Foute man en ik doe mezelf alleen maar pijn :'-(

06-12-2008 01:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, dit moet ik even van me afschrijven...

Al 4 maanden lang spookt hij door mijn hoofd. Hij was de man met wie ik voor het eerst heb afgesproken (ik ben best jong) en ook de eerste man die mijn hart echt in stukken heeft gebroken (we hebben geen relatie). Op specifieke details ga ik niet in, maar hij heeft me niet leuk behandeld en heeft zich als een zak gedragen. Hij doet zo vaag en zo dubbel, ik snap er niks meer van. Het klinkt misschien heel masochistisch of irrationeel, maar ik blijf een zwak voor hem houden....alleen het idee al dat hij misschien op dit moment een vriendin of andere vrouwen erop nahoudt, doet mij zowel fysiek als emotioneel pijn. Ik word er zelf hartstikke gek van en wil hem zo graag vergeten....andere jongens zie ik niet eens staan...en ik merk dat ik gewoon nergens zin meer in heb en gewoon hartstikke rusteloos ben. Er spoken zoveel gedachten door mijn hoofd en het idee dat hij misschien iemand anders leuk vindt doet me pijn en maakt me misselijk. Ik heb zoiets met geen enkele jongen gehad en ik voel me 4 maanden hartstikke rot....ik weet niet of met m praten nut heeft, want ik heb via via gehoord dat hij me wel leuk vindt maar dat ik niet zijn soort meisje ben en toch blijft ie zo dubbel doen. Jullie tips en ervaringen graag, want op het gebied van mannen weet ik me absoluut geen raad en ik doe mezelf alleen maar pijn. Dank je wel voor het lezen.
Mooi hoor, heb je het nu van je afgeschreven?

Zie je in je tekst terug dat jij een uniek en mooi persoon bent (wie is dat trouwens niet?), die zich niet zo laat behandelen. Afschrijven dus. Kies je eigen weg, zoek een goeie vent die zijn er genoeg.
Ik ben het eens met bovenstaande schrijfster!! Je moet je eigen leven en daarin doen wat JIJ leuk vind! en niet iemand anders. Probeer hem niet meer te zien, je gedachten op iets anders te zetten, zoek een hobby, denk aan alle stomme eigenschappen van hem! Je bent het niet waard om zo gebruikt te worden!!
Godsamme, hoe moeilijk kun je het jezelf maken? Nou, lees wat Cocktail nogwattes schrijft!

Meid, snap je het zelf nog wel? In een eerder topic vroeg je of het toch nog wat kan worden als iemand je type niet is. In dit topic blijkt dat je een ongezonde crush voor een of andere vent hebt. Mag ik zachtjesaan concluderen dat je nogal wanhopig bent? Ben je bang dat je de boot mist? Hoe oud ben je eigenlijk? Als je wilt dat dit vreemde gedrag van je stopt zul je jezelf een schop onder je kont moeten geven. Al met al klinkt jouw verhaal obsessief, kansloos en een tikkie vreemd. Ook het feit dat je dingen concludeert uit horen zeggen vind ik niet echt gezond. Stop!.......en ga verder met je leven.
hey meissie,

Omdat ikzelf ook in zo'n situatie heb gezeten kan ik je aanraden ermee te kappen, enwel onmiddelijk. Begrijp dat je verliefd bent,maar geloof mij nou maar, als je "wakker "word kun je jezelf wel voor de kop slaan hoe wanhopig je je gedragen hebt,je zult je doodschamen dat je zo'n blinde kip geweest bent en dan heb ik het nog niet over alle kostbare tijd die je aan hem verspilt hebt. Hij is dubbel omdat ie het heeeerlijk vind dat jij zo achter zn kont aanhuppelt,dat streelt zijn ego, op het moment dat ie contact zoekt zal hij een onzekere dag hebben of gewoon zin in sex en aandacht hebben want daar hoeft ie bij jou maar voor met zn oogjes te knipperen,om vervolgens je links te laten liggen.

En geloof me, jachenca heeft gelijk, het is KANSLOOS en uit haar reactie kun je opmaken hoe de buitenwereld op dit moment tegen je aankijkt,inclusief hij!

Aangezien ik merk dat je nog veel verder gaat dan ik ben gegaan in zo'n situatie raad ik je aan met iemand te gaan praten,want jij moet serieus aan je zelfbeeld/eigenwaarde gaan werken, anders zul je de rest van je leven 'deurmat'achter je naam kunnen zetten...En dat gun ik je niet,want idd ook jij bent uniek,en er is vast iemand die echt bij jou past,maar die vind je op deze manier nooit. En je kunt hem ook niet kwalijk nemen dat je zijn type niet bent,wat niet is,is niet.punt.

