongesteld. En dus iedere maand 1-2 dagen de deur niet uit kunnen helaas. Alleen op vakantie slik ik door.
Mirena durf ik niet aan, ook daar was die gynaecoloog niet zo enthousiast over, zeker in mijn situatie.
woensdag 5 april 2017 om 10:57
vrijdag 7 april 2017 om 14:24