Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
jammer fistik dat je zo weinig energie hebt! Zonder energie worden zelfs leuke dingen stom. Hopelijk straks toch wat meer balans voor jou!

box: toch maar wel. Maar vooral om de baby tegen de peuter te beschermen. Hoop dat het maar voor korte tijd is, vind het idd zonde van de ruimte!
Fistik, dat is sowiso al lastig en nu al helemaal.

Mocht je er energie voor hebben, leg dan de kleur stalen die je hebt bij alles wat je mooit vind in je huidige huis, kleuren, meubels en toekomstige kleuren en meubels misschien dat dat de keus makkelijker maakt?

Koop ook niet direct nieuwe meubels, maar voel het huis aan wanneer je erin woont en bedenk dan welke meubels je aan wilt schaffen.
Dali gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wanneer krijgen jullie de sleutel? En moet er nog veel geklust worden? Spannend hoor!

Box: die hebben we net een paar maanden geleden opgeruimd haha. Maar hij komt er wel weer te staan hoor. Vond het fijn om een plekje te hebben in de huiskamer waar zoontje veilig kon spelen. En bij de tweede is het inderdaad ook een plek waar onze dochter dan enigzins beschermd is tegen onze ondernemende en rondrennende zoon haha. Hij neemt inderdaad wel aardig wat ruimte in maar gelukkig hebben we er wel plek voor in de woonkamer. Wel hebben we er een tweede speelkleed bij die we op de grond kunnen leggen. Dat is ook wel heel gezellig om samen op te kunnen spelen.

De tijd van de 20wk echo's komt er aan meiden! Vinden jullie het ook zo spannend? Tuurlijk is het leuk om weer even naar de kleine meid te kunnen kijken maar ik zie het vooral als een medische echo en controle waarop ze echt zo veel kunnen zien en ontdekken.. Ben best een beetje zenuwachtig. Woensdagavond zijn we aan de beurt..

Bb volgens mij ben jij de eerste morgen! Succes en hopelijk veel plezier!!
Zeker spannend die 20 weken echo. Ik mag over 10 dagen

Volgens mij voelde ik gister voor het eerst iets van beweging in mn buik maar ik weet het niet zeker. Vandaag precies 19 weken
Ja, de echo is inderdaad vandaarg, ben erg benieuwd, echt in spanning zit ik niet. Maar ben me er wel bewust van dat het een medische echo is.

Ik hou jullie op de hoogte! Hoop dat onze mini overal goed ervoor wil liggen. Ri88 jij alvast succes voor morgen!
Fistik, wat vervelend dat je nog steeds zo weinig energie hebt! Jammer dat je daardoor ook niet echt bezig kan zijn met de plannen voor het nieuwe huis. Hopelijk wordt het snel beter!

Dali, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Bb, ik ben benieuwd hoe je 20 weken echo was! Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie meisje!

Box: Wij gaan wel voor een box. We kiezen voor een ronde box, omdat dat praktischer is in de ruimte. We hebben namelijk niet echt een hoek vrij, dus was al aan het denken hoe we dat gingen doen. En toen zag ik laatst bij iemand anders een ronde box en toen wist ik het; die wil ik ook!
Een mooie echo gezien, ze lag er goed voor, lekker rustig aan het spelen met haar voetjes en armpjes richting het gezicht. Weer enorm genoten!

Alle metingen waren helemaal goed, geen afwijkingen en alles mooi gemiddeld, enige wat nog met 32 weken even extra gecheckt moet worden of m'n placenta helemaal goed licht. Ik heb nu 2 cm ruimte dat is net voldoende, haar gezicht lag ervoor. Maar dat is sowieso al voldoende voor een natuurlijke bevalling. Ik maak me er geen zorgen om.. maar fijn dat ze het extra checken!
Gefeliciteerd met de mooie echo, Bb87!

En veel succes voor wie daarna volgen. Wij zijn zelf vrij laat aan de beurt, volgende week vrijdag pas. Ik ben dan al bijna 21 weken. We wilden perse een afspraak bij de gynaecoloog die mijn vorige zwangerschap begeleidde (we krijgen dus meteen een GUO) en die had dan pas een plekje vrij. Dus nog even in spanning afwachten. Ik ben nu nog niet nerveus, maar dat zal volgende week vast wel komen. Heb niet zo'n prettige herinnering aan de 20 weken-echo...

Flowerzzz: Als je het denkt, is het vast zo! Gewoon van genieten!

Fistik: Balen van je energie. Ik herken het wel hoor. Hier verschilt het per dag. Vorige week waren we een dag naar de Efteling en daar moest ik serieus 3 dagen van bijkomen. Dat belooft nog wat...!

Box: Bij ons staat de box nog voor zoon en hij zit er elke dag nog wel een keertje in. Hij speelt er nog steeds met plezier in en dan heb ik mijn handen even vrij. Zal wel wennen zijn als hij er straks niet meer in kan, haha.

Dali: Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Dat zal wel lekker druk worden! Fijn dat jullie een duo-wagen krijgen. Dat wordt hier ook nog wel een dingetje. Man wil 'm liever niet, maar zoon loopt nog steeds niet zelfstandig, dus ik vrees dat we wel moeten, wil ik nog een beetje het huis uit kunnen straks. Ik wil ook wel de draagdoek gaan gebruiken, maar ook niet altijd. Dus we zijn ons toch maar eens aan het oriënteren. Zo kwam ik de 'Buggypod' tegen (google er maar eens op): lijkt me ideaal en ik hoop dat het past op onze kinderwagen!
Bb wat fijn dat de 20 weken echo goed was!

Ik moet nog 3 weken wachten helaas. Wel vandaag voor controle bij de vk geweest en hat hartje weer gehoord
Zo, na even wat posts over de echo ook weer even reactie op jullie.

Beetje drukke dagen gehad, herken het heel goed dat je daar toch echt even extra van bij moet komen.. pff komende dagen elke avond of dag wat gepland staan, en gewoon 40u werken.. denk dat ik volgende week ma/di kapot ben.. eens kijken hoe ik hier doorheen kom.. vriendlief blijft maar plannen.. nu ook veel meer misselijk. Het gaat ook maar niet weg. Was wel minder hoor. Maar niet weg. Bleh...

Dali gefeliciteerd met jullie huis ook! Pff lijkt me wel heftig hoor, en zwanger en huis.. maar wellicht geeft het ook wat rust, meer ruimte mooie toekomst! Hopelijk krijgen jullie veel hulp! Voor jullie ook fistik!

Box: bij ons is het ook niet heel groot, wij plaatsen er wel eentje gewoon een vierkante, rond komt juist bij ons weer groot over, hihi. Ligt maar net aan je ruimte en indeling denk ik
Bij ons komt de box echt midden in de huiskamer in het looppad maarja geen plek. Klein huiskamertje

Fijn dat je echo goed was Bb!

Ik ga weer de nachtdienst in. Ben benieuwd hoelang ik het ga volhouden
Wat fijn dat je echo goed was BB! Mooi moment zo halverwege de zwangerschap.

Wij mochten vanochtend ook voor de 20-weken-echo: alles goed! Dat wil zeggen, alles wat te meten viel, want ze was wel lekker bewegelijk, maar niet altijd in de goede richtingen. Uiteindelijk is het hoofdje niet gemeten, en moet ik volgende week nog even terugkomen voor 15 minuten voor een herkansing.

Ik merkte dat ik heel trots werd op het kleintje in mijn buik! Ze deed het zo goed, en ze had zo'n mooi hartje. Het was echt heel fijn om te zien. Stiekem was ik best zenuwachtig, en nog steeds heb ik moeite met geloven dat baby's ook gezond geboren kunnen worden. Maar na de beelden van vandaag en het gezwaai van haar handjes ben ik toch gerustgesteld. Ik interpreteer mijn zenuwen en zorgen maar als iets wat er nu eenmaal bij hoort bij het ouderschap. Eigenlijk hebben we al twee kinderen, alleen moet er eentje nog geboren worden.

