ruggeprik; eng? Bevalling pijnloos?

29-01-2009 09:13 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 39 weken zwanger en er is twijfel of mijn vliezen zijn gebroken.

Nu twijfel ik al deze hele zwangerschap of ik een ruggeprik zou willen. In mijn ziekenhuis moet die op 'afspraak' of je moet het geluk hebben spontaan tijdens kantoortijden te bevallen.

Wie wil ervarinegn delen met bevallen met een ruggeprik?

Is het zetten ervan eng? Ik ben dik, en daarom is er een grote kans dat ze meerdere keren moeten prikken.

Is het gevoel in onderlijf 'eng'? (niet kunnen bewegen)

Hoe ervaar je de weeen met prik? Echt pijnloos?

NJB
Valt me wel op, dat er veel gekozen wordt voor de ruggeprik en niet voor pijnstilling via het infuus. Ik weet niet wat prettiger is hoor, maar de pijnstilling via het infuus is binnen 5 minuten uitgewerkt. Bij 10 cm werd het infuus stopgezet en na 5 minuten mocht ik persen.
Samni, volgens mij heeft de keuze voor een ruggenprik alles te maken met hoe lang men verwacht dat de weeen/volledige ontsluiting nog zal duren. Ten minste, dat was bij mij de reden. Ik zat op 6 cm. toen de prik erin ging en voordat ik uberhaupt op die 6 cm zat, had ik er 22 a 23 uur opzitten. Ook met ruggenprik ging het nog langzaam. Ze hebben er toen voor gekozen om mijn weeen op te voeren (terwijl ik dus niks meer voelde) tot 1 constante wee. Het heeft toen alles bij elkaar 4 uur geduurd voordat ik zo goed als volledige ontsluiting had.

Ik heb het ze horen overleggen (en mijn vriend uitleggen), dat pethidine meteen werkt, maar niet zo lang werkt. Ik weet niet of je met infuus pethidine oid bedoelt? Ruggenprik is dus nogmaals voor het langer kunnen verdoven.

Tja, dat zal dan wel dat iedereen daar zo anders op reageert. Grote verschillen hoor!
Ik heb pethidine gehad, nou, allesbehalve pijnstilling. Het middel is bedoeld om je meer in een roes te laten komen. je voelt de scherpe toppen wat minder zeiden ze. Nou, ik zou niet willen weten hoe het zonder zou voelen dan. Wat een hel. Omdat het effect goed was, en ik in meer in een roes was, kwamen de weeen des te beter(dat is ook wat ze willen) maar daardoor natuurlijk heel heftig.

Nee, echt, pethidine zou ik niet onder pijnstilling willen scharen.
Mij werd gevraagd of ik pijnstilling via zo'n pomp wilde of pethidine, maar ik heb daar niet voor gekozen omdat net de week ervoor in de krant stond dat dit niet zo goed was voor het kind. Je kind word er heel suf van, dus daarom wilde ik persé een ruggeprik.
quote:intiem schreef op 31 januari 2009 @ 08:54:

Samni, volgens mij heeft de keuze voor een ruggenprik alles te maken met hoe lang men verwacht dat de weeen/volledige ontsluiting nog zal duren. Ten minste, dat was bij mij de reden. Ik zat op 6 cm. toen de prik erin ging en voordat ik uberhaupt op die 6 cm zat, had ik er 22 a 23 uur opzitten. Ook met ruggenprik ging het nog langzaam. Ze hebben er toen voor gekozen om mijn weeen op te voeren (terwijl ik dus niks meer voelde) tot 1 constante wee. Het heeft toen alles bij elkaar 4 uur geduurd voordat ik zo goed als volledige ontsluiting had.

Ik heb het ze horen overleggen (en mijn vriend uitleggen), dat pethidine meteen werkt, maar niet zo lang werkt. Ik weet niet of je met infuus pethidine oid bedoelt? Ruggenprik is dus nogmaals voor het langer kunnen verdoven.

Tja, dat zal dan wel dat iedereen daar zo anders op reageert. Grote verschillen hoor!Aha... Dat zou kunnen. Ik heb maar 5 uurtjes in de bevalling gezeten, dus ik had het niet heel erg lang nodig.
up voor spuit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven