Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Nouske een dikke knuffel voor jou Ik herken je lege gevoel ook heel goed. Je zit nu in zo'n onzekere periode... Ik gun je zo ontzettend dat je heel snel een gezonde zwangerschap hebt! Er wordt aan je gedacht Heel veel sterkte!

Ook voor jou een knuffel northcape Wat verdrietig.. Ik kan me voorstellen dat je in deze tijd extra vaak aan je vader denkt en hem nog meer mist. Hij kijkt vast heel trots met je mee!

Ohh toverspiegel wat vervelend! Zou mij ook kunnen gebeuren Logisch dat je je er rot om voelde. Helaas is het gebeurd en is er niks meer aan te veranderen!

Wij gaan vandaag even naar de mamamazzel dagen. Hebben maar een paar dingen nodig maar daar zit toevallig wel aardig wat korting op. Dus de moeite om even te gaan!

Mijn buik groeit ook behoorlijk. Heb echt al een behoorlijke zwangerschapsbuik! Ik kan veel shirtjes al niet meer aan omdat ze dan aan de onderkant te kort zijn haha.
Tsjakka! 80 euro bespaard op dingen die we toch sowieso nodig hadden!
Hoppa, wat heb je allemaal gekocht ri?
Een meerijdplankje, een buggy (we hadden er 1 geleend maar die rijdt heel naar). Dus die zijn allebei praktisch voor met de 2e erbij! Hebben we een paar mogelijkheden om met 2 kids op pad te gaan.

En een extra babyfoon gekocht. Daarnaast nog een paar kleinere spulletjes(2e luieremmer, extra aankleedkussen enz) en 2 kadootjes voor op kraamvisite bij vrienden.
quote:Ri88 schreef op 02 april 2017 @ 18:34:

Een meerijdplankje, een buggy (we hadden er 1 geleend maar die rijdt heel naar). Dus die zijn allebei praktisch voor met de 2e erbij! Hebben we een paar mogelijkheden om met 2 kids op pad te gaan.

En een extra babyfoon gekocht. Daarnaast nog een paar kleinere spulletjes(2e luieremmer, extra aankleedkussen enz) en 2 kadootjes voor op kraamvisite bij vrienden.

Klinkt als een productief bezoek aan de babywinkel!

Hoe oud is jouw eerste ook alweer?
Was inderdaad productief toverspiegel!

Ons zoontje is nu ruim 20 maanden en zal dus ongeveer 2jaar en 2 maanden zijn zodra zijn zusje geboren wordt!
Goed geslaagd, Ri! Fijn om dat allemaal weer af te strepen!
Veel praktische spullen ingeslagen, wat fijn!

Hebben jullie nog een tip wat betreft luieremmer? Omdat we geen extra slaapkamer hebben slaapt de baby tot we een nieuw huis hebben bij ons op de kamer. Vroeg mij af hoe doe je dat met poep luiers? (We wonen in een flat) gaat dat ruiken in een luier emmer, doe je die in de keuken vuilnisbak of toch iets op het balkon of dagelijkse naar beneden om de shit weg te gooien in de containers?
Northcape, wij hebben de luieremmer gewoon op de kamer van zoontje staan.

Ik heb daar van die geurafvalzakjes voor gekocht (bijvoorbeeld die paarse zakjes van de blokker). Daarnaast doen we iedere poepluier eerst in een dichtgeknoopt plastic zakje voordat hij de emmer in gaat. Dan is het prima te doen! Alleen stank als hij open gaat haha. En eens in de zoveel tijd even goed reinigen met dettol bijvoorbeeld. Uiteraard kan je ook iedere luier apart in de vuilnisbak gooien buiten maar daar zijn wij te lui voor

Je hebt ook van die luieremmers die zo vacuüm zuigen ofzo maar die vind ik te duur. Die afvalzakjes zijn echt in verhouding wel prijzig.
wij hebben geen luier-emmer. Knopen poepluiers in een boterhamzakje, en doen dit in een kleine pedaalemmer. Elke 2-3 dagen is de zak dan vol, en die gooien we op straat in een ondergrondse container. Je ruikt het wel als je de pedaalemmer open doet (muffig, geen echte poeplucht). Is best te doen zo.

@ri88: als jullie oudsten dan 20 maanden is, dan kan ik me voorstellen dat je dan een tijdje nog 2 kinderen in de luiers hebt! En nog net te jong voor lange afstanden.

Wij gaan ook op zoek naar een meerijdplankje voor de oudste. Al kan ik me voorstellen dat we vaker de combi draagzak (baby) + buggy (peuter) zullen gebruiken. Hij is 3 jaar en 3 maanden als de baby komt... stiekem hoop ik dat het lukt om deze zomer zindelijk te worden! Dat zou wel veel schelen.
Dank jullie wel voor de tip's!
Weer een mooie tips!

Goed geshopt ook laatste tijd lees ik wel. Merk wel echt dat je kunt blijven kopen hihi.

Hebben jullie al een idee, kindje eerste weken op de kamer slapen bij jullie of eigen kamertje en waarom?

En willen jullie borst of flesvoeding geven, hoe werkt borstvoeding precies en dan bedoel ik meer, wat moet je dan nog aanschaffen, kolf ect. wat is aan te raden? ik moet me er allemaal echt nog in verdiepen. Zie zoveel spulletjes staan en lees zoveel info, maar eigenlijk nog niet wat ik juist moet weten.

Ik ga ook binnenkort inschrijven voor een avond cursus/uitleg niet mis denk ik zo bij al mijn vraagtekens , maar ik dacht misschien hebben jullie nog tips :D.

En aanschaf badje, je hebt emmers, en gewone badjes, en nog extra's ze passen er snel al niet meer in lees ik. Daar goede tips in? Misschien dat we ook wel iets kunnen lenen bij vrienden of familie. Maar dat is even afwachten.

Enne nog andere (praktische) tips? altijd welkom.. hihi

En hoe gaat het verder met iedereen, gezien er minder gezeurd wordt over kwaaltjes misschien iets beter? of toch ook her en der wel last?

Ik ben eindelijk van de ergste misselijkheid af! YES!! alleen in de ochtend en avond nog een beetje, en overgeven lijkt weg (was al nooit dagelijks maar om de dag wel). Heeft even geduurd, hihi. Verder gaat het goed met me, lekker sinds een tijdje weer meer energie, buikje groeit maar zeker nog niet tot last, fijne periode! Volgens mij hebben we tot dus ver alles geregeld wat van belang is. Alleen de afspraak nog maken met de opvang, maar het eerste contact is gelegd.
Fijn dat het goed met je gaat Bb!! Dit is inderdaad een fijne periode waarin je meestal weer wat energie terug hebt en je je nog niet zo'n wandelende walvis voelt Haha maar even van genieten dus!

Hier hetzelfde! Voel me goed en trots op m'n buik!!

Iedere dag weer flink aan het genieten van het getrappel en vriend heeft onze meid gisteren ook heel goed kunnen voelen. Zo leuk dat het voor hem nu ook wat tastbaars wordt!

Je vragen:

- Wij laten dochter de eerste tijd bij ons op de kamer slapen. Zoontje heeft tot 5 maanden bij ons gelegen. Vond het met voedingen 's nachts praktisch en ook wanneer hij wat onrustig was legde ik mijn hand op zijn buik en sliep hij weer verder. Hoefde ik mijn bed niet voor uit haha. Vond het fijn om hem zo dicht naast me te hebben. Dat voelde voor mij logisch, om zo'n klein baby'tje niet alleen te laten slapen. En daarnaast schijnt het veiliger te zijn en raden ze het aan. Maar mochten we merken dat het bij dochter geen meerwaarde oplevert (omdat ze bijvoorbeeld wakker wordt van ons gedraai) dan kunnen we het bedje zo haar eigen kamer in schuiven. Maar doen wat goed voelt!

- Als het lukt wil ik dit keer borstvoeding geven ja. Bij zoontje al snel gestopt vanwege heel veel pijn. Hopelijk houd ik het dit keer langer vol. Zoogcompressen heb je hoe dan ook nodig. Een kolf kun je huren bij de thuiszorgwinkel of via je verloskundige (dat kon bij mij iig). Zou ik in ieder geval niet van te voren aanschaffen want wellicht heb je hem niet nodig. Wie weet is er iemand in je omgeving die een kolf thuis heeft staan en die je voor de zekerheid mag lenen?

Ik heb ook een fles en een verpakking flesvoeding in huis gehaald. Mochten we dan midden in de nacht zitten met een huilend kindje die niet uit de borst wil drinken, dan heb je iets achter de hand.

Misschien houdt je verloskundige of het ziekenhuis wel een informatieavond over borstvoeding? Daar kan je wat basis kennis opdoen! Maar ik denk dat je het meest leert in je kraamweek...

- Bad: Wij hadden een badje geleend. We hebben hem maar kort gebruikt en vinden het zonde om hem dan te kopen. Je kunt je kindje al snel meenemen onder de douche of in bad. Vond een badje in het begin wel makkelijk maar zoontje was groot dus er al snel uitgegroeid. Een tummytub heb ik nooit gebruikt dus kan ik je niks over vertellen..
jaaa, volgens mij voel ik mijn baby! eindelijk! Nog niet erg overtuigend en ook nog niet regelmatig, maar het kunnen gewoon bijna niet meer mijn darmen zijn. Blij met deze stap

Fijn BB dat je je weer wat beter voelt! Die misselijkheid heeft dan nog wel lang aangehouden.

Wij beginnen straks wel met de baby op onze kamer. Maar of dat voor een paar weken of paar maanden is, dat merken we wel tegen die tijd. Vooral bij nachtvoedingen is het fijn.

Het alternatief is meteen dochter bij grote broer op de kamer, maar ik denk dat dat beter werkt als de baby al ietsje beter kan doorslapen.

Badje: Onze peuter zit nog steeds in het baby-badje! We hebben zelf geen groot bad, alleen een douche. Een tijdje ging hij met ons mee onder de douche, maar vind nu de druppels op zijn hoofd niet prettig. Vandaar weer terug in het badje. Het badje staat op de grond in de inloopdouche.

volgende week 20 wekenecho. Leuk en spannend tegelijkertijd.
Ohh heel leuk toverspiegel! Dat moet je kindje wel zijn inderdaad. Geniet ervan

En spannend ja, de 20wk echo. We zijn op dezelfde dag aam de beurt!

Heb de afgelopen tijd in mijn omgeving wel meegemaakt dat er iets niet goed bleek te zijn tijdens die echo dus ben er wel een beetje zenuwachtig voor.... We duimen dat we allemaal prachtecho's gaan krijgen!
Er is weer veel geschreven afgelopen week. Ik heb wel mee gelezen maar geen energie om te reageren. Zijn jullie ook nog zo moe?

Fijn toverspiegel dat je je kleintje voelt. Geeft gelijk wat meer zekerheid :-)

Ik lees dat jullie al het een en ander gekocht hebben. Ik heb 3 setjes kleding en dat is het ook. Waarschijnlijk krijgen wij eind juli de sleutel van ons nieuwe huis dus gaat het hopelijk lukken om te verhuizen voor de bevalling.

Wat voor kinderwagen hebben jullie? Bij m'n dochter had ik een stokke. Vond ik heel fijn, maar mijn man niet. Aangezien we een nieuwe moeten ben ik wel benieuwd waar jullie voor gekozen hebben.

Fijn en zonnig weekend
Wat naar dat je nog zo moe bent fistik! Heb je wel het idee dat het beter wordt?

Ik heb gelukkig mijn energie wel weer terug ja. Alleen als ik een korte nacht heb dan komt het de dag daarna wel extra binnen.

Wat spannend dat jullie gaan verhuizen! Moet er nog veel gebeuren in het nieuwe huis? Zal vast pittig zijn zo aan het eind van je zwangerschap maar des te fijner om in een nieuw en mooi huis je kraamtijd te hebben!

Wij hebben een Joolz. Bevalt erg goed! Stevige wagen die echt heel fijn rijdt. Wat vond je man niet fijn aan de stokke?
Toverspiegel, wat een heerlijk gevoel he! Ik voel ons kleintje steeds vaker en dat is zooo fijn!

Fistik, wat vervelend dat je nog steeds zo moe bent! Ik merk hier dat m'n werkdagen ook wel echt vermoeiend zijn en dat ik daarna niet veel meer moet doen. Maar zolang ik bezig ben en goed slaap, gaat het prima. Hopelijk krijg je ook snel wat meer energie!

Kinderwagen, wij hebben gekozen voor de Joolz Day 2 studio. Ik was al verliefd voordat ik zwanger was en gelukkig vindt vriendlief hem ook mooi en fijn (die korte proefritjes in de winkel in ieder geval).

Bb, over jouw vragen ben ik ook aan het nadenken en overleggen met m'n vriend.