Efteling: ohnee, ik ga volgende week ook! 3 dagen bijkomen is best een investering

@bloes: fijn wel dat je bij de gyno van de vorige keer terecht kan. Toch belangrijk dat je wordt begeleid door iemand die je vertrouwd.

@Flowerzzz: succes met de nachtdiensten! Wordt er van je verwacht dat je tot het einde van je zwangerschap vol kunt houden?

@knotje: Leuk idee zo'n ronde box! Jij volgende week de echo, toch? heb je last van zenuwen?

@Ri88: benieuwd naar jouw echo! Vandaag ook toch?

@rest: hoop dat het goed gaat met jullie!
Wat fijn, Toverspiegel, dat alles er zo goed uitziet! En wat zeg je dat mooi: we hebben al twee kinderen. Ik probeer wat van je positiviteit over te nemen, want ook ik heb veel moeite met geloven dat de meeste baby's gewoon gezond geboren worden. Wel vervelend dat je nog terug moet komen. Aan de andere kant: nog een keertje kijken is ook niet erg.
Toverspiegel, heel fijn dat je een goede echo had! Voor mijn gevoel ben ik ook echt al een beetje mama, ook al is ons kindje nog niet klaar om te knuffelen. Dus mooi gezegd!

Ik heb inderdaad volgende week woensdag de 20 weken echo. Ben wel heel benieuwd, maar nog niet echt zenuwachtig. Morgen heb ik nog controle bij de verloskundige, dus dan mogen we weer naar het hartje luisteren. Ben ook benieuwd hoe het nu is met de ligging van m'n baarmoeder.

Hoe was jouw echo, Ri?

En Bloes, hoe gaat het verder met jou?

Wat betreft energie en bijkomen na een drukke dag, herken ik hier ook! Afgelopen weekend druk bezig geweest in huis en nog een feestje gehad, waarbij ik de hele avond heb gestaan. En ook weer wat minder goed geslapen. Ik merk dat ik er nog steeds een beetje zo'n nasleep van heb. Gelukkig heb ik over anderhalve week lekker een week vakantie en volgende week hoef ik maar twee dagen te werken, dus dan kan ik even echt bijkomen.
De echo was goed We hebben weer genoten van ons mooie meisje! Nu nog meer genieten en verheugen!

Fijn ook dat het bij jullie goed was bb en toverspiegel!!
Fijn zeg alle goede echo's. En dat betekend dat een groot gedeelte al op de helft zit. Ik vind het best snel gaan.

Zelf moet ik nog tot 11 mei wachten op de 20 (nouja bijna 23) weken echo.
Wat fijn, Ri!!

Wij hebben vanmorgen het hartje weer gehoord. Zo fijn! En m'n baarmoeder lag weer op normale hoogte voor het termijn.
Meiden wat fijn nieuws de goede echo's!

Het gaat inderdaad in ene hard he?

Bloes ik kende de 'Buggypod' nog niet ziet er inderdaad handig uit. Wij hebben voor de Mountain duet gekozen omdat de niet zo breed is.

Oooh ik ben echt kapot meiden wat een stress je huis te koop zetten... het is hier nog nooit zo opgeruimd en strak in huis geweest. Ook gesprek gehad over gezondheid van mn vader en het zag er nu minder uit :( Dus weer chemo...

Ook dat ik ukkie niet echt voel maak me echt zorgen ondanks dat het mijn 4e (6e) is zou je denken je moet wat meer vertrouwen hebben maar dat wil nog niet echt lukken...

Ga even the Passion kijken met mn kids liefs...
Heftige tijd Dali! laat je niet gek maken door de verkoop van jullie huis, en neem tijd om samen met je vader en je gezin te genieten! Zij hebben het ook hard nodig en jij ook! Hoop dat je vader op mag knappen van de chemo, heel veel sterkte!! Die kleine bij jou houdt zich gewoon nog rustig niet gek toch?

Knotje, fijn dat je een prima controle had! Blijft heerlijk van onze kleintjes steeds wat te horen. M'n vriend zegt dat als hij z'n hoofd op m'n buiklegt hij haar hartslag hoort, zou het kunnen?

Ri en toverspiegel, super fijn dat ook jullie zo'n goede echo hadden, die ene keer terug voor de extra controle is toch ook geen probleem als nu al alles goed lijkt, nog een keertje genieten
quote:Bb87 schreef op 14 april 2017 @ 09:23:

Heftige tijd Dali! laat je niet gek maken door de verkoop van jullie huis, en neem tijd om samen met je vader en je gezin te genieten! Zij hebben het ook hard nodig en jij ook! Hoop dat je vader op mag knappen van de chemo, heel veel sterkte!! Die kleine bij jou houdt zich gewoon nog rustig niet gek toch?

Knotje, fijn dat je een prima controle had! Blijft heerlijk van onze kleintjes steeds wat te horen. M'n vriend zegt dat als hij z'n hoofd op m'n buiklegt hij haar hartslag hoort, zou het kunnen?

Ri en toverspiegel, super fijn dat ook jullie zo'n goede echo hadden, die ene keer terug voor de extra controle is toch ook geen probleem als nu al alles goed lijkt, nog een keertje genieten

Precies, hoe meer echo's hoe beter

Lief tekstje heb je voor Dali geschreven, sluit ik me helemaal bij aan! Bovendien is het maar de vraag of de kleine zich echt rustig houdt, op de echo werd flink bewogen, maar ik voelde er echt helemaal niets van. Wat ik maar wil zeggen: echt niet gek dat je de kleine nog niet kan voelen.

Sterkte Dali, er komt wel veel tegelijkertijd op je af

@hartje luisteren: geen idee of jouw vriend het hartje zou kunnen horen, of dat het perongeluk jouw hart is... zou je aan de frequentie misschien kunnen vaststellen? hartje van de baby klopt sneller!
Dali, succes met de verkoop van je huis! Lijkt mij veel gedoe maar gelukkig verkopen de huizen als warme broodjes, hier tenminste.

Wat naar van je vader, heel veel sterkte

Zojuist een rondleiding gekregen bij een antroposofische kov goede indruk gekregen kwam beter over dan de andere waar we ook gekeken hadden.

Kinderwagen, net bij een winkel geweest, twijfelen nu tussen de bugaboo kameleon en de Buffalo dus daar gaan we de komende weken een ei over leggen
Dali, wat heftig zo! Een zwangerschap, een zieke vader en je huis verkopen. Kan me voorstellen dat het soms een beetje te veel is! Sterkte!

Fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij het kinderdagverblijf, Northcape! Je eerste indruk en gevoel zeggen zoveel in zo'n situatie.

Fijn Paasweekend allemaal! Nog leuke plannen?
Northcape, succes met de kinderwagen uitkiezen. Wij hebben de xadventure inspire 3 in 1 gekocht. Mooie prijs en makkelijk in gebruik.

Fijn dat de echo's goed zijn bij degene die al geweest zijn hoelang duurt het ongeveer, half uur?

Sterkte de komende tijd Dali en succes met het huis. Zal wel rust brengen als dat klaar is.

Ik kom net uit mn nachtdiensten. Merk wel dat het zwaar is maar overdag werken is lichamelijk ook zwaar (verpleeghuis). Kijk het wel aan. Ben gewoon nog ingeroosterd met nachtdiensten ookal hoeft het officieel niet meer.

Schijnt niet altijd goed te zijn voor het kindje maar zolang ze het goed doet maak ik me geen zorgen
Even snel, knotje en Flowerzzz succes en veel plezier bij jullie echo's vandaag en morgen!
Bedankt. Spannend hoor :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven