Einde mediation?
zaterdag 8 april 2017 om 22:26
Hallo allemaal,
Ik heb al eens eerder iets gepost over mijn niet zo fijne scheiding.
Met mijn ex een mediation traject gestart.
Leek goed te gaan maar gaande weg houdt hij zich niet aan afspraken die we maken. Komt niet opdagen op afspraken etc.
Hier zijn de meest slechte excuses voor variërend van ik lig met een kater in bed tot ik was het vergeten....
Ik voel me niet serieus genomen en hij neemt die mediator ook niet serieus. Haar mails negeert hij gewoon.
Moet ik hier nog verder mee gaan? Die mediator treedt ook niet eens echt op. Ze vraagt wel waarom hij dat doet en dan maken we een nieuwe afspraak en deze komt hij weer niet na?
Ik heb al eens eerder iets gepost over mijn niet zo fijne scheiding.
Met mijn ex een mediation traject gestart.
Leek goed te gaan maar gaande weg houdt hij zich niet aan afspraken die we maken. Komt niet opdagen op afspraken etc.
Hier zijn de meest slechte excuses voor variërend van ik lig met een kater in bed tot ik was het vergeten....
Ik voel me niet serieus genomen en hij neemt die mediator ook niet serieus. Haar mails negeert hij gewoon.
Moet ik hier nog verder mee gaan? Die mediator treedt ook niet eens echt op. Ze vraagt wel waarom hij dat doet en dan maken we een nieuwe afspraak en deze komt hij weer niet na?
zaterdag 8 april 2017 om 23:06
We zijn nu 6 maanden bezig met mediation en eigenlijk is er nog niks verdeeld qua inboedel voor de woning is niks geregeld. Ik heb destijds een makelaar laten taxeren daar was hij het niet mee eens. Voorstel dat hij een andere liet komen.... ging hij mee akkoord nu 4 maanden later is er nog niemand geweest.
Al 7x een afspraak gemaakt voor de aangifte inkomstenbelasting dan komt hij gewoon niet opdagen...
Het enige dat tot nu toe goed gaat is dat hij zijn deel meebetaalt
Al 7x een afspraak gemaakt voor de aangifte inkomstenbelasting dan komt hij gewoon niet opdagen...
Het enige dat tot nu toe goed gaat is dat hij zijn deel meebetaalt
zaterdag 8 april 2017 om 23:36
zondag 9 april 2017 om 04:39
Een mediator heeft geen mogelijkheid om hem te dwingen. Mediation werkt alleen als beiden willen meewerken. Zo te lezen wil hij niet meewerken. Wat ook wel weer logisch is al jij wil scheiden en hij niet.
Ik zou per direct stoppen met de mediator. Kost je alleen maar geld en levert je niets op.
Aangezien je geen kinderen hebt is er ook geen noodzaak om je in allerlei bochten te wringen om de verstandhouding nog enigzins goed te houden.
Wil hij niet goedschiks meewerken. Dan.maar kwaadschiks.
Tijd voor een advocaat dus.
Ik zou per direct stoppen met de mediator. Kost je alleen maar geld en levert je niets op.
Aangezien je geen kinderen hebt is er ook geen noodzaak om je in allerlei bochten te wringen om de verstandhouding nog enigzins goed te houden.
Wil hij niet goedschiks meewerken. Dan.maar kwaadschiks.
Tijd voor een advocaat dus.
zondag 9 april 2017 om 07:45
6 maanden mediation?
Das behoorlijk lang.
Ik zou een ultimatum stellen, en zeggen dat het anders een (dure) advocatenkwestie wordt.
Bij mij hielp dat ultimatum (ook op advies van de mediator die adviseerde om een eigen advocaat te nemen omdat ex continue eerder gemaakte afspraken veranderd wilde hebben), het was ineens snel rond.
Das behoorlijk lang.
Ik zou een ultimatum stellen, en zeggen dat het anders een (dure) advocatenkwestie wordt.
Bij mij hielp dat ultimatum (ook op advies van de mediator die adviseerde om een eigen advocaat te nemen omdat ex continue eerder gemaakte afspraken veranderd wilde hebben), het was ineens snel rond.
zondag 9 april 2017 om 08:40
Ik zou inderdaad 1x heel duidelijk communiceren dat je volgende mediation afspraak concrete afspraken wilt over zy en z. Laat hem de afspraak plannen (binnen een week regelen,alles concreet maken) en dat als hij daar niet in meegaat de mediation klaar is en hij een advocaat tegemoet mag zien. Misschien dat alleen de dreiging al wel helpt, anders doorpakken.