Slapen: We hebben bij de babykamer een gratis wiegje gekregen, dus verwacht dat de baby wel de eerste tijd bij ons op de kamer ligt. Maar voor hoe lang dat zal zijn, kijken we dan wel. Misschien bevalt het ons alle drie heel goed en misschien doen we allemaal geen oog dicht.

Borst/fles: Ik blijf nog steeds een beetje twijfelen. Ik weet gewoon niet zo goed of borstvoeding iets voor mij is. Misschien vind ik het wel helemaal niks of misschien juist heel fijn. Voor nu besloten dat ik wel start met borstvoeding, maar zonder schuldgevoel stop als het niet meer goed voelt of niet goed gaat. We hebben daarom ook al twee flessen aangeschaft en zorg tegen de uitgerekende datum voor een pak poedermelk in huis.

Luieremmer: Nog niet echt naar gekeken. Die geurzakjes zie ik wel eens in de tassen zitten op m'n werk, die lijken me wel handig.

Verder gaat het hier wel goed. Voel me prima en m'n buik groeit nog steeds goed door. Ik merk wel dat ik qua eten vaak naar gemakkelijke dingen grijp, zoals crackers / sultana's / eierkoeken / etc. Nu heb ik me voorgenomen om weer wat gezonder te eten, dus wat beter voorbereiden wat ik meeneem naar m'n werk. Komende donderdag controle bij de verloskundige en over 12 dagen de 20 weken echo!
Hi Lange tijd niet mee kunnen lezen.....

Net snel teruggelezen...

Wij hebben wel een soort luieremmer waar je gewoon een vuilniszak in doet. Wij doen alleen plasluiers erin en poepluiers gooien we meteen buiten weg.

Van mijn ouders hebben we een duo wagen gekregen omdat onze jongste straks net 2 jaar is. Ik wil wel in een draagdoek dragen maar niet altijd en hou van wandelen

We hebben afgelopen week ook een nieuw huis gekocht ooooh wat komt er dan weer veel op je af. Veel regelen pffff ga ook snel weer verder...

Oooh ik voel ukkie nog echt weinig ben daar wel onzeker over want ze lag dicht tegen de buikwand en placenta aan de achterkant :(
Jeetje, twee zwangeren die nu een huis kopen of wachten op de oplevering...! spannende tijden hoor.
Goede morgen!

Woow dali wat fijn een nieuw huis! Moet er nog veel aan gedaan worden?

Wij zijn voornamelijk aan het bezichtigen deze week 5 huizen bezocht incl. Open huizen dag en langs een paar nieuwbouw projecten gefietst. Maar het was het allemaal niet, of te af met lelijke detaillering of te kleine extra kamers. Maar dat komt goed, ik heb absoluut geen haast. Ook wordt er binnenkort getart met de bouw van 5 nieuwe grote projecten, dus die nieuwe bewoners gaan dan vast hun huis ook verkopen.

Voeding, ik wil graag borst voeding geven. Hopelijk lukt dit.

Slapen, bij ons op de slaapkamer tot dat we een nieuw huis hebben.

Kinderwagen, mijn moeder wil deze graag aan ons cadeau doen. Wij vinden een bugaboo mooi en praktisch.
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht, dus hoeven niets te slopen maar we moeten wel alles nog aanschaffen. En momenteel ontbreek me de energie om daar alleen al over na te denken.

Borst/ fles. Ik ga voor de fles. Heb bij de 1e borst geprobeerd maar t was geen succes. Daarom ga ik nu voor de makkelijke oplossing.
Oja wat betreft badje, ik dacht eraan om een grote emmer te kopen en deze als badje te gebruiken. Maar we kunnen van vrienden een 'echt' badje en standaard lenen.

Zijn er nog meer die er voor kiezen om geen box in huis neer te zetten? Wij hebben daar echt geen plek voor. Wil een ander vloerkleed, wat laaspoligs aanschaffen hierop wil ik dan een box kleed legge en zelf een babygym maken. Ook kunnen we een wippertje lenen van vrienden.
Fistik, lastig dat je daar geen energie voor hebt. Het is wel het aller leukste om te doen vind ik.
Het is inderdaad leuk northcape. Maar ik vind het ook zo moelijk om een keus te maken voor een keuken en bv een bepaalde kleur voor een vloer.

Box; wij doen ook geen box maar gaan voor een fijn tapijt met een babygym.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven