Mijn ex

11-04-2017 12:47 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Allemaal,

Dit is weer het zoveelste ex topic. Na drie jaar ben ik nog steeds niet over mijn ex heen. Mogelijk komt dit omdat ik het nooit goed heb afgesloten. Nu drie jaar verder wilt hij nog steeds geen contact met mij, allebei waren wij erg jong, ik 15 en hij 17. Ander halfjaar hebben wij een relatie gehad. Hoe ga ik deze jongen ooit vergeten?

Ook vraag ik mij af waarom hij geen behoefte aan mij heeft, het is zo lang geleden en wij waren zo jong. Behoefte als in, mij tegenkomen op een feestje wilt hij niet.

Ik kijk uit naar jullie reacties en tips.
Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden
Je had 1,5 jaar verkering toen je 14/ 15 was en bent nu 18?

Misschien wat richten op nieuwe dingen? Studeren, nieuwe hobby, nieuwe vrienden?
Hij moet ook niet. Laat hem met rust anders kun je inderdaad niet verder.
Wat mis je exact aan hem? Het fysieke contact? Begreep die je? Hadden jullie dezelfde humor?
Ik vind het niet gezond dat je na 3 jaar nogniet kunt loslaten. Je was nog ontzettend jong, het was niet meer dan een jeugdliefde. Als je dit belemmerd in je dagelijks leven zou ik toch hulp zoeken bij het loslaten.
Ik mis de verbondenheid die hij en ik hadden, dat was erg goed.
Het belemmerd mij niet in het dagelijks leven, maar af en toe ben ik er verdrietig over. Ik denk vaak aan hem terug.
quote:tulp5 schreef op 11 april 2017 @ 12:54:

Ik mis de verbondenheid die hij en ik hadden, dat was erg goed.Maar die is er nu dus niet meer, dat moet je je gaan beseffen. Maakt niet uit waarom hij er geen behoefte aan heeft om jou tegen te komen op een feestje; dat heeft hij niet. Het klinkt een beetje alsof hij wel weet dat je nog steeds niet over hem heen bent en hij jou daarom probeert te vermijden, kan dat?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik denk dat je hem idealiseert, en dat je jullie relatie idealiseert. Waarschijnlijk was het je eerste echte verliefdheid en je eerste hechte relatie... Maar, het is niet voor niks uit gegaan, bedenk nog eens waarom het uit gegaan is. Als je hem blijft idealiseren komt er ook geen ruimte voor iemand anders. En geloof me, de verbondenheid die je bij hem voelde kun je echt met iemand anders ook voelen.
@DG2015 Dit zou kunnen kloppen, sinds de breuk hebben wij nooit veel contact gehad. Af en toe kwamen we elkaar tegen. Periodes dat wij elkaar terug wilde, maar nooit tegelijk. De laatste keer dat ik hem sprak was afgelopen zomer, hij was passief agressief tegen mij. Maar ik wilde graag met hem afspreken, dit wilde hij niet. Nu ben ik afgelopen maand weer geconfronteerd met hem, hij heeft aangegeven geen behoefte aan mij te hebben via een gemeenschappelijke vriend.
@sandra1905 Misschien dat het idealiseren klopt, ik vind het moeilijk om het los te laten. En blijf mij afvragen of hij het ook mist en dat hij het gewoon niet aankan om mij te zien.
Ahh, de jeugdliefde, die blijft je heel je leven wel bij. Vergeleken met een volwassen stabiele relatie is het natuurlijk niets en kinderachtig enzo, maar toch.

Tja, zolang jij daar in blijft hangen, aan dat droombeeld van iemand die allang niet meer bestaat, zal jij nooit volwassen worden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Er komen nog zoveel mannen waarmee je je verbonden kan voelen. Je bent nog jong.
quote:tulp5 schreef op 11 april 2017 @ 13:08:

@sandra1905 Misschien dat het idealiseren klopt, ik vind het moeilijk om het los te laten. En blijf mij afvragen of hij het ook mist en dat hij het gewoon niet aankan om mij te zien.Nee, dat heeft hij toch gezegd? Hij heeft er geen behoefte aan. Dat moet je nu maar gewoon eens van hem aannemen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:meaki schreef op 11 april 2017 @ 13:08:

Er komen nog zoveel mannen waarmee je je verbonden kan voelen. Je bent nog jong.Dit dus. Zo lang jij zo blijft dwepen met je ex, is er geen ruimte voor een leuke nieuwe jongen.
quote:tulp5 schreef op 11 april 2017 @ 13:08:

@sandra1905 Misschien dat het idealiseren klopt, ik vind het moeilijk om het los te laten. En blijf mij afvragen of hij het ook mist en dat hij het gewoon niet aankan om mij te zien.

Ik ga dit heel bot zeggen, sorry:

Hij mist je niet en hij is het zat dat jij steeds weer bij hem terugkomt om zoiets te vragen. Hij houdt afstand, want hij is verder gegaan. Hij heeft niet dezelfde gevoelens als jij. Echt, accepteer dat en laat hem los.

Ja, dat ís moeilijk, maar het lijkt dat jij, op het moment dat je behoefte hebt aan verbondenheid, direct aan hem denkt. Hij kan en wil je dit niet geven. Dit moet je echt bij iemand anders gaan zoeken, maar zorg eerst dat je jezelf op de rit hebt. Zoek daar eventueel hulp bij.

Je mist hem niet. Je mist het gevoel dat hij je gaf. Dat krijg je uiteindelijk bij een ander, als je de kracht vindt hem achter je te laten.
Later is nu
@dreamer, Dankjewel voor je reactie, ik waardeer je eerlijkheid. Ik denk dat jullie gelijk hebben, dit geeft mijn wel weer meer rust in mijn hoofd. Ik ga mijn best doen om het los te laten, maar het is moeilijk. Soms vraag ik mij af of hij en ik niet gewoon voorbestemd zijn. Maar dit zijn inderdaad dingen die ik mezelf aanpraat.
Sterkte

Het is een fijn gevoel, dat gevoel van verbondenheid, maar het moet wel wederzijds zijn. Ook moet je oppassen, dat je niet elke willekeurige vent van straat gaat plukken, in de hoop bij hém dan maar dat gevoel te krijgen. Het is echt belangrijk dat je jezelf goed voelt bij jezelf.
Later is nu
Dankjewel, wat het denk ik vooral moeilijk maakt is dat het nooit goed is afgesloten. Ik vul allemaal dingen voor hem in omdat ik bepaalde dingen ervaar. Maar het is lang geleden en daarom misschien ook te laat voor een gesprek.
quote:tulp5 schreef op 11 april 2017 @ 12:54:

Ik mis de verbondenheid die hij en ik hadden, dat was erg goed.Wat deden jullie specifiek waardoor jij je verbonden voelde met hem?
Ik had ooit een ex die een aantal jaar na onze relatie het idee had dat we nog uit moesten praten. Ik voelde echt niets meer voor hem en vond zijn gezeur alleen maar irritant. Ik denk dus echt dat dit eenzijdig jouw gevoel is en dat jij er wat mee moet, los van hem.
Later is nu
quote:oeps12 schreef op 11 april 2017 @ 13:53:

[...]

Wat deden jullie specifiek waardoor jij je verbonden voelde met hem?Voor mijn gevoel hadden hij en ik een hele speciale band, alles konden wij met elkaar bespreken, samen filosoferen. Echt een band die ik nooit meer heb ervaren met een ander.
Wat je ook voor hem invult, het resultaat blijft het zelfde; hij wil je niet zien of spreken.

Of dat nou is omdat het gevoelig ligt of hij gewoon geen zin meer in je heeft dat maakt niet uit.

Je moet jezelf eens afvragen waarom je ze graag contact wil met iemand die jou niet meer wil. Dat zou toch een dikke afsluiter op zich moeten zijn?

Geen hand vol maar een land vol.
Je praat alsof je nu 70 bent en nooit meer echte liefde hebt gekend na een relatie van 30 jaar.

Wat jullie hadden, was niet zoals jij in je hoofd hebt, je idealiseert het, terwijl hij allang verder is gegaan. Hij wil je niet meer en vindt het irritant dat je er nog over begint.

Je hebt je hele leven nog voor je, doe niet alsof het al over is zonder hem.
quote:tulp5 schreef op 11 april 2017 @ 13:57:

[...]

Voor mijn gevoel hadden hij en ik een hele speciale band, alles konden wij met elkaar bespreken, samen filosoferen. Echt een band die ik nooit meer heb ervaren met een ander.Wat bepraken jullie dan zoal waardoor jij je verbonden voelde? En waar filosofeerden jullie over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven