Surprisefeestje, kosten?
vrijdag 7 april 2017 om 09:17
Misschien een stomme vraag...maar ik zit er toch over te twijfelen...mijn zus wordt dit jaar 40 en ik wil haar graag verrassen met een leuk feestje (bijv een high tea of een borrel oid) en daar haar vriendinnen voor uitnodigen. Ik heb nog nooit een verrassingsfeest georganiseerd, dus ik vraag me af: kun je het maken als je mensen uitnodigd ze een bijdrage in de kosten te vragen? Of is dat een beetje lomp?
OEPS: Titel moet surprisefeestje zijn
OEPS: Titel moet surprisefeestje zijn
vrijdag 7 april 2017 om 09:21
vrijdag 7 april 2017 om 09:22
vrijdag 7 april 2017 om 09:32
quote:broadway schreef op 07 april 2017 @ 09:21:
als je het inschiet als "zullen we samen wat doen voor haar?" dan kun je het ook samen organiseren en betalen.
Ja dit.
Stuur een mail en zeg dan en dan wordt zus 40 en het lijkt me leuk om met jullie samen iets voor haar te doen. Wat denken jullie van een high tea, borrel,diner oid en dat we dan haar vrijhouden en de kosten delen ?
Zou ik niet raar vinden in elk geval.
als je het inschiet als "zullen we samen wat doen voor haar?" dan kun je het ook samen organiseren en betalen.
Ja dit.
Stuur een mail en zeg dan en dan wordt zus 40 en het lijkt me leuk om met jullie samen iets voor haar te doen. Wat denken jullie van een high tea, borrel,diner oid en dat we dan haar vrijhouden en de kosten delen ?
Zou ik niet raar vinden in elk geval.
vrijdag 7 april 2017 om 09:43
Misschien een rare vraag, maar houd je zus van spontane verassingen.
Niet iedereeen stelt dat nl op prijs.
Maar dat terzijde...wel liefff van je hoor.
Gewoon een balletje opgooien om als beste vriendinnen en zus...geld bij elkaar te leggen voor het surprise feest.
Als hecht groepje is dat toch des te leuker...allemaal een handje meehelpen en stiekem geheim houden.
Wel spannend hoor.
Veel plezier !!!
Niet iedereeen stelt dat nl op prijs.
Maar dat terzijde...wel liefff van je hoor.
Gewoon een balletje opgooien om als beste vriendinnen en zus...geld bij elkaar te leggen voor het surprise feest.
Als hecht groepje is dat toch des te leuker...allemaal een handje meehelpen en stiekem geheim houden.
Wel spannend hoor.
Veel plezier !!!
vrijdag 7 april 2017 om 10:25
quote:blueeyes*3 schreef op 07 april 2017 @ 10:00:
Vraag idd wel even naar die budget-max... Ik had laatst vrijgezellenfeestje en daar kwam een kostenplaatje van 100 euro pp bij kijken. Niet grappig als je van een uitkering rond moet komen...
Voor de rest: leuk idee!Dat is onnadenkend georganiseerd dan. Of kende ze je financiële situatie niet? Maar wat een klap geld..
Vraag idd wel even naar die budget-max... Ik had laatst vrijgezellenfeestje en daar kwam een kostenplaatje van 100 euro pp bij kijken. Niet grappig als je van een uitkering rond moet komen...
Voor de rest: leuk idee!Dat is onnadenkend georganiseerd dan. Of kende ze je financiële situatie niet? Maar wat een klap geld..
vrijdag 7 april 2017 om 10:33
Thanks voor de reacties! ik denk dat ze de verrassing zeker op prijs zal stellen, en 40 is wel een mijlpaal natuurlijk!
Het zijn 2 verschillende vriendinnenclubjes, totaal denk ik ongeveer 15 man, een high tea lijkt me het gezelligste maar dat kost al snel 25 euro per persoon en om dat voor iedereen te betalen vind ik wat heftig.
Maar, ga idd een uitnodiging maken en vragen of iedereen het leuk vindt om haar op deze manier te verrassen. De kosten voor m'n zus betaal ik gewoon
Het zijn 2 verschillende vriendinnenclubjes, totaal denk ik ongeveer 15 man, een high tea lijkt me het gezelligste maar dat kost al snel 25 euro per persoon en om dat voor iedereen te betalen vind ik wat heftig.
Maar, ga idd een uitnodiging maken en vragen of iedereen het leuk vindt om haar op deze manier te verrassen. De kosten voor m'n zus betaal ik gewoon
vrijdag 7 april 2017 om 10:36
vrijdag 7 april 2017 om 10:55
quote:AnAppleADay schreef op 07 april 2017 @ 10:46:
Zolang je je zus maar niet vraagt mee te betalen, dan doet het me ineens aan een heel bizar topic van vorig jaar denken
Haha, dat zou wel heel erg zijn!
Het plan is om een weekendje weg te gaan en op zondag sowieso te gaan high tea'en...en daar zijn dan "toevallig" ook de hele club vrienden...
Zolang je je zus maar niet vraagt mee te betalen, dan doet het me ineens aan een heel bizar topic van vorig jaar denken
Haha, dat zou wel heel erg zijn!
Het plan is om een weekendje weg te gaan en op zondag sowieso te gaan high tea'en...en daar zijn dan "toevallig" ook de hele club vrienden...
vrijdag 7 april 2017 om 10:57
vrijdag 7 april 2017 om 11:04
Als ik zie wat er aan bedragen voorbij komt voor vrijgezellenfeestjes die georganiseerd worden, waar iedereen maar aan mee moet betalen, zou ik niet weten waarom je dit niet aan de vriendinnen mag vragen. Zolang je er maar vanaf het begin duidelijk over bent, mensen kunnen altijd bezwaar maken/met een ander voorstel komen tenslotte.
Ik heb zelf een keer een feestje voor mijn zus georganiseerd (ik dacht dat ze nooit zou gaan trouwen... vier jaar later organiseerde ik ook haar vrijgezellenfeestje ) waarbij ik iedereen bij mij thuis had gevraagd. Iedereen had wat lekkers meegenomen en zo hadden we toen onze eigen high tea. Is dat nog een optie? Dan kost het heel weinig.
Ik heb zelf een keer een feestje voor mijn zus georganiseerd (ik dacht dat ze nooit zou gaan trouwen... vier jaar later organiseerde ik ook haar vrijgezellenfeestje ) waarbij ik iedereen bij mij thuis had gevraagd. Iedereen had wat lekkers meegenomen en zo hadden we toen onze eigen high tea. Is dat nog een optie? Dan kost het heel weinig.
vrijdag 7 april 2017 om 13:08
In dit geval, met plannen buitenshuis waarvoor flink wat kosten worden gemaakt want een high-tea is niet goedkoop, zou ik het wel doen met bijdrage van eenieder voor eigen kosten.
Indien het een feestje zou worden bij iemand thuis met flessen fris, hapjes etc dan zou ik geen bijdrage vragen.
Dus het ligt zeer aan de plannen.
Leuk idee wel van je. En ook lief dat je dit misschien wil doen voor haar.
Indien het een feestje zou worden bij iemand thuis met flessen fris, hapjes etc dan zou ik geen bijdrage vragen.
Dus het ligt zeer aan de plannen.
Leuk idee wel van je. En ook lief dat je dit misschien wil doen voor haar.