Onderbetaald?
zaterdag 8 april 2017 om 14:06
Hallo allemaal,
Ik heb reeds een baan aangenomen als Administratief assistente. Ik ben 24 jaar en studeer nog, wel heb ik twee jaar relevante werk ervaring.
Op basis van een 40 urige werkweek verdien ik €1600 per maand. Ik verdien dus 9.99 per uur.
Het probleem is dat ik 1 vaste werkdag heb ik de week met de mogelijkheid extra ingezet te worden bij drukte en extra te werken in de vakanties.
Op de vacature stond er eerst €11 per uur voor 16 uur in de week. Toen bleek dat ik op gesprek mocht komen veranderde dit opeens naar €9,99 voor 8 uur in de week. Dit vond ik vreemd maar het kan dat ze bij nader inzien toch niet zoveel extra hulp nodig hadden.
Is dit fair? Ik vind €9,99 te weinig voor 8 uur in de week.
Mijn vraag is, is €9,99 een redelijk uurloon voor mijn sector, werkervaring en leeftijd?
Ik heb reeds een baan aangenomen als Administratief assistente. Ik ben 24 jaar en studeer nog, wel heb ik twee jaar relevante werk ervaring.
Op basis van een 40 urige werkweek verdien ik €1600 per maand. Ik verdien dus 9.99 per uur.
Het probleem is dat ik 1 vaste werkdag heb ik de week met de mogelijkheid extra ingezet te worden bij drukte en extra te werken in de vakanties.
Op de vacature stond er eerst €11 per uur voor 16 uur in de week. Toen bleek dat ik op gesprek mocht komen veranderde dit opeens naar €9,99 voor 8 uur in de week. Dit vond ik vreemd maar het kan dat ze bij nader inzien toch niet zoveel extra hulp nodig hadden.
Is dit fair? Ik vind €9,99 te weinig voor 8 uur in de week.
Mijn vraag is, is €9,99 een redelijk uurloon voor mijn sector, werkervaring en leeftijd?
zaterdag 8 april 2017 om 14:16
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 08 april 2017 @ 14:07:
Waarom zou je meer moeten verdienen als je minder uren werkt? Je betaalt er wat minder belasting over maar je bruto salaris verandert niet.
Voor mijn gevoel had mijn uurloon meer moeten zijn aangezien ze mij maar 8 uur in de week laten werken. Op de vacature stond er eerst dat het 11 euro per uur zou zijn en 16 uur in de week. Toen veranderde het opeens naar 9,99 euro voor 8 uur in de week.
Achteraf gezien had ik meer moeten vragen aangezien ze zich niet aan de afspraken hebben gehouden, maar ik heb deze baan echt nodig dus ben ik maar akkoord gegaan met 9,99.
Waarom zou je meer moeten verdienen als je minder uren werkt? Je betaalt er wat minder belasting over maar je bruto salaris verandert niet.
Voor mijn gevoel had mijn uurloon meer moeten zijn aangezien ze mij maar 8 uur in de week laten werken. Op de vacature stond er eerst dat het 11 euro per uur zou zijn en 16 uur in de week. Toen veranderde het opeens naar 9,99 euro voor 8 uur in de week.
Achteraf gezien had ik meer moeten vragen aangezien ze zich niet aan de afspraken hebben gehouden, maar ik heb deze baan echt nodig dus ben ik maar akkoord gegaan met 9,99.
zaterdag 8 april 2017 om 14:18
quote:Uiltje66 schreef op 08 april 2017 @ 14:15:
Als je meer per uur zou verdienen omdat je minder werkt zou niemand nog parttime werken!
Je hebt een mooi uurloon voor een starter in de administratieve sector.Dat was dus mijn vraag. Of mijn uurloon "fair" was. Goed te horen dat €9,99 redelijk is omdat ik mij steeds afvraag of ik een fout heb gemaakt door de baan te accepteren.
Als je meer per uur zou verdienen omdat je minder werkt zou niemand nog parttime werken!
Je hebt een mooi uurloon voor een starter in de administratieve sector.Dat was dus mijn vraag. Of mijn uurloon "fair" was. Goed te horen dat €9,99 redelijk is omdat ik mij steeds afvraag of ik een fout heb gemaakt door de baan te accepteren.
zaterdag 8 april 2017 om 14:18
Je verdient meer dan het wettelijke minimum.
Waarom moet iemand die minder werkt meer verdienen? Dat zou wat zijn, ik heb 3 personeelsleden welke alle 3 het zelfde uurloon verdienen, maar ze werken niet het gelijke aantal uren. Als het zo was als je schetst dan zou iedereen dus minder gaan werken en het zelfde ongeveer blijven verdienen.
Raar.
Waarom moet iemand die minder werkt meer verdienen? Dat zou wat zijn, ik heb 3 personeelsleden welke alle 3 het zelfde uurloon verdienen, maar ze werken niet het gelijke aantal uren. Als het zo was als je schetst dan zou iedereen dus minder gaan werken en het zelfde ongeveer blijven verdienen.
Raar.
zaterdag 8 april 2017 om 14:24
zaterdag 8 april 2017 om 14:37
quote:Happy__ schreef op 08 april 2017 @ 14:18:
Omdat 8 uur werken niet fulltime is. Fulltime is bij jou blijkbaar 40 uur. Je verdient het minimum loon van iemand die fulltime 36 uur werkt. Dit betekent dus dat je boven het minimum zit voor jouw situatie.
Het probleem is dat ik nooit 40 uur in de week zal werken. Ik heb maar 1 vaste werkdag in de week en de dagen die ik meer werk is allemaal extra. Ik vraag mij dus af of dit eerlijk is.
Als ze weten dat ik nooit 40 uur of 36 uur in de week zal werken, waarom ik dan het minimale krijg en niet een beetje meer dan het minimunloon bij 36 uur pw.
40 uur in de week minimunloon €8,96
36 uur in de week minimunloon €9,99
Ze hadden ook kunnen zeggen dat ik word ingeschaalt als 36 uur dan was mijn loon waarschijnlijk hoger dan het minimum.
Snap je mijn punt?
Omdat 8 uur werken niet fulltime is. Fulltime is bij jou blijkbaar 40 uur. Je verdient het minimum loon van iemand die fulltime 36 uur werkt. Dit betekent dus dat je boven het minimum zit voor jouw situatie.
Het probleem is dat ik nooit 40 uur in de week zal werken. Ik heb maar 1 vaste werkdag in de week en de dagen die ik meer werk is allemaal extra. Ik vraag mij dus af of dit eerlijk is.
Als ze weten dat ik nooit 40 uur of 36 uur in de week zal werken, waarom ik dan het minimale krijg en niet een beetje meer dan het minimunloon bij 36 uur pw.
40 uur in de week minimunloon €8,96
36 uur in de week minimunloon €9,99
Ze hadden ook kunnen zeggen dat ik word ingeschaalt als 36 uur dan was mijn loon waarschijnlijk hoger dan het minimum.
Snap je mijn punt?
zaterdag 8 april 2017 om 14:47
quote:Madeliefje249238 schreef op 08 april 2017 @ 14:45:
[...]
Ik had graag 11-12 euro per uur willen verdienen bij 8 uur in de week werken inderdaad.Ik werk zelf 20 uur per week en zou per uur ook wel meer willen verdienen dan mijn collega die meer dan 30 uur per week werkt. Maar zie je dan niet in hoe oneerlijk dat zou zijn? Als jij maar 8 uur werkt en je vindt dat je te weinig verdient, moet je gewoon meer werken.
[...]
Ik had graag 11-12 euro per uur willen verdienen bij 8 uur in de week werken inderdaad.Ik werk zelf 20 uur per week en zou per uur ook wel meer willen verdienen dan mijn collega die meer dan 30 uur per week werkt. Maar zie je dan niet in hoe oneerlijk dat zou zijn? Als jij maar 8 uur werkt en je vindt dat je te weinig verdient, moet je gewoon meer werken.
zaterdag 8 april 2017 om 14:47
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 08 april 2017 @ 14:40:
Ik snap nog steeds niet waarom je uurloon af zou hangen van het aantal uren dat je werkt.
Iemand die beter betaalt krijgt voor 36u heeft gewoon beter onderhandeld.Ik zeg niet dat het ervan af hangt. Maar ik zeg alleen je zou denken dat ik bij 8 uur in de week tussen de 11-12 euro zou verdienen. Vind jij 9,99 redelijk? Of vind je het veel? Of weinig? Dat was meer mijn vraag
Ik snap nog steeds niet waarom je uurloon af zou hangen van het aantal uren dat je werkt.
Iemand die beter betaalt krijgt voor 36u heeft gewoon beter onderhandeld.Ik zeg niet dat het ervan af hangt. Maar ik zeg alleen je zou denken dat ik bij 8 uur in de week tussen de 11-12 euro zou verdienen. Vind jij 9,99 redelijk? Of vind je het veel? Of weinig? Dat was meer mijn vraag
zaterdag 8 april 2017 om 14:48
quote:Madeliefje249238 schreef op 08 april 2017 @ 14:47:
[...]
Ik zeg niet dat het ervan af hangt. Maar ik zeg alleen je zou denken dat ik bij 8 uur in de week tussen de 11-12 euro zou verdienen. Vind jij 9,99 redelijk? Of vind je het veel? Of weinig? Dat was meer mijn vraagNog steeds is de vraag: wat heeft die 8 uur ermee te maken?
[...]
Ik zeg niet dat het ervan af hangt. Maar ik zeg alleen je zou denken dat ik bij 8 uur in de week tussen de 11-12 euro zou verdienen. Vind jij 9,99 redelijk? Of vind je het veel? Of weinig? Dat was meer mijn vraagNog steeds is de vraag: wat heeft die 8 uur ermee te maken?
zaterdag 8 april 2017 om 14:50