Tot slot; Neem info van derden niet voor waar, ze maken je alleen maar gekker en grote kans dat ze je gewoon uit de tent t lokken zijn en zich doodlachen! Succes,wees slim!
Hij is jou niet waard hoor,

Je weet al dat hij een foute man is. dus dat is goed!

nu moet je er overheen komen... Denk maar dat hij die andere vrouwen/meisjes net zo gaat behandelen, misschien doet je dat minder pijn.?
Hij is niet het probleem, maar jij zelf.

Wat maakt dat jij nog zo met hem bezig bent?
quote:Crazyinlovee schreef op 06 december 2008 @ 08:20:

Hij is jou niet waard hoor,

Je weet al dat hij een foute man is. dus dat is goed!

nu moet je er overheen komen... Denk maar dat hij die andere vrouwen/meisjes net zo gaat behandelen, misschien doet je dat minder pijn.?

Idd.. jij bent vast niet het enige meisje dat hij zo behandeld.

Aan de andere kant; als hij anderen beter behandeld dan jij, dan heeft hij geen respect voor je en verdien je beter.

(je verdiend sowieso beter dan dit)
Je zal van je af moeten zetten dat hij jou dit aandoet, hij doet jou niks aan. Hij is helemaal niet bezig met jou, aangezien je zijn type niet bent. Hierover met hem praten heeft inderdaad geen nut.

Get a grip, en kijk de andere kant op!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
+ 1. Hij heeft je eigenwaarde een dreun gegeven en nu verwacht jij dat hij dat terug moet geven en je denkt dat hij dat zal doen als je maar genoeg je best doet. Dat zal nooit gebeuren, de enige die jouw eigenwaarde en zelfvertrouwen kan voeden ben jijzelf. En dat doe je door je af te wenden, NIET naar bevestiging, warmte aandacht van welke man dan ook te streven, maar te groeien in wat je kan en wie je bent, dan komen de juiste mensen en relaties vanzelf op je pad.
Wat een harde reacties hier van sommigen... Maar goed, die zullen wel goed bedoeld zijn, in het kader van 'wake up call'. Cocktail_Chicka, ik hoop dat je niet weggejaagd bent, en dat je dit nog leest...

Ik weet niet hoe oud je bent, maar deze omgang klinkt niet bepaald gezond. Da's klote, maar je weet in ieder geval zelf dat hij niet goed voor je is. Rationeel heb je het dus al op een rijtje, nu nog dat verdomde hart meekrijgen.

Ja, verliefde gevoelens kunnen hardnekkig zijn, been there done that got the T-shirt (maar wie niet?). Deze jongen/man saboteert je eigenwaarde, hij speelt een spelletje met je. En niemand is het waard om kapot aan te gaan, ook de jongen niet waar je zo gek op bent!

Bedenk eens bij jezelf wat je op lange termijn wilt. Hoe wil jij je leven leven, wat voor toekomst zie je voor jezelf? Een toekomst waarin je heen en weer geslingerd wordt tussen hoop en vrees, je met een dikke knoop in je buik rondloopt omdat je bang bent dat mijnheer er nog een chickie (of meerdere) op na houdt, je jezelf continu in allerlei bochten moet wringen om Zijn goedkeuring maar niet te verliezen, een leven waarbij je misschien de illusie hebt dat je hém hebt, maar je in ieder geval de garantie hebt dat je jezelf steeds verder kwijtraakt?

Of wens je voor jezelf een beter leven? Met een partner die van je houdt om wie je bent, die je kan vertrouwen, die geen spelletjes met je speelt en je niet keer op keer verdriet doet?

Is het dat laatste wat je op lange termijn wilt bereiken, dan weet je wat je op korte termijn te doen staat. Afkicken van die knul. En ja, dat is makkelijk gezegd en moeilijk gedaan, ik weet het. Maar zelfs de langste reis begint met een eerste stap. Verbreek het contact met hem, wis zijn telefoonnummer, blokkeer zijn mailadres, kras zijn adres uit je agenda (het is trouwens bijna tijd voor een nieuwe agenda, dus je schrijft zijn adres gewoon niet in die van volgend jaar) en begin met je leven weer bij elkaar te rapen. Huil, wees boos, zoek afleiding, maak nieuwe vrienden of omarm je oude, maar zoek in ieder geval geen liefde/vriendschap/steun bij hém. Ik weet dat je het juist van hem wilt hebben, maar wat er niet in zit, zit er niet in. Is net zo nuttig als naar goudklompjes gaan zoeken in de Noordzee. Je kan 't wel willen, maar ze zitten er niet in meis. Hoe eerder je dat beseft, hoe beter.

Dikke voor jou, en vertrouw op jezelf!
Weet praktisch zeker dat het van de meesten niet vervelend bedoeld was, en zeker niet van mij, maar mensen herkennen al snel een patroon, misschien hebben ze zelf iets dergelijks meegemaakt of in de naaste omgeving en reageren dan heftig. En het zijn niet de minsten die aan het verwerken van de problematiek juist hun succes aan hebben ontleend omdat ze hun les hebben geleerd en hier ontzettend sterk uit tevoorschijn zijn gekomen. Een zeer bekend voorbeeld is Oprah Winfrey.
Ik vind de reacties ook hard

Ik snap ze wel want ze hebben allemaal gelijk

Maar TO geeft zelf al aan dat ze nog jong is en dat ze niet goed weet hoe ze er mee om moet gaan

Ook ik ben gebroken geweest nadat ik voor de eerste keer aan de kant was gezet/een blauwtje had gelopen/in de zeik was genomen...

Het is niet leuk, en het doet ook echt pijn.

Lieve TO, je weet dat het een foute man is, je weet dat je zijn type meisje niet bent

Ga niet proberen dat te worden, want jij weet ook dat hij jouw type man niet is

Want wees eerlijk naar jezelf...je verdiend toch iemand die je op handen draagt?

Verbreek het contact

Want elke keer dat je hem spreekt/ziet of hoort zal er iets gebeuren waardoor jij hoop krijgt...(zie je wel....hij vind me WEL leuk) maar je zal ook elke keer weer vreselijk teleurgesteld worden

Het niet zien zal echt wel pijn doen, maar geloof me maar, dat gaat over

Klinkt lekker simpel maar over een paar jaar zal je denken,,,,hey, daar ben ik toen van gegroeid, sterker van geworden.

Liefs,SummerD
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je moet van het idee af dat je een foute man wilt. Je wilt die niet, je lijkt pijn te zoeken voor jezelf. Zoek eerst uit hoe het met jezelf gaat en probeer in je eentje lekker in je vel te komen. Dan komen er leuke mannen! Ik weet het uit eigen ervaring.
voer eendjes geen oorlog!
Lieve meid,

Je wilt niet wat is, maar wat had kunnen zijn.

Was IS, is iemand die je pijn doet, kwetst en naar beneden haalt. Het -wat er zou kunnen zijn- gaat nooit komen, hij wil je niet. Laat het gaan! Je verdient zoveel meer, zie dit zelf ook!

Hem loslaten doet pijn, ja. Maar je hebt hem nooit gehad, en je zal hem nooit krijgen. Als je straks iets verder bent, wíl je hem niet eens meer. Kijk het niet nog even aan, naar kap er nú mee. Ben lief voor jezelf, je verdient het..

Hoe gaat het nu met je?
Ik hoorde gister een hele goede opmerking

"als je verliefd bent zet je de goede eigenschappen tegenover de slechte eigenschappen van jezelf of van iemand anders"

Op die manier blijf je dus "die man" ver-idealiseren en verliest iedereen het van hem.

Ik deed het ook!

Heb vanmorgen al zijn nummers uit mijn telefoon gewist, kan ik tegen hem niet meer lelijk doen en kan ik mezelf niet meer opfokken..

Wat een opluchting!! (zeg ik nu hahahaha)
Mis ik iets? Waarom is dit nou een foute man? Misschien valt hij gewoon niet op je, maar misschien is hij gewoon onzeker en is hij bang gekwetst te worden.
En het antwoord van cocktail-chika is? Of het besluit?

We zullen het nimmer vernemen.
Irritant he, als TO's niet meer terug komen op een topic?

Zo zijn er nog wel tientallen topics waarop ik gepost heb maar waar de TO niet meer op is terug gekomen.

Nah ja, dat hoort bij het forummen moet je maar denken.
Lieve Cocktail_Chicka,

Denk aan het volgende: gebruik bij relaties en bij alles wat je doet nooooooit alleen je gevoel en noooooooit alleen je verstand. Ik kan meepraten over foute mannen, hele foute en zeker ook vage. Als je twijfels hebt over zo'n man neem dat aan dat er ook wat fout zit. Denk altijd na of het verstandig is om met die man door te gaan: is het antwoord zeker volmondig ja, vraag je dan af of je erg veel voor hem voelt. Is dat laatste antwoord ook ja dan kun je een gokje wagen om door te gaan. Zo niet, dan kappen, echt ik ben vaak veel te lang doorgegaan en ik wist gewoon dat het fout zat. Ik vond het ook heel spannend allemaal en dat zoek jij denk ik ook. Niet meer doen, kies voor een leuk en normaal leven en doe desnoods af en toe wat spannends. Ik kan er nu mee omgaan en zoek mijn spanning op een andere manier. Sterkte en succes.
voer eendjes geen oorlog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven