Gezondheid alle pijlers

Kind slechte wondgenezing

06-04-2017 18:46 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste dochter van 3 heeft een slechte wondgenezing. We zijn nu voor de derde keer bij de huisarts geweest met eens wondje dat klein begon, groter werd en vervolgens niet geneest. Met antibiotica zalf is het na een dag of 3 zo goed als over, maar ik vind het bizar dat ze niet uit haarzelf geneest.

Ze heeft dit wel vaker met kleine wondjes en na een week of 3 zijn die vaak dan toch wel weg. De grotere (1cm) gaan gewoon niet dicht zonder antibiotica. De huisarts vindt het niet echt spannend, de zalf werkt dus het is goed zo. Volgende keer wil ik een doorverwijzing, maar ik hoopte dat misschien iemand een geweldige suggestie had waar we alvast mee aan de slag kunnen.

Wie kent dit en is er iets wat geholpen heeft?
Ik heb een tijdje hele slechte wondgenezing gehad toen mijn B12 veel te laag was. Ik had mijn fiets een keer onhandig laten vallen en die had toen (niet eens heel hard) mijn been geraakt. Niets stuk, bloedde niet. Maar ik heb maanden met een bruinige streep op mijn been rondgelopen en daarna een litteken.

Nu b12 wordt aan gevuld gaat het weer een stuk sneller met wondjes.

Niet dat er bij jullie iets met b12 hoeft te zijn, maar vitamines kunnen hierin ook belangrijk zijn. Misschien iets om eens te vragen aan de huisarts of degene waarnaar je doorverwezen wordt?

Lijkt me voor je dochtertje ook niet fijn steeds dat gedoe met wondjes.
Volgend mij heb je dit ook bij diabetes, maar ik heb natuurlijk geen idee of kind dat heeft.

Disclaimer: dit was geen medisch advies.

Je kunt toch vragen of hij je doorverwijst?
quote:montblanc schreef op 06 april 2017 @ 18:55:

Volgend mij heb je dit ook bij diabetes, maar ik heb natuurlijk geen idee of kind dat heeft.

Disclaimer: dit was geen medisch advies.

Je kunt toch vragen of hij je doorverwijst?

Klopt

Vaak dorst en veel drinken kan een teken zijn

Advies : laat je niet afschepen
http://mens-en-gezondheid ... -de-oorzaak-van-zijn.html
Hebben wij in de familie, mijn vader zusje en ik dragen een bacterie bij ons, streptokok of stafylokok ik weet niet welke van de twee.

Soms moeten we het ook open laten snijden terwijl ik gewoon een blauwe plek heb, die gaat dan onderhuids ontsteken, Als het een wondje is ook vaak antibiotica zalf.
Wat Trosjechaos zegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heeft ze er ook koorts bij? Ik zou een doorwijzing eisen ! Lijkt me niet goed
Ik wilde ook over diabetes beginnen. Is een bekende complicatie. Bloedsuiker is zo geprikt bij de huisarts.

Dit weet ik toevallig, maar er zullen vast nog honderd andere oorzaken kunnen zijn.
Krabbelt ze niet gewoon? Dat deed ik vroeger (en nog steeds), enorme plekken ontstonden er.
Bizar dat er alweer meteen diagnoses rondvliegen trouwens.

Net of de huisarts iets als diabetes niet kan bedenken.
Misschien de huisarts vragen om bloedwaardes te checken.

Er kunnen allerlei dingen in het bloed naar voren komen die die als oorzaak zouden kunnen hebben.

Diabetes en tekort aan B12 is al langs gekomen.

Ik heb het zelf ook bij mij was er een andere oorzaak.

En het kan natuurlijk ook nog dat ze inderdaad de wondjes steeds zelf openkrabt.
Ik heb dit eigenlijk ook al mijn hele leven lang. Alles ontsteekt bij mij. Artsen vinden er nooit zoveel van (of weten het gewoon niet).
Dank jullie wel. Ze krabbelt ze niet open en ze krijgt er ook geen koorts van. Diabetes had ik ook al aan gedacht, maar ze drinkt niet bijzonder veel en plast maar een paar keer per dag. Maar iets wat we wel uit zouden kunnen sluiten natuurlijk.

Gek genoeg gaan kleine krasjes en blauwe plekken wel gewoon weg. Het is dus niet zo dat helemaal niets geneest. Maar als het iets groter/dieper is komt er niet gewoon een korstje op, het wordt dan groter en rood. De huisarts zei inderdaad iets over bacteriën op haar huid die dit mogelijk veroorzaken. Ik maak me een beetje zorgen voor als ze waterpokken zou krijgen (mag onderhand wel eens met 3jr), als ik zie wat voor littekens ze op haar voetjes heeft van 2 wondjes daar die niet dicht gingen...
Maar als je toch al weet dat AB helpt, dan kun je vast wel een kuurtje krijgen tijdens de waterpokken.
quote:helena2 schreef op 06 april 2017 @ 22:01:

Maar als je toch al weet dat AB helpt, dan kun je vast wel een kuurtje krijgen tijdens de waterpokken.Ab zalf gaat het om en die bewaar ik idd voor de zekerheid.
Ja, dat snap ik. Maar als ze zoveel wondjes heeft van de waterpokken, dan is een kuurtje misschien net zo makkelijk.
quote:YoYobje schreef op 06 april 2017 @ 22:21:

[...]

Ab zalf gaat het om en die bewaar ik idd voor de zekerheid.Fucidin? Die kan je max. een maand bewaren.
Mijn broertje heeft dit ook al z'n hele leven, oorzaak onbekend. Heeft er verder nooit last van het het wordt naarmate hij ouder wordt steeds minder, ook de littekens die hij heeft. Verder geen advies, want hij gebruikt ook die zalf, maar meer een bericht om te laten weten dat er niks ernstigs hoeft te zijn en je dochter er geen last van hoeft te hebben!
Doet me goed om te lezen dat er meer mensen zijn die dit hